Gå til innhold

Vi skal til hellas....kan ikke ta med 90 vaskekluter.....!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min mann skal til hellas i juni med 9 åringen, 2 uker

Jeg orker ikke ta med for mye... men erfaringsmessig blir det det. JEg har da ikke sååå mye bagasjeplass.

Men jeg MÅ jo ha med 14 truser til meg,og 14 truser til mannen, og sikkert 14 truser til ungen.

Aftersun til 3 stykker i 14 dager er mye aftersun.....

Shampo og balsam til oss to damene hver dag i 2 uker...det er mye........

Kjøper dee slikt der nede, så dere slipper å dra med det i bagasjen?

Tar dere med dere handuker? Er jo ikke mange som er på rommet.

Hva med vaskekluter??

Hjemme bruker jeg 1 vaskeklut hver kveld og en hver morgen, ny hver gang. Det blir mange kluter.....30 kluter på hver.... Jeg skjønner jo det ikke går. Hvordan løser dere dettte med intimvask, kjøper dere engangs-intim-servietter der?

Vi damene har ho utflod osv, og personlig liker jege p vaske underlivet mitt før jeg legger meg lissom......

Og dusjsåpe da, når alle skal dusje minst en gang pr dag.......i 14 dager.....Kjøper dere der nede?

Vasker dere klær der nede?

Jeg har dårlig erfaring med det, klær blir flekkete av solkrem, og selv om jeg legger ting i bøtte med biotex-vann så blir det ikke reint..........

Og solkrem.... først faktpr 30, så ned på 20, så ned på 15 og så på 10......det blir mye solkrem, smøre inn 3 store kropper mange ganger hver dag i 14 dager...........

Kjøper dere solkrem der nede?

Har dere med bare noen få klær, og bruker om igjen, eller 14 singletter?

Hvor mange par sko?

Skulle hatt slipperser tunt poolen, båse svarte og hvite lekre sandaler, joggesko, og pensko......Og skal vi alle ha så mange par sko.....

Begriper ikke åssen vi skal få dette til.............

Trenger goooooooode pakke og reisetips.

Anonymous poster hash: 447d2...eb7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ro deg ned.

Anonymous poster hash: 5d85e...ee2

Skrevet

Et godt råd; BLI HJEMME!

Anonymous poster hash: e6dd2...fdf

Skrevet

Jammen..............seriøst hvordan gjør dere det????

Skrevet

Oj, ikke for å være frekk, men høres ut som im du lager mye hindringer for deg selv? 30 kluter? Hva med å dusje på morgenen og la det være nok? Dusjer jo sikkert ved bassenget og sånn også ellers? Og så mye solkrem?

Skrevet

Kjøp en bøtte og en plunger der nede. Da kan du vaske og skulle klærne så det er både rent og såpefritt.

Anonymous poster hash: 9f286...318
Skrevet

Vi pakker minimalt, tar med noen poser biotex og håndvasker litt undertøy og t-skjorter, tar med nok solkrem og reiseapotek, husker penger og pass, og så tenker vi at grekere også har vaskemaskiner og muligheter for å handle både mat og klær.

Skrevet

Jeg fikk vondt i magen bare av lese dette. Tror jeg bare hadde avbestilt turen. Snakk om å lage bry for seg selv.

Anonymous poster hash: 4691e...2ce
Skrevet

Oj, ikke for å være frekk, men høres ut som im du lager mye hindringer for deg selv? 30 kluter? Hva med å dusje på morgenen og la det være nok? Dusjer jo sikkert ved bassenget og sånn også ellers? Og så mye solkrem?

Nei men......altså, jo dersom jeg dusjer om morran, så er jo ikke underlivet reint når jeg skal legge meg....., og solkrem..........vi må jo beskytte huden vår, det kreves jo at man smører seg inn mange ganger.......

Skrevet

Igjen, ro deg ned. Jeg har bare vært en uke. Men har hatt truse for hver dag naturligvis. Men ikke vaskekluter. Siden det er så mye sand overalt har jeg dusjet hver dag. Har brukt 3-4 singleter/topper 3 bikinier 3 kjoler . Hadde flipp flopper og finsko, joggesko

Skrevet

Heheh, er det første gang du reiser eller ? 

Du kan jo godt kjøpe tannkrem, shampoo,balsam, solkrem osv, osv i hellas. Også slipper du å ta det med deg når du drar hjem eller.. 

Når det kommer til sko. Så må du vell finne ut hva dere skal gjøre der nede. Men, et par flipflops til hver burde dere ha. Og noen lette men litt penere sko. Og evnt høyeheler om du liker det. 

klær og undertøy er det jo greit å ha med seg litt av desverre :-/ Men, prøv å pakk så lite som mulig. 

og disse vaskeklutene dine. ta med deg to stk. Vask de etter at du har brukt de, og heng de opp til tørk. Du kan umulig være så skitten at du må ha med deg 30 vaskekluter. Det er jo helt vannvittig.. 

Skrevet

Jeg fikk vondt i magen bare av lese dette. Tror jeg bare hadde avbestilt turen. Snakk om å lage bry for seg selv.

