Gå til innhold

Trøndelag=kakeland?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tydeligvis bare Østlandet som ikke er kakeland da :) Kake er godt, og jeg har mye kake i fryseren selv, har ikke gått inn for å stå i mot kakepresset hehe. Men har vurdert å ta med noe annet på korpsøvelse innimellom, bare at det faktisk er enklere å røre sammen en kakedeig enn å ordne til sunnere alternativer.

Er ikke fra Østlandet, men fra Finnmark og der spiser vi også mye kake men jeg flyttet derfra før jeg ble "husmor" så jeg rakk ikke å føle det så mye på kroppen. Hjemme hos venner drakk vi brus og spiste potetgull i stedet :P men akkurat det med å ha kake i alle pauser i fritidsaktiviteter hadde jeg ikke inntrykk av var vanlig.

HI

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fra Namdalen jeg også, å kake er viktig i alle sosiale sammenhenger :fnise:

Ikke noe galt ment, men på Østlandet har jeg aldri opplevd slike kakebord? Ellers i landet tror jeg det er relativt vanlig :P

Skrevet

Var i bryllup i Trøndelag i sommer. Ca 100 gjester og 36 (!) kaker! Det var som å komme til himmelen!

Anonymous poster hash: 84360...5d4
Skrevet

Har bodd i Trondheim i mange år, og bor nå i Kristiansand.

Bugnende kakebord er noe jeg ser på som typisk sørlandet. I Trondheim opplevde jeg mer måtehold med kaker og kakebord... I Kristiansand er folk veldig til å sette frem kaker til besøket, og kakebordene er fylt opp til randen! :-)

Anonymous poster hash: 1e0c5...316

Skrevet

Trondheim og her er det ikke sånn. Er dette et vanligere fenomen på landet/bygda?

Anonymous poster hash: 46950...37a [/quote

]bor i Trondheim og hos oss er det slik. Til bursdager trenger jeg ikke bake. Nesten alle har bakt og tatt med:-)

Anonymous poster hash: 8bac6...1c2

Skrevet

Jeg vet ikke, men jeg er fra Trøndelag, og kjenner godt igjen det du beskriver. :)

Anonymous poster hash: 24aad...666
Skrevet

Jeg er født og oppvokst i Trondheim. I dåpen var vi 16 stykker og det var 5 kaker på bordet...  :nigo:

Anonymous poster hash: 98adc...c56

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...