Gå til innhold

Dere overvektige pepsi max avhengige

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å der kom svaret på hvorfor dere veier 100 kg for mye..

Anonymous poster hash: 3c435...e7a

Er du dum eller? Det er så og si null kalorier i pepsi max,vet du ikke det????

Anonymous poster hash: 8f903...dc0

Tror du bør være litt forsiktig med hva du sier. Kalorier er ikke alt. Lettbrus inneholder kunstige stoffer som lurer bukspyttkjertelen til å produsere insulin selvom det ikke er sukker i blodet. Det er jo klart at dette ikke er bra. Lettbrus har også den effekten at den gir større appetitt og hva skjer da? Jo, man spiser mer enn man trenger/ blir saktere mett. Ergo vektøkning! Skjønner ikke hvorfor folk på død og liv må forsvare denne brusen. Det er ikke sunt!

Anonymous poster hash: ce873...e25

Helt enig i denne. Har et familiemedlem som er utdannet ernæringsfysiolog nylig, de har hatt mye rundt dette med lettbrus blant annet.

Det sier seg selv at om man er sterkt overvektig, drikker forskjellige drikker med mye sukker, for så å gå ned til lettbrus, går man jo ned i vekt.

Det er helt idioti etter min mening å drikke spesielt pepsi max, Cola Zero osv. Aspartan er virkelig ikke bra.

Dessverre er jeg en av idiotene selv...

Men ingen forskning viser at det er farlig. Med mindre du drikker ett tosifret tall liter pr dag.

Anonymous poster hash: c730a...fe6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du bør være litt forsiktig med hva du sier. Kalorier er ikke alt. Lettbrus inneholder kunstige stoffer som lurer bukspyttkjertelen til å produsere insulin selvom det ikke er sukker i blodet. Det er jo klart at dette ikke er bra. Lettbrus har også den effekten at den gir større appetitt og hva skjer da? Jo, man spiser mer enn man trenger/ blir saktere mett. Ergo vektøkning! Skjønner ikke hvorfor folk på død og liv må forsvare denne brusen. Det er ikke sunt!

Helt enig i denne. Har et familiemedlem som er utdannet ernæringsfysiolog nylig, de har hatt mye rundt dette med lettbrus blant annet.

Det sier seg selv at om man er sterkt overvektig, drikker forskjellige drikker med mye sukker, for så å gå ned til lettbrus, går man jo ned i vekt.

Det er helt idioti etter min mening å drikke spesielt pepsi max, Cola Zero osv. Aspartan er virkelig ikke bra.

Men ingen forskning viser at det er farlig. Med mindre du drikker ett tosifret tall liter pr dag.

Jo, forskning viser at aspartam er farlig, at det til og med kan endre på gener til fosteret i magen, samt at det er kreftfremkallende også.

Det er fullstendig splid blant forskerne på dette området.

Skrevet

I tillegg til det andre som er nevn så er brus ekstremt surt, noe som forstyrrer pH-balansen i kroppen og dette i seg selv kan gjøre at noen legger på seg og/eller sliter med å gå ned i vekt.

Fordi kroppen er nødt til å nøytralisere syren i brusen så tapper kroppen seg selv for basiske mineraler, noe som igjen kan påvirke det meste i kroppen.

Jeg får stadig oftere pasienter som drikker så mye brus at de får helseproblemer av det. Overvekt er bare en liten del av de problemene de får/har.... hodepine, migrene, muskelsmerter, leddsmerter, angst, hjerterytmeforstyrrelser, svimmelhet, mage/tarmproblemer m.m.

Det er utrolig å se at de blir kvitt problemene når de kutter ut brusen og får bygget opp igjen kroppen igjen.

Anonymous poster hash: 0fd92...965
Skrevet

Jo, forskning viser at aspartam er farlig, at det til og med kan endre på gener til fosteret i magen, samt at det er kreftfremkallende også.

Det er fullstendig splid blant forskerne på dette området.

Nei. Det er ikke skadelig i de mengdene det går an å få i seg som menneske. Det har vist endring his rotter, men de er blitt gitt 1000 ganger mer enn det går an å få i seg uansett hvis mye lett brus og andre lettprodukter du bruker. Er en fordel å lese hele forskningsartiklene og konklusjonene. 😉

Gjest MammaTilKidsa
Skrevet

I tillegg til det andre som er nevn så er brus ekstremt surt, noe som forstyrrer pH-balansen i kroppen og dette i seg selv kan gjøre at noen legger på seg og/eller sliter med å gå ned i vekt. Fordi kroppen er nødt til å nøytralisere syren i brusen så tapper kroppen seg selv for basiske mineraler, noe som igjen kan påvirke det meste i kroppen. Jeg får stadig oftere pasienter som drikker så mye brus at de får helseproblemer av det. Overvekt er bare en liten del av de problemene de får/har.... hodepine, migrene, muskelsmerter, leddsmerter, angst, hjerterytmeforstyrrelser, svimmelhet, mage/tarmproblemer m.m.Det er utrolig å se at de blir kvitt problemene når de kutter ut brusen og får bygget opp igjen kroppen igjen. Anonymous poster hash: 0fd92...965

Mener du at man får aidose av å drikke lettbrus? Det har jeg aldri hørt om før. Kroppens syrebase- regulering er pinlig nøyaktig, og at man skulle få problemer av brus var litt merkelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...