Gå til innhold

Hvordan bli kvitt katten vår??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lag en gruppe på Facebook og be venner+vennersvenner å dele :)

Jeg tok med meg (!) en katt fra dyrlegen hjem. Eier hadde satt den til avliving da de skulle flytte (Møkkafolk!!!) og dyrlegen hadde plassert den i resepsjonen i håp om at noen (altså meg - The crazy catlady) skulle forbarme seg over henne.

Uansett: jeg tok med meg katten hjem og brukte kun en liten uke på Facebook til å skaffe henne et nytt sted å bo.

Hun nyder nå sitt otium hos god gode folk og er en særs lykkelig pus.

Godt å høre at det ordnet seg for pusen du tok med hjem:) du gjorde en fin ting! og fint å vite at jeg ikke er den eneste som har kallenavnet "the crazy catlady", hehe:p

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tok med meg (!) en katt fra dyrlegen hjem. Eier hadde satt den til avliving da de skulle flytte (Møkkafolk!!!) og dyrlegen hadde plassert den i resepsjonen i håp om at noen (altså meg - The crazy catlady) skulle forbarme seg over henne.

Uansett: jeg tok med meg katten hjem og brukte kun en liten uke på Facebook til å skaffe henne et nytt sted å bo.

Godt å høre at det ordnet seg for pusen du tok med hjem:) du gjorde en fin ting! og fint å vite at jeg ikke er den eneste som har kallenavnet "the crazy catlady", hehe:p
Dyrlegen fortalte at de "skulle ta den" klokken tre den samme ettermiddagen. Jeg klarte bare ikke å gå fra henne.

Det er med stolthet jeg har denne på veggen min ;)

post-853090-1529311_thumb.jpg

Skrevet

Det jeg reagerer på er at du spør hvordan du kan bli KVITT katten din.

Om jeg av en eller annen grunn hadde måtte gi bort mine hadde jeg aldri i verden ordlagt meg på den måten (eller i det hele tatt vurdert avlivning)
Tar man på seg ansvaret for et dyr så er det faktisk et viktig ansvar. Ikke noe man gir opp når katten ikke er en søt kattunge lenger.

Skrevet

Dyrlegen fortalte at de "skulle ta den" klokken tre den samme ettermiddagen. Jeg klarte bare ikke å gå fra henne.

Det er med stolthet jeg har denne på veggen min ;)

Det skjønner jeg godt, hadde nok gjort det samme :)

Heheh, så søt! Må nok få skaffet meg noe lignende å henge opp ;)

Skrevet

Hvorfor kan du ikke ha katten da?Anonymous poster hash: 085f5...387

Hvorfor vi ikke kan ha katten lenger er ikke relevant for spørsmålet mitt, men det er mange gode grunner for at den vil få det bedre hvis den blir omplassert. Sånn som situasjonen er nå, så er det faktisk akkurat ansvar jeg tar når jeg prøver å få gitt den vekk.

Vil selvfølgelig aldri slippe den ut i skogen eller gjøre noe som kan skade den.

Avliving er absolutt siste løsning, men syns seriøst at det blir for gale. Dette er en frisk, snill, kastrert, veloppdradd katt, og å avlive den bare fordi vi ikke kan ha den lenger når den har mulighet til å få et langt og fint liv hos noen andre blir bare for dumt.

Derfor syns jeg det er rart at ingen katteorganisasjoner tar i mot den.

Betalte 1700kr for den hos kattens vern og hadde lett betalt penger til en organisasjon hvis de hadde tatt i mot den.

Hi Anonymous poster hash: 9a43e...7c9

Selvfølgelig er det relevant hvorfor du ikke kan ha katten.

Har hørt altfor mange "gode" grunner til at folk plutselig ikke kan ha katten sin lenger. Den vanligste er at de blir allergiske. Tar de ekstra i blir barnet plutselig allergisk. Dette skjer veldig ofte før ferier. Er alltid en sterk økning i "katteallergi" før sommerferien hvert år.

Andre "gode" grunner er at en skal ha baby eller er gravid og da blir katten plutselig et livsfarlig bakteriebombe/farlig monster som kan føre til misdannelser eller kvele babyen ol.

Andre blir bare lei katten, noen har ikke råd til mat lenger, noen skal flytte og vil ikke ha katten med seg. Noen er lei av kattehår og vaske kattedoen. Noen synes katten maser for mye, noen har god grunn hvis katten har tisset feil sted. Andre har god grunn hvis den blir drektig eller lager parrehyl dersom de ikke er sterilisert/kastrert.

Jeg har hørt det meste og sett det meste av menneskers ansvarsfraskrivelse på et levende vesen de har anskaffet seg. Dessverre er kattene de som sviktet mest. "Det er jo bare en katt" går ofte igjen når de vil kvitte seg med dyret.

Det finnes så mange som ikke innser ansvaret en påtar seg når en anskaffer seg et dyr. Dyret kan leve i mange år og dette må en ta i betraktning FØR en påtar seg dyreansvaret. Hvis ikke, bør en ikke anskaffe seg dyr!

Jeg synes ditt forsøk på å omplassere katten din er tafatt. Du vil overlate omplasseringen til organisasjoner men dette er jo vitterlig DITT ansvar. Ikke andre sitt. Du må selv gjøre jobben.

Det finnes få dyr som ikke kan omplasseres. En katt som du beskriver er ikke et problem og omplassere. Problemet er at det krever masse jobb fra deg. Og tid. For meg høres det ikke ut som du vil gjøre hverken jobben eller bruke tid på dette. Du vil helst at andre skal ta over. For meg er dette ansvarsfraskrivelse i høyeste grad.

Ta deg sammen kvinne og sett igang en aktiv kampanje for katten din SELV. Annonser, annonser, annonser.

Styremedlem i dyrebeskyttelsen.

Anonymous poster hash: 240e9...319

Skrevet

Hvorfor kan dere ikke ha den lenger?

Er den vant til å gå ute?

Langhåret? Korthåret? Og for morro skyld; farge?

Gutt/jente?

Hvor i landet bor du?

Jeg er på jakt etter katt. Kanskje jeg kan hjelpe:)

Anonymous poster hash: e1251...386

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...