Gå til innhold

Livredd for at babyen min har druknet


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Nei, for mange utropstegn er utvisningsgrunn på medisinstudier ;) !

 

Anonymous poster hash: bfb0f...9ee

Handler vel mer om at det virker som om du ikke kommuniserer så mye med andre mennesker!!!!!!! ;-)

 

Anonymous poster hash: 36d6b...4de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er enig i at du har fått mye pes og at noen har vært i overkant stygge med deg. Skjellsord forsvarer jeg ikke, men jeg tror folk ble litt desperat da du virket så tafatt. Mange her, inkl meg, var nok svært bekymret for livet til babyen din. Jeg er veldig glad for å høre at det gikk så bra at han " kun" fikk lungebetennelse. Håper du fikk positive tilbakemeldinger på røntgen i dag. Og i tillegg tror jeg du har kommet styrket ut av denne hendelsen og vil om noe skulle skje igjen (måtte Gud forby) stå mer på og kreve mer for barna sin skyld.

 

Anonymous poster hash: 7fe13...543

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at du har fått mye pes og at noen har vært i overkant stygge med deg. Skjellsord forsvarer jeg ikke, men jeg tror folk ble litt desperat da du virket så tafatt. Mange her, inkl meg, var nok svært bekymret for livet til babyen din. Jeg er veldig glad for å høre at det gikk så bra at han " kun" fikk lungebetennelse. Håper du fikk positive tilbakemeldinger på røntgen i dag. Og i tillegg tror jeg du har kommet styrket ut av denne hendelsen og vil om noe skulle skje igjen (måtte Gud forby) stå mer på og kreve mer for barna sin skyld.

 

Anonymous poster hash: 7fe13...543

Du sier akkurat det jeg tenker - jeg ble oppriktig redd for babyens helse og liv.

 

Anonymous poster hash: fa225...b12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

".....hun koblet seg opp på video-babycallen fra sitt hus men fireåringen var hjemme å sov. Naboen min er en Barndomsvenninne og vi bruker ofte å gjøre det slik, vi bor vegg i vegg nesten (8 m mellom husene)"

 

Bekymringsverdig hvordan du skjøtter barna dine. Går fra dem i badekaret, klarer ikke skaffe legehjelp og går fra en 4-åring alene om natta.

 

Hjelpes!!

 

Anonymous poster hash: eeacc...817

For et forbanna ådssvakt svar!

Hva mener du hun skulle gjort da?

Jeg sitter i hagen eller på terassen min med babycall på hvis det er snakk om rett ved, barnet er friskt og callen har rekkevidde ser jeg ingen problem. Sitter du i nabo rommet og lytter hele kvelden du da?

 

Hun var jo til lege med barnet TO ganger og ringte 113...

 

HI: Jeg synes du var flink! Jeg er også mye aleine med to små på alder med dine og har avtale med naboen min i samme situasjon at vi skal hjelpe hverandre om det trengs.

Og når jeg oppdaget at det var deg ble jeg iallefall sikker på at dette IKKE er troll.

 

Anonymous poster hash: b24ec...ee8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest UndrendeUllteppe

Hei!

 

 

Hold dere til saken, hovedtemaet begynner å bli ferdigdiskutert.

 

Vis respekt for hverandre!

 

UndrendeUllteppe

Brukermoderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

".....hun koblet seg opp på video-babycallen fra sitt hus men fireåringen var hjemme å sov. Naboen min er en Barndomsvenninne og vi bruker ofte å gjøre det slik, vi bor vegg i vegg nesten (8 m mellom husene)"

Bekymringsverdig hvordan du skjøtter barna dine. Går fra dem i badekaret, klarer ikke skaffe legehjelp og går fra en 4-åring alene om natta.

Hjelpes!!Anonymous poster hash: eeacc...817

For et forbanna ådssvakt svar!

Hva mener du hun skulle gjort da?

Jeg sitter i hagen eller på terassen min med babycall på hvis det er snakk om rett ved, barnet er friskt og callen har rekkevidde ser jeg ingen problem. Sitter du i nabo rommet og lytter hele kvelden du da?

Hun var jo til lege med barnet TO ganger og ringte 113...

HI: Jeg synes du var flink! Jeg er også mye aleine med to små på alder med dine og har avtale med naboen min i samme situasjon at vi skal hjelpe hverandre om det trengs.

Og når jeg oppdaget at det var deg ble jeg iallefall sikker på at dette IKKE er troll. Anonymous poster hash: b24ec...ee8

Hvis du mener hi var flink er jo du like tafatt og håpløs da.

 

Anonymous poster hash: 651a2...87b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Lillababy her. Det virker paa meg som om HI fremdeles ikke har forstastt hvorfor dette var klandreverdig, og derfor spurte jeg tidligere om hun fremdeles ville komme til aa la barna sitte uten tilsyn. Da var taket for dumhet naadd, mente Miss Marple, men jeg vet faktisk ennaa ikke om HI har tatt det helt til seg at man ikke forlate smaa barn slik noensinne! Jeg vil ikke at noen skal oppleve dette, og haaper at mange skaffer seg bedre rutiner etter dette.

 

Anonymous poster hash: 937f6...7cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

".....hun koblet seg opp på video-babycallen fra sitt hus men fireåringen var hjemme å sov. Naboen min er en Barndomsvenninne og vi bruker ofte å gjøre det slik, vi bor vegg i vegg nesten (8 m mellom husene)"

Bekymringsverdig hvordan du skjøtter barna dine. Går fra dem i badekaret, klarer ikke skaffe legehjelp og går fra en 4-åring alene om natta.

Hjelpes!!Anonymous poster hash: eeacc...817

For et forbanna ådssvakt svar!

Hva mener du hun skulle gjort da?

Jeg sitter i hagen eller på terassen min med babycall på hvis det er snakk om rett ved, barnet er friskt og callen har rekkevidde ser jeg ingen problem. Sitter du i nabo rommet og lytter hele kvelden du da?

Hun var jo til lege med barnet TO ganger og ringte 113...

HI: Jeg synes du var flink! Jeg er også mye aleine med to små på alder med dine og har avtale med naboen min i samme situasjon at vi skal hjelpe hverandre om det trengs.

Og når jeg oppdaget at det var deg ble jeg iallefall sikker på at dette IKKE er troll. Anonymous poster hash: b24ec...ee8

Hvis du mener hi var flink er jo du like tafatt og håpløs da.

 

Anonymous poster hash: 651a2...87b

Svar på spørsmålet du. La oss alle som har engasjert oss i denne tråden få fasiten på HI sin situasjon hos deg, du som tydeligvis kan dette her!

 

Husk og ta med alle faktorene som har spilt inn fra sjokket og til hun skulle på rtg.

 

Jeg hadde nok handlet litt anderledes enn hi, dvs jeg handlet anderledes når vi hadde behov for ambulanse til det ene barnet og jeg var aleine. Men det er meg, jeg er typen som er helt kald til alt er over så får jeg gele bein osv. Men vi e ralle forskjellig! Og det bør respekteres!

 

Anonymous poster hash: b24ec...ee8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

".....hun koblet seg opp på video-babycallen fra sitt hus men fireåringen var hjemme å sov. Naboen min er en Barndomsvenninne og vi bruker ofte å gjøre det slik, vi bor vegg i vegg nesten (8 m mellom husene)"

Bekymringsverdig hvordan du skjøtter barna dine. Går fra dem i badekaret, klarer ikke skaffe legehjelp og går fra en 4-åring alene om natta.

Hjelpes!!Anonymous poster hash: eeacc...817

For et forbanna ådssvakt svar!

Hva mener du hun skulle gjort da?

Jeg sitter i hagen eller på terassen min med babycall på hvis det er snakk om rett ved, barnet er friskt og callen har rekkevidde ser jeg ingen problem. Sitter du i nabo rommet og lytter hele kvelden du da?

Hun var jo til lege med barnet TO ganger og ringte 113...

HI: Jeg synes du var flink! Jeg er også mye aleine med to små på alder med dine og har avtale med naboen min i samme situasjon at vi skal hjelpe hverandre om det trengs.

Og når jeg oppdaget at det var deg ble jeg iallefall sikker på at dette IKKE er troll. Anonymous poster hash: b24ec...ee8

Hvis du mener hi var flink er jo du like tafatt og håpløs da.

 

Anonymous poster hash: 651a2...87b

Svar på spørsmålet du. La oss alle som har engasjert oss i denne tråden få fasiten på HI sin situasjon hos deg, du som tydeligvis kan dette her!

 

Husk og ta med alle faktorene som har spilt inn fra sjokket og til hun skulle på rtg.

 

Jeg hadde nok handlet litt anderledes enn hi, dvs jeg handlet anderledes når vi hadde behov for ambulanse til det ene barnet og jeg var aleine. Men det er meg, jeg er typen som er helt kald til alt er over så får jeg gele bein osv. Men vi e ralle forskjellig! Og det bør respekteres!

 

Anonymous poster hash: b24ec...ee8

Går ikke ann å respektere noe som ikke bare gjør en feil, men en laaang rekke feil. Og som på toppen av det hele ikke tar lærdom av feilene, men har tenkt å fortsette med å gjøre alt helt likt.

 

Anonymous poster hash: 651a2...87b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kan du svare heller...

 

Anonymous poster hash: b24ec...ee8

Kanskje n

 

Anonymous poster hash: 9b6b1...203

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kan du svare heller...

 

Anonymous poster hash: b24ec...ee8

 

Kanskje noen er opptatt med andre ting. For eksempel familien sin, venner eller barna sine? Fremmedord for deg?

 

Anonymous poster hash: 9b6b1...203

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aiaiai, for noe balluba.

Jeg var en av den som kommenterte litt krast igår, fordi jeg var direkte bekymret for at det muligens lå en baby en plass i landet som kanskje kom til å dø. Fikk ikke sove, og har tenkt på dere i hele dag. Godt å se at alt gikk bra!! :) men jeg er alikevel urolig. For du HI, du var redd babyen din nesten var druknet og det først du gjorde var å kle på han pysjen og gikk og la han. Deretter satt du på mobilen eller dataen istedet for å gi babyen din den hjelp og omsorg han trengte. Han kan ikke ringe 113 selv, det er din jobb. Og du svikta. Totalt. Jeg ser nå at du ringte 113 lenge etterpå, og det er jo kjempefint at du gjorde det! Men utfallet kunne blitt så aldeles mye verre, fordi du prioriterer så helt bak mål. En mor skal ikke trenge 200 sinte dibbere på nakken for å redde sitt eget barn!!

 

Og det jeg stusser aller mest på, er hvorfor mang skal klappe henne på skulderen og komme med godord som: "slapp av hi, vi har alle gjort feil og vert uopmerksomme. Jeg lar også barna mine bade litt alene, blablabla."

Men det er jo den delen jeg er minst irritert over. Selfølgelig så har nesten alle snudd ryggen til i noen sekunder eller mer når barna sitter å bader, og selfølgelig kan uhell skje alle. Det må ha vert utrolig fælt for deg å komme inn og se hva som hadde skjedd! Og jeg har full sympati for det, og vil egentlig gi deg en klem. Helt til jeg tenker på hva du gjorde etterpå. Det er da alt svikta. Du legger babyen din til å sove, når du sier her at du er redd for at han drukner!! Jeg får så vondt av den lille babyen din som lå der alene så altfor lenge, mens mor sitter å dibber. Fakta er at han kunne dødd. Det var det DU som selv skreiv. Og DU valgte å sitte på dataen. Det syns jeg er på grensen til omsorgssvikt. Håper du er mer til stede for barna dine fremover når de trenger deg. Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aiaiai, for noe balluba.

Jeg var en av den som kommenterte litt krast igår, fordi jeg var direkte bekymret for at det muligens lå en baby en plass i landet som kanskje kom til å dø. Fikk ikke sove, og har tenkt på dere i hele dag. Godt å se at alt gikk bra!! :) men jeg er alikevel urolig. For du HI, du var redd babyen din nesten var druknet og det først du gjorde var å kle på han pysjen og gikk og la han. Deretter satt du på mobilen eller dataen istedet for å gi babyen din den hjelp og omsorg han trengte. Han kan ikke ringe 113 selv, det er din jobb. Og du svikta. Totalt. Jeg ser nå at du ringte 113 lenge etterpå, og det er jo kjempefint at du gjorde det! Men utfallet kunne blitt så aldeles mye verre, fordi du prioriterer så helt bak mål. En mor skal ikke trenge 200 sinte dibbere på nakken for å redde sitt eget barn!!

 

Og det jeg stusser aller mest på, er hvorfor mang skal klappe henne på skulderen og komme med godord som: "slapp av hi, vi har alle gjort feil og vert uopmerksomme. Jeg lar også barna mine bade litt alene, blablabla."

Men det er jo den delen jeg er minst irritert over. Selfølgelig så har nesten alle snudd ryggen til i noen sekunder eller mer når barna sitter å bader, og selfølgelig kan uhell skje alle. Det må ha vert utrolig fælt for deg å komme inn og se hva som hadde skjedd! Og jeg har full sympati for det, og vil egentlig gi deg en klem. Helt til jeg tenker på hva du gjorde etterpå. Det er da alt svikta. Du legger babyen din til å sove, når du sier her at du er redd for at han drukner!! Jeg får så vondt av den lille babyen din som lå der alene så altfor lenge, mens mor sitter å dibber. Fakta er at han kunne dødd. Det var det DU som selv skreiv. Og DU valgte å sitte på dataen. Det syns jeg er på grensen til omsorgssvikt. Håper du er mer til stede for barna dine fremover når de trenger deg. Lykke til videre.

 

Ikke glem at mor her trolig var i sjokktilstand til langt på natt!

 

En annen ting er at det er ikke sikkert hun visste om det med tørrdrukning før hun satte seg på nettet og begynte å google. Det kan ha vært DA hun ble redd, og i sjokktilstand skrev hun her i steden for å ringe amk eller legevakt med det samme - selv om hun "burde" ha gjort det tidligere.

 

Jeg har aldri hørt om tørrdrukning før jeg leste denne tråden.

 

Jeg vil tro at HI sikkert ringer legevakt og/eller amk langt raskere en annen gang - nettopp fordi hun har lært av denne tråden og av situasjonen hun har vært i.

 

Men å dømme en mor fordi hun ikke handler slik hun "burde" i en traumatisk opplevelse som garantert satte henne i sjokk, det synes jeg ikke vi skal gjøre.

 

Anonymous poster hash: 46900...e1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aiaiai, for noe balluba.

Jeg var en av den som kommenterte litt krast igår, fordi jeg var direkte bekymret for at det muligens lå en baby en plass i landet som kanskje kom til å dø. Fikk ikke sove, og har tenkt på dere i hele dag. Godt å se at alt gikk bra!! :) men jeg er alikevel urolig. For du HI, du var redd babyen din nesten var druknet og det først du gjorde var å kle på han pysjen og gikk og la han. Deretter satt du på mobilen eller dataen istedet for å gi babyen din den hjelp og omsorg han trengte. Han kan ikke ringe 113 selv, det er din jobb. Og du svikta. Totalt. Jeg ser nå at du ringte 113 lenge etterpå, og det er jo kjempefint at du gjorde det! Men utfallet kunne blitt så aldeles mye verre, fordi du prioriterer så helt bak mål. En mor skal ikke trenge 200 sinte dibbere på nakken for å redde sitt eget barn!!

Og det jeg stusser aller mest på, er hvorfor mang skal klappe henne på skulderen og komme med godord som: "slapp av hi, vi har alle gjort feil og vert uopmerksomme. Jeg lar også barna mine bade litt alene, blablabla."

Men det er jo den delen jeg er minst irritert over. Selfølgelig så har nesten alle snudd ryggen til i noen sekunder eller mer når barna sitter å bader, og selfølgelig kan uhell skje alle. Det må ha vert utrolig fælt for deg å komme inn og se hva som hadde skjedd! Og jeg har full sympati for det, og vil egentlig gi deg en klem. Helt til jeg tenker på hva du gjorde etterpå. Det er da alt svikta. Du legger babyen din til å sove, når du sier her at du er redd for at han drukner!! Jeg får så vondt av den lille babyen din som lå der alene så altfor lenge, mens mor sitter å dibber. Fakta er at han kunne dødd. Det var det DU som selv skreiv. Og DU valgte å sitte på dataen. Det syns jeg er på grensen til omsorgssvikt. Håper du er mer til stede for barna dine fremover når de trenger deg. Lykke til videre.

Synes du skal lese det andre her har skrevet om panikk og irrasjonalitet. Du fremstår ikke som noen særlig reflektert person og godt forbilde for barn du heller.

 

Anonymous poster hash: a4c54...c3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk absolutt intrykket av at hun visste dette med tørrdrukning, og derfor spørte her om noen visste noe mer. Siden hun var så opptatt av den lunga som virka forhøya og slikt. Det hadde ikke jeg selv visst, men det gjorde tydligvis hun. Så.. Stoler fortsatt fint lite på dama.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest meg&mini

Herregud for noen svar du har fått!

Utrolig bra at ting vil gå bra:) Stor klem til deg!!

Du gjorde jo det rette! Det eneste er at du ikke skulle tatt nei for et nei og heller dratt rett ut. Her hvor vi bor er det også et mareritt å ringe legevakten. Føler det er et ork for dem og at vi må overdrive for å bli tatt inn.

Neste gang bør du få navnet til den bak telefonen og legen og gi beskjed om at de er nå ansvarlig og eventuelt melde dem.

 

Jeg synes det er bra at du har en sånn nabo. Jeg hadde LETT gjort det samme selv hvis jeg bodde sånn.

Da jeg vokste opp satt ofte foreldrene mine i hagen etter at vi var lagt på kvelden.

Synes ikke dette er så forferdelig gale jeg da. Bruker dere andre å sitte rett utenfor soveromsdøren til barna deres? Ting kan skje selvom dere er en etasje over, under, eller i rommet ved siden av. Hadde noe skjedd, hadde denne venninnen stått på rommet til barnet like raskt, som en som var i etasjen over.

 

Og en annen ting! En fireåring klarer da vel å sitte alene i badekaret en stund, med mindre dere bor i et slott og det tar flere minutter å gå til badet.

Min fireåring går inn på badet, setter på vann, finner leker og setter seg i badekaret. Jeg hører henne hele tiden.

 

Helt ærlig så synes jeg dere høres ut som gjeng med overhysteriske gærninger! Jeg skulle gjerne sett hvordan dere hadde oppført dere i en lignende situasjon og alene med to små.

 

Dere oppfører dere som bedritne bedrevitere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ganske mange som har lest denne tråden som lurer på om HI kan komme til å fortsette å ta enkelte mindre kloke valg m.t.p. barnas sikkerhet og helse i fremtiden også. For min del syntes jeg det var veldig ubehaglig å lese dette i natt, og selv om jeg er utrolig glad for at det ikke fikk verre utfall så bekymrer jeg litt for HIs dømmekraft generelt, må jeg innrømme. 

 

Det er absolutt ikke vanskelig å ha sympati for redselen HI sikkert følte i natt, men samtidig burde det være rom for å utrykke bekymring her. At hun fikk sjokk er selvsagt forståelig, men hun burde uansett tilrettelegge såpass for barna sine at dette ikke kan gjenta seg i fremtiden.

 

Nå skal jeg gå og kysse barna mine.



Anonymous poster hash: 0ed23...4ec
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg er glad det virker som om det har gaatt fint. En ting jeg lurer veldg paa er om du fremdeles synes det er greit at barna sitter uten tilsyn i badekaret?

 

Anonymous poster hash: 0ed23...4ec

Jeg har vel aldri synes det var greit, og forklarte det jo i en tidligere tråd... Men der å da virket det fornuftig å hente hånduk på vaskerommet som har dør vis a vis badet, der tørketrommelen er er det 3/4 meter ifra badekaret...

 

Barna satt fin i badekaret

Største leket med bøtte

Minste i badestol med sugekopp mot bunnen

 

Det var tomt for hånduker, jeg så på det som fornuftig å hente håndukene før jeg tok de opp så jeg slapp å legge minste rett på et kaldt og hardt flisgulv..

 

Si at jeg hadde hatt et digert bad, og måtte i skapet på andre siden av badet å hente hånduk, hadde jeg snudd ryggen til for å hente hånduk

 

At jeg på vaskerommet tok ut av vaskenaskina og inn i tørketrommelen forlot jeg jo aldri barna i badekaret da døra til badet sto åpen. Ryggen var til toppen 30 sekund

Regner med at det er flere her med sikkert vaskemaskin/tørketrommel på badet som gjør det samme mens barna bader.. Forskjellen er at våre står med dør inn til badet, men rett i nærheten av bAdrkaret

 

At fireåringer veltet badestolen og satt seg oppå babyen var vel et innfall hun fikk, som sikkert kunne ha skjedd om jeg var på badet å tok frem pysj og hånduk fra skuffene på badet, hentet nye bleier osv

 

 

 

Barnet ditt holdt på å drukne, og likevel forsvarer du handlingen din med bortforklaringer?

 

Jeg har lest tråden nå, og må si meg enige med en del her.

Jeg hadde satt himmel og jord i bevegelse. Når barnet ditt risikerer å dø, så skal man gi en god faen i om man "er til bry" for legevakten. Man ringer, man tropper opp på døren, man får tak i ambulanse. Man legger ikke barnet for deretter å sette seg på nettet.

 

Beklager. Men du virker tiltaksløs og jeg tror denne tråden er det mest skremmende jeg har lest her.

 

Anonymous poster hash: e9bd7...0c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SERIØST!

... Eg hadde tenkt å skrive noke veldig langt og surt til dåke stygge kjerringane som drive å kommentere til stadighet, men eg blir for forbanna, så eg droppa det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Aiaiai, for noe balluba.

Jeg var en av den som kommenterte litt krast igår, fordi jeg var direkte bekymret for at det muligens lå en baby en plass i landet som kanskje kom til å dø. Fikk ikke sove, og har tenkt på dere i hele dag. Godt å se at alt gikk bra!! :) men jeg er alikevel urolig. For du HI, du var redd babyen din nesten var druknet og det først du gjorde var å kle på han pysjen og gikk og la han. Deretter satt du på mobilen eller dataen istedet for å gi babyen din den hjelp og omsorg han trengte. Han kan ikke ringe 113 selv, det er din jobb. Og du svikta. Totalt. Jeg ser nå at du ringte 113 lenge etterpå, og det er jo kjempefint at du gjorde det! Men utfallet kunne blitt så aldeles mye verre, fordi du prioriterer så helt bak mål. En mor skal ikke trenge 200 sinte dibbere på nakken for å redde sitt eget barn!!

Og det jeg stusser aller mest på, er hvorfor mang skal klappe henne på skulderen og komme med godord som: "slapp av hi, vi har alle gjort feil og vert uopmerksomme. Jeg lar også barna mine bade litt alene, blablabla."

Men det er jo den delen jeg er minst irritert over. Selfølgelig så har nesten alle snudd ryggen til i noen sekunder eller mer når barna sitter å bader, og selfølgelig kan uhell skje alle. Det må ha vert utrolig fælt for deg å komme inn og se hva som hadde skjedd! Og jeg har full sympati for det, og vil egentlig gi deg en klem. Helt til jeg tenker på hva du gjorde etterpå. Det er da alt svikta. Du legger babyen din til å sove, når du sier her at du er redd for at han drukner!! Jeg får så vondt av den lille babyen din som lå der alene så altfor lenge, mens mor sitter å dibber. Fakta er at han kunne dødd. Det var det DU som selv skreiv. Og DU valgte å sitte på dataen. Det syns jeg er på grensen til omsorgssvikt. Håper du er mer til stede for barna dine fremover når de trenger deg. Lykke til videre.

Jeg svikta ikke, jeg gjorde spedbarns livreddende som vi har lært på babysvømming så han fikk opp alt vannet fra lungene med en gang

Om jeg ikke hadde gjort det skulle jeg bare la han ligge til ambulansen kom i flere minutter da?

Etter at han kasta opp vannet fikk han fort fargen tilbake på leppene, og virket livlig -jeg observerte han i ti minutter før jeg kledde på han og la han. Han sovna fort å skubba bort flaska etter å ha drukket 20/30 ml av 150 som han bruker

Han puste fint og rolig da

Så la jeg eldste og sjekka han igjen og når jeg skrev innlegget fra mobil i senga vår hvor han lå å sov observerte jeg han jo samtidig.... Han sov! Jeg hadde ene hånda på bryste hans og telte inhalleringer

Så bestemte jeg meg for å ringe legevakten men ble avvist av sykepleieren i andre enden... Jeg tenkte ja, jo, men

Men ble oppfordret til å ringe igjen og da fikk vi komme inn. Legen hørte med stetoskopet imens han satt i bilstolen og vi var ferdige på legevakten etter fem minutt. Legen var hyggelig og mente at det hadde gått bra, sa jeg skulle sove godt inatt og ikke bekymre meg og hade bra

Men jeg valgte å være våken for å følge med, han sovnet ikke før 02 etter legevakt besøket 22.30 posta fort, når han sovnet fikk han feber med en gang og jeg ringte legevakten igjen (da hadde de fleste av dere sikkert lagt dere) fikk beskjed av legevakten å gi han paracet og legge meg til å sove

20 minutt senere fikk han krampe og da ringte jeg 113, bør satt på vent og mye om og men tja mhm og fikk dra tilbake til samme legevakt vi hadde vært hos tidligere. Etter undersøkelse på 20 minutt ble vi sendt hjem igjen.

Minstemann sov fra 04.30-08.30 og da leverte jeg i bhg å ringte fastlegen for time og fikk det klokka 12

Da hadde han fortsatt crp stigning, feber og hoste så vi fikk antibiotika kur og time for ørken på sykehuset klokka 15 idag. Rønken så fin ut og vi er hjemme. Mannen kom hjem klokka 16 og jeg gikk å la meg, har jo ikke sovet inatt... Ja jeg har oppdatert dere på tråden innemellom når vi har vært på venterom med legen eller minsten har sovet... Rett og slett fordi det er flere her som har engasjert seg og bekymret seg.

Minste har det fint til tross for lett lungebetennelse og feber. Om tilstanden blir verre ila helga skal jeg si ifra, men vi er hjemme nå. Da vurderer jeg å droppe å ringe legevakt/113 om han blir verre og bare rett på barneavd på nabosykehuset, vet ikke om det er mulig å få direkte innleggelse slik?

Ser at flere tror de er tull/troll når dere hører hva legevakten og amk har gjort, men det er det som har skjedd... Ja litt tafatt har det vært, men det er jo de som vet best somregel

Det var heller ikke meningen å få over 300 svar på tråden, at den skulle ta av slik... Igrunn skulle jeg ønske at alle anklagelaer kunne vært ryddet bort og at fakta står igjen og tråden til fremtiden når andre kommer opp i samme situasjon.

Når jeg Google tørr drukning var det lite erfaringer som kom opp (faktisk ingen) så jeg måtte lese på amerikanske forum hva som var vanlig prosedyre, tegn, symptomer... Men takk til dere som har lagt ut linker, har lest de! :) og Google og forum er en fin plass i slike situasjoner for å finne svar når man ikke helt stoler på legevaktebs avgjørelse/amk.

Hadde som sagt ønsket at han ble lagt inn til observasjon første 24 timer... Siden det kan skje da. Nå har det gått 24 timer og jeg føler ikke at tørrdrukkning er tilfelle lengere, men ikke gøy at han har lungebetennelse...

 

 

Tusen takk for svar. Ser jo absolutt at ting har skjedd på en helt annen måte enn det jeg, og sikkert mange andre, har trodd. Jeg er lei meg for at jeg trakk forhastede konklusjoner, og gikk ut ifra det verste. Hadde jeg visst dette, så hadde jeg aldri vert så krass og fæl mot deg. Jeg vil si unnskjuld til deg, og håper at alt roer seg nå. Og jeg håper ikke du tror jeg er en fæl dame som bare vil være ekkel mot deg i en vanskelig tid. Jeg var oppriktig redd og bekymret for barnet ditt, og så for meg en helt annen situasjon enn det du beskrev nå. Takk for at du oppklarte dette her!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI, det faktum at du svarer saklig på all denne dritten tar jeg av meg hatten for.

 

Jeg derimot har tenkt til å si dette:

Etter å ha lest denne tråden er jeg helt sjokkert over ondskapen en del av kjerringene her viser fram bak den elendige unnskyldningen "vi er bekymret for barnet". Det er pisspreik. Dere er hyener som finner pervers glede i å tråkke på en som allerede ligger nede. Dere er alt det jeg jobber hardt for at mine barn ikke skal utvikle seg til å bli!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI, det faktum at du svarer saklig på all denne dritten tar jeg av meg hatten for.

Jeg derimot har tenkt til å si dette:

Etter å ha lest denne tråden er jeg helt sjokkert over ondskapen en del av kjerringene her viser fram bak den elendige unnskyldningen "vi er bekymret for barnet". Det er pisspreik. Dere er hyener som finner pervers glede i å tråkke på en som allerede ligger nede. Dere er alt det jeg jobber hardt for at mine barn ikke skal utvikle seg til å bli!

 

Jeg må bare svare deg på den.. Å kalle meg for en hyene som finner pervers glede i å tråkke på andre. Det er så drøyt, og så langt ifra virkeligheten at jeg vet nesten ikke hva jeg skal si! Jeg har ikke vert våken inatt fordi jeg er en pervers hyene som elsker å gjøre andre vondt. Det er HELT motsatt. Jeg har desverre sett for meg det verste, og vært virkelig bekymra. Og det er for faen ikke for å være slem og pervers!!

Dette blir bare så uendelig feil.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver:

 

15 minutter etter fikk han krampe og jeg ringte 113, den samtalen var ROLIGog jeg ble satt på vent, bedd om å måle feberen og ja/om/men kunne dra til legevakten for en sjekk til om JEG?!?!

 

Anonymous poster hash: 77216...8fd

 

Han er født med skjult ganespalte, han skal lukke den i juni. Derfor har han ikke sugerefleks eller lukkemuskelen på topp, han har noe som kalles syndrom med hjertefeil og misdannelse, skjelver litt i ny og ne -dette brydde ikke legevakten seg om

 

Har barnet syndrom med hjertefeil, ligger med kramper og du er livredd for tørdrukning etter å ha funnet barnet under vann og brukt mange sekunder på å få barnet til å puste og få farge, så har du en ROLIG samtale med amk og blir satt på vent?

 

 

 

Anonymous poster hash: 77216...8fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...