Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #1 Skrevet 11. mars 2014 Hei alle sammen.. Ser ofte her at mange skriver om forholdet til mannen i huset. Noe dem ikke liker eller at mannen ikk oppfører seg som han skal. Vil nevne at jeg er en av dem som for tre år siden også skrev ett lignende innlegg. Det de fleste får til svar er, morraunga, shiitmann, forlat han, dørmattahans, ditten datten. Jeg blir skremt av dette. Det er enkelt å skrive at man bør forlate en mann fordi han ikke tar del i husarbeid feks, men hvordan det går utover barna, hus, økonomi..familier.. Det er vondt å tenke på. Skilsmisse har blitt vanlig, men jeg syntes ikke at alle bare skal kommentere på at det er riktig valg. Som sagt min mann gjorde ingenting, var utro, voldelig, alt sammen i 4år. Jeg skrev her... Men sluttet å følge med etterhvert. Idag er jeg verdens lykkeligste jente, med samme mann.. Hnn setter pris på meg tar vare på barna, og jeg får alt nå som jeg ville ha det før. Det tok tid, masse tårer... Men jeg ga aldri opp... Nå er han verdens snilleste mann, aldri slått ingenting... Gått to fine årsammen nå... Vi er som nyforelsket par;) Så jeg vil gjerne at dere prøver å tåle mer, den første småbarnsperioden er tøff! Det blir masse konflikter... Men prøv ikke krangle... Prøv å forstå hverandre... Hvis den ene er sint bør den andre tie... Skape fred i hjemmet... Snakke rolig om problemet uten barna tilstede... Finne løsninger.... Vær så snill og ikke splitte familiene pga noe som kan bli bedre... Alt tar tid.. Glad i dere alle... Anonymous poster hash: f3e0a...fd9
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #2 Skrevet 11. mars 2014 Hei alle sammen.. Ser ofte her at mange skriver om forholdet til mannen i huset. Noe dem ikke liker eller at mannen ikk oppfører seg som han skal. Vil nevne at jeg er en av dem som for tre år siden også skrev ett lignende innlegg. Det de fleste får til svar er, morraunga, shiitmann, forlat han, dørmattahans, ditten datten. Jeg blir skremt av dette. Det er enkelt å skrive at man bør forlate en mann fordi han ikke tar del i husarbeid feks, men hvordan det går utover barna, hus, økonomi..familier.. Det er vondt å tenke på. Skilsmisse har blitt vanlig, men jeg syntes ikke at alle bare skal kommentere på at det er riktig valg. Som sagt min mann gjorde ingenting, var utro, voldelig, alt sammen i 4år. Jeg skrev her... Men sluttet å følge med etterhvert. Idag er jeg verdens lykkeligste jente, med samme mann.. Hnn setter pris på meg tar vare på barna, og jeg får alt nå som jeg ville ha det før. Det tok tid, masse tårer... Men jeg ga aldri opp... Nå er han verdens snilleste mann, aldri slått ingenting... Gått to fine årsammen nå... Vi er som nyforelsket par;) Så jeg vil gjerne at dere prøver å tåle mer, den første småbarnsperioden er tøff! Det blir masse konflikter... Men prøv ikke krangle... Prøv å forstå hverandre... Hvis den ene er sint bør den andre tie... Skape fred i hjemmet... Snakke rolig om problemet uten barna tilstede... Finne løsninger.... Vær så snill og ikke splitte familiene pga noe som kan bli bedre... Alt tar tid.. Glad i dere alle... Anonymous poster hash: f3e0a...fd9 Hei HI, så godt det var å lese deg! Mannen min og jeg har hatt våre utfordringer. Han er etnisk norsk og jeg er fra minoritet. Svigermor var mitt største problem og jeg fikk mye god støtte her inne særlig fra en modig bruker som heter Laracroft, går ikke en dag uten at jeg tenker på alt det gode og kloke den dama sa da jeg var utrolig lei meg. Det som gjorde at jeg gav opp med å skrive på nettet var negativ skitt kasting. Det ble veldig godt å få profesjonell hjelp for oss, merker at selv om jeg bare har prøvd meg en dag her inne nå så blir jeg ikke like lei meg som før av det negative som noen bare lirer av seg. Noen bare er slik! Det for vi heve oss over : ) Anonymous poster hash: b3f97...6e4
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #3 Skrevet 11. mars 2014 Kjempefint at dere har det godt nå. Men jeg vet med meg selv at jeg aldri hadde gitt et voldelig forhold en ny sjanse. Sånn er jeg bare, det er riktig for meg. Anonymous poster hash: f6a43...4a7
sug lut Skrevet 11. mars 2014 #4 Skrevet 11. mars 2014 Ja, hold ut og bli slått, for kanskje han slutter en dag. Eller kanskje ikke.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #5 Skrevet 11. mars 2014 Men hvaslags forbilde er man for barna sine om man lar dem se at far får slå mor, ikke gjøre noenting hjemme og drite i unga, og at mor bare aksepterer det? Er det greit at sønnen din vokser opp og ser at det er greit å behandle en dame dårlig? Er det greit at datteren din vokser opp og ser at menn kan behandle henne som dritt? Anonymous poster hash: 13959...f38
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #6 Skrevet 11. mars 2014 Det kan hende at jeg heller ikke hadde gjort det, men med tanken på barna og familien så prøvde jeg. Jeg visste at barna var glad i pappa... Men så glad jeg er nå med han er jeg kjempeglad at jeg prøvde å få forholdet til å funke selvom mine venner også ble sure på meg fordi jeg ikke forlot han da jeg var lei meg... Såjeg har sett at det å gi en ny sjanse er bra... Men som sagt det er jo ikke likt for alle da... Men dette var for de som kan prøve....... Mange som går fra selvom det kunne blitt bedre... Mvh HI Anonymous poster hash: f3e0a...fd9
lilyblue Skrevet 11. mars 2014 #7 Skrevet 11. mars 2014 Men hvaslags forbilde er man for barna sine om man lar dem se at far får slå mor, ikke gjøre noenting hjemme og drite i unga, og at mor bare aksepterer det? Er det greit at sønnen din vokser opp og ser at det er greit å behandle en dame dårlig? Er det greit at datteren din vokser opp og ser at menn kan behandle henne som dritt? Anonymous poster hash: 13959...f38 Det hun sa!
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #8 Skrevet 11. mars 2014 Ja, hold ut og bli slått, for kanskje han slutter en dag. Eller kanskje ikke. Folk som vil ha kontroll over andre slutter aldri å hige etter det, men man kan lære seg å hevde meningen sin og stå på sitt! Anonymous poster hash: b3f97...6e4
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #9 Skrevet 11. mars 2014 Nei jeg likte ikke dette, og følte at det gikk utover barna, men detvar en vanskelig periode, men da var barna små, men nå serbarna at pappa hjelper til og dem har glemt at det noen gang har vært sånnt i hjemmet....e var veldig små.. Men detjeg skriver her for er at dere bør gi en sjanse uansett det kan gå riktig veien også.... Det eneste jeg mente med innlegget er at forhold kan fungere selvom alle tror at det går aldri bra.... Dette innlegget er ment som en solskinnshistorie for dem som har et håp og kjenner mannen sin godt... At han kanskje er sånn pga stess, eller problemer.... HI Anonymous poster hash: f3e0a...fd9
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #10 Skrevet 11. mars 2014 Nei jeg likte ikke dette, og følte at det gikk utover barna, men detvar en vanskelig periode, men da var barna små, men nå serbarna at pappa hjelper til og dem har glemt at det noen gang har vært sånnt i hjemmet....e var veldig små.. Men detjeg skriver her for er at dere bør gi en sjanse uansett det kan gå riktig veien også.... Det eneste jeg mente med innlegget er at forhold kan fungere selvom alle tror at det går aldri bra.... Dette innlegget er ment som en solskinnshistorie for dem som har et håp og kjenner mannen sin godt... At han kanskje er sånn pga stess, eller problemer.... HI Anonymous poster hash: f3e0a...fd9 HI, ditt innlegg kom i det jeg lurte på om jeg skulle gi meg med å skrive på nettet, er jo ikke A-4 eller perfekt på noen måte. Å spekulere i hvordan du har det hjemme burde moderator stoppe. Mange år siden jeg var her inne og ser at eder og galle er noe man må bare regne med å få som svar, men når solskinn som din historie kommer igjennom så er det en god grunn til å fortsette. Ha en trivelig dag : ) Anonymous poster hash: b3f97...6e4
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #11 Skrevet 11. mars 2014 Man oppfordrer ALDRI noen til å bli i voldelige forhold! *rystet* Anonymous poster hash: fe514...a7a
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #12 Skrevet 11. mars 2014 Far slår mor. Mor skal tåle det og tåle enda mer. I en sofa fra IKEA....... Anonymous poster hash: 0d4bc...95b
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #13 Skrevet 11. mars 2014 Ja, hold ut og bli slått, for kanskje han slutter en dag. Eller kanskje ikke. Folk som vil ha kontroll over andre slutter aldri å hige etter det, men man kan lære seg å hevde meningen sin og stå på sitt! Anonymous poster hash: b3f97...6e4 Eller bli slått ihjel. Anonymous poster hash: 632a6...0f9
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #14 Skrevet 11. mars 2014 Man oppfordrer ALDRI noen til å bli i voldelige forhold! *rystet* Anonymous poster hash: fe514...a7a Tror det skjer oftere enn vi tror at ofre for mishandling er de som får skylden for at de lot seg mishandle og dermed ikke får noe reelt valg til å endre liv. Man kan synes hva man vil om den praksisen fra de som burde kunne hjulpet, men har man fått endret livet sitt så synes jeg ikke fortiden skal bli bruk imot en. HI kom seg videre, det er flere som gjør det. Men man trenger å bruke profesjonelle, egen terapi i vanskelige forhold eller råd på web er nok ikke den beste løsningen ; ) Anonymous poster hash: b3f97...6e4
Dama på bygda Skrevet 11. mars 2014 #15 Skrevet 11. mars 2014 Den dagen min mann slår enten meg eller våre barn er det ikke et forhold som jeg gir en sjanse. Godtar man dette er det seriøst noe feil i hode på den personen. Så legger min mann en hånd på noen av oss hjemme fortjener han IKKE å ha en kone som skal redde forholdet uansett. Da er det rett ut uten tvil! Jeg blir rystet over kvinner som forsvarer alt mannen gjør. Han slo fordi vi kranglet, eller at småbarnsperioden er tøff så derfor ble han hissig. Uansett hva som skjer mellom er par skal man ikke måtte vere voldelig, såpass selvkontroll forventes det at folk har uansett om det er barna, bikkja eller kjerringa som provoserer deg. Jeg er rystet...
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #16 Skrevet 11. mars 2014 Jeg er veldig enig med deg i at man ikke skal ta lett på en skilsmisse, det tror jeg de fleste her inne også er. Et forhold har opp- og nedturer og man må innimellom jobbe hardt for å få det til å fungere. Som du skriver er kommunikasjon og det å forsøke å forstå partneren sin side essensielt. Likevel, man skal ikke tåle hva som helst. Ut i fra hvordan du beskriver mannen din, er det ingen tvil om at han var en voldelig latsasabb og en utro drittsekk. Det man skal tåle i et forhold er ting man kan se gjennom fingrene på. Jeg kan tåle at mannen min har lange arbeidsdager, jeg kan tåle at han er dårlig på å legge klærne sine på vask... Den personen du beskriver at mannen din var, kan jeg derimot ikke tåle. Jeg mener at man ikke skal tåle det, og ihvertfall ikke oppfordre andre til å dysse det ned "for å skape fred i hjemmet". Det er flott at dere har kommet igjennom det og at mannen din har forandret seg så mye som han har gjort. Det er mulig at dere egentlig har jobbet med det på en litt annen måte enn man får inntrykk av gjennom hovedinnlegget ditt her også.. For ja, en voldelig og utro mann kan forandre seg, men det krever en enorm innsats og denne innsatsen må først og fremst komme fra han selv (og i arbeid med en profesjonell). Det er ikke opp til dama å forandre han, det er ikke hun som er problemet. Alt for mange kvinner lever i voldelige forhold som går utover både kvinnen selv og barna. Alt for mange kvinner skylder på seg selv og forsøker å forandre seg selv for at mannen skal bli mindre voldelig, oftest til ingen nytte... Vær så snill, slutt med å oppfordre kvinner til å tåle vold. Anonymous poster hash: b593d...281
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 11. mars 2014 #17 Skrevet 11. mars 2014 Hadde ikke tolerert utroskap. Hadde ikke blitt et sekund om samboer slo. Og hadde han i tillegg sittet på ræva.. Herregud menneske, hva er det du oppfordrer folk til å godta? Har selv vært i voldelig forhold for mange år siden. Glad jeg ikke møtte noen som oppfordret meg til å holde ut litt til da..
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #18 Skrevet 11. mars 2014 Jeg mener aldri det at kvinner skal tåle vold. Det er småkonflikter som at mannen ikke kner med unga, ikke lager mat en eneste gang, gjør ditten datten.. Så ser jg mange si , forlat, dra. Det er det so. Er grunnen til at jeg skrev her, vold var fra min side mitt liv. Som ett eksempel. Anonymous poster hash: f3e0a...fd9
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #19 Skrevet 11. mars 2014 Jeg mener aldri det at kvinner skal tåle vold. Det er småkonflikter som at mannen ikke kner med unga, ikke lager mat en eneste gang, gjør ditten datten.. Så ser jg mange si , forlat, dra. Det er det so. Er grunnen til at jeg skrev her, vold var fra min side mitt liv. Som ett eksempel. Anonymous poster hash: f3e0a...fd9 Vold er jo et inni hampen dårlig eksempel hvis du egentlig mener at man ikke skal tåle det. Anonymous poster hash: b593d...281
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #20 Skrevet 11. mars 2014 De aller, aller fleste tar ikke lett på samlivsbrudd, og spesielt ikke med barn i bildet. Slike menn du beskriver her endrer seg veldig sjelden, så selv om du selv mener dere har fått det fint så vil jeg absolutt ikke anbefale andre i samme situasjon om å "holde ut". Lykke til videre. Anonymous poster hash: 9c629...c7c
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 11. mars 2014 #21 Skrevet 11. mars 2014 Synes du virkelig man ser lett på samlivsbrudd om man går ifra en voldelig partner? Hva tenker du med?! Oppfordre mennesker til å bli i et forhold med vold? For alt du vet, er det ei her inne som sliter med voldelig mann, som leser dette, og tenker "kanskje hun har rett, kanskje det blir bedre", og noen dager, uker, mnd eller år senere, vil det koste henne livet?! NEI, er man i et forhold med vold, skal man ikke gi noen sjanser i det heletatt synes jeg, ikke så lenge det ikke er snakk om engangshendelse hvor partneren ikke aner råd, fordi h*n angrer så sterkt. Man sikrer eget, og ungenes liv FØRST, om mannen/kvinnen viser seg å bedre seg, så kan man med tid og stund vurdere å gi en sjanse til, men man blir ikke i forholdet og venter på bedring!
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #22 Skrevet 11. mars 2014 Hvis det var så enkelt å stoppe vold i nære relasjoner som noen av dere her inne virkelig tror på så hadde man ikke måttet si til folk at av og til så er det viktig å holde ut og stole på seg selv! Å ikke holde fasaden kan koste en dyrt, og det som var et hjertesukk til det man trodde var en god venn kan fort bli til en bekymring melding til barnevernet. Uten bevis så står man helt uten troverdighet som en som mener å ha opplevd vold. man kan bli sett på som en syter. Har man i tillegg vært mye hjemme med barn kan også det bli brukt i mot en som at man ikke vil bidra til fellesskapet og dermed har seg selv å takke. Å fokusere på hvordan man beskytter seg mot vold og trakassering er viktig slik at de som opplever det kan søke hjelp hos profesjonelle. Da hjelper det ikke å si en dame på DIB sa at mannen er en drittsekk. HI sier at hun har et ok liv nå, hvorfor dømme henne for det? Hvordan kan hun ta ansvar for hva andre leser i hennes innlegg? Dette blir ingen dialog mellom ulike mennesker om man bare ser fanden på høylys dag! Anonymous poster hash: b3f97...6e4
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #23 Skrevet 11. mars 2014 Hvis det var så enkelt å stoppe vold i nære relasjoner som noen av dere her inne virkelig tror på så hadde man ikke måttet si til folk at av og til så er det viktig å holde ut og stole på seg selv! Å ikke holde fasaden kan koste en dyrt, og det som var et hjertesukk til det man trodde var en god venn kan fort bli til en bekymring melding til barnevernet. Uten bevis så står man helt uten troverdighet som en som mener å ha opplevd vold. man kan bli sett på som en syter. Har man i tillegg vært mye hjemme med barn kan også det bli brukt i mot en som at man ikke vil bidra til fellesskapet og dermed har seg selv å takke. Å fokusere på hvordan man beskytter seg mot vold og trakassering er viktig slik at de som opplever det kan søke hjelp hos profesjonelle. Da hjelper det ikke å si en dame på DIB sa at mannen er en drittsekk. HI sier at hun har et ok liv nå, hvorfor dømme henne for det? Hvordan kan hun ta ansvar for hva andre leser i hennes innlegg? Dette blir ingen dialog mellom ulike mennesker om man bare ser fanden på høylys dag! Anonymous poster hash: b3f97...6e4 Hæ?? Utrolig vanskelig å forstå hva du mener. Dømmer ikke HI, men var ikke enig i at man skal tåle vold (men det har hun jo trukket tilbake nå). Anonymous poster hash: b593d...281
LillaGorilla♥♥ Skrevet 11. mars 2014 #24 Skrevet 11. mars 2014 Det å råde noen som blir utsatt for vold å bli i forholdet, kan være potensielt livsfarlig og ende i tragedie. Så det skal man være jævlig forsiktig med.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #25 Skrevet 11. mars 2014 Slik jeg leser HI sitt innlegg så prøver hun å si at virkeligheten ikke er så lett, å søke råd på nettet ikke var det som gjorde henne lykkelig. Der kan jeg si meg enig med HI! De beste rådene jeg har fått i livet har vært av mennesker som er kloke og som har tid til å se min situasjon. Å snu er relasjon som var destruktiv slik HI beskriver står det all respekt av. Om HI har strukket seg forlangt vet ingen av oss. Men at det finnes profesjonelle som kan hjelpe en ut av en situasjon er viktig å huske på før man poster et innlegg som: herregud livet mitt er så kiiiipt. At folk søker andre til å få de til å føle seg bedre sier vel noe om den ensomheten som er der ute! Anonymous poster hash: b3f97...6e4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå