Gå til innhold

Dere som ikke tåler hvetemel.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ganske sikker på at jeg har hveteintoleranse, har fått utslag på prøver hos legen engang og har kronisk jernmangel, vært sjekket for cøliaki også, men har ikke det. Jeg merker at hvis jeg spiser brødmat ofte eller mye, setter det seg veldig på kroppen i form av væskesamlinger; jeg hovner opp i ansiktet og på føtter og hender og blir veldig oppblåst. Jeg har også migrene og kroniske muskel- og leddsmerter, som blir merkbart mindre når jeg holder meg unna hvete. Flere i min familie merker at de føler seg på alle måter bedre uten hvete i kosten.

 

Anonymous poster hash: 202f1...592

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for svar. Jeg er helt fin igjen i dag. Jeg kommer ikke til å spise det produktet igjen, men vil fortsette å bake selv med skikkelige råvarer.

HI.

 

Anonymous poster hash: 55252...c06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ekstremt mye luft i magen hvis jeg spiser f.eks spaghetti, lyst brød eller andre hvetemelsprodukter.

Høres ut som det er full fest i magen. Romler og bråker villt, og jeg fiser noe helt sinnsykt.

 

Er det noe som tyder på at jeg har hveteintoleranse da? Burde jeg sjekket det hos legen?

Vet at dette ikke er min tråd, men lurer fælt så håper noen kan svare meg :)

 

 

Anonymous poster hash: 0c03f...b2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ekstremt mye luft i magen hvis jeg spiser f.eks spaghetti, lyst brød eller andre hvetemelsprodukter.

Høres ut som det er full fest i magen. Romler og bråker villt, og jeg fiser noe helt sinnsykt.

 

Er det noe som tyder på at jeg har hveteintoleranse da? Burde jeg sjekket det hos legen?

Vet at dette ikke er min tråd, men lurer fælt så håper noen kan svare meg :)

 

 

Anonymous poster hash: 0c03f...b2f

 

Jepp. Høres veldig slik ut.

 

Anonymous poster hash: 36987...654

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er eneste symptomene. Får ikke utslett og sånn som andre skriver her....

Får dere andre luft i magen og?

 

Anonymous poster hash: 0c03f...b2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er eneste symptomene. Får ikke utslett og sånn som andre skriver her....

Får dere andre luft i magen og?

 

Anonymous poster hash: 0c03f...b2f

 

Jeg får ikke utslett, men blir kvalm og får vondt i magen. Oppblåst og rumlete.

 

Anonymous poster hash: 36987...654

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir oppblåst, mannen min får halsbrann.

 

Vi har ikke sjekket oss på noe vis, men mannen min lurte på om det kunne være hvete som forårsaket hans plager, så jeg lagde en lang periode brød uten, og nå merker vi stor forskjell på kroppen begge to. Så nå lager jeg bare brød av alt annet mel enn hvetemel. F.eks spelt, mais, potet, rug, bygg, nøtter, glutenfrie mixer, osv, og bruker mye gryn og frø i deigen. Bruker fiberHusk.

 

Og til og med ungene synes brødene jeg lager er kjempegode. Det var en liten kort overgang med litt neserynking hos de minste, men den er over nå. :)



Anonymous poster hash: 33fc6...934
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir svimmel og susete i hodet, samt trøtt og uopplagt,- kommer gjerne dager etter inntaket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...