Gå til innhold

Burde dødsstraff bli et alternativ?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Staten skal ikke ta liv - uansett hvor fortjent det kanskje er.

Det har vist seg igjen og igjen at opplagte saker slett ikke er så klare likevel og det er umulig å gi oppreisning til en død person.

Ellers er jeg enig med Stjerna i at det er en for lettvint løsning for kjeltringene. De fortjener å leve med det de har gjort. Men reel livstidsdom er jeg ikke helt fremmed for. Noen mennesker bør aldri få friheten tilbake.

Men samtidig, er det ikke du som er så veldig for abort? Da tar jo også staten liv.

 

Anonymous poster hash: 0be4b...068

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er i mot.

Har ikke tro på ett dreper-du-meg-så-dreper-jeg-deg-samfunn

 

Anonymous poster hash: 1ee82...d9c

Skrevet

 

Staten skal ikke ta liv - uansett hvor fortjent det kanskje er.

Det har vist seg igjen og igjen at opplagte saker slett ikke er så klare likevel og det er umulig å gi oppreisning til en død person.

Ellers er jeg enig med Stjerna i at det er en for lettvint løsning for kjeltringene. De fortjener å leve med det de har gjort. Men reel livstidsdom er jeg ikke helt fremmed for. Noen mennesker bør aldri få friheten tilbake.

Men samtidig, er det ikke du som er så veldig for abort? Da tar jo også staten liv. Anonymous poster hash: 0be4b...068

Det blir så usakelig at det er vanskelig å svare ordentlig på dette.

 

Først av alt så er jeg ikke veldig FOR abort, jeg er veldig for at vi skal ha selvbestemt abort. Selvsagt syns jeg også at man skal bestrebe å holde antall abortinngrep på et minimum.

 

Men jeg anser ikke abort som drap, så den sammenligningen blir helt søkt.

Skrevet

Jeg er faktisk for dødsstraff i visse grove jævlige saker,rett og slett fordi vedkommende fortjener ikke å være her på denne jorda mer,å koste samfunnet penger, komme ut igjen som en fri mann etter å ha gjort det jævligste.

 

Jeg synes at når folk leker gud ved å ødelegge et annet menneskets liv,så kan rettsstaten leke gud den også...



Anonymous poster hash: b3768...9bd
Skrevet

Nei, men livstid burde vi ha. Kan ikke skjønne hvorfor vi ikke har det

 

Anonymous poster hash: 65f3d...e1f

Godt spørsmål som vår nye statsminister burde tatt tak i...

 

Anonymous poster hash: b3768...9bd

Skrevet

Sjølvsagt ikkje, det er umogleg å gjere opp for justismord om den ramma ligg i grava. Dessutan fortener dei dødsstraff er aktuelt for å leve med det dei har gjort. Lenge.

Tror du virkelig at alle som gjør grusomme handlinger angrer? Da er du rett og slett alt for naiv

 

Anonymous poster hash: b3768...9bd

Skrevet

 

 

Sjølvsagt ikkje, det er umogleg å gjere opp for justismord om den ramma ligg i grava. Dessutan fortener dei dødsstraff er aktuelt for å leve med det dei har gjort. Lenge.

Tror du virkelig at alle som gjør grusomme handlinger angrer? Da er du rett og slett alt for naiv

 

Anonymous poster hash: b3768...9bd

Då får dei sitte på cella og angre på at dei vart tatt. Samme for meg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...