Anonymous poster hash: 4691e...2ce

Kan du ikke i steden hjelpe meg da, og fortelle meg hvordan du gjør eller ville gjort det??

Skrevet

Igjen, ro deg ned. Jeg har bare vært en uke. Men har hatt truse for hver dag naturligvis. Men ikke vaskekluter. Siden det er så mye sand overalt har jeg dusjet hver dag. Har brukt 3-4 singleter/topper 3 bikinier 3 kjoler . Hadde flipp flopper og finsko, joggesko

Dusjet forresten hver kveld, pga sanden

Skrevet

Ta med et par pakker med våtservietter , sikkert ca 70 stk i hver pakke, dropp vaskeklutene. Dusj deg. Solkrem får du kjøpt, alt får du i grunn kjøpt. Dette går bra. :)

Anonymous poster hash: 8f1d4...ec5

Skrevet

Jeg også SKJØNNER jo at jeg ikke kan ha med 30 kluter...........jeg bare lyrer på hva dere gjør..har dere med 2 eller kjøper dere pen pk asan engangs kluter.....??

Skrevet

Dropp kluter. Dere skal ned til sol og bad, og kommer til å dusje minst en gang om dagen.

Truser kommer du nesten ikke til å bruke, for du vil ha på deg badetøy det meste av dagen, og trusens kan da faktisk brukes to kvelder på rad.

Klær blir heller ikke mye brukt, annet enn noen timer på kvelden og de dagene dere drar på utflukter, så du trenger ikke et skift pr dag. 

Av sko, så er det viktigst med et par strandsko og et par gode sandaler til å gå på brolegning med.

De fleste hoteller gir deg nye håndklær ev. mot en liten sum.

Pakk kofferten, plukk ut halvparten, og reis. Skulle dere mangle noe vesentlig, så selger de både T-skjorter og truseinnlegg i Hellas. Du skal ikke til en øde øy.

Skrevet

Litt usikker på om du tuller, men svarer deg likevel. Ta med deg undertøy nok til noen dager, og litt flytende vaskemiddel. Så håndvasker du bare og tørker. Jeg hadde ikke giddet å ta med meg masse tullete hudpleieprodukter, kun det mest nødvendige f.eks den høyeste solkremen. Underlivet vaskes med vann. Bedre for deg. Shampoo og lignende, der ville jeg bare brukt hotellets. Men hvis det er veldig viktig for deg kan du vel helle med i mindre beholdere?

Anonymous poster hash: 42e19...452
Skrevet

Jeg har med en flaske sjampo, balsam og dusjsåpe. Blir det tomt kjøper jeg mer, men det pleier å holde.

Har med to pk våtservietter som vi bruker til alt, intimvask, ansiktsvask ol. Dusjer på hotellet før vi spiser på kvelden og vasker oss på morgenen.

Har med et par pensandaler og et par "gåsandaler" til meg selv. Reiser i ett av parene så pakker bare ett.

Barna har sandaler og croks (til Strand og basseng) de reiser i sandalene( med sokker for ikke å fryse. )

Vi har med 14 par skift av undertøy til alle. 10-12tskjorter, 5 shorts, 3 par sokker ( brukes nesten aldri) og 5 kjoler til jenta. Noen penskjorter til guttene.

Anonymous poster hash: 8203b...acf

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Vi har med vaskemiddel vi, så ordner det seg. Trenger ikke pakke ned krem for to uker heller, det finnes nok dit du skal :-)

Skrevet

Og biotex..... Jeg får ikke reint tøyet med det....

Skrevet

Kjøp sånne papirkluter da vel :) 

Skrevet

Og biotex..... Jeg får ikke reint tøyet med det....

Da bør du øve litt på grunnleggende husmorferdigheter. Håndvask av enkelt tøy er grunnleggende kunnskap hvis du skal på tur.

Skrevet

Litt usikker på om du tuller, men svarer deg likevel. Ta med deg undertøy nok til noen dager, og litt flytende vaskemiddel. Så håndvasker du bare og tørker. Jeg hadde ikke giddet å ta med meg masse tullete hudpleieprodukter, kun det mest nødvendige f.eks den høyeste solkremen. Underlivet vaskes med vann. Bedre for deg. Shampoo og lignende, der ville jeg bare brukt hotellets. Men hvis det er veldig viktig for deg kan du vel helle med i mindre beholdere?

Anonymous poster hash: 42e19...452

Skjønner du tror jeg tuller.hadde sikkert trodd det selv også.hadde det ikke vert for at det faktisk er jeg som har skrevet det.......  sukk. Men takk for tilbakemelding!!

Skrevet

Shampo, solkrem og slikt kjøpes der vi reiser.

Vaskekluter byttes ut med Mesoft som kastes etter bruk.

14 truset? Halvparten holder og vaskes der nede.

Klær, halver mengden og vask litt underveis.

Sko, sliperser og et par sandaler som fungerer både til dag og kveld. Du trenger ikke stivpynte deg på kvelden, det er jo ferie.

Er det noe du har glemt eller for lite av har de fleste steder i verden butikker med også dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...