olla Skrevet 13. mars 2014 #1 Skrevet 13. mars 2014 Prøver meg her også.... Vi tenker på å ta en tur på cirkus nå når både Merano og Arnardo kommer til Rogaland. Tidligere (den ene gangen vi har vært, for 3 år siden...) så var det halv pris om en bestilte på nett. Men nå må en oppgi en rabattkode, noen som vet om en, eller hvor en kan få tak i??
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2014 #2 Skrevet 13. mars 2014 Hva med å vise at du er et oppegående menneske ved ikke å dra på sirkus? Anonymous poster hash: 14b7d...242
me_87 Skrevet 13. mars 2014 #3 Skrevet 13. mars 2014 Du må ikke nevne cirkus her inne,da ringer de barnvernet ettersom det er GRUSOM handling å gå der
olla Skrevet 13. mars 2014 Forfatter #4 Skrevet 13. mars 2014 Hva med å vise at du er et oppegående menneske ved ikke å dra på sirkus? Anonymous poster hash: 14b7d...242 Kunne jo gjort det også, men hopper over det
olla Skrevet 13. mars 2014 Forfatter #5 Skrevet 13. mars 2014 Du må ikke nevne cirkus her inne,da ringer de barnvernet ettersom det er GRUSOM handling å gå der Tok sjansen.......
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2014 #6 Skrevet 13. mars 2014 Hva med å vise at du er et oppegående menneske ved ikke å dra på sirkus? Anonymous poster hash: 14b7d...242 Kunne jo gjort det også, men hopper over det Jeg forstår meg ikke på mennesker som deg Anonymous poster hash: 14b7d...242
olla Skrevet 13. mars 2014 Forfatter #7 Skrevet 13. mars 2014 Hva med å vise at du er et oppegående menneske ved ikke å dra på sirkus? Anonymous poster hash: 14b7d...242 Kunne jo gjort det også, men hopper over det Jeg forstår meg ikke på mennesker som deg Anonymous poster hash: 14b7d...242 Lever godt med det!
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2014 #8 Skrevet 13. mars 2014 Hva med å vise at du er et oppegående menneske ved ikke å dra på sirkus? Anonymous poster hash: 14b7d...242 Kunne jo gjort det også, men hopper over det Jeg forstår meg ikke på mennesker som deg Anonymous poster hash: 14b7d...242 Å jeg forstår meg ikke på deg som legger deg oppi hva andre gjør! Vil hun gå på cirkus så bør hun få gjøre det uten nedlatende kommentarer. Kommer nok selv til å gå på cirkus med gutten min når de kommer til Bergen. Anonymous poster hash: eb843...a82
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2014 #10 Skrevet 13. mars 2014 Hva med å vise at du er et oppegående menneske ved ikke å dra på sirkus? Anonymous poster hash: 14b7d...242 Kunne jo gjort det også, men hopper over det Jeg forstår meg ikke på mennesker som deg Anonymous poster hash: 14b7d...242 Å jeg forstår meg ikke på deg som legger deg oppi hva andre gjør!Vil hun gå på cirkus så bør hun få gjøre det uten nedlatende kommentarer. Kommer nok selv til å gå på cirkus med gutten min når de kommer til Bergen. Anonymous poster hash: eb843...a82 Dette er noe av det dummeste jeg har lest på lenge. Dersom noen mishandler dyr eller mennesker, eller finansierer det, bør alle legge seg oppi det Anonymous poster hash: 14b7d...242
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2014 #11 Skrevet 13. mars 2014 Det heter SIRKUS! Og det er DYREMISHANDLING! Anonymous poster hash: c9949...03a
Fero Skrevet 14. mars 2014 #12 Skrevet 14. mars 2014 Ingen vil gå med pels eller gå på sirkus, men billig kylling, det skal folket ha!
