Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men var det ikke et sirkus som hadde sluttet med elefanter da? Husker ikke hvilket. Men dette er jo kjempe bra :)

Arnardo har ikke elefanter i år, men de har mange andre dyr da... Vet ikke om folk mener det er like dyreplageri? 

Anonymous poster hash: 8e9ae...a82

Skrevet

Men var det ikke et sirkus som hadde sluttet med elefanter da? Husker ikke hvilket. Men dette er jo kjempe bra :)

Arnardo har ikke elefanter i år, men de har mange andre dyr da... Vet ikke om folk mener det er like dyreplageri? 

Anonymous poster hash: 8e9ae...a82

Det vet ikke jeg heller igrunn. Men er jo bedre enn det var. 

Skrevet

Trenger ikke være alt eller ingenting. Man kan for eksempel prøve å kjøpe kylling fra gårder hvor de lever et bedre liv, de gangene man kjøper kylling. Av og til kan man bytte ut sin vanlige sjokolade med en som er merket Fairtrade. Kanskje kan man være fadder for et barn et eller annet sted i verden. Litt nå og da er jo fint :)

Det viktigste er jo at folk tenker og gjør bevisste valg. Jeg spiser kylling jeg, men prøver å begrense det. Skal jeg ha kyllingfilet kjøper jeg landkylling i stedet for Prior. Vil jeg på sirkus velger jeg et som ikke har dyr. Det viktigste vi gjør er nok likevel å begrunne de små valgene vi tar i hverdagen, til barna våre. Dermed vil de forhåpentligvis ta gode valg selv en gang i fremtiden :)

Men HI, verden går ikke under selv om du tar med barna på sirkus. Kanskje er det vanlig at ungenes går på sirkus der dere bor, og de føler seg utenfor om de ikke får være med. Neste år kan du kanskje planlegge en annen aktivitet der barna får se hvordan dyr har det i sitt naturlige habitat i stedet, også kan dere jo reflektere over hva dere likte best. Små barn har også empati, så går dere på sirkus synes jeg i alle fall dere burde snakke litt om hvordan dyrene har det, og at det kanskje er greit å ikke dra flere ganger.

Ville bare gi deg honnør for et bra innlegg!!

Jeg har funnet en rabattkode, og vi kommer til å gå på sirkus. Men som du sier, neste år kan vi jo heller finne på noe annet!! De kom faktisk med forslag om å gå på en gård, så det skal jeg jammen meg ta dem med på. Ikke vært der på 3 år nå, men var der mye når de var helt små, og kjekt at det er slike ting de husker som kjekt!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...