Anonym bruker Skrevet 12. mars 2014 #1 Skrevet 12. mars 2014 Min manns niese har bursdag på fredag og voksenselskapet skal være rett etter jobben. Jeg har sagt til min mann at jeg ikke blir med og at han må ordne med gaven. Han er nå pottesur på meg for han mener at såpass må jeg kunne orke. Saken er den at jeg har tre diagnoser og sliter veldig med fatiq. Jeg jobber derfor 80% og har fri hver onsdag. I dag har det ikke vært muligheter til å slappe av sånn som jeg bør gjøre. Har vært hos lege, og har vært nødt til å ordne med medisiner og en del andre ting. I tillegg må jeg gjøre lekser med barnet vårt noe som er tid og energikrevende for meg da barnet er alt annet enn enkelt å gjøre lekser med. Mannen min gjorde nemlig bare de enkle leksene med barnet i går og overlot resten til meg i dag. Fikk vite det i en sms i sted. Fredager er den dagen i uka hvor jeg er aller verst. Er omentrendt zombie og hele kroppen verker. Jeg orker ikke tanken på å måtte sitte rett opp og ned på en stol og forholde meg til masse mennesker. Det skal også sies at i alle år når noen her har hatt bursdag så har vi vært nødt til å ha selskapene i helgene for at de skal orke og komme. Men selv har de alltid bursdager på selveste dagen okke som. Er jeg virkelig så forferdelig som min mann mener? Anonymous poster hash: b1a91...b45
Von Hertelhofen Skrevet 12. mars 2014 #3 Skrevet 12. mars 2014 Nei, det er han som har problemer som blir pottesur for en bagatell.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2014 #4 Skrevet 12. mars 2014 Selvfølgelig er du ikke det. Er vel bare for at han ikke orker å ordne med pakke og passe på eget barn i bursdagen. ( høres ut som om mange menn er slik) La han kjøpe pakke og ta med barna deres og så slapper du av. Om han bare forsto dette ville dere hatt en fin helg der du vil være mer opplagt. Anonymous poster hash: 6c965...5e8
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 12. mars 2014 #5 Skrevet 12. mars 2014 Enig med de andre over meg :-) Kan ikke se problemet med at han og barnet deres drar uten deg.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2014 #6 Skrevet 12. mars 2014 Jo du er sær. Du bør klare ett besøk. Han kan ordne gave, men besøket bør du klare . Du får dra tidligere om du blir dårlig Anonymous poster hash: ad737...7f4
MamsenMedToSmå Skrevet 12. mars 2014 #7 Skrevet 12. mars 2014 Jeg synes ikke du er vanskelig. Når du sliter såpass med helsa vil jeg si det er viktigst at du prioriterer din egen familie og alt som MÅ gjøres for å få hverdagen til å gå opp. Det holder da fint at mannen (og barn?) stiller i niesens selskap. De regner helt sikkert med at ikke alle kan komme når selskapet er lagt til en ukedag. Prioriter deg selv og dine egne barn med god samvittighet
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2014 #8 Skrevet 12. mars 2014 Er det ikke din niese også da? Jeg hadde blitt lei meg hvis det var meg som var barn og hadde bursdag, og tante takket nei til å komme. Synes du skal gå. Anonymous poster hash: 87c9d...a54
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2014 #9 Skrevet 12. mars 2014 Familien til mannen vet veldig godt hvordan jeg har det. Men om de forstår og skjønner det er en annen sak. Tror faktisk ikke niesen vil merke det om jeg ikke er med. Kommer til å være så mange andre der. Er jo egentlig ikke verre enn å si at jeg er syk. Anonymous poster hash: b1a91...b45
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2014 #10 Skrevet 12. mars 2014 Er det ikke din niese også da? Jeg hadde blitt lei meg hvis det var meg som var barn og hadde bursdag, og tante takket nei til å komme. Synes du skal gå. Anonymous poster hash: 87c9d...a54 Virkelig? Mener du virkelig at hun skal sette sin egen helse til side kun for en bursdag? Anonymous poster hash: 6c965...5e8
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2014 #11 Skrevet 12. mars 2014 Er det ikke din niese også da? Jeg hadde blitt lei meg hvis det var meg som var barn og hadde bursdag, og tante takket nei til å komme. Synes du skal gå.Anonymous poster hash: 87c9d...a54 Virkelig?Mener du virkelig at hun skal sette sin egen helse til side kun for en bursdag? Anonymous poster hash: 6c965...5e8 Ja. Det er familie. Jeg synes det er viktigere at hun stiller opp for jenta enn at hun blir uthvilt akkurat denne dagen. Den voksne tingen å gjøre er å ikke alltid prioritere seg selv over andre. Så kan hun evt avtale med mannen at han finner på noe med barna på lørdag formiddag så hun får hvilt seg litt. Anonymous poster hash: 87c9d...a54
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2014 #12 Skrevet 12. mars 2014 Er det ikke din niese også da? Jeg hadde blitt lei meg hvis det var meg som var barn og hadde bursdag, og tante takket nei til å komme. Synes du skal gå.Anonymous poster hash: 87c9d...a54 Virkelig?Mener du virkelig at hun skal sette sin egen helse til side kun for en bursdag? Anonymous poster hash: 6c965...5e8 Ja. Det er familie. Jeg synes det er viktigere at hun stiller opp for jenta enn at hun blir uthvilt akkurat denne dagen. Den voksne tingen å gjøre er å ikke alltid prioritere seg selv over andre. Så kan hun evt avtale med mannen at han finner på noe med barna på lørdag formiddag så hun får hvilt seg litt. Anonymous poster hash: 87c9d...a54 Jeg syns ikke barne bursdager til andre enn egne barn er viktige og heller ikke voksen bursdager som ikke er rundt tall. Hadde ikke valgt bort egen helse for noe slikt når en av oss kunne gått. Anonymous poster hash: 6c965...5e8
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2014 #13 Skrevet 12. mars 2014 Klarer du ikke så klarer du ikke. Det er ikke noe å gjøre med det og det burde mannen din ha forståelse for, Anonymous poster hash: 102df...72a
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2014 #14 Skrevet 12. mars 2014 Er det ikke din niese også da? Jeg hadde blitt lei meg hvis det var meg som var barn og hadde bursdag, og tante takket nei til å komme. Synes du skal gå. Anonymous poster hash: 87c9d...a54 Barn må faktisk lære seg at de ikke er verdens midtpunkt, og at ikke alle andre mennesker kan forventes å sette alle andre hensyn til side for prioritere dem. Jenta overlever nok uten traumer, tviler sterkt på at en vellykket bursdag står og faller med tantes tilstedeværelse. Anonymous poster hash: c6b82...bc0
Musemora Skrevet 12. mars 2014 #15 Skrevet 12. mars 2014 Ja jeg syns du er sær. Såååå slitsomt kan det da ikke være å gå i bursdag. Du har da hele helgen å hvile på.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2014 #16 Skrevet 12. mars 2014 Er det ikke din niese også da? Jeg hadde blitt lei meg hvis det var meg som var barn og hadde bursdag, og tante takket nei til å komme. Synes du skal gå.Anonymous poster hash: 87c9d...a54 Barn må faktisk lære seg at de ikke er verdens midtpunkt, og at ikke alle andre mennesker kan forventes å sette alle andre hensyn til side for prioritere dem. Jenta overlever nok uten traumer, tviler sterkt på at en vellykket bursdag står og faller med tantes tilstedeværelse. Anonymous poster hash: c6b82...bc0 Skjønner at dere som svarer som dette ikke kan komme fra særlig nært knyttede familier. Anonymous poster hash: 87c9d...a54
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2014 #17 Skrevet 12. mars 2014 Er det ikke din niese også da? Jeg hadde blitt lei meg hvis det var meg som var barn og hadde bursdag, og tante takket nei til å komme. Synes du skal gå.Anonymous poster hash: 87c9d...a54 Virkelig?Mener du virkelig at hun skal sette sin egen helse til side kun for en bursdag? Anonymous poster hash: 6c965...5e8 Ja. Det er familie. Jeg synes det er viktigere at hun stiller opp for jenta enn at hun blir uthvilt akkurat denne dagen. Den voksne tingen å gjøre er å ikke alltid prioritere seg selv over andre. Så kan hun evt avtale med mannen at han finner på noe med barna på lørdag formiddag så hun får hvilt seg litt.Anonymous poster hash: 87c9d...a54 Jeg syns ikke barne bursdager til andre enn egne barn er viktige og heller ikke voksen bursdager som ikke er rundt tall. Hadde ikke valgt bort egen helse for noe slikt når en av oss kunne gått. Anonymous poster hash: 6c965...5e8 ?!? Ikke engang egne tantebarn? DET synes jeg er mildt sagt spesielt. Anonymous poster hash: 87c9d...a54
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2014 #18 Skrevet 12. mars 2014 Sliter du med helsa eller viljen? Anonymous poster hash: 1f545...b6f
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2014 #19 Skrevet 12. mars 2014 Er det ikke din niese også da? Jeg hadde blitt lei meg hvis det var meg som var barn og hadde bursdag, og tante takket nei til å komme. Synes du skal gå.Anonymous poster hash: 87c9d...a54 Barn må faktisk lære seg at de ikke er verdens midtpunkt, og at ikke alle andre mennesker kan forventes å sette alle andre hensyn til side for prioritere dem. Jenta overlever nok uten traumer, tviler sterkt på at en vellykket bursdag står og faller med tantes tilstedeværelse. Anonymous poster hash: c6b82...bc0 Skjønner at dere som svarer som dette ikke kan komme fra særlig nært knyttede familier. Anonymous poster hash: 87c9d...a54 Kanskje like greit om det betyr at man skal sette sin egen helse til side for de. Jeg har fint forhold til min familie, men vi bor spredt. Anonymous poster hash: 6c965...5e8
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2014 #20 Skrevet 12. mars 2014 Er det ikke din niese også da? Jeg hadde blitt lei meg hvis det var meg som var barn og hadde bursdag, og tante takket nei til å komme. Synes du skal gå.Anonymous poster hash: 87c9d...a54 Virkelig?Mener du virkelig at hun skal sette sin egen helse til side kun for en bursdag? Anonymous poster hash: 6c965...5e8 Ja. Det er familie. Jeg synes det er viktigere at hun stiller opp for jenta enn at hun blir uthvilt akkurat denne dagen. Den voksne tingen å gjøre er å ikke alltid prioritere seg selv over andre. Så kan hun evt avtale med mannen at han finner på noe med barna på lørdag formiddag så hun får hvilt seg litt.Anonymous poster hash: 87c9d...a54 Jeg syns ikke barne bursdager til andre enn egne barn er viktige og heller ikke voksen bursdager som ikke er rundt tall. Hadde ikke valgt bort egen helse for noe slikt når en av oss kunne gått. Anonymous poster hash: 6c965...5e8 ?!? Ikke engang egne tantebarn? DET synes jeg er mildt sagt spesielt. Anonymous poster hash: 87c9d...a54 Jeg synes det er du som er spesiell, og tror sjansen er stor for at du oppdrar drittunger som tror sola står opp for å lyse på dem. Jenta kommer antakelig ikke til å legge merke til det en gang. HI er syk. Anonymous poster hash: c6b82...bc0
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2014 #21 Skrevet 12. mars 2014 Er det ikke din niese også da? Jeg hadde blitt lei meg hvis det var meg som var barn og hadde bursdag, og tante takket nei til å komme. Synes du skal gå.Anonymous poster hash: 87c9d...a54 Barn må faktisk lære seg at de ikke er verdens midtpunkt, og at ikke alle andre mennesker kan forventes å sette alle andre hensyn til side for prioritere dem. Jenta overlever nok uten traumer, tviler sterkt på at en vellykket bursdag står og faller med tantes tilstedeværelse. Anonymous poster hash: c6b82...bc0 Skjønner at dere som svarer som dette ikke kan komme fra særlig nært knyttede familier.Anonymous poster hash: 87c9d...a54 Kanskje like greit om det betyr at man skal sette sin egen helse til side for de. Jeg har fint forhold til min familie, men vi bor spredt. Anonymous poster hash: 6c965...5e8 Synes begrepet "sette sin egen helse til side" høres rimelig overdramatisert ut. SÅ ille kan det ikke være å gå noen timer i selskap med mindre man er 90 år - og særlig ikke hvis hun kan få hvile litt på lørdag i steden. Anonymous poster hash: 87c9d...a54
HvittHus Skrevet 12. mars 2014 #22 Skrevet 12. mars 2014 Jeg har måttet melde avbud til både runde dager og konfirmasjoner pga fatigue. Forstår veldig godt hvordan du har det. Her er det i tillegg en mann som kan dra på vegne av familien, så da kan du holde deg hjemme med god samvittighet.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2014 #23 Skrevet 12. mars 2014 Er det ikke din niese også da? Jeg hadde blitt lei meg hvis det var meg som var barn og hadde bursdag, og tante takket nei til å komme. Synes du skal gå.Anonymous poster hash: 87c9d...a54 Virkelig?Mener du virkelig at hun skal sette sin egen helse til side kun for en bursdag? Anonymous poster hash: 6c965...5e8 Ja. Det er familie. Jeg synes det er viktigere at hun stiller opp for jenta enn at hun blir uthvilt akkurat denne dagen. Den voksne tingen å gjøre er å ikke alltid prioritere seg selv over andre. Så kan hun evt avtale med mannen at han finner på noe med barna på lørdag formiddag så hun får hvilt seg litt.Anonymous poster hash: 87c9d...a54 Jeg syns ikke barne bursdager til andre enn egne barn er viktige og heller ikke voksen bursdager som ikke er rundt tall. Hadde ikke valgt bort egen helse for noe slikt når en av oss kunne gått. Anonymous poster hash: 6c965...5e8 ?!? Ikke engang egne tantebarn? DET synes jeg er mildt sagt spesielt.Anonymous poster hash: 87c9d...a54 Jeg synes det er du som er spesiell, og tror sjansen er stor for at du oppdrar drittunger som tror sola står opp for å lyse på dem. Jenta kommer antakelig ikke til å legge merke til det en gang. HI er syk. Anonymous poster hash: c6b82...bc0 Det må være helt ok at et lite barn oppfatter seg som viktig for sin tante. Anonymous poster hash: 87c9d...a54
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2014 #24 Skrevet 12. mars 2014 Er det ikke din niese også da? Jeg hadde blitt lei meg hvis det var meg som var barn og hadde bursdag, og tante takket nei til å komme. Synes du skal gå.Anonymous poster hash: 87c9d...a54 Barn må faktisk lære seg at de ikke er verdens midtpunkt, og at ikke alle andre mennesker kan forventes å sette alle andre hensyn til side for prioritere dem. Jenta overlever nok uten traumer, tviler sterkt på at en vellykket bursdag står og faller med tantes tilstedeværelse. Anonymous poster hash: c6b82...bc0 Skjønner at dere som svarer som dette ikke kan komme fra særlig nært knyttede familier. Anonymous poster hash: 87c9d...a54 Jo, det gjør jeg faktisk. Jeg kommer fra en familie med svært tette bånd, der vi har stor forståelse for hverandres problemer og plager. Vi stiller opp så sant vi kan, og kan vi ikke så tar de andre det for gitt at vi har en god grunn. Det du beskriver er ikke en nært knyttet familie, det er en familie med liten takhøyde og manglende empati. Anonymous poster hash: c6b82...bc0
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2014 #25 Skrevet 12. mars 2014 Er det ikke din niese også da? Jeg hadde blitt lei meg hvis det var meg som var barn og hadde bursdag, og tante takket nei til å komme. Synes du skal gå.Anonymous poster hash: 87c9d...a54 Barn må faktisk lære seg at de ikke er verdens midtpunkt, og at ikke alle andre mennesker kan forventes å sette alle andre hensyn til side for prioritere dem. Jenta overlever nok uten traumer, tviler sterkt på at en vellykket bursdag står og faller med tantes tilstedeværelse. Anonymous poster hash: c6b82...bc0 Skjønner at dere som svarer som dette ikke kan komme fra særlig nært knyttede familier.Anonymous poster hash: 87c9d...a54 Kanskje like greit om det betyr at man skal sette sin egen helse til side for de. Jeg har fint forhold til min familie, men vi bor spredt. Anonymous poster hash: 6c965...5e8 Synes begrepet "sette sin egen helse til side" høres rimelig overdramatisert ut. SÅ ille kan det ikke være å gå noen timer i selskap med mindre man er 90 år - og særlig ikke hvis hun kan få hvile litt på lørdag i steden. Anonymous poster hash: 87c9d...a54 Regner med du ikke har kronisk sykdom siden du mener det. Jeg har kronisk sykdom og forstår HI meget vel . Hun har i tillegg tre stk. Er jeg syk kommer jeg meg ikke i noen bursdag. Anonymous poster hash: 6c965...5e8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå