Gå til innhold

Er det slemt av meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde nok gjort som deg, sagt nei og fått dårlig samvittighet. Legg inn noen planer for helga, så forsvinner nok sendrlige samvittigheta.

Anonymous poster hash: 9be5f...338

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*dårlige samvittigheta

Anonymous poster hash: 9be5f...338

Skrevet

Jeg synes ikke du skal ha dårlig samvittighet.

Det høres ut som søsteren din har sagt ja til en ekstravakt og da er da ikke det ditt ansvar.

Det hadde vært noe helt annet om det var sykdom, operasjon eller lignende.

Jeg synes det er mye de spør om, passe 3 barn i den alderen en hel helg fordi de tar på seg ekstravakter.

Anonymous poster hash: 4bab1...c67
Skrevet

I utgangspunktet er man ikke forpliktet til å stille som barnevakt. Heldigvis er vi ikke i samme knipe som dere med tanke på å måtte gjøre gjengeld da vi svært sjelden har behov for pass.

Moralsk sett og for deres søsters good-will mot dere burde dere vel stillt. Men jeg vil ikke la meg presse til noe jeg ikke ønsker. Vi er ikke glad i å passe andres barn. Det er greit med overnattingsgjester. På våre premisser.

Anonymous poster hash: 6325f...9a1
Skrevet

la meg se om jeg har forstått scenarioet riktig:

Din søster og hennes mann har begge jobber med vaktbelastning, og din søster får ofte forespørsel om å jobbe ekstra vakter hun kan si nei til. 

Dere og foreldre blir spurt om å være barnevakt ganske pfte slik at de kan ta disse vaktene, og dermed tjene gode penger.

Det er snakk om tre barn under 8 hele helgen

du har to egne barn

du har dårlig samvittighet for å si nei, fordi du kan egentlig men har lyst å slappe av

Ut ifra disse opplysningene synes jeg du IKKE skal ha dårlig samvittighet for å si nei. For det første er det frivillig jobbing fra din søsters side, hun kan (og burde) faktisk si nei til å jobbe ekstra siden hun faktisk ikke har noen til å passe barna. Greit nok at man skal stlle opp for familie, men når man har tre barn, har man ikke samme fleksibilitet til å kunne jobbe slik på kort varsel, og det ER mye å be om at andre skal passe alle tre en hel helg. Er det snakk om nattarbeid, eller kunne hun betalt noen type dagmamma for å passe ungene et par timer hver dag i helgen?

men jeg ville vært ærlig og sagt at jeg ikke orket fordi jeg ønker å slappe av. som flere over har foreslått, hadde jeg tilbudt meg å ha dem en av dagene  :jepp:

Anonymous poster hash: 0ab2f...586
Skrevet

Hvis dette er en utfordring de stadig vekk har så hadde jeg faktisk vurdert å skaffe en gutt eller jente i slutten av tenårene til å passe ungene.

De jobber vel ikke døgnet rundt hele helgen, så en tenåringene hadde fint klart å passe ungene hjemme hos dem de timene det gjaldt??

Anonymous poster hash: dc323...a88

Skrevet

Hvis dette er en utfordring de stadig vekk har så hadde jeg faktisk vurdert å skaffe en gutt eller jente i slutten av tenårene til å passe ungene.

De jobber vel ikke døgnet rundt hele helgen, så en tenåringene hadde fint klart å passe ungene hjemme hos dem de timene det gjaldt??

Anonymous poster hash: dc323...a88

HI forteller at dette skjer til stadighet. Skal de tre barna vokse opp med at tenåringsjenter passer dem hver helg? Det blir nok ganske mange dager etterhvert. Hvor bra er det for barna som sikkert vil ha mor og far hos seg?

Jeg synes de i familien som reagerer på dette burde gå sammen og fortelle at dette ikke holder,- enten skifter de jobb, eller så får de finne andre, holdbare løsninger. Gode foreldre holder ikke på slik over tid, og det mener jeg faktisk.

Anonymous poster hash: 93f62...223

Gjest Løvemusene
Skrevet

Jeg hadde sagt ja og samtidig sørget for at de fikk vite hvor mye pes det ble for dere! Slik at de vet at de skylder dere en real en :) men sånn er jeg da, hihi...

Skrevet

Jeg kan også kjenne på den dårlige samvittigheten når jeg må si nei til noe. Og jeg skjønner at den fort kommer når det gjelder familien. Men når det er snakk om hele helgen, så må det være lov å si nei. Når tid skal man ellers få tatt seg inn? Det er jo slitsomt å være barnevakter for tre stk. og i den alderen krever de jo endel.

Jeg synes ikke noen kan bli sure for et nei i dette tilfellet. Da må din søster heller gå i seg selv.

Skrevet

De må jammen være bortskjemt med barnevakter, ja, når de kan basere seg på hyppig barnepass i helgene! Du skal slett ikke ha dårlig samvittighet for å si nei til tre ekstra barn en hel helg - det er MYE jobb, og lite avslapning! Hjelpes, jeg hadde faktisk ikke tenkt tanken på å be noen med flere barn om å ha mine to en hel helg... Selv var det bare såvidt jeg fikk meg til å be et familiemedlem her forleden om å passe ungene fra kl 15 på lørdag til søndag formiddag, slik at jeg og mannen for første gang på fire år kunne få en liten barnefri overnattingsdate! (Fikk for øvrig nei, og det var helt greit - jeg forventer ikke at andre automatisk skal stille opp for de barna VI har valgt å sette til verden).

Så, senk skuldrene :)

Anonymous poster hash: f3a74...75a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...