Gå til innhold

Dere som bor i enebolig


Anbefalte innlegg

Skrevet

ser dere ned på oss som "kun" bor i rekkehus??

 

Vi bor i rekkehus på ca 115 kvm og leker med tanken på å bygge på slik at vi kan bli boende her med 3 barn, da vi trives veldig godt i området. Vi ønsker ikke å bo oss i hjel eller bruke all tid og penger på oppussing. Har vi flaks kan vi kanskje få tak i en enebolig for 3-4 mill men da kommer det til å trenges en god del oppussing (les tak/drenering/kledning + innvendig). Men folk rundt oss virker å synes at vi er helt "tullerusk", og gjerne de som selv bor i enebolig. Det er liksom forventet at man skal "stige i gradene", og jeg føler faktisk at folk ser ned på oss... Finnes det noen flere som oss, hehe?



Anonymous poster hash: fcea3...3ab
Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei.



Anonymous poster hash: 3e86f...814
Skrevet

Nei.

Er oppvokst i rekkehus :)

Skrevet

Hehe, nei, det gjør jeg ikke.

 

Det høres ut som dere har en god plan. Gå for den og blås i "alle andre".

Skrevet

Nei, mer imponert over at dere orker.. :P

 

Jeg har bodd i rekkehus med 2barn, og jeg holdt på å bli sprø over lite plass. Her var det en kronglete planløsning i tillegg.



Anonymous poster hash: ec3cd...025
Skrevet

Jeg har vokst opp i rekkehus og har aldri savnet å bo i enebolig, tror mamma og pappa har vært fornøyd med det også. Hyggelig nabolag og selv om vi bodde i rekkehus, så har vi ikke bodd "oppi" naboene. Hagene er sånn plassert at man ikke har naboer på alle sier av hagen. 

 

Vi bor nå i såkalt "enebolig i rekke" dvs garasje mellom vårt hus og nabohuset. Vi bor mye mer oppi naboene nå enn vi gjorde da jeg vokste opp... 

 

Jeg hadde fortsatt å bo i rekkehuset uten problemer. Jeg sysn det er mye viktigere å ikke bo seg ihjel enn å måtte bo i enebolig.



Anonymous poster hash: 3d752...7b4
Skrevet

Nei, ikke jeg i alle fall :) Jeg kunne faktisk tenke meg å bo i rekkehus selv, men vi har ikke råd. Vi har enebolig med to utleieleiligheter i kjelleren. Uten leietakere hadde vi aldri hatt råd til å bo her. Ved å flytte til et rekkehus uten leieboere ville huslånet blitt for stort for oss. Hus koster skjorta her vi bor (Tromsø).



Anonymous poster hash: 2e07b...82a
Skrevet

Ser ikke ned på noen. Rekkehus er helt ok. Jeg og familien bodde 10 år i rekkehus. Nå har vi enebolig. Det er dyrt og kostbart. Jeg jobber redusert, så oppussingen tar tid. Har gjort mye på noen år. for meg er d viktig å ha råd til å jobbe mindre. Jeg hadde ikke orket å ha en hverdag hvor pengene ikke strekker til. Da er det bedre å bo i rekkehus eller noe billigere.

 

Anonymous poster hash: 80621...b9e

Skrevet

Nei, hvorfor skulle jeg det? Hver sin smak - noen liker å bo i leilighet, hybel eller enebolig,  andre i rekkehus. 

Skrevet

Nei, her i byen bor de fleste i leilighet, og med rekkehuspriser rundt 7 millioner er det ikke alle som har råd til det en gang, langt mindre en enebolig. Her er rekkehus Regnet for noe av det bedre.

 

Anonymous poster hash: 72fff...33e

Skrevet

Jeg bor i rekkehus selv, og trives godt med det. Om ca et år skal jeg flytte til stedet der jeg vokste opp, og er forferdelig usikker på om jeg skal kjøpe rekkehus eller enebolig. Rekkehusene (4-roms) er omtrent like dyre som eneboligene i prisantydning, så kommer fellesgjelden og husleien i tillegg. Jeg er alene med to barn og er ganske handy, og akkurat nå heller jeg mest mot enebolig pga prisen. Men dersom jeg skulle komme over det perfekte rekkehuset med rett pris vil jeg nok velge dette. Og jeg vil ikke se ned på meg selv av den grunn ;)



Anonymous poster hash: 7b040...b76
Skrevet

Nei, på ingen måte. Selv om jeg ikke kunne trives i rekkehus så har jeg full forståelse for at folk har forskjellige behov :)

Skrevet

Nei. Har ikkje komt på tanken engang. Men synes synd i dei som bur i blokk med unger.

Skrevet

Nei. Har ikkje komt på tanken engang. Men synes synd i dei som bur i blokk med unger.

Hæ? Hvorfor synes du synd i de? Har du noensinne bodd i blokk selv eller?

 

Anonymous poster hash: 6013e...892

Skrevet

Har ikkje budd i blokk sjølv, men har bestemor i blokk.

Tenker på liten plass, støy og hensyn pga det, uteområde osv.

Her vi bor er det få blokker, så de fleste bur i hus. Tenker derfor at det er kjekkest for en familie å bu i enebolig eller rekkehus.

Skjønner at blokk er vanligere å bu i for folk i større byer

Skrevet

Har ikkje budd i blokk sjølv, men har bestemor i blokk.

Tenker på liten plass, støy og hensyn pga det, uteområde osv.

Her vi bor er det få blokker, så de fleste bur i hus. Tenker derfor at det er kjekkest for en familie å bu i enebolig eller rekkehus.

Skjønner at blokk er vanligere å bu i for folk i større byer

Vel, blokk er så mangt! Vi har blokkleilighet som er større enn mange rekkehus, men alt samlet på ett plan, svært praktisk! Samt utgang direkte fra balkong og til gress, kjempefint for mine barn og alltid andre barn å leke med:)

 

Anonymous poster hash: 6013e...892

Skrevet

Nei... Men er veldig glad for at jeg har huset mitt

 

Anonymous poster hash: 6e183...e4f

Skrevet

Vi flyttet fra blokkleilighet til leilighet i firemannsbolig; førsteetasje med egen hage (så nesten som rekkehus). Men savner faktisk uteområdene, lekeplassen og det sosiale fra da vi bodde i blokk. Der var det svære gressplener, gangstier til trygg sykling, lekeapparater og sandkasse, og man fant alltid noen å leke med ute. Og 6 unger i oppgangen gikk i samme barnehage, 200 bilfrie meter unna. Her holder alle seg inne bak hver sin hekk, og det er ikke noe felles sted for barna i gata hvor de kan gå og leke. Og barnehagen er så langt borte at alle kjører bil. Så akkurat for barnas del er min erfaring at blokk kan være vel så bra.

 

Men alle områder er jo forskjellig, enten det er blokk eller villastrøk.

 

Anonymous poster hash: 72fff...33e

Skrevet

 

ser dere ned på oss som "kun" bor i rekkehus??

 

Vi bor i rekkehus på ca 115 kvm og leker med tanken på å bygge på slik at vi kan bli boende her med 3 barn, da vi trives veldig godt i området. Vi ønsker ikke å bo oss i hjel eller bruke all tid og penger på oppussing. Har vi flaks kan vi kanskje få tak i en enebolig for 3-4 mill men da kommer det til å trenges en god del oppussing (les tak/drenering/kledning + innvendig). Men folk rundt oss virker å synes at vi er helt "tullerusk", og gjerne de som selv bor i enebolig. Det er liksom forventet at man skal "stige i gradene", og jeg føler faktisk at folk ser ned på oss... Finnes det noen flere som oss, hehe?

 

Anonymous poster hash: fcea3...3ab

 

Har selv oppgradert fra tomannsbolig til enebolig i samme boligfelt. Ser ikke ned på de som bor i rekkehus av den grunn :) Så lenge man har plass nok og er fornøyd, er det det som teller.

 

Anonymous poster hash: dd7ee...60a

Skrevet

Som alle andre her sier: nei, selvsagt ikke. Ser ikke ned på dem som bor i leilighet heller. Vi bodde selv mange år i leilighet og iblant tenker jeg at livet var lettere da. Langt mindre å holde, men selvsagt også langt mindre plass. Lykke i en liten eske :) spiller ingen rolle hvordan en bor så lenge en trives med det :)

Skrevet

Nei. Har aldri tenkt over det en gang.

Skrevet

Nei, misunner dere i rekkehus som slipper å slite med så mye problemer med bolig som vi i gammel enebolig gjør. Huset tar snart livet av meg :(

 

Anonymous poster hash: b0439...3ca

Skrevet

Nei ser ikke ned på noen pga måten de bor på. Men blokk er noe vi aldri kommer til å kjøpe leilighet i . Rekkehus er greit. Men enebolig er best for oss. Liker å ha stor plass, stor garasje og stor hage . Som kun er vårt.

 

Anonymous poster hash: 5646e...24e

Skrevet

Nei, folk er forskjellig og har ulike preferanser.

Skrevet

Nei, tanken har ikke slått meg engang!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...