Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Avliv 👼

Anonymous poster hash: c3d14...6cc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Avliv

Anonymous poster hash: c3d14...6cc

Kjenner at jeg blir skikkelig provosert av dere som bare skriver at hun skal avlive bisken. Hun kommer mest sannsynlig ikke til å få en veterinær til å avlive hunden med mindre hun lyver om hva som er problemet. Blir opprørt over at det er flere her inne som tar så lett på å drepe en hund. Til HI, hvor bor du? Send meg en PM før du velger å ta livet av denne hunden, så kanskje jeg kan klare å få den omplassert. 

Skrevet

Vi omplasserte vår hund, men vi oppdaget at hun ble vanskjøttet og mishandlet. Vi betalte i dyre dommer for å få henne tilbake, da var hun døden nær. Nå er hun hos oss for alltid. Ikke omplasser. Dessuten, tenkt på hvor traumatisk det vil være for en så gammel hund! Tatt fra alt den har kjent og kjært!

Anonymous poster hash: 9dc3b...06f

Skrevet

Huff, ikke så grei situasjon.

Hvis du ikke har kapasitet til å jobbe med den, eller dette blir en ond sirkel der hunden ikke kommer til å ha det bra hos dere så ville jeg forsøkt å omplassere den.
En mops kan jo fint bli 12-15 år gammel, så den kan jo ha mange år igjen.

Det viktige er jo i tilfelle at du er helt åpen om hvordan hunden er, og at den i tilfelle kommer til noen som har tid og helst erfaring til å jobbe med problemet.

Ville ikke levert den fra meg hos f.eks FOD, sånn at hunden ender opp med å flytte flere ganger, det vil man jo helst unngå.

Skrevet

Det er du som ikke passer godt nok på her, ang. slikking i munn. Det virker ikke som om du har kontroll på hunden i det hele tatt. Hold nå for all del bikkja langt unna datteren din! Den er nervøs, og derfor ekstra uforutsigbar (ingen hunder er 100% trygge uansett hvor mye man tror det, og nervøse hunder er i hvert fall ikke trygge på noen måte). 

Avliving høres helt på viddene ut i mine ører. Hva med å omplassere? Hunden er gammel, det kan selvfølgelig være vanskelig å finne et nytt, passende hjem, men det er en Mops, en populær rase. Går ikke det, synes jeg faktisk du skal tilpasse hverdagen litt bedre. Lær deg å stanse bjeffingen, sett opp trappegrinder... Og for all del; hold hunden unna barnet! 

Anonymous poster hash: 8c47b...265
Skrevet

Avliving blir galt. Jeg synes ikke dette høres ut som ett stort problem og jeg har hatt mange hunder. De fleste med mye større utfordringer enn du beskriver. Hvis du ikke vil ha den selv, er nok mops en enkel hund å omplassere til et godt hjem. Avling er siste utvei og jeg kan ikke se at det er det her. Tror samvittigheten din kommer til å plage deg hvis du gjør det på dette grunnlaget.

Anonymous poster hash: a4ed6...b5e

Skrevet

Synes du skal gi den bort,ikke avlive

Skrevet

Lillebror ble bitt i og ved øyet , av familiehunden. Den ble da avlivet.Han måtte sy tre sting under øyet og operere tårekanalen.Lillebror var 2 årHadde aldri beholdt hunden hvert fall!

Det er ikke snakk om at denne bikkja er aggressiv, det er ikke noen fare for biting. Det er snakk om at den er nervøs i noen situasjoner, uoppdragen i andre og at Hi ikke vet hvordan hun skal håndtere det. Man avliver ikke et dyr fordi det er ubeleilig å ha det.  Anonymous poster hash: 920bf...216

Var vel ikke snakk om at denne var aggressiv ,heller?

Skrevet

Enten må du gå inn for å jobbe med hunden (les bøker, gå på kurs, bruk tid) eller så kan du omplassere den. Det er ikke vanskelig å omplassere en mops, det er en svært populær rase (og forøvrig en av de mest ufysiologiske, dysfunksjonelle misfosterne som avles på, men det er en helt annen diskusjon). Synes ikke du har grunnlag for å avlive den.

Skrevet

Forresten, dersom oppdretteren til hunden er tilgjengelig ville jeg tatt kontakt med vedkommende først.

De som kjøper valp fra meg har ikke lov å omplassere eller avlive hunden uten at vi har snakket sammen først. Er hunden syk og man ikke kan gjøre noe er det selvfølgelig unntak.

