Iiiiik Skrevet 13. mars 2014 #26 Skrevet 13. mars 2014 Det er fint det ordnet seg og jeg skjønner også lederen din som ønsker å være fleksibel siden du ellers er en stabil arbeidstaker som er lite borte. Prinsipielt har imidlertid Soleia rett. Det er klart det er vanskelig å være eneforsørger og ha nattevakter og det føles sikkert urettferdig også. Men for arbeidsgiver i en etat som tilbyr omsorgstjenester (?) er det nesten alltid en utfordring å få budsjettet til å gå opp. Når du er i en situasjon der du må være hjemme, må enheten betale dobbelt lønn hvis du bruker egenmelding for sykt barn/barnepassers sykdom. Det betales til deg og det betales til den som tar vaktene dine. For en hel helg er det jo snakk om noen penger også, skjønner det som at det er snakk om tre nattevakter. Denne hendelsen har vel vist deg at du trenger en plan B i tillegg til det som pleier å fungere. Sånn er det jo for oss med to voksne i hjemmet også. Vi har en bestemor som kan være hjemme, men har også samordnet oss med andre familier i nabolaget for vanskelige perioder. Stiller selvfølgelig opp for dem også hvis det er behov for det.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2014 #27 Skrevet 13. mars 2014 Bruk syk barnepasser som arb.giver sier. At du en eneste gang på 3 år må gjøre dette får de surmagete politidamene her drite i! Selvsagt kan hun gjøre det nå når arbeidsgiver har sagt det er ok, men det må da likevel gå an å diskutere om dette er riktig bruk av "syk barnepasser" og om det prinsipielt er riktig at arbeidsgivere betaler for folk som ikke har barnevakt til å gå på jobb. At du og hi må kalle folk "surken", "surmaga" osv, sier vel mer om dere enn om de som forsøker å svare i tråden. Anonymous poster hash: 0553b...766 Jeg tenker at grunnen til at noen her inne blir kalt for sjelen og surmaga rett og slett har med måten de svarer på. Også jeg reagerer på tonen i svarene deres, og synes det er unødvendig. Det går an å diskutere bruk av slike dager uten å bruke en slik tone. Enkelte svarer jo som om HI prøver å svindle arbeidsgiveren sin. Synes ikke akkurat det er tilfelle her... Anonymous poster hash: b32b4...deb
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2014 #28 Skrevet 13. mars 2014 Har du sagt at barnevakten er syk eller bortreist? Blir like feil å bruke syk barnepasser som å bruke egenmelding i denne situasjonen. Hva om barnevakten din blir lenge borte? Synes det er rart at du ikke finner en vennefamilie til gutten din. Kanskje en dom har alenemor? Så kan dere stille opp for hverandre når det trengs! Du burde jo byttet vakt eller meldt fra at du ikke kan jobbe ekstravakten likevel slik at alle de andre som ønsket å jobbe kunne få den. At du får lønn for ikke gidde finne et alternativ til barnevakten er horribelt. Ja jeg vet sjefen sa det var greit, men sjefen har ikke fulgt regler og siden hun bruker penger på dette vil andre ting måtte bli spart inn på. Anonymous poster hash: ba8d4...141
Englenemine Skrevet 13. mars 2014 #29 Skrevet 13. mars 2014 Ikke hør på sure damer. Ring sjef og gi beskjed så kommer det enten under syk barnepasser eller du mister en jobbdag. Ikke verdens undergang og slikt skjer. Har du ikke vært borte på 3 år er det ingenting å si på arbeidsmoralen din har man barn kan slike ting skje, og det har da ingenting å si om dette gjelder en kontorjobb 8-16 eller nattevakt som sykepleier. Syke barn dager og barnepassdager har man likevel.,
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2014 #30 Skrevet 13. mars 2014 Man har krav på syk barnepasserdag. Det tar du som en egenmelding. Helt innafor når barnevakten melder avbud av en slik årsak. Ring og snakk med sjefen din om at barnevakten ikke kan stille pga sykdom i nær familie. Anonymous poster hash: eb2b7...9a8
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2014 #31 Skrevet 13. mars 2014 Jeg hadde ringt inn sykbarnepasser. Anonymous poster hash: e6c5f...46b
overlord Skrevet 13. mars 2014 #32 Skrevet 13. mars 2014 Har du sagt at barnepasser er syk eller bortreist? Dersom du har sagt at barnepasser er bortreist syns jeg du har en usedvanlig velvillig sjef om han godtar syk barnepasser.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2014 #33 Skrevet 13. mars 2014 Har du sagt at barnepasser er syk eller bortreist? Dersom du har sagt at barnepasser er bortreist syns jeg du har en usedvanlig velvillig sjef om han godtar syk barnepasser. Nå er hun jo bortreist pga alvorlig sykdom i familien, så det KAN jo hende det er derfor sjefen er så velvillig. I kombinasjon med det at HI tydeligvis så godt som aldri har fravær... Anonymous poster hash: b32b4...deb
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2014 #34 Skrevet 13. mars 2014 Alenemor med barn på 5 år som går i barnehagen som aldri har brukt egenmelding eller sykt barn på 3 år? Anonymous poster hash: ba8d4...141
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2014 #35 Skrevet 13. mars 2014 Først; ja alenemor som aldri har vært borte fra jobb pga sykdom. Når jeg jobber natt er det mer fleksibilitet, og barnet mitt var vært lite syk. Han er mye hjemme når jeg har friperioder, og jeg har barnevakten pluss at familie har nettopp flyttet. Så har han vært noe syk har han hatt barnevakt om natten og så har vi vært hjemme dagen etter. Jobber sjelden mer enn 2-3 netter på rad så går greit med mindre søvn en og annen dag. Jeg er så og si aldri syk selv. Så ja, jeg har hatt flere alternativ. Ja, jeg er mer utsatt men siden vi skal flytte snart uansett og jeg nå vet at barnevakten kommer tilbake over neste helg går det bra. Har friperiode frem til da. Utsagnet om at jeg om så ringer inn meg selv syk var satt i kontekst med at jeg setter barnet fremfor jobb. Regner med få hadde latt barnet være alene om natta for at de satt arbeidet fremfor barnet. Å så ta ut dette utsagnet av kontekst å spinne videre på at det sier mye om arbeidsmoralen- og meg er å analysere som en har vett til. Sjefen er topp- det er jeg fullstendig klar over. Jeg er heldigvis prisgitt henne isteden for en del visse andre. En ting er å la bær å svare på spørsmål, men å komme med analyser, moralprekener, at jeg må finne familie osv blir vel så dib som en kan få det! Takk til alle dere som har svart på spørsmålet😀 Anonymous poster hash: 50be1...56b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå