Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #26 Skrevet 11. mars 2014 Takk for dere som forstår meg, det som bvar meningen er jo at folk skal si partneren sin sjanse, når det gjelder husarbied og annet. Han gidder okke gjøre noe, våkne med sine bqrn, vært utro ne gang og angret, eller noe... Så betyr det ikke at man skal gå fra ellers er man en dørmatte... Og mente ikke i det hele tatt at alle skal være i ett forhold med vold!! Anonymous poster hash: f3e0a...fd9
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #27 Skrevet 11. mars 2014 Det jeg snakket om da jeg begynte med innlegget var ikke vold men sånne småting. Vold var i mitt eksempel. HI Anonymous poster hash: f3e0a...fd9
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #28 Skrevet 11. mars 2014 Jeg synes du er er veldig bra at du HI startet denne tråden og skrev det du gjorde. Når man har det tøfft i livet (særlig med små barn i hus, og kanskje mye tid hjemme på kveldstid) er det veldig lett at man leser og skriver på nett for å løse problemer som man antageligvis trenger profesjonell hjelp for å kunne løse. Vold i et forhold kan være mange ting og det kan også utroskap. Jeg har nå vært gjennom begge deler. Denne type ting er ting trodde jeg aldri noen gang trodde jeg skulle kunne tilgi. Hadde jeg hørt om andre i min situasjon hadde jeg gitt akkurat de samme rådene som dere; gå fra han, ikke tålerer det osv. Men nå etter å ha vært gjennom dette selv vet jeg at det ikke alltid er så enkelt. Jeg mener absolutt ikke at man skal tåle hva som helst osv, men jeg mener at ting alltid har flere sider og at det kan være lurt å oppsøke noen som kan "gi de riktige rådene" og heller få hjelp der. Feks på familivernkontoret... Anonymous poster hash: 45e5c...fac
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2014 #29 Skrevet 12. mars 2014 Det som er med meg er at vi begge var unge, to tette barn, mye mas på han, forventet mer av han, mens han sleit på skolebenken og samtidig skulle forsørge oss tre da jeg var hjemme med de små... Vo hadde det tøft, og jeg innså mine feil, mens han var feil på sin måte... Så vi har ikke fått noe profesjonell hjelp... Vi har bare begynt å forsyå hverandre... Samtidig som han forstod at jeg kett kan forlate han å finne en annen om han skal være drittsekken... Dette satte ett spor i han, og dette har forandret han. Hadde jeg hørt på mine venner eller på forumet her og stikket av, hadde jeg aldri vært sååå lykkelig som jeg er nå... Jeg blir fullt elsket av samme person... Så det heg mente med dette innlegget var ikke at dere skal bli i vold.... Det jeg mente var at alle forhold bør få sjanse når det er småting som han ikke hjelper til ditten datten.... Mange med små babyer som går hcer sin vei... Og da tenker jeg ofte at dette er en tøff periode... Alt kunne blutt bedre... Bare dem hadde ventet og vært tålmodige.... Skjedd flere ganger....det er det eneste jg mente.. Spess de md småbarn som tror at enden er det eneste riktige... Etter 8-10 år sammen går de hver sin vei rett etter en barn.... Vold er ikke godtatt.. Noen som veit at mannen ikke var sånn før, men kanskje noe so. Gjør at hN er stresst eller noe er greit. Men noen du vet kan være voldelig og drittsekk bør man søke profesjonell hjelp og ikke sitte stille og tåle alt...... Men om mannen ikke våkner med barna, ikke skifter, ikke orker noen ting, ikke gir oss alenetid, ikke handler, og kvinnen blir lei av lat oppførsel... Syntes jeg at man bør gi sjanse... Da mannen også kan vøre sluten av en mor som bare duller med bebisen... Feks.... Anonymous poster hash: f3e0a...fd9
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2014 #30 Skrevet 12. mars 2014 Ja, hold ut og bli slått, for kanskje han slutter en dag. Eller kanskje ikke. For en miserabel innstilling du har. Antar at du har reflux. Makan til hyppige oppstøt av syre og galle har jeg sjeldent opplevd. Anonymous poster hash: caf56...14b
MJ<3 Skrevet 12. mars 2014 #31 Skrevet 12. mars 2014 Nei jeg likte ikke dette, og følte at det gikk utover barna, men detvar en vanskelig periode, men da var barna små, men nå serbarna at pappa hjelper til og dem har glemt at det noen gang har vært sånnt i hjemmet....e var veldig små.. Men detjeg skriver her for er at dere bør gi en sjanse uansett det kan gå riktig veien også.... Det eneste jeg mente med innlegget er at forhold kan fungere selvom alle tror at det går aldri bra.... Dette innlegget er ment som en solskinnshistorie for dem som har et håp og kjenner mannen sin godt... At han kanskje er sånn pga stess, eller problemer.... HI Anonymous poster hash: f3e0a...fd9 Jeg tror at i veldig mange situasjoner er det ikke verdt å gi slike forhold en sjanse en gang. Er man psykopat så er det en ekstrem jobb å endre på dette. Og i mellomtiden kan man ende opp både psykisk nedbrutt selv eller i verste fall død. Godt det gikk bra med dere, og jeg håper at dere aldri havner tilbake der dere var. Det unner jeg ingen. Det er jo dessverre sånn at det har vist seg at historien gjentar seg etter en stund likevel så jeg krysser fingrene for at det nå har gått rette veien for dere. OG jeg vil påpeke at jeg HÅPER for all del at det nå er bedre pga at HAN har endret seg og ikke pga at du har blitt underkuet til å følge hans pipe!
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2014 #32 Skrevet 12. mars 2014 Det jeg snakket om da jeg begynte med innlegget var ikke vold men sånne småting. Vold var i mitt eksempel. HI Anonymous poster hash: f3e0a...fd9 Hei HI, du brukte ordet vold og for varsel lampen hos mange til å gå. Det synes jeg er et sunnhets tegn at ikke alle sitter på nettet og heier på en, men det går en grense der man kan ødelegge all god dialog med å være for direkte og analyserende. Det var det som gjorde at jeg sluttet helt å skrive på dette forumet. Var åpen anonymt, men mer tilbake holden når jeg brukte nicket mitt. En av de ivrigste brukerne fant ut det og begynte å advare andre om meg når de skrev positivt til bake til meg, det var kjempe tøft og jeg ser at personen skriver mye her fortsatt og holder på med det samme. Selv tok jeg aldri til meg råd av denne personen, som alltid råder alle kvinner som sliter til å skille seg. Den jeg tok i mot råd fra er en person som få heiet på men som gav mange god linker og skrev alltid balansert tilbake til en. Hun var åpen om hvor godt det var å bruke profesjonelle og den erfaringen deler jeg etter å ha fått god hjelp i virkeligheten av trygge profesjonelle. Nå prøver jeg meg igjen på nettet og håper jeg ikke lar meg provosere av de som vil ha oppmerksomhet. Å skille seg pga noen på nettet sier det er ikke smart og blir vel stoppet på et familievernkontor : ) Anonymous poster hash: b3f97...6e4
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2014 #33 Skrevet 12. mars 2014 Nei jeg likte ikke dette, og følte at det gikk utover barna, men detvar en vanskelig periode, men da var barna små, men nå serbarna at pappa hjelper til og dem har glemt at det noen gang har vært sånnt i hjemmet....e var veldig små.. Men detjeg skriver her for er at dere bør gi en sjanse uansett det kan gå riktig veien også.... Det eneste jeg mente med innlegget er at forhold kan fungere selvom alle tror at det går aldri bra.... Dette innlegget er ment som en solskinnshistorie for dem som har et håp og kjenner mannen sin godt... At han kanskje er sånn pga stess, eller problemer.... HI Anonymous poster hash: f3e0a...fd9 Jeg tror at i veldig mange situasjoner er det ikke verdt å gi slike forhold en sjanse en gang. Er man psykopat så er det en ekstrem jobb å endre på dette. Og i mellomtiden kan man ende opp både psykisk nedbrutt selv eller i verste fall død. Godt det gikk bra med dere, og jeg håper at dere aldri havner tilbake der dere var. Det unner jeg ingen. Det er jo dessverre sånn at det har vist seg at historien gjentar seg etter en stund likevel så jeg krysser fingrene for at det nå har gått rette veien for dere. OG jeg vil påpeke at jeg HÅPER for all del at det nå er bedre pga at HAN har endret seg og ikke pga at du har blitt underkuet til å følge hans pipe! Det finnes mange som når de er stresset blir egoister, får man hjelp til å snakke om stress og gode strategier på hvordan å takle det er det utrolig hvor mye som kan forandre seg for alle i en familie. Anonymous poster hash: b3f97...6e4
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2014 #34 Skrevet 12. mars 2014 Takk for at dere forstår hva jeg mener HI Anonymous poster hash: f3e0a...fd9
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2014 #35 Skrevet 12. mars 2014 Takk for at dere forstår hva jeg mener HI Anonymous poster hash: f3e0a...fd9 Takk for at du var modig og forklarte deg slik at det ble lettere å forstå hva du mente. Familie vold er veldig alvorlig og kan være mye, viktigste er at de som opplever det føler at de kan snakke uten å bli dømt som svake. Stopper man dialogen kan man isolere et menneske som trenger støtte til å stole på seg selv, det er noe alle som kommer i kontakt med mennesker som sliter man må være lyttende og komme med få konkrete råd. Forstår at du har dessverre opplevd det motsatte da du åpnet deg og vil gi beskjed om det. Å skille mellom vold og utfordringer som er vanlige er veldig viktig noe som en profesjonell gjør best. Står man i en vanskelig situasjon og ser mørkt på ting bruker man gjerne feile ord. Fortid som man har tatt et oppgjør med skal ikke begrense fremtiden hvilket samfunn vil vi få om alle må være perfekte? Feil gjør alle og når vi har tilgitt oss selv bør også andre klare det ; ) Anonymous poster hash: b3f97...6e4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå