Gå til innhold

Hvordan bli kvitt katten vår??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hverken kattens vern eller dyrebeskyttelsen ville ta i mot den og annonser har ikke ført frem. Syns det blir litt for gale å avlive en frisk katt på to år bare fordi vi ikke kan ha den lenger, men hva er alternativet når ingen kan ta den??

Noen forslag??

Anonymous poster hash: 9a43e...7c9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor kan dere ikke ha den lenger?

Anonymous poster hash: 39fc4...316

Skrevet

Være voksen nok til å ta ansvar for ett dyr dere frivillig har skaffet dere!

Anonymous poster hash: e5f73...01b

Skrevet

Se på omplassering av dyr på Google. Fod feks. Jeg vet ikke hvor du bor hen i landet, men det kan være at det finnes et slikt sted i nærheten av dere. Eller kanskje dere kan kjøre et stykke til et? Sett en annonse i avisa og legg den ut på finn. Kanskje dere er heldige. Ja, jeg synes det er for galt å avlive en 2år gammel katt og mener det burde være siste løsning etter at alt annet er prøvd. Men når det er sagt så synes jeg det er bedre å avlive den enn å sette den i skogen eller reise fra den...

Skrevet

Det er jo ikke så enkelt alltid. Hva om det har oppstått allergi i huset? Da kan man jo ikke ha den lenger. Vi har katt og jeg venter barn. Min største skrekk er at det nye barnet utvikler allergi.. Men katten går før barnet..

Skrevet

Være voksen nok til å ta ansvar for ett dyr dere frivillig har skaffet dere!Anonymous poster hash: e5f73...01b

Tusen takk for et konstruktivt svar. Vær voksen nok til å sjekk fakta før du uttaler deg så bombastisk om ting du ikke vet annet om enn det lille jeg har fortalt i hovedinnlegget.

Hi

Skrevet

Det er jo ikke så enkelt alltid. Hva om det har oppstått allergi i huset? Da kan man jo ikke ha den lenger. Vi har katt og jeg venter barn. Min største skrekk er at det nye barnet utvikler allergi.. Men katten går før barnet..

Jeg er allergisk, men har likevel katt. Trenger ikke medisiner siden man som regel har litt mer toleranse for eget dyr. Har man først skaffet seg katt så skal man ta ansvaret også.

Hvor bor du, HI? Syns det er forferdelig om dere avliver et friskt dyr bare fordi dere ikke vil ha den lenger... Det burde dere ha tenkt på før!

Anonymous poster hash: de678...21a

Skrevet

Hvorfor kan du ikke ha katten da?

Anonymous poster hash: 085f5...387

Skrevet

Takk for ordentlig svar:)

Skal sjekke forslagene dine og håper det ordner seg.

Skrevet

Det er bedre å avlive den enn å sette den på gaten. Det er så mange løskatter at det holder mer enn nok

Anonymous poster hash: f15e9...944

Skrevet

Hvorfor kan du ikke ha katten da?Anonymous poster hash: 085f5...387

Hvorfor vi ikke kan ha katten lenger er ikke relevant for spørsmålet mitt, men det er mange gode grunner for at den vil få det bedre hvis den blir omplassert. Sånn som situasjonen er nå, så er det faktisk akkurat ansvar jeg tar når jeg prøver å få gitt den vekk.

Vil selvfølgelig aldri slippe den ut i skogen eller gjøre noe som kan skade den.

Avliving er absolutt siste løsning, men syns seriøst at det blir for gale. Dette er en frisk, snill, kastrert, veloppdradd katt, og å avlive den bare fordi vi ikke kan ha den lenger når den har mulighet til å få et langt og fint liv hos noen andre blir bare for dumt.

Derfor syns jeg det er rart at ingen katteorganisasjoner tar i mot den.

Betalte 1700kr for den hos kattens vern og hadde lett betalt penger til en organisasjon hvis de hadde tatt i mot den.

Hi

Skrevet

Hvis du har prøvd mye forskjellig og ingen kan/vil ha den er det vel ikke så mye mer å gjøre? Enten beholde den eller avlive den. Ingen her inne som kan trylle liksom.... :P

Anonymous poster hash: 6829e...eba
Skrevet

En veterinær her omplasserte min katt for 900 kr

Skrevet

Går katten FØR barnet?

Anonymous poster hash: 4f807...7bf

Skrevet

Hvorfor vi ikke kan ha katten lenger er ikke relevant for spørsmålet mitt, men det er mange gode grunner for at den vil få det bedre hvis den blir omplassert. Sånn som situasjonen er nå, så er det faktisk akkurat ansvar jeg tar når jeg prøver å få gitt den vekk.

Vil selvfølgelig aldri slippe den ut i skogen eller gjøre noe som kan skade den.

Avliving er absolutt siste løsning, men syns seriøst at det blir for gale. Dette er en frisk, snill, kastrert, veloppdradd katt, og å avlive den bare fordi vi ikke kan ha den lenger når den har mulighet til å få et langt og fint liv hos noen andre blir bare for dumt.

Betalte 1700kr for den hos kattens vern og hadde lett betalt penger til en organisasjon hvis de hadde tatt i mot den.

Hi Anonymous poster hash: 9a43e...7c9

Problemet til dyrebeskyttelsen og andre er at det er fullt. Fullt på,deres hus, fullt i beredskapshjem, katter som tas vare på i portrom og andre steder. Så når du ringer er faktisk din katt en av de som har det bra, mange har det mye værre. De velger heller å ta seg av katter som har det vondt, i deres situasjon høres det ikke ut som om noen lider. Spør en i familien din kanskje? Det var slik vi ble kvitt vår når vi fikk barn med astma og katteallergi...

Anonymous poster hash: 9b044...3da

Skrevet

Dyrebeskyttelsen tar sjeldent i mot katter, med mindre det er snakk om at eieren har dødd osv... De har nemlig hendene fulle med katter som dumpes her og der, og katter som går rundt bostedsløse, kalde og sultne. 

Jeg vet jo ikke, men jeg håper virkelig ikke dette er nok et tilfelle av at `katter er livsfarlig for gravide og barn og jeg må kvitte meg med katten ` Noe som faktisk ikke er tilfelle, om man tar de rette forholdsreglene. 

Omplassering er ikke lett, men om man tar seg tid, tar gode bilder av katten, forteller om katten, om personlighet osv, så kan man kanskje få omplassert katten etter en stund, men du må regne med at det tar tid å finne noen som vil ha katten. 

Anonymous poster hash: e6a79...952
Skrevet

Hi

Synes du virkelig det er så rart? Synes du katteorganisasjoner skal stille med åpne armer for alle som plutselig ikke kan/vil ha katten sin lenger. Du har anskaffet deg katt, så den er ditt ansvar.

Du synes sikkert jeg er skarp nå, men er så enormt mange som tenker at katt er enkelt og greit og kattunger er så søte. Plutselig er det ikke så gøy lenger så da må noen andre overta.

Håper katten din kommer til et godt hjem hvor han er ønsket.

Anonymous poster hash: e7542...7cd

Skrevet

Avliv katten hos dyrlege.

Anonymous poster hash: 5176d...42c
Skrevet

Hva er grunnen til at du skal kvitte deg med en "frisk, snill, kastrert, veloppdradd katt" ?

Anonymous poster hash: 34199...455
Gjest cd0da
Skrevet

Hi

Synes du virkelig det er så rart? Synes du katteorganisasjoner skal stille med åpne armer for alle som plutselig ikke kan/vil ha katten sin lenger. Du har anskaffet deg katt, så den er ditt ansvar.

Du synes sikkert jeg er skarp nå, men er så enormt mange som tenker at katt er enkelt og greit og kattunger er så søte. Plutselig er det ikke så gøy lenger så da må noen andre overta.

Håper katten din kommer til et godt hjem hvor han er ønsket.

Anonymous poster hash: e7542...7cd

Nå må du gi deg!

Det er ikke snakk om at katten er uønsket eller at de ikke vil ha den lenger, men de KAN IKKE. Det er en vesentlig forskjell om det faktisk er en god grunn til at de ikke KAN ha den lenger. Og hvorfor tror du hi spør om hva de skal gjøre nå? Jo, nettopp for det som står i innlegget, at de ikke vil avlive den! De vil finne andre løsninger!

Skrevet

Hvis dere har forsøkt omplassering i alle tenkelige medier (Finn, aviser, facebook osv) så nok dessverre avling eneste mulighet.

Nå vet jeg ikke grunnen til at dere ikke kan ha den, men er det en mulighet at noen andre kan ha den hvis dere kan avhjelpe de i ferier og slikt? Det er jo mange ganger at man blir så bundet at man ikke vil ha katt...

Skrevet

Så merkelig, vi fikk en hjemløs katt fra kattens vern i Bergen og fikk beskjed om at hvis vi ikke lenger kunne ha den så ville de ordne med omplassering. De hadde denne "politikken" for å forsikre seg at den finn en ny god familie hvis det ble aktuelt.

Anonymous poster hash: b6c6e...b33

Skrevet

Hvor i landet bor du HI? Kan muligens hjelpe om du bor i nærheten.

Skrevet

Jeg har hjulpet mange katter opp gjennom årene. Det funker med fine bilder og fin tekst på finn. Post linken på face som offentlig. Så blir du nok "kvitt" den.

Anonymous poster hash: 84fe1...bc7
Skrevet

Lag en gruppe på Facebook og be venner+vennersvenner å dele :)

Jeg tok med meg (!) en katt fra dyrlegen hjem. Eier hadde satt den til avliving da de skulle flytte (Møkkafolk!!!) og dyrlegen hadde plassert den i resepsjonen i håp om at noen (altså meg - The crazy catlady) skulle forbarme seg over henne.

Uansett: jeg tok med meg katten hjem og brukte kun en liten uke på Facebook til å skaffe henne et nytt sted å bo.

Hun nyder nå sitt otium hos god gode folk og er en særs lykkelig pus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...