Gå til innhold

Vi skal til hellas....kan ikke ta med 90 vaskekluter.....!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

 

Og biotex..... Jeg får ikke reint tøyet med det....

 

Anonymous poster hash: 447d2...eb7

Da bør du øve litt på grunnleggende husmorferdigheter. Håndvask av enkelt tøy er grunnleggende kunnskap hvis du skal på tur.

 

Anonymous poster hash: e6dd2...fdf

 

Forige dang vi var der ble alt hvitt sånn gul-farget, og skjoldete. Og så ble klærne flekkete av solkrem.

Mulig det er pga vannet?

 

rust i rørene eller lignende?

 

Anonymous poster hash: 447d2...eb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Tre STORE kropper" og "vi damer har jo utflod".. Snakker vi ikke om en 9 år gammel jente her?

 

Hadde ikke giddet å ta med mer enn litt såpe som skal holde frem til dere har vært på butikken. Resten hadde jeg kjøpt der - både såpe, sjampo, solkrem og engangskluter. Så kaster dere det som er til overs når dere drar hjem.

 

Anonymous poster hash: 5adb9...266

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hva jeg skal svare på dette, men apoteket har jo engangsvaskekluter. Og det går da fint an å få dusjet underlivet, selv om man ikke har vaskeklut tilgjengelig.

 

Stringtruser tar minimalt med plass, og silketruser tar mindre plass enn bomullstruser.

 

Men trenger dere egentlig så mye klær og sko?

 

Unner deg virkelig denne ferien!



Anonymous poster hash: 985ee...dfa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Og biotex..... Jeg får ikke reint tøyet med det....

 

Anonymous poster hash: 447d2...eb7

Da bør du øve litt på grunnleggende husmorferdigheter. Håndvask av enkelt tøy er grunnleggende kunnskap hvis du skal på tur.

 

Anonymous poster hash: e6dd2...fdf

Forige dang vi var der ble alt hvitt sånn gul-farget, og skjoldete. Og så ble klærne flekkete av solkrem.

Mulig det er pga vannet?

 

rust i rørene eller lignende?

 

Anonymous poster hash: 447d2...eb7

Hvitt tøy blir ødelagt av solkrem uansett hvordan du vasker det.

 

Hvis du har vært der før, hvorfor klarer du ikke å pakke til denne turen? Denne tråden er bare tull!

 

Anonymous poster hash: e6dd2...fdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere dusjer på kvelden, vasker ansiktet med klut på morgenen. Så lenge den bare brukes i ansiktet kan dere bruke den samme flere dager. Hver deres da

 

Anonymous poster hash: cc6b8...d23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håndklærne på hotell blir da byttet ut hver dag!

 

Anonymous poster hash: 5adb9...266

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Og biotex..... Jeg får ikke reint tøyet med det....

 

Anonymous poster hash: 447d2...eb7

Da bør du øve litt på grunnleggende husmorferdigheter. Håndvask av enkelt tøy er grunnleggende kunnskap hvis du skal på tur.

 

Anonymous poster hash: e6dd2...fdf

Forige dang vi var der ble alt hvitt sånn gul-farget, og skjoldete. Og så ble klærne flekkete av solkrem.

Mulig det er pga vannet?

 

rust i rørene eller lignende?

 

Anonymous poster hash: 447d2...eb7

Hvitt tøy blir ødelagt av solkrem uansett hvordan du vasker det.

 

Hvis du har vært der før, hvorfor klarer du ikke å pakke til denne turen? Denne tråden er bare tull!

 

Anonymous poster hash: e6dd2...fdf

 

Det er jo det som er problemet...jeg pakket jo alt alt alt for mye...........jeg ser jo galskapen, men ikke alle løsningene...... Så tråden er IKKE tull.........jeg registrerer masse gode råd.  Takk takk.

 

Anonymous poster hash: 447d2...eb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er greia med kluter? Bruker ikke kluter vi, vi vasker oss i dusjen og i vasken. Uten klut. 



Anonymous poster hash: 303d5...a1b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... Jeg reiser med 2 barn, en av de tenåring 4 uker rundt i Europa i sommer. Og vi skal ha med oss bare en koffert.



Anonymous poster hash: ad119...b12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

:popcorn:

 

Anonymous poster hash: ea3e7...0fa

 

Lol, jada, bare spis popkorn ogla deg underholde du.....  hehe,

 

Anonymous poster hash: 447d2...eb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Hva er greia med kluter? Bruker ikke kluter vi, vi vasker oss i dusjen og i vasken. Uten klut. 

 

Anonymous poster hash: 303d5...a1b

 

Jeg har aldrig vasket underlivet mitt ved vasken uten klut. Og vi dusjer ikke hver dag. mulig jeg er rar men..........jeg vil ha rent underliv når jeg legger meg......

 

Anonymous poster hash: 447d2...eb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

:popcorn:

 

Anonymous poster hash: ea3e7...0fa

Hahaha jeg ler meg ihjel!! :P

 

Bare le du.............. :P

 

 

Anonymous poster hash: 447d2...eb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hehe... Jeg reiser med 2 barn, en av de tenåring 4 uker rundt i Europa i sommer. Og vi skal ha med oss bare en koffert.

 

Anonymous poster hash: ad119...b12

 

Og hvordan har du tengt å få til det?????????????????????  Pakketipsene dinen mottas med takk.!!!!!!!!!!!

 

Anonymous poster hash: 447d2...eb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke vaskeri der?

 

Vi pleier å reise til Thailand, og der trenger en nesten ikke ha med bagasje for leverer klær til vask om ettermiddagen og henter dem dagen etter, og det koster ikke mange kronene.

 

Anonymous poster hash: 5583a...982

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Høres ut som du trenger en ferie ja. 

 

Anonymous poster hash: 6d680...836

 

Du skulle bare hvist hvor sårt jeg trenger ferie..............sukk...............

 

Anonymous poster hash: 447d2...eb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

:popcorn:

 

Anonymous poster hash: ea3e7...0fa

 

Lol, jada, bare spis popkorn ogla deg underholde du.....  hehe,

 

Anonymous poster hash: 447d2...eb7

 

Forstår at du søker råd HI, håper du finner gode løsninger men tråden er faktisk hysterisk :D takk for en kjempegod latter!

 

Anonymous poster hash: ea3e7...0fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke vaskeri der?

 

Vi pleier å reise til Thailand, og der trenger en nesten ikke ha med bagasje for leverer klær til vask om ettermiddagen og henter dem dagen etter, og det koster ikke mange kronene.

 

Anonymous poster hash: 5583a...982

Vaskeri??  Vet du DET har jeg ikke undersøkt faktisk...................

 

Anonymous poster hash: 447d2...eb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

:popcorn:

 

Anonymous poster hash: ea3e7...0fa

 

Lol, jada, bare spis popkorn ogla deg underholde du.....  hehe,

 

Anonymous poster hash: 447d2...eb7

 

Forstår at du søker råd HI, håper du finner gode løsninger men tråden er faktisk hysterisk :D takk for en kjempegod latter!

 

Anonymous poster hash: ea3e7...0fa

 

Lol, bare hyggelig du.......kjekt å more deg, men det ER seriøst, og ja faktisk her en en del gode reisetips............gubben skal ikke få klage over pakkinga til madammen denne gangen, og madammen skal ha plass til det hun shopper også!!!!!!!!!!!!!  Så det så!! :)

 

 

Anonymous poster hash: 447d2...eb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Oj, ikke for å være frekk, men høres ut som im du lager mye hindringer for deg selv? 30 kluter? Hva med å dusje på morgenen og la det være nok? Dusjer jo sikkert ved bassenget og sånn også ellers? Og så mye solkrem?

Nei men......altså, jo dersom jeg dusjer om morran, så er jo ikke underlivet reint når jeg skal legge meg....., og solkrem..........vi må jo beskytte huden vår, det kreves jo at man smører seg inn mange ganger.......

 

 

 

Anonymous poster hash: 447d2...eb7

jeg gidder sjeldent å dusje om morgenen i syden. Da skal man jo rett i bassenget eller stranda. Dusjer etter dette. Dvs før vi går å spiser middag

 

Anonymous poster hash: 6d067...353

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere må garantert dusje hver dag pga solkrem og fuktighetskrembruk.

Ta med to kluter til hver. Vask klutene etter hver gang. De tørker sikkert fort i varmen.

Sjekk ut alle fasilitetene hjemmefra først.

Vaskeri, butikk, apotek m.m.

Finner du et vaskeri så bruk det i stedet for å satse på at du ikke skal vaske noe i løpet av 14. dager. Evt ta med Biotex.

Ta det med ro, det kommer til å gå helt fint!

 

 

Anonymous poster hash: 3276f...e22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Du bør dusje av deg solkremen hver kveld, så der er problemet med vaskeklut løst. Om du føler for å vaske underlivet om morgenen men ikke ønsker å dusje, så kan du kjøpe en pk ASAN våtservietter.

 

2.Hvite klær bli ødelagt av klor som er i vannet der, og av solkremen. Dermed bør du ikke belage deg på at de hvite klærne skal vaskes. Ta heller med klær som det er mer usansynlig at trenger vask. En god del vanlig tøy kan henges ut for lufting. Ta med biotex; du må jobbe litt for å vasken ren,det kan ikke bare ligge i bøtta.

 

3. Solkrem kan du kjøpe der, eller på taxfree. Det samme gjelder Shampo, balsam og dusjsåpe, med mindre du har spesielle preferanser. Aftersun er unødvendig, ta med en aloe vera krem - den er drøy i bruk.

 

4. Håndklær får man på hotellet. Om du skal utenfor hotellets område må du nok ha eget håndkle. Da anbefaler jeg å kjøpe håndkle der, siden de ofte er så tynne(men likevel gode og store) at de tar liten plass i bagasjen hjem igjen.

 

5. Undertøy bør du nok ha 14 stk av ja. Men sokker for eksempel trenger du lite av.

 

6. Klær - her må du faktisk bare velge de plaggene du liker best. For eksempel, 2-3 shortser, et skjørt, en kjole, to bikinier, en langbukse(tynn vel og merke), en tynn cardigan, en tykkere cardigan(for hjemreise på flyet), 2 bluser, 2-3 topper. Det er ikke så mye mer du trenger når du lærer deg å vaske rent med biotex. Store deler av dagen er man jo bare i bikini, så klærne blir ikke skikkelig skitten.

 

7. Slapp av, du skal klare å nyte ferien. Lag plass i kofferten til å shoppe litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Du bør dusje av deg solkremen hver kveld, så der er problemet med vaskeklut løst. Om du føler for å vaske underlivet om morgenen men ikke ønsker å dusje, så kan du kjøpe en pk ASAN våtservietter.

 

2.Hvite klær bli ødelagt av klor som er i vannet der, og av solkremen. Dermed bør du ikke belage deg på at de hvite klærne skal vaskes. Ta heller med klær som det er mer usansynlig at trenger vask. En god del vanlig tøy kan henges ut for lufting. Ta med biotex; du må jobbe litt for å vasken ren,det kan ikke bare ligge i bøtta.

 

3. Solkrem kan du kjøpe der, eller på taxfree. Det samme gjelder Shampo, balsam og dusjsåpe, med mindre du har spesielle preferanser. Aftersun er unødvendig, ta med en aloe vera krem - den er drøy i bruk.

 

4. Håndklær får man på hotellet. Om du skal utenfor hotellets område må du nok ha eget håndkle. Da anbefaler jeg å kjøpe håndkle der, siden de ofte er så tynne(men likevel gode og store) at de tar liten plass i bagasjen hjem igjen.

 

5. Undertøy bør du nok ha 14 stk av ja. Men sokker for eksempel trenger du lite av.

 

6. Klær - her må du faktisk bare velge de plaggene du liker best. For eksempel, 2-3 shortser, et skjørt, en kjole, to bikinier, en langbukse(tynn vel og merke), en tynn cardigan, en tykkere cardigan(for hjemreise på flyet), 2 bluser, 2-3 topper. Det er ikke så mye mer du trenger når du lærer deg å vaske rent med biotex. Store deler av dagen er man jo bare i bikini, så klærne blir ikke skikkelig skitten.

 

7. Slapp av, du skal klare å nyte ferien. Lag plass i kofferten til å shoppe litt!

TAKK for mange gode råd............  Men den biotexen, jeg er ikke vant til det, hvordan gjør man det da, jeg har pleid å bare legge det i bøtte og så la det ligge litt, og så prøve skylle det og henge det opp....skjelden bra resultat :(................

 

 

Anonymous poster hash: 447d2...eb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...