Kanskje hunden din sin oppdretter vil ta den tilbake, eller kjenner til noen som kunne tenke seg å overta den.

Skrevet

Lillebror ble bitt i og ved øyet , av familiehunden. Den ble da avlivet.Han måtte sy tre sting under øyet og operere tårekanalen.Lillebror var 2 årHadde aldri beholdt hunden hvert fall!

Det er ikke snakk om at denne bikkja er aggressiv, det er ikke noen fare for biting. Det er snakk om at den er nervøs i noen situasjoner, uoppdragen i andre og at Hi ikke vet hvordan hun skal håndtere det. Man avliver ikke et dyr fordi det er ubeleilig å ha det.  Anonymous poster hash: 920bf...216

Var vel ikke snakk om at denne var aggressiv ,heller?

Vel den beit og ble deretter avlivet. Jeg regner med at den ble avlivet fordi dere anså den som aggressiv og utrygg? Eller mener du at man skal avlive alle hunder når man får barn? I så fall burde det være unntak for mops, de har en ikke-eksisterende snute og underbitt.

Anonymous poster hash: 920bf...216

Skrevet

Nei, jeg synes ikke det du beskriver er noen grunn for avliving.

At den slikker barnet ditt i munnviken, tolkes gjerne som at den er underdanig, altså et godt tegn. Det burde derimot ikke være vanskelig å unngå dette, egentlig uansett rase og spesielt når det er snakk om en liten mops.

Jeg skjønner ikke at du må gå omveier for å ikke møte andre hunder. Har du bikkja i bånd, så ser jeg ikke problemet.

Kipt med bjeffing, det er det ofte vanskelig å få bukt med. Forsøk å unngå situasjoner der du vet det kommer til å oppstå. For eksempel kan du bestemme at bikkja ikke får lov til å stå i vinduet. Still deg i mellom og bruk dempede signaler, kjefting hjelper ikke.

Hvis du virkelig ikke vil ha bisken, så er ikke en mops så vanskelig hund å omplassere.

Det er ihvertfall galskap å avlive en hund på sine eldre dager bare fordi det ikke lengre passer å ha hund.

Til de som skriver om hunder og aggressivitet: HI skriver selv at den ikke er aggressiv mot mennesker. I tillegg er det en mops vi snakker om her. Det skal jævlig godt gjøres å klare å bli bitt av en mops.

Anonymous poster hash: 920bf...216

Hun som skrev dette over her virker for meg som en som kan hund, for å si det slik. Det kan ikke jeg, men, jeg tenker at hvis du føler det blir for mye av det gode og ikke klarer å snu på det tror jeg både familien og hunden vil få det bedre hos noen andre enn dere.

Anonymous poster hash: f6d0d...3dc

Skrevet

Avlive en frisk hund fordi den stresser deg? Nei vet du hva. Vi har også en liten gneldrebikkje av en terrier. Gjør som en gal i møte situasjoner med andre hunder og bjeffer på hunder som passerer huset. Det enkleste.og.mest effeltive grepet er jo å hindre utsyn for hunden i form av feks persienner eller liknende.

Ifht slikking i ansiktet så er dette et omsorgstegn fra hunden sin side og jeg hadde tolket det som et godt tegn. At den har godtatt det nye flokkmedlemmet. Vår hund slikker også mini på 2 i ansiktet, og hanstiller seg også til disposisjon med tungen ut av munnen. Så de må stadig bli minnet på at dette ikke er ok. Men du kan jo trøste deg med.at.barn med kjæledyr blir mindre syke enn andre barn :-)

Skrevet

Jeg synes du kan ta kontakt med noen som har hunde kurs. Da lærer de deg å håntere hunden din.

Jeg synes ikke du skal avlive hunden pga det du skriver her.

Det høres ut som du ikke har  lært hunden opp skikkelig, og at du vil velger en lettvint løsning...

Det er alltid en grunn til at hunden er som den er. Den må læres opp.

Ønsker deg lykke til med valget ditt. Håper hunden lever videre!

Anonymous poster hash: b0767...a3d
Skrevet

Dette er ingen grunn til avliving. Jeg blir litt skuffet av at mange saa kjapt vil try til dette.

Anonymous poster hash: f8b4e...dc0

Skrevet

TY- ikke try.

Anonymous poster hash: f8b4e...dc0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...