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2014 #13 Skrevet 14. mars 2014 https://www.google.com/search?q=rabattkode%20cirkus%20arnardo Første treff. Anonymous poster hash: aefe5...4ce
CaptainHindsight Skrevet 14. mars 2014 #14 Skrevet 14. mars 2014 (endret) Ingen vil gå med pels eller gå på sirkus, men billig kylling, det skal folket ha! Nå spiser ikke jeg kylling, men det er da ingen dobbeltmoral i dette? For elefanten på sirkuset og reven i bur på en pelsfarm så gjør det faktisk all verdens forskjell. Endret 14. mars 2014 av CaptainHindsight
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2014 #15 Skrevet 14. mars 2014 Selvfølgelig er det en dobbeltmoral i det. Kyllingindustrien er jo horribel. Uansett fint at folk bryr seg om noe, man kan ikke forvente mer. Anonymous poster hash: b5763...03e
Fru vims Skrevet 14. mars 2014 #16 Skrevet 14. mars 2014 Ingen vil gå med pels eller gå på sirkus, men billig kylling, det skal folket ha! Enig. Nå gjør jeg forsåvidt ingen av delene.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2014 #17 Skrevet 14. mars 2014 Spør på jobben din. Arnardo sender rabattkuponger til nesten alle firmaer i distriktet der de skal, jeg jobber i butikk og vi får alltid en liten bunke med rabattkuponger i posten før de kommer til byen. Anonymous poster hash: 8e9ae...a82
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2014 #18 Skrevet 14. mars 2014 Prøver meg her også.... Vi tenker på å ta en tur på cirkus nå når både Merano og Arnardo kommer til Rogaland. Tidligere (den ene gangen vi har vært, for 3 år siden...) så var det halv pris om en bestilte på nett. Men nå må en oppgi en rabattkode, noen som vet om en, eller hvor en kan få tak i?? Hvordan føles det å være så hjerterå? Anonymous poster hash: c9949...03a
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2014 #19 Skrevet 14. mars 2014 Ingen vil gå med pels eller gå på sirkus, men billig kylling, det skal folket ha! Nei takk. Jeg vil ha kylling som smaker godt faktisk. Så får det koste hva det koste vil, og det gjør den kyllingen vi spiser her. Og nei, jeg går ikke på sirkus. Ingen vil gå med pels eller gå på sirkus, men billig kylling, det skal folket ha! Nå spiser ikke jeg kylling, men det er da ingen dobbeltmoral i dette? For elefanten på sirkuset og reven i bur på en pelsfarm så gjør det faktisk all verdens forskjell. Eh... Jo... Pittelitt. Industriprodusert kylling er ikke spesielt bra for dyrevelferd for kyllingene. Anonymous poster hash: bc448...86f
CaptainHindsight Skrevet 14. mars 2014 #20 Skrevet 14. mars 2014 Ingen vil gå med pels eller gå på sirkus, men billig kylling, det skal folket ha! Nei takk. Jeg vil ha kylling som smaker godt faktisk. Så får det koste hva det koste vil, og det gjør den kyllingen vi spiser her. Og nei, jeg går ikke på sirkus. Ingen vil gå med pels eller gå på sirkus, men billig kylling, det skal folket ha! Nå spiser ikke jeg kylling, men det er da ingen dobbeltmoral i dette? For elefanten på sirkuset og reven i bur på en pelsfarm så gjør det faktisk all verdens forskjell. Eh... Jo... Pittelitt. Industriprodusert kylling er ikke spesielt bra for dyrevelferd for kyllingene. Anonymous poster hash: bc448...86f Nei, selvfølgelig er det ikke det. Derfor spiser jeg heller ikke kylling. Men å ikke gidde å gjøre noe fordi man ikke kan gjøre alt blir veldig feil, iallefall i mine øyne. Alt hjelper!
Gemini77 Skrevet 14. mars 2014 #21 Skrevet 14. mars 2014 Angående kylling så blir det litt som å si at jeg ikke trenger å tenke på miljøet i noen sammenhenger siden jeg kjører bil til og fra jobb og derfor forurenser. LITT er bedre enn ingenting!!! Og alle kan gjøre litt.. Angående sirkus så er jeg personlig veldig imot det og har forståelse for at andre ser anderledes på det.. Men for meg er det viktig å lære barna mine at dyr ikke er skapt for vår underholdning. Barna mine har ikke tenkt på dette før vi pratet mye om det og viste hvordan delfiner har det i fangenskap for eksempel vs i det fri... Barna har satt stor pris på dette og i en alder av 6 og 8 år så forteller de andre at skal man dra å se på dyr så skal man se på de i deres eget habitat. Vi dro på delfintitting i syden og brukte 2 timer på å finne en flokk (i motsetning til å se på et show på sea world) og sønnen min prater enda om at siden de har så stor "lekeplass" så kan det ta litt tid.. Etter den opplevelsen så skjønner han godt at de ikke har det bra i et basseng. Jeg håper du tenker litt på verdiene du ønsker barna dine skal ha og vokse opp med og ta det derfra.. Vi kan ikke redde verden alene men vi kan alle gjøre litt..
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2014 #22 Skrevet 14. mars 2014 Ingen vil gå med pels eller gå på sirkus, men billig kylling, det skal folket ha! Nei takk. Jeg vil ha kylling som smaker godt faktisk. Så får det koste hva det koste vil, og det gjør den kyllingen vi spiser her. Og nei, jeg går ikke på sirkus. Ingen vil gå med pels eller gå på sirkus, men billig kylling, det skal folket ha! Nå spiser ikke jeg kylling, men det er da ingen dobbeltmoral i dette? For elefanten på sirkuset og reven i bur på en pelsfarm så gjør det faktisk all verdens forskjell. Eh... Jo... Pittelitt. Industriprodusert kylling er ikke spesielt bra for dyrevelferd for kyllingene. Anonymous poster hash: bc448...86f Nei, selvfølgelig er det ikke det. Derfor spiser jeg heller ikke kylling. Men å ikke gidde å gjøre noe fordi man ikke kan gjøre alt blir veldig feil, iallefall i mine øyne. Alt hjelper! Eh... Snakker vi forbi hverandre her??? Anonymous poster hash: bc448...86f
CaptainHindsight Skrevet 14. mars 2014 #23 Skrevet 14. mars 2014 Ingen vil gå med pels eller gå på sirkus, men billig kylling, det skal folket ha! Nei takk. Jeg vil ha kylling som smaker godt faktisk. Så får det koste hva det koste vil, og det gjør den kyllingen vi spiser her. Og nei, jeg går ikke på sirkus. Ingen vil gå med pels eller gå på sirkus, men billig kylling, det skal folket ha! Nå spiser ikke jeg kylling, men det er da ingen dobbeltmoral i dette? For elefanten på sirkuset og reven i bur på en pelsfarm så gjør det faktisk all verdens forskjell. Eh... Jo... Pittelitt. Industriprodusert kylling er ikke spesielt bra for dyrevelferd for kyllingene. Anonymous poster hash: bc448...86f Nei, selvfølgelig er det ikke det. Derfor spiser jeg heller ikke kylling. Men å ikke gidde å gjøre noe fordi man ikke kan gjøre alt blir veldig feil, iallefall i mine øyne. Alt hjelper! Eh... Snakker vi forbi hverandre her??? Anonymous poster hash: bc448...86f Det vet jeg ikke? Min mening er at man ikke nødvendigvis trenger å bli veganer for å gjøre en forskjell for dyrevelferd og miljø. Derfor ser jeg ikke på det som dobbeltmoral om man gjør mye ved å ikke gå på sirkus eller bruke pels, selv om man samtidig gjør lite ved å spise kylling. Syns det blir feil at det skal være alt eller ingenting.
Fero Skrevet 14. mars 2014 #24 Skrevet 14. mars 2014 Trenger ikke være alt eller ingenting. Man kan for eksempel prøve å kjøpe kylling fra gårder hvor de lever et bedre liv, de gangene man kjøper kylling. Av og til kan man bytte ut sin vanlige sjokolade med en som er merket Fairtrade. Kanskje kan man være fadder for et barn et eller annet sted i verden. Litt nå og da er jo fint Det viktigste er jo at folk tenker og gjør bevisste valg. Jeg spiser kylling jeg, men prøver å begrense det. Skal jeg ha kyllingfilet kjøper jeg landkylling i stedet for Prior. Vil jeg på sirkus velger jeg et som ikke har dyr. Det viktigste vi gjør er nok likevel å begrunne de små valgene vi tar i hverdagen, til barna våre. Dermed vil de forhåpentligvis ta gode valg selv en gang i fremtiden Men HI, verden går ikke under selv om du tar med barna på sirkus. Kanskje er det vanlig at ungenes går på sirkus der dere bor, og de føler seg utenfor om de ikke får være med. Neste år kan du kanskje planlegge en annen aktivitet der barna får se hvordan dyr har det i sitt naturlige habitat i stedet, også kan dere jo reflektere over hva dere likte best. Små barn har også empati, så går dere på sirkus synes jeg i alle fall dere burde snakke litt om hvordan dyrene har det, og at det kanskje er greit å ikke dra flere ganger.
Fru vims Skrevet 14. mars 2014 #25 Skrevet 14. mars 2014 Men var det ikke et sirkus som hadde sluttet med elefanter da? Husker ikke hvilket. Men dette er jo kjempe bra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå