Maracuya Skrevet 11. mars 2014 #26 Skrevet 11. mars 2014 Tydeligvis bare Østlandet som ikke er kakeland da Kake er godt, og jeg har mye kake i fryseren selv, har ikke gått inn for å stå i mot kakepresset hehe. Men har vurdert å ta med noe annet på korpsøvelse innimellom, bare at det faktisk er enklere å røre sammen en kakedeig enn å ordne til sunnere alternativer. Er ikke fra Østlandet, men fra Finnmark og der spiser vi også mye kake men jeg flyttet derfra før jeg ble "husmor" så jeg rakk ikke å føle det så mye på kroppen. Hjemme hos venner drakk vi brus og spiste potetgull i stedet men akkurat det med å ha kake i alle pauser i fritidsaktiviteter hadde jeg ikke inntrykk av var vanlig. HI
("ᴥ")trollmor.og.♪♫♫trollunge Skrevet 11. mars 2014 #27 Skrevet 11. mars 2014 Fra Namdalen jeg også, å kake er viktig i alle sosiale sammenhenger Ikke noe galt ment, men på Østlandet har jeg aldri opplevd slike kakebord? Ellers i landet tror jeg det er relativt vanlig
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #28 Skrevet 11. mars 2014 Var i bryllup i Trøndelag i sommer. Ca 100 gjester og 36 (!) kaker! Det var som å komme til himmelen! Anonymous poster hash: 84360...5d4
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #29 Skrevet 11. mars 2014 Har bodd i Trondheim i mange år, og bor nå i Kristiansand. Bugnende kakebord er noe jeg ser på som typisk sørlandet. I Trondheim opplevde jeg mer måtehold med kaker og kakebord... I Kristiansand er folk veldig til å sette frem kaker til besøket, og kakebordene er fylt opp til randen! :-) Anonymous poster hash: 1e0c5...316
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #30 Skrevet 11. mars 2014 Trondheim og her er det ikke sånn. Er dette et vanligere fenomen på landet/bygda? Anonymous poster hash: 46950...37a [/quote ]bor i Trondheim og hos oss er det slik. Til bursdager trenger jeg ikke bake. Nesten alle har bakt og tatt med:-) Anonymous poster hash: 8bac6...1c2
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #31 Skrevet 11. mars 2014 Jeg vet ikke, men jeg er fra Trøndelag, og kjenner godt igjen det du beskriver. Anonymous poster hash: 24aad...666
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #32 Skrevet 11. mars 2014 Jeg er født og oppvokst i Trondheim. I dåpen var vi 16 stykker og det var 5 kaker på bordet... Anonymous poster hash: 98adc...c56
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå