Edelweis Skrevet 11. mars 2014 #26 Skrevet 11. mars 2014 Hadde ikke hatt noe problem med det. Jeg ammet gutten til kusina mi da det var krise. Helt naturlig med amming or meg.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #27 Skrevet 11. mars 2014 Hvis jeg hadde kjent de så. Måtte ha visst en del om kvinnens helse hvis hun skulle fått ammet mine barn Anonymous poster hash: 3ba72...0c7
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #28 Skrevet 11. mars 2014 Hvis jeg hadde måttet tørramme for å roe ned en hysterisk baby og moren og jeg var enig på forhånd at det var ok, så ville jeg helt klart gjort det. Hvis jeg var barnevakt og hun måtte være borte/var langt unna. Synes at babyen roer seg ned og føler seg trygg er mye viktigere enn et tabu i samfunnet. Har vært borti en hysterisk baby som reiv etter brystet mitt da jeg prøvde å roe hn ned. Moren kom da heldigvis fort, men jeg tenker det ville vært SÅ mye lettere å tilby bryst siden det var helt klart det ungen ønsket. Da ville ungen forstå at der var null mat uansett, og godtatt flaske. Istedenfor å bli mer og mer hysterisk fordi jeg nektet hn noe som hn ikke forsto hvorfor, jeg var jo rett der. For en mann ville det vært mye lettere å roe ned denne ungen. Men siden jeg er kvinne og ungen ønsket trøst var det så klart at enten det å få bryst eller mamma (best selvsagt) var eneste to alternativ for å unngå en helt utrøstelig, hylskrikende, livredd baby. Hjerteskjærende. Utrulig godt at mammaen kom såpass fort. Men vet at hvis jeg hadde vært i samme situasjon og det var ok for moren og hun var utilgjengelig, så ville jeg tilbydt. Jeg har vært barnevakt i mange, mange år, og har aldri opplevd den situasjonen før eller etter heldigvis. Men hvis et barn er vant til å bli roet ned med bryst, så kan det skje at det er umulig å roe ned ungen på annet vis. Anonymous poster hash: 8bfec...01f
SuperFries Skrevet 11. mars 2014 #29 Skrevet 11. mars 2014 Amming er mat, så jeg kunne fint gitt bort til andre barn som trengte det. Har aldri vært en problemstilling jeg har stått ovenfor, men ville sagt ja dersom noen hadde behov for det eller et ønske om det.
Fru vims Skrevet 11. mars 2014 #30 Skrevet 11. mars 2014 I en nødsituasjon der ungen MÅTTE ha mat, og det var eneste mulighet, ja. Ikke ellers. Samme her
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #31 Skrevet 11. mars 2014 Amming er for meg ikke bare mat, det er kjærlighet og nærhet, og ville aldri tillatt noen andre å amme mitt barn! Søsteren min var på besøk da lille var mindre, og hun har et barn som bare er noen mnd eldre enn mitt. Barnet mitt var veld noen uker gammel og skrek etter mat, men vi slet masse med ammingen, og da foreslo søsteren min at hun fint kunne amme. Det var blankt nei fra min side, og det syntes hun var kjempe rart, det var da ikke noe feil å gjøre det mente hun! Etter det har jeg ikke turt å la henne være alene sammen med barnet mitt for jeg har vært redd hun på trass skal amme. Jeg ville heller ikke ammet et annet barn enn mitt eget, hadde føltes helt feil! Tabu eller ikke, det er bare så utrolig feil synes jeg. Det er en grunn til at det finnes mme. Selv om MORSmelk er det beste for barnet, er det bedre å gi mme enn at noen andre skal amme barnet. Hadde selvfølgelig ammet et annet barn om det gjalt liv eller død, men kan ikke se at det kan være så aktuelt i norge.... Anonymous poster hash: f7b72...9bd
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #32 Skrevet 11. mars 2014 Jeg tror ikke jeg vet eksakt hva som ville vært rett for meg før jeg var i den situasjonen hvor det var et spørsmål. Men nå vil jeg tro at jeg hadde syntes det var problematisk om noen andre skulle amme mitt barn eller jeg andres, med mindre det var en nødvendighet for ernæringens skyld. Anonymous poster hash: 5684b...ba3
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #33 Skrevet 11. mars 2014 Amming er for meg ikke bare mat, det er kjærlighet og nærhet, og ville aldri tillatt noen andre å amme mitt barn! Søsteren min var på besøk da lille var mindre, og hun har et barn som bare er noen mnd eldre enn mitt. Barnet mitt var veld noen uker gammel og skrek etter mat, men vi slet masse med ammingen, og da foreslo søsteren min at hun fint kunne amme. Det var blankt nei fra min side, og det syntes hun var kjempe rart, det var da ikke noe feil å gjøre det mente hun! Etter det har jeg ikke turt å la henne være alene sammen med barnet mitt for jeg har vært redd hun på trass skal amme. Jeg ville heller ikke ammet et annet barn enn mitt eget, hadde føltes helt feil! Tabu eller ikke, det er bare så utrolig feil synes jeg. Det er en grunn til at det finnes mme. Selv om MORSmelk er det beste for barnet, er det bedre å gi mme enn at noen andre skal amme barnet. Hadde selvfølgelig ammet et annet barn om det gjalt liv eller død, men kan ikke se at det kan være så aktuelt i norge.... Anonymous poster hash: f7b72...9bd Så egoistisk! Søsteren min hadde for guds skyld fått lov til å amme barnet mitt om hn skrekk av sult og jeg slet med ammingen. I hvertfall da hun var på besøk. Om jeg ikke hadde hatt melk selv hadde jeg foretrukket å gi barnet mitt morsmelk (på flaske) dessuten. Om søsteren min, for eksempel, hadde donert hadde jeg vært kjempe fornøyd. Anonymous poster hash: 62f21...4bb
skjotta Skrevet 11. mars 2014 #34 Skrevet 11. mars 2014 I grunnen ganske rart at det er så naturlig for oss å gi barna våre (og oss selv) morsmelk fra et klovdyr som spiser gress, rauter og gjerne ligger i sin egen dritt mens tanken på at barnet får morsmelk fra et annet menneske får oss til å grøsse ?
Superdolly Skrevet 11. mars 2014 #35 Skrevet 11. mars 2014 Hva i all verden er tørramming? Jeg kunne fint ha ammet et annet barn enn mine, tror jeg, men ikke for å trøste det. For å gi mat ville det vært helt greit. Jeg ville nok ikke hatt noen problemer med at andre ammet mitt barn heller, hvis banret var sulten og jeg ikke var der.
Hjertefru Skrevet 11. mars 2014 #36 Skrevet 11. mars 2014 Hva i all verden er tørramming? Jeg kunne fint ha ammet et annet barn enn mine, tror jeg, men ikke for å trøste det. For å gi mat ville det vært helt greit. Jeg ville nok ikke hatt noen problemer med at andre ammet mitt barn heller, hvis banret var sulten og jeg ikke var der. Regner med at med tørramming menes amming uten at man har noe i brystene, men at man likevel tilbyr pupp som trøst?! DET syns jeg er rart. Ellers tenker jeg som deg.
Superdolly Skrevet 11. mars 2014 #37 Skrevet 11. mars 2014 Hva i all verden er tørramming? Jeg kunne fint ha ammet et annet barn enn mine, tror jeg, men ikke for å trøste det. For å gi mat ville det vært helt greit. Jeg ville nok ikke hatt noen problemer med at andre ammet mitt barn heller, hvis banret var sulten og jeg ikke var der. Regner med at med tørramming menes amming uten at man har noe i brystene, men at man likevel tilbyr pupp som trøst?! DET syns jeg er rart. Ellers tenker jeg som deg. Det var vel nesten det jeg trodde... Ja, det ville vært helt merkelig å tørramme.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #38 Skrevet 11. mars 2014 Inspirert av blogginnlegget til mumsemamma må jeg jo spørre hva dere tenker om dette. Kunne du ha ammet et barn som ikke er ditt eget? Og hadde det vært greit om noen andre ammet dine barn? Når er det evnt greit og ikke? Tørramming for trøst for eksempel? Avhengig av hvem det er og hvor du er? Anonymous poster hash: 8d1e7...a50 Ja, begge deler hadde vært helt i orden for meg. Synes en mor som heller vil la barnet sitt sulte enn å la en annen kvinne amme det er egoistisk. Anonymous poster hash: 97d47...20c
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #39 Skrevet 11. mars 2014 Amming er for meg ikke bare mat, det er kjærlighet og nærhet, og ville aldri tillatt noen andre å amme mitt barn! Søsteren min var på besøk da lille var mindre, og hun har et barn som bare er noen mnd eldre enn mitt. Barnet mitt var veld noen uker gammel og skrek etter mat, men vi slet masse med ammingen, og da foreslo søsteren min at hun fint kunne amme. Det var blankt nei fra min side, og det syntes hun var kjempe rart, det var da ikke noe feil å gjøre det mente hun! Etter det har jeg ikke turt å la henne være alene sammen med barnet mitt for jeg har vært redd hun på trass skal amme. Jeg ville heller ikke ammet et annet barn enn mitt eget, hadde føltes helt feil! Tabu eller ikke, det er bare så utrolig feil synes jeg. Det er en grunn til at det finnes mme. Selv om MORSmelk er det beste for barnet, er det bedre å gi mme enn at noen andre skal amme barnet. Hadde selvfølgelig ammet et annet barn om det gjalt liv eller død, men kan ikke se at det kan være så aktuelt i norge.... Anonymous poster hash: f7b72...9bd Så egoistisk!Søsteren min hadde for guds skyld fått lov til å amme barnet mitt om hn skrekk av sult og jeg slet med ammingen. I hvertfall da hun var på besøk. Om jeg ikke hadde hatt melk selv hadde jeg foretrukket å gi barnet mitt morsmelk (på flaske) dessuten. Om søsteren min, for eksempel, hadde donert hadde jeg vært kjempe fornøyd. Anonymous poster hash: 62f21...4bb vi slet i den betydning at det tok tid å legge til, hadde mer enn nok melk, men baby hadde vanskelig for å få tak, så det hadde ikke vært noe anderledes om søsteren min hadde ammet. Anonymous poster hash: f7b72...9bd
Elsker livet Skrevet 11. mars 2014 #40 Skrevet 11. mars 2014 Så lenge det ikke er brennende nødvendig foretrekker jeg å gi flaske om jeg ikke er tilgjengelig for å amme barnet selv. Jeg er litt skeptisk med tanke på smitte gjennom morsmelk. Jeg har ingenting i mot å amme andres barn om de er komfortable med det selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå