Fomle84 Skrevet 10. mars 2014 #26 Skrevet 10. mars 2014 Nei. Har selv begynt med leilighet og så rekkehus. Rekkehuset ble etter hvert litt lite og trangt+ at vi ikke trivdes med å bo i borettslag. Så da kjøpte vi barndomshjemmet mitt. Stor enebolig med god hage, men mye arbeid/oppgradering som må foretas etterhvert. Viktigste er å bo slik en trives
Lillelovely Skrevet 10. mars 2014 #27 Skrevet 10. mars 2014 Har ikkje budd i blokk sjølv, men har bestemor i blokk. Tenker på liten plass, støy og hensyn pga det, uteområde osv. Her vi bor er det få blokker, så de fleste bur i hus. Tenker derfor at det er kjekkest for en familie å bu i enebolig eller rekkehus. Skjønner at blokk er vanligere å bu i for folk i større byer Syns dine kommentarer er litt vel navlebeskuende, og litt som ts spurte om...de i enebolig ser ned på andre "stakkarer"? Mange blokker kan være kjedelige for barn hvis det er mye trafikk og lite grøntområder rundt, eller dårlig miljø, men det er ikke konseptet med blokker/leiligheter det er noe galt med... Hvilke barn bryr seg om liten plass og lyd fra naboene? Er det barna som ønsker seg vaskerom og hobbyrom, eller oss voksne? Uterom kan man ha selv om man bor i leilighet, forskjellen er at de med enebolig sitter på sin private plen mens de som bor i blokk deler uterommet med andre. Like fullt er det mulighet til å være ute og leke, grille... Et delt uterom er også mer sosialt. Mange vil ha et privat uterom, men igjen - det er som oftest de voksne som ønsker dette. Mange leiligheter har også stor balkong slik at man kan grille og spise middag ute i sola alene. Vi flyttet fra enebolig til leilighet i andre etasje i et borettslag, og jeg tror ikke mine barn kunne fått det bedre. Bare i oppgangen vår har datteren vår fått to venner, og går hun ut døra møter hun på enda flere på lekeplassen. Borettslaget er bilfritt, og hele skoleveien er bilfri og trygg. Der vi bodde i enebolig kjørte bilene i 50(30-sone men..) forbi huset vårt og det var ingen lekeplasser i nærheten der barnet vårt kunne møte andre barn. Vi syns det er deilig å bo i leilighet fordi vi slipper å bekymre oss for bytting av tak og drenering, og det daglige husarbeidet tar langt mindre tid. Vi kan derfor bruke tiden vår på å finne på noe gøy, som feks en tur i skogen. Enebolig er fint, rekkehus er fint, leilighet er fint. Poenget mitt er at i disse tre kategoriene så er det forskjellige preferanser som gjør at man velger det ene fremfor det andre - det er ikke nødvendigvis økonomien som avgjør hvilken boform man velger. Noen vil ha fullt privatliv, mye plass og liker å jobbe på huset, mens andre trenger ikke mye plass og ønsker det mer sosialt. Hver sin lyst!
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2014 #28 Skrevet 10. mars 2014 Husker jeg var misunnelig på dem som bodde i rekkehus da jeg var liten ;-) Bodde i et boligområde med nesten bare eneboliger, og syntes rekkehus virket veldig koselig. Blås i hva andre tenker, og bry deg heller om hva som fungerer for dere. Selv må jeg innrømme at min store drøm nå er enebolig med utsikt og en litt privat hage, men kommer vel neppe til å få råd til å flytte fra rekkehuset vårt med de boligprisene som er her i området. Anonymous poster hash: 55d5a...363
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2014 #29 Skrevet 10. mars 2014 Nei, overhodet ikke! Folk har ulike behov, ulik smak, ulike preferanser. rekkehus er da supert, det er ohgså leilighet, tomannsbolig og hva annet folk måtte velge å bo i. Jeg bor i en kjempestor, flott villa, men er nå på utkikk etter noe mindre fordi familien krymper. Enebolig er jo ganske krevende, mye vedlikehold, hagearbeid, osv. Anonymous poster hash: 6b737...f13
Gjest Skrevet 10. mars 2014 #30 Skrevet 10. mars 2014 Nei, så lavt har jeg aldri sunket! Om folk bor i rekkehus, leid, eid, blokk eller ei - kunne brydd meg mindre Så lenge folk har tak over hodet, så er det flott!
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2014 #31 Skrevet 10. mars 2014 Herregud, selvfølgelig ikke. Anonymous poster hash: d94a0...d83
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå