Mrs Smutt & Smilende Skrevet 13. mars 2014 #28 Skrevet 13. mars 2014 Hurraaaaaa! Gratulerer og velkommen til ny verdensborger! Jippi!!!
Musemorbr / Skrevet 13. mars 2014 Forfatter #29 Skrevet 13. mars 2014 Takk alle sammen. <3 Jeg har vært så usikker på om jeg kom til å bli redd for alt mulig når hun kom ut, men det har ikke skjedd. Hun er så 100% frisk og fin som det er mulig å være. <3 Nyter kosen nå, og er spent på tiden fremover. Snart kommer storebriren på aller første visitt. For øvrig spent på ettermiddagen også. Det jobber visst noen skikkelige luringer på kjøkkenet her. Dagens middag var ertersuppe. Spenning på høyt nivå!
moota m storebror&lillebror Skrevet 13. mars 2014 #30 Skrevet 13. mars 2014 Gratulerer så masse!! Så koselig å lese om! Nyt tiden og kos dere masse
Ugl@ ruger... Skrevet 13. mars 2014 #31 Skrevet 13. mars 2014 Takk alle sammen. <3 Jeg har vært så usikker på om jeg kom til å bli redd for alt mulig når hun kom ut, men det har ikke skjedd. Hun er så 100% frisk og fin som det er mulig å være. <3 Nyter kosen nå, og er spent på tiden fremover. Snart kommer storebriren på aller første visitt. For øvrig spent på ettermiddagen også. Det jobber visst noen skikkelige luringer på kjøkkenet her. Dagens middag var ertersuppe. Spenning på høyt nivå! Vi fikk servert Fårikål på barsel, jordmødrene og barnepleierene var litt oppgitte mildt sagt. Jeg hoppa over den middagen.... Sykehusmat er ikke noe særlig...sånn rent generelt...
Iiiiik Skrevet 13. mars 2014 #33 Skrevet 13. mars 2014 Så fantastisk Jeg er også en av de lettrørte og måtte tørke en tåre i øyekroken av de gode nyhetene. Både den kjappe fødselen og bekreftelsen på at alt er bra. Nyt henne! Jeg er bittelitt misunnelig, synes den første tiden er så magisk og deilig.
Mamma_til_2 Skrevet 16. mars 2014 #36 Skrevet 16. mars 2014 Fantastisk kos deg med den lille og resten av familien denne tiden Gratulere
Musemorbr / Skrevet 16. mars 2014 Forfatter #37 Skrevet 16. mars 2014 Takk. Dagene er fullpakket av 100% elsk her nå. Kom hjem i går. Hun hadde toppscore på alt av tester, og vi er overlykkelige. Hat? Nei det har jeg visst glemt hva er.
moota m storebror&lillebror Skrevet 16. mars 2014 #38 Skrevet 16. mars 2014 Fullt fortjent!! Det er så herlig å lese
Musemorbr / Skrevet 16. mars 2014 Forfatter #40 Skrevet 16. mars 2014 Takk! Enda mer elsk: når ei jordmor jeg kjenner forteller at jeg fikk betegnelsen "hun søte som er så forelska i babyen sin." Deilig for selvtillitten, for søt er vel ikke det man føler seg som når man nettopp har født.
Musemorbr / Skrevet 19. mars 2014 Forfatter #41 Skrevet 19. mars 2014 Får avslutte med å legge inn fødselshistorien min: Fikk murringer i 23tiden, men var veldig i tvil om det var maserier igjen, eller ekte saker. Det var så uregelmessig og ulikt riene jeg hadde første gang. Men rier var det. Vi kjørte herfra rett før to, og da vi var halvveis (1t kjøring) haglet det på med rier hvert 1.5-2 minutter, og jeg maktet ikke trykke på rietelleren mer. Det siste kvarteret var jeg redd. Mannen min forsto alvoret da jeg ba ham slippe meg av på akutten og levere sønnen vår hos gudmora etterpå. Jeg sluttet å snakke, men var lydløs, og redd for å skremme treåringen i baksetet. Tok meg kraftig sammen da vi kom frem og fikk sagt rolig til guttungen at jeg er glad i ham og at vi ses etterpå. Mannen min fulgte meg inn døra, men fikk beskjed om å ikke gå fra gutten i bilen, og skynte seg tilbake. Så huket jeg tak i en sykepleier i gangen, og ba om å bli fulgt opp til føden- FORT! Fra heisen og til føden er det få meter, men jeg gikk i gulvet to ganger fordi riene var så intense. Tisset på meg den siste gangen, og da jeg kom meg på beina sto jordmor der. Rakk akkurat inn på undersøkelsesrommet, og gikk i gulvet forran benken. Vrengte av meg og beklaget så mye at jeg hadde tisset. Hun mente det kunne være vannet, men jeg sa bestemt at det nok beklageligvis ikke var det. Så sjekket hun og fant at jeg hadde 10cm åpning. Hun ba meg vente til neste rie, og så skulle hun ta meg i armen og så kunne vi gå så fort vi bare klarte inn på fødestua. Det lovde hun meg at jeg akkurat ville rekke. Og riktig nok, for det var akkurat. I fødesenga sier hun at jeg ikke får presse fordi babyen ikke var helt i posisjon ennå. Det var så vondt og jeg proklamerte høylytt at jeg faktisk burde ha hatt lystgass. Ynket og presset ut gråteaktige klagelyder, og har aldri følt meg så hjelpeløs. Måtte holde igjen av all kraft i tre-fire rier, før hun sa jeg fikk presse. Så tok hun vannet. Og akkurat da kom mannen min inn døra. <3 Så kom den rien jeg ventet på, og tillatelsen til å presse, og på et dobbelt plopp kom kropp og hode ut i en foss av fostervann, og rommet fylltes av den deiligste babygråt. Pappaen var i sjokk og jeg gjentok bare gjennom tårer: "vi klarte det, vi klarte det. Hun er her. Vi klarte det! Etter alt vi har vært igjennom." <3 Knapt en time etter at vi kjørte hjemmefra, fortsatt med 6 til 9 minutter mellom riene, kom vår lille datter til verden. Frisk, og helt perfekt. <3
moota m storebror&lillebror Skrevet 19. mars 2014 #42 Skrevet 19. mars 2014 Sitter med både frysninger og tårer i øynene nå For en herlig historie!
Himmel og hav Skrevet 19. mars 2014 #43 Skrevet 19. mars 2014 Fantastisk! Det er et mirakel, og jo eldre jeg blir jo mer utrolig synes jeg det er. Gratulerer så masse!
Dr. Fyll Skrevet 19. mars 2014 #44 Skrevet 19. mars 2014 Herlig fødselshistorie, takk for at du delte den Gratulerer så masse
LillaGorilla♥♥ Skrevet 19. mars 2014 #45 Skrevet 19. mars 2014 Åh, herregud, nå sipper jeg jo…. Ooooh, så misunnelig jeg blir- jeg hater graviditet, men elsker fødsel, iallefall rett etter ungen har kommet ut! Og det er slike historier som får meg til å felle en liten tåre over at jeg aldri skal gjøre det igjen. *sukk* Takk for at du delte, Musemor, og så fantastisk at alt gikk bra!
Iiiiik Skrevet 20. mars 2014 #46 Skrevet 20. mars 2014 Alle barn er fantastiske og alle historier om fødsel rører meg. Det er ekstra fantastisk og rørende når det har vært vanskelig i forveien. Fødselen høres ut som min tredje, man føler seg som et naturtalent i føding
☆☆☆ Skrevet 20. mars 2014 #47 Skrevet 20. mars 2014 3490g og 49cm. 35.5 i perfekt hodemål. FRISK! Frisk og normal og nydelig. <3 Hun kom ca kl.3, og det var bare såvidt vi rakk frem. Hode og kropp ut i samme press, men ikke en rift å spore. Jeg kan tisse uten at det svir. Gratulerer så mykje
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå