Gå til innhold

kallenavnet prinsessa..


Anbefalte innlegg

Skrevet

Prinsessa mi her og der, prinsessa mi kan ditt og prinsessa kan datt. Har ikke barna fått et navn de kan bruke? Jeg har fått spørsmål av felles venner hva navnet på barna til venninna mi heter siden hun skriver aldri navnet, kun prinsessa/ene mine.

 

Nå vet ikke jeg hva andre gjør men i min omgangskrets er jentene prinsesser, jeg venter ei jente nå og jeg ønsker ikke hun skal ha kallenavnet prinsesse. Det blir for mye synest jeg.

 

Er det noen andre som opplever dette? Jeg har en gutt fra før, jeg kaller ikke han prinsen min. Har mange andre kosenavn men alt med måte.

 

Anonymous poster hash: f6410...92c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes bare EN prinsesse.

Skrevet (endret)

Det finnes bare EN prinsesse.

Hear ye, hear ye!

Her i huset omtales sønnen som oftest som "greven" ;)

Endret av MammantilNurket
Skrevet

hos oss er prinsessa en hund XD barna har ikke sånne kalle navn men kan fint si det om hunden. hu tror hu eier hele verden så det passer veldig bra. men blir for mye på at barn.



Anonymous poster hash: ff5b7...84b
Skrevet

Hvis noen kaller min jente prinsesse får de høre det tilbake.....av henne selv.

Neeeeei jeg er ikke prinsesse jeg er XXX......

 

Det til tross for at hun er oppslukt av disney, rosa og prinsesseting.

Skrevet

Synes det er tåpelig når folk kaller barnet en prinsesse eller prins. Tenker at vedkommende må komme seg ned på landejorden og se barnet som et menneske, ikke som en fantasifigur.



Anonymous poster hash: f24a2...e81
Skrevet

Jeg får frysninger av folk som kaller barna sine for prins/prinsesse! Barnet er et barn, på lik linje med alle andre barn, og det er ikke så bra å kalle barnet noe det faktisk ikke er. Det høres bare tåpelig ut.

Skrevet

Åhr, jeg er heeelt enig!

 

Noen fler som erfarer at disse mødrene som kaller barna sine prins/prinsesser også alltid lever på en rosa sky? Nevner aldri våkennetter eller trass, men kun hvor fantastisk flotte barn (prinser og prinsesser) de har. Disse elsker ofte kjærestene sine høyere enn resten av oss dødelige også. Å, for noen perfekte liv de lever.. Deler bilder av barn, interiør og bakst daglig på sosiale medier med en haug med hjerter ved siden av.

Mulig det er helt tilfeldig altså.

Heldigvis er ikke mine nærmeste venninner av den typen!!



Anonymous poster hash: 2e86b...f99
Skrevet

Er så drit patetisk å kalle ungene det.

Får mark når jeg ser slike statuser på face.

 

Anonymous poster hash: 93ff1...ca7

Skrevet

Min svarer tilbake, jeg er ikke prinsesse jeg heter xxx :D

 

Anonymous poster hash: 87932...24a

Skrevet

Slapp av da.... Jeg kaller ikke mine døtre for prinsessene mine, men lager ikke noen sak av at tantene av og til kaller dem det.

De går ikke rundt og tror de er prinsesser, eller viktigere enn alle andre barn av den grunn.

Det er bare et kjælenavn, og mine barn har mange av de...

 

Anonymous poster hash: 5df85...717

Skrevet

Hva er problemet? Det er jo bare koselig, og skadee da ingen. Det er bare en måte foreldre viser andre at de er stolte og glade glad i barna sine på... en talemåte. De sier nok navnet til barnet i de fleste sammenhenger, og hvertfall når de prater til barnet selv.. tenker at det er verre ting å kalle barnet sitt;-) men enig i det er plagsomt når det blir alt for mye og ofte!

 

Anonymous poster hash: e58cc...8ea

Skrevet

Jeg blir eitrende sinna og fiker til dem som kaller jenta mi for prinsesse! For en blodig fornærmelse, ikke rart det er krig i verden!



Anonymous poster hash: 811bf...713
Skrevet

Jeg kaller ikke mine barn prinsesser, føles helt feil. Derimot klikker jeg ikke på hva andre kaller sine barn, hva er da vel det å bli så hissig for?

 

Anonymous poster hash: f5db6...b82

Skrevet

Jeg får frysninger av folk som kaller barna sine for prins/prinsesse! Barnet er et barn, på lik linje med alle andre barn, og det er ikke så bra å kalle barnet noe det faktisk ikke er. Det høres bare tåpelig ut.

Da er det altså like tåpelig med alle kosenavn i dine øyne? Jeg kaller barna mine gullklump, trollunge, pusekatt, bølla, skatt osv. De er jo hverken troll eller katter?

 

Skjønner ikke hvorfor noen henger seg sånn opp i akkurat prins/prinsessebetegnelsen - det er jo ikke sånn at foreldrene faktisk tror at barna deres er kongelige, akkurat på samme måte som jeg vet at mine ikke er laget av gull!

 

Det må da finnes andre ting å bruke energien sin på?

Skrevet

I hele min oppvekst var prinsesse, helst med helvetes, eller jævla forran, brukt hver eneste gang min stefar syntes jeg hadde gjort noe galt, eller ikke gjort noe jeg burde ha gjort. Altså er prinsesse et av de styggeste betegnelser jeg kan høre om et jentebarn.

Skrevet

 

Jeg får frysninger av folk som kaller barna sine for prins/prinsesse! Barnet er et barn, på lik linje med alle andre barn, og det er ikke så bra å kalle barnet noe det faktisk ikke er. Det høres bare tåpelig ut.

Da er det altså like tåpelig med alle kosenavn i dine øyne? Jeg kaller barna mine gullklump, trollunge, pusekatt, bølla, skatt osv. De er jo hverken troll eller katter?

 

Skjønner ikke hvorfor noen henger seg sånn opp i akkurat prins/prinsessebetegnelsen - det er jo ikke sånn at foreldrene faktisk tror at barna deres er kongelige, akkurat på samme måte som jeg vet at mine ikke er laget av gull!

 

Det må da finnes andre ting å bruke energien sin på?

Tja, nå er det ikke sånn at det ødelegger resten av dagen min om noen kaller barna sine for prins/prinsesse. Jeg synes bare at det høres ufattelig dumt ut.

Og ja, jeg synes heller ikke at trollunge er et særlig sjarmerende kallenavn.

Skrevet

Får helt mark av kallenavnet prinsesse! Og prins og! Da sønnen min var født gruet jeg meg faktisk til å lese alle "gratulerer med prinsen" kommentarene på face. Det blir litt i overkant mye med betegnelsen "prins" "prinsesse"! De små jentene jeg vet om som blir overrøst med prinsesse tiltalen daglig er virkelig noen små prinsesser- i negativ forstand :/

 

Anonymous poster hash: d0286...148

Skrevet

Prinsen min, det er mannen min det :) Barnet er nydlingen, gullet, skjønneste, godklumpen etc. Ingen av dem er det på facebook da...(da tror jeg gubben hadde dødd litt inni seg, ho ho)

 

 

 

Anonymous poster hash: 9e396...ef6

Gjest thricane
Skrevet

Å herregud, da irriterer jeg vel dritten av flere her, jeg kaller nemlig jenta her for prinsessa, i tillegg til mye annet. Oooooopsie.

Skrevet

Helt enig, syns det høres skikkelig dumt ut... Har andre kallenavn på mitt barn, som godgutten, gullet mitt, skatten ol.

 

Anonymous poster hash: ce83f...6a3

Skrevet

Kaller ofte jenta vår for prinsesse når jeg skryter av henne osv. Ja, hun er ikke kongelig, men det er da bare et kosenavn så forstår ikke helt hvorfor noen hisser seg opp for det. Jeg er iallefall glad for at dere ellers har lite å irritere dere over ettersom kallenavn får dere til å se rødt.

Skrevet

Jeg spyr av det kalle navnet,ikke rart vi forsatt ser på gutt og jente med veldig forskjellige briller når vi kaller de noe så sart,rosa,knuselig,yndig, (kvalmende) som prinsessa.

 

Vi blir farget av språket vårt,og handler deretter. SYnd for alle de stakkars "prinsessene" som heller vil ut og hoppe og sprette i søla og klatre i trær...



Anonymous poster hash: 968ca...033
Skrevet

Jeg spyr av det kalle navnet,ikke rart vi forsatt ser på gutt og jente med veldig forskjellige briller når vi kaller de noe så sart,rosa,knuselig,yndig, (kvalmende) som prinsessa. Vi blir farget av språket vårt,og handler deretter. SYnd for alle de stakkars "prinsessene" som heller vil ut og hoppe og sprette i søla og klatre i trær... Anonymous poster hash: 968ca...033

Men det er da mange som blir gratulert med prinsen og som også kaller gutten sin for det.

 

Stakkars gutt da også, eller?

 

Og hvem har sagt at prinsesser ikke kan klatre i trær?

Skrevet

Synes det er teit, men fortsatt alt for bagatellmessig til å lage bråk om det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...