Gjest thricane Skrevet 11. mars 2014 #26 Skrevet 11. mars 2014 Jeg spyr av det kalle navnet,ikke rart vi forsatt ser på gutt og jente med veldig forskjellige briller når vi kaller de noe så sart,rosa,knuselig,yndig, (kvalmende) som prinsessa. Vi blir farget av språket vårt,og handler deretter. SYnd for alle de stakkars "prinsessene" som heller vil ut og hoppe og sprette i søla og klatre i trær... Anonymous poster hash: 968ca...033 Så rart, viste ikke at å kalle ungen prinsessa innebar at hun ikke fikk leke ute. Her kommer prinsessa (spyr du?) inn med både søle i håret og sand i skoa.... Lærer du barna dine at det er helt ok å ha fordommer og å generalisere? For det er faktisk til å spy av. For dere andre som virkelig irriterer dette over noe så tullete, har dere tenkt på at 1/6-1/10 barn utsettes for seksuelt misbruk? Enda flere for omsorgssvikt. Kanskje på tide å bry nesa med noe som faktisk betyr noe?
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #27 Skrevet 11. mars 2014 Jeg spyr av det kalle navnet,ikke rart vi forsatt ser på gutt og jente med veldig forskjellige briller når vi kaller de noe så sart,rosa,knuselig,yndig, (kvalmende) som prinsessa. Vi blir farget av språket vårt,og handler deretter. SYnd for alle de stakkars "prinsessene" som heller vil ut og hoppe og sprette i søla og klatre i trær... Anonymous poster hash: 968ca...033 Så rart, viste ikke at å kalle ungen prinsessa innebar at hun ikke fikk leke ute. Her kommer prinsessa (spyr du?) inn med både søle i håret og sand i skoa.... Lærer du barna dine at det er helt ok å ha fordommer og å generalisere? For det er faktisk til å spy av. For dere andre som virkelig irriterer dette over noe så tullete, har dere tenkt på at 1/6-1/10 barn utsettes for seksuelt misbruk? Enda flere for omsorgssvikt. Kanskje på tide å bry nesa med noe som faktisk betyr noe? Heldigvis er jeg oppegående nok til å ha flere en en eneste tanke i hodet i gangen. Som jeg sa og godt kan si igjen: Hvordan vi snakker handler vi. Så ved å bruke uheldige ord så farger det vårt syn på ting rundt oss,også barna. SKjønner du ikke det? Anonymous poster hash: 968ca...033
Gjest thricane Skrevet 11. mars 2014 #28 Skrevet 11. mars 2014 Jeg spyr av det kalle navnet,ikke rart vi forsatt ser på gutt og jente med veldig forskjellige briller når vi kaller de noe så sart,rosa,knuselig,yndig, (kvalmende) som prinsessa. Vi blir farget av språket vårt,og handler deretter. SYnd for alle de stakkars "prinsessene" som heller vil ut og hoppe og sprette i søla og klatre i trær... Anonymous poster hash: 968ca...033 Så rart, viste ikke at å kalle ungen prinsessa innebar at hun ikke fikk leke ute. Her kommer prinsessa (spyr du?) inn med både søle i håret og sand i skoa.... Lærer du barna dine at det er helt ok å ha fordommer og å generalisere? For det er faktisk til å spy av. For dere andre som virkelig irriterer dette over noe så tullete, har dere tenkt på at 1/6-1/10 barn utsettes for seksuelt misbruk? Enda flere for omsorgssvikt. Kanskje på tide å bry nesa med noe som faktisk betyr noe? Heldigvis er jeg oppegående nok til å ha flere en en eneste tanke i hodet i gangen.Som jeg sa og godt kan si igjen: Hvordan vi snakker handler vi. Så ved å bruke uheldige ord så farger det vårt syn på ting rundt oss,også barna. SKjønner du ikke det? Anonymous poster hash: 968ca...033 Les ditt eget innlegg og spør deg selv om du faktisk har forstått det...
Von Hertelhofen Skrevet 11. mars 2014 #29 Skrevet 11. mars 2014 hva andre kaller ungene sine bryr meg der som sola aldri skinner!
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #30 Skrevet 11. mars 2014 Jeg spyr av det kalle navnet,ikke rart vi forsatt ser på gutt og jente med veldig forskjellige briller når vi kaller de noe så sart,rosa,knuselig,yndig, (kvalmende) som prinsessa. Vi blir farget av språket vårt,og handler deretter. SYnd for alle de stakkars "prinsessene" som heller vil ut og hoppe og sprette i søla og klatre i trær... Anonymous poster hash: 968ca...033 Så rart, viste ikke at å kalle ungen prinsessa innebar at hun ikke fikk leke ute. Her kommer prinsessa (spyr du?) inn med både søle i håret og sand i skoa.... Lærer du barna dine at det er helt ok å ha fordommer og å generalisere? For det er faktisk til å spy av. For dere andre som virkelig irriterer dette over noe så tullete, har dere tenkt på at 1/6-1/10 barn utsettes for seksuelt misbruk? Enda flere for omsorgssvikt. Kanskje på tide å bry nesa med noe som faktisk betyr noe?Heldigvis er jeg oppegående nok til å ha flere en en eneste tanke i hodet i gangen.Som jeg sa og godt kan si igjen: Hvordan vi snakker handler vi. Så ved å bruke uheldige ord så farger det vårt syn på ting rundt oss,også barna. SKjønner du ikke det? Anonymous poster hash: 968ca...033 Les ditt eget innlegg og spør deg selv om du faktisk har forstått det... Oioioioioioi....gå og spis en bolle Anonymous poster hash: 968ca...033
MammantilNurket Skrevet 11. mars 2014 #31 Skrevet 11. mars 2014 Jeg synes det virker litt harry, jeg ... Særlig med a-endelse ...
skjotta Skrevet 11. mars 2014 #32 Skrevet 11. mars 2014 I dette huset går det fort i svingene da jenta vår ble født med dårlig tid og aldri har bremset. Prinsesse er rett og slett et alt for langt ord.
Fru vims Skrevet 11. mars 2014 #33 Skrevet 11. mars 2014 Kaller ikke datteren min for prinsesse. Men hun kan kaller seg selv for "prinsessemor". Hun er 2 år og vet ikke hvor hun har det fra.
☆☆☆ Skrevet 11. mars 2014 #34 Skrevet 11. mars 2014 Kaller ikke datteren min for prinsesse. Men hun kan kaller seg selv for "prinsessemor". Hun er 2 år og vet ikke hvor hun har det fra. Barnehagen? Mi kom heim derfrå og sa "sesse"..
Fru vims Skrevet 11. mars 2014 #35 Skrevet 11. mars 2014 Kaller ikke datteren min for prinsesse. Men hun kan kaller seg selv for "prinsessemor". Hun er 2 år og vet ikke hvor hun har det fra. Barnehagen? Mi kom heim derfrå og sa "sesse".. Ja sikkert. Eller fra broren sin
midgard Skrevet 11. mars 2014 #36 Skrevet 11. mars 2014 Nå bryr jeg meg ikke om hva andre syntes, men tenker at du HI og mange andre i denne tråden må ha særdeles lite å gjøre som gidder å henge seg opp i slikt. Jeg kaller ikke datteren min for prinsesse, men har hørt andre gjøre det og det kunne ikke brydd meg mindre. Jeg får sende ut en brannfakkel jeg da: jeg forteller barnet mitt at jeg elsker henne eller er veeeeeeldig glad i deg HVER DAG (sikkert upassende det og...).
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #37 Skrevet 11. mars 2014 He, he, personlig syns jeg det er i overkant klissete å kalle ungene sine for prins eller prinsesse, men så lenge jeg slipper å gjøre det må andre gjøre som de vil! Anonymous poster hash: 62021...5d0
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #38 Skrevet 11. mars 2014 Er så drit patetisk å kalle ungene det. Får mark når jeg ser slike statuser på face. Anonymous poster hash: 93ff1...ca7 Hehe, HELT enig! Anonymous poster hash: 3f006...105
*Miss Marple* Skrevet 11. mars 2014 #39 Skrevet 11. mars 2014 Jeg spyr av det kalle navnet,ikke rart vi forsatt ser på gutt og jente med veldig forskjellige briller når vi kaller de noe så sart,rosa,knuselig,yndig, (kvalmende) som prinsessa.Vi blir farget av språket vårt,og handler deretter. SYnd for alle de stakkars "prinsessene" som heller vil ut og hoppe og sprette i søla og klatre i trær...Anonymous poster hash: 968ca...033 Så rart, viste ikke at å kalle ungen prinsessa innebar at hun ikke fikk leke ute. Her kommer prinsessa (spyr du?) inn med både søle i håret og sand i skoa.... Lærer du barna dine at det er helt ok å ha fordommer og å generalisere? For det er faktisk til å spy av. For dere andre som virkelig irriterer dette over noe så tullete, har dere tenkt på at 1/6-1/10 barn utsettes for seksuelt misbruk? Enda flere for omsorgssvikt. Kanskje på tide å bry nesa med noe som faktisk betyr noe?Heldigvis er jeg oppegående nok til å ha flere en en eneste tanke i hodet i gangen.Som jeg sa og godt kan si igjen: Hvordan vi snakker handler vi. Så ved å bruke uheldige ord så farger det vårt syn på ting rundt oss,også barna.SKjønner du ikke det?Anonymous poster hash: 968ca...033 Les ditt eget innlegg og spør deg selv om du faktisk har forstått det... Oioioioioioi....gå og spis en bolle Anonymous poster hash: 968ca...033 Og sånn svarer man når man ikke har fler argumenter å komme med.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #40 Skrevet 11. mars 2014 Må gjerne kalle barnet det direkte. Men statuser på face feks med "Prinsessene koser seg med is" ÆÆÆÆSJ. Det er teit. Men jeg synes gullunger er like teit. I en status. Anonymous poster hash: 93ff1...ca7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå