Anonym bruker Skrevet 10. mars 2014 #26 Skrevet 10. mars 2014 Staten skal ikke ta liv - uansett hvor fortjent det kanskje er. Det har vist seg igjen og igjen at opplagte saker slett ikke er så klare likevel og det er umulig å gi oppreisning til en død person. Ellers er jeg enig med Stjerna i at det er en for lettvint løsning for kjeltringene. De fortjener å leve med det de har gjort. Men reel livstidsdom er jeg ikke helt fremmed for. Noen mennesker bør aldri få friheten tilbake. Men samtidig, er det ikke du som er så veldig for abort? Da tar jo også staten liv. Anonymous poster hash: 0be4b...068
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2014 #27 Skrevet 10. mars 2014 Jeg er i mot. Har ikke tro på ett dreper-du-meg-så-dreper-jeg-deg-samfunn Anonymous poster hash: 1ee82...d9c
*Miss Marple* Skrevet 10. mars 2014 #28 Skrevet 10. mars 2014 Staten skal ikke ta liv - uansett hvor fortjent det kanskje er. Det har vist seg igjen og igjen at opplagte saker slett ikke er så klare likevel og det er umulig å gi oppreisning til en død person. Ellers er jeg enig med Stjerna i at det er en for lettvint løsning for kjeltringene. De fortjener å leve med det de har gjort. Men reel livstidsdom er jeg ikke helt fremmed for. Noen mennesker bør aldri få friheten tilbake. Men samtidig, er det ikke du som er så veldig for abort? Da tar jo også staten liv. Anonymous poster hash: 0be4b...068 Det blir så usakelig at det er vanskelig å svare ordentlig på dette. Først av alt så er jeg ikke veldig FOR abort, jeg er veldig for at vi skal ha selvbestemt abort. Selvsagt syns jeg også at man skal bestrebe å holde antall abortinngrep på et minimum. Men jeg anser ikke abort som drap, så den sammenligningen blir helt søkt.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2014 #29 Skrevet 10. mars 2014 Jeg er faktisk for dødsstraff i visse grove jævlige saker,rett og slett fordi vedkommende fortjener ikke å være her på denne jorda mer,å koste samfunnet penger, komme ut igjen som en fri mann etter å ha gjort det jævligste. Jeg synes at når folk leker gud ved å ødelegge et annet menneskets liv,så kan rettsstaten leke gud den også... Anonymous poster hash: b3768...9bd
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2014 #30 Skrevet 10. mars 2014 Nei, men livstid burde vi ha. Kan ikke skjønne hvorfor vi ikke har det Anonymous poster hash: 65f3d...e1f Godt spørsmål som vår nye statsminister burde tatt tak i... Anonymous poster hash: b3768...9bd
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2014 #31 Skrevet 10. mars 2014 Sjølvsagt ikkje, det er umogleg å gjere opp for justismord om den ramma ligg i grava. Dessutan fortener dei dødsstraff er aktuelt for å leve med det dei har gjort. Lenge. Tror du virkelig at alle som gjør grusomme handlinger angrer? Da er du rett og slett alt for naiv Anonymous poster hash: b3768...9bd
☆☆☆ Skrevet 10. mars 2014 #32 Skrevet 10. mars 2014 Sjølvsagt ikkje, det er umogleg å gjere opp for justismord om den ramma ligg i grava. Dessutan fortener dei dødsstraff er aktuelt for å leve med det dei har gjort. Lenge. Tror du virkelig at alle som gjør grusomme handlinger angrer? Da er du rett og slett alt for naiv Anonymous poster hash: b3768...9bd Då får dei sitte på cella og angre på at dei vart tatt. Samme for meg..
aanonym Skrevet 12. mars 2014 #33 Skrevet 12. mars 2014 Jeg er i mot dødsstraff. Årsaken er at man sjelden kan være HELT sikker på at man har tatt den skyldige: http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10146200
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå