Anonym bruker Skrevet 10. mars 2014 #1 Skrevet 10. mars 2014 Prinsessa mi her og der, prinsessa mi kan ditt og prinsessa kan datt. Har ikke barna fått et navn de kan bruke? Jeg har fått spørsmål av felles venner hva navnet på barna til venninna mi heter siden hun skriver aldri navnet, kun prinsessa/ene mine. Nå vet ikke jeg hva andre gjør men i min omgangskrets er jentene prinsesser, jeg venter ei jente nå og jeg ønsker ikke hun skal ha kallenavnet prinsesse. Det blir for mye synest jeg. Er det noen andre som opplever dette? Jeg har en gutt fra før, jeg kaller ikke han prinsen min. Har mange andre kosenavn men alt med måte. Anonymous poster hash: f6410...92c
MammantilNurket Skrevet 10. mars 2014 #3 Skrevet 10. mars 2014 (endret) Det finnes bare EN prinsesse.Hear ye, hear ye!Her i huset omtales sønnen som oftest som "greven" Endret 10. mars 2014 av MammantilNurket
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2014 #4 Skrevet 10. mars 2014 hos oss er prinsessa en hund XD barna har ikke sånne kalle navn men kan fint si det om hunden. hu tror hu eier hele verden så det passer veldig bra. men blir for mye på at barn. Anonymous poster hash: ff5b7...84b
It's all about me Skrevet 10. mars 2014 #5 Skrevet 10. mars 2014 Hvis noen kaller min jente prinsesse får de høre det tilbake.....av henne selv. Neeeeei jeg er ikke prinsesse jeg er XXX...... Det til tross for at hun er oppslukt av disney, rosa og prinsesseting.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #6 Skrevet 11. mars 2014 Synes det er tåpelig når folk kaller barnet en prinsesse eller prins. Tenker at vedkommende må komme seg ned på landejorden og se barnet som et menneske, ikke som en fantasifigur. Anonymous poster hash: f24a2...e81
Kaklehøna Skrevet 11. mars 2014 #7 Skrevet 11. mars 2014 Jeg får frysninger av folk som kaller barna sine for prins/prinsesse! Barnet er et barn, på lik linje med alle andre barn, og det er ikke så bra å kalle barnet noe det faktisk ikke er. Det høres bare tåpelig ut.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #8 Skrevet 11. mars 2014 Åhr, jeg er heeelt enig! Noen fler som erfarer at disse mødrene som kaller barna sine prins/prinsesser også alltid lever på en rosa sky? Nevner aldri våkennetter eller trass, men kun hvor fantastisk flotte barn (prinser og prinsesser) de har. Disse elsker ofte kjærestene sine høyere enn resten av oss dødelige også. Å, for noen perfekte liv de lever.. Deler bilder av barn, interiør og bakst daglig på sosiale medier med en haug med hjerter ved siden av. Mulig det er helt tilfeldig altså. Heldigvis er ikke mine nærmeste venninner av den typen!! Anonymous poster hash: 2e86b...f99
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #9 Skrevet 11. mars 2014 Er så drit patetisk å kalle ungene det. Får mark når jeg ser slike statuser på face. Anonymous poster hash: 93ff1...ca7
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #10 Skrevet 11. mars 2014 Min svarer tilbake, jeg er ikke prinsesse jeg heter xxx Anonymous poster hash: 87932...24a
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #11 Skrevet 11. mars 2014 Slapp av da.... Jeg kaller ikke mine døtre for prinsessene mine, men lager ikke noen sak av at tantene av og til kaller dem det. De går ikke rundt og tror de er prinsesser, eller viktigere enn alle andre barn av den grunn. Det er bare et kjælenavn, og mine barn har mange av de... Anonymous poster hash: 5df85...717
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #12 Skrevet 11. mars 2014 Hva er problemet? Det er jo bare koselig, og skadee da ingen. Det er bare en måte foreldre viser andre at de er stolte og glade glad i barna sine på... en talemåte. De sier nok navnet til barnet i de fleste sammenhenger, og hvertfall når de prater til barnet selv.. tenker at det er verre ting å kalle barnet sitt;-) men enig i det er plagsomt når det blir alt for mye og ofte! Anonymous poster hash: e58cc...8ea
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #13 Skrevet 11. mars 2014 Jeg blir eitrende sinna og fiker til dem som kaller jenta mi for prinsesse! For en blodig fornærmelse, ikke rart det er krig i verden! Anonymous poster hash: 811bf...713
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #14 Skrevet 11. mars 2014 Jeg kaller ikke mine barn prinsesser, føles helt feil. Derimot klikker jeg ikke på hva andre kaller sine barn, hva er da vel det å bli så hissig for? Anonymous poster hash: f5db6...b82
*Miss Marple* Skrevet 11. mars 2014 #15 Skrevet 11. mars 2014 Jeg får frysninger av folk som kaller barna sine for prins/prinsesse! Barnet er et barn, på lik linje med alle andre barn, og det er ikke så bra å kalle barnet noe det faktisk ikke er. Det høres bare tåpelig ut. Da er det altså like tåpelig med alle kosenavn i dine øyne? Jeg kaller barna mine gullklump, trollunge, pusekatt, bølla, skatt osv. De er jo hverken troll eller katter? Skjønner ikke hvorfor noen henger seg sånn opp i akkurat prins/prinsessebetegnelsen - det er jo ikke sånn at foreldrene faktisk tror at barna deres er kongelige, akkurat på samme måte som jeg vet at mine ikke er laget av gull! Det må da finnes andre ting å bruke energien sin på?
Musemorbr / Skrevet 11. mars 2014 #16 Skrevet 11. mars 2014 I hele min oppvekst var prinsesse, helst med helvetes, eller jævla forran, brukt hver eneste gang min stefar syntes jeg hadde gjort noe galt, eller ikke gjort noe jeg burde ha gjort. Altså er prinsesse et av de styggeste betegnelser jeg kan høre om et jentebarn.
Kaklehøna Skrevet 11. mars 2014 #17 Skrevet 11. mars 2014 Jeg får frysninger av folk som kaller barna sine for prins/prinsesse! Barnet er et barn, på lik linje med alle andre barn, og det er ikke så bra å kalle barnet noe det faktisk ikke er. Det høres bare tåpelig ut.Da er det altså like tåpelig med alle kosenavn i dine øyne? Jeg kaller barna mine gullklump, trollunge, pusekatt, bølla, skatt osv. De er jo hverken troll eller katter? Skjønner ikke hvorfor noen henger seg sånn opp i akkurat prins/prinsessebetegnelsen - det er jo ikke sånn at foreldrene faktisk tror at barna deres er kongelige, akkurat på samme måte som jeg vet at mine ikke er laget av gull! Det må da finnes andre ting å bruke energien sin på? Tja, nå er det ikke sånn at det ødelegger resten av dagen min om noen kaller barna sine for prins/prinsesse. Jeg synes bare at det høres ufattelig dumt ut. Og ja, jeg synes heller ikke at trollunge er et særlig sjarmerende kallenavn.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #18 Skrevet 11. mars 2014 Får helt mark av kallenavnet prinsesse! Og prins og! Da sønnen min var født gruet jeg meg faktisk til å lese alle "gratulerer med prinsen" kommentarene på face. Det blir litt i overkant mye med betegnelsen "prins" "prinsesse"! De små jentene jeg vet om som blir overrøst med prinsesse tiltalen daglig er virkelig noen små prinsesser- i negativ forstand :/ Anonymous poster hash: d0286...148
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #19 Skrevet 11. mars 2014 Prinsen min, det er mannen min det Barnet er nydlingen, gullet, skjønneste, godklumpen etc. Ingen av dem er det på facebook da...(da tror jeg gubben hadde dødd litt inni seg, ho ho) Anonymous poster hash: 9e396...ef6
Gjest thricane Skrevet 11. mars 2014 #20 Skrevet 11. mars 2014 Å herregud, da irriterer jeg vel dritten av flere her, jeg kaller nemlig jenta her for prinsessa, i tillegg til mye annet. Oooooopsie.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #21 Skrevet 11. mars 2014 Helt enig, syns det høres skikkelig dumt ut... Har andre kallenavn på mitt barn, som godgutten, gullet mitt, skatten ol. Anonymous poster hash: ce83f...6a3
BikkjeBisk Skrevet 11. mars 2014 #22 Skrevet 11. mars 2014 Kaller ofte jenta vår for prinsesse når jeg skryter av henne osv. Ja, hun er ikke kongelig, men det er da bare et kosenavn så forstår ikke helt hvorfor noen hisser seg opp for det. Jeg er iallefall glad for at dere ellers har lite å irritere dere over ettersom kallenavn får dere til å se rødt.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #23 Skrevet 11. mars 2014 Jeg spyr av det kalle navnet,ikke rart vi forsatt ser på gutt og jente med veldig forskjellige briller når vi kaller de noe så sart,rosa,knuselig,yndig, (kvalmende) som prinsessa. Vi blir farget av språket vårt,og handler deretter. SYnd for alle de stakkars "prinsessene" som heller vil ut og hoppe og sprette i søla og klatre i trær... Anonymous poster hash: 968ca...033
*Miss Marple* Skrevet 11. mars 2014 #24 Skrevet 11. mars 2014 Jeg spyr av det kalle navnet,ikke rart vi forsatt ser på gutt og jente med veldig forskjellige briller når vi kaller de noe så sart,rosa,knuselig,yndig, (kvalmende) som prinsessa. Vi blir farget av språket vårt,og handler deretter. SYnd for alle de stakkars "prinsessene" som heller vil ut og hoppe og sprette i søla og klatre i trær... Anonymous poster hash: 968ca...033 Men det er da mange som blir gratulert med prinsen og som også kaller gutten sin for det. Stakkars gutt da også, eller? Og hvem har sagt at prinsesser ikke kan klatre i trær?
☆☆☆ Skrevet 11. mars 2014 #25 Skrevet 11. mars 2014 Synes det er teit, men fortsatt alt for bagatellmessig til å lage bråk om det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå