Gå til innhold

Vi skal til hellas....kan ikke ta med 90 vaskekluter.....!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

 

Jeg og min mann skal til hellas i juni med 9 åringen, 2 uker

 

Jeg orker ikke ta med for mye... men erfaringsmessig blir det det. JEg har da ikke sååå mye bagasjeplass.

 

Men jeg MÅ jo ha med 14 truser til meg,og 14 truser til mannen, og sikkert 14 truser til ungen.

Aftersun til 3 stykker i 14 dager er mye aftersun.....

Shampo og balsam til oss to damene hver dag i 2 uker...det er mye........

 

Kjøper dee slikt der nede, så dere slipper å dra med det i bagasjen?

 

Tar dere med dere handuker? Er jo ikke mange som er på rommet.

 

Hva med vaskekluter??

Hjemme bruker jeg 1 vaskeklut hver kveld og en hver morgen, ny hver gang. Det blir mange kluter.....30 kluter på hver.... Jeg skjønner jo det ikke går. Hvordan løser dere dettte med intimvask, kjøper dere engangs-intim-servietter der?

Vi damene har ho utflod osv, og personlig liker jege p vaske underlivet mitt før jeg legger meg lissom......

 

Og dusjsåpe da, når alle skal dusje minst en gang pr dag.......i 14 dager.....Kjøper dere der nede?

 

Vasker dere klær der nede?

 

Jeg har dårlig erfaring med det, klær blir flekkete av solkrem, og selv om jeg legger ting i bøtte med biotex-vann så blir det ikke reint..........

 

Og solkrem.... først faktpr 30, så ned på 20, så ned på 15 og så på 10......det blir mye solkrem, smøre inn 3 store kropper mange ganger hver dag i 14 dager...........

 

Kjøper dere solkrem der nede?

 

Har dere med bare noen få klær, og bruker om igjen, eller 14 singletter?

 

Hvor mange par sko?

Skulle hatt slipperser tunt poolen, båse svarte og hvite lekre sandaler, joggesko, og pensko......Og skal vi alle ha så mange par sko.....

 

Begriper ikke åssen vi skal få dette til.............

 

Trenger goooooooode pakke og reisetips.

 

Anonymous poster hash: 447d2...eb7

Åh ❤️ Du gjorde dagen min :) herlige menneske du :)

 

Anonymous poster hash: 2f651...9f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøp våtservitter så slipper du klutene☺

 

Klær kan du skylle opp i vasken på hotellrommet eller bruke hotellets renseri mot betaling. Anbefalwr deg å ta mwd litt vaskepulver i en pose.

 

Du kommer langt med 2 solkremer til voksen i ulik faktor og 1 til barnet.

 

Aftersun kjøper du 1 pakke av og trenger du mer så selger de alltids deilig aleo vera krem i utlandet

 

Badehåndklær kan man ofte leie gratis på hotenllet om det er av bedre standard.så da trengs ikke dette å bli pakket. Dusj håndklær får man stort sett nye av hver dag

 

Du trenger ikke å lage så mye problemmer for deg selv .lykke til med pakkingen .og husk du har bare max antall kilo du kan pakke

 

Anonymous poster hash: 284d7...d22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp våtservitter så slipper du klutene☺

 

Klær kan du skylle opp i vasken på hotellrommet eller bruke hotellets renseri mot betaling. Anbefalwr deg å ta mwd litt vaskepulver i en pose.

 

Du kommer langt med 2 solkremer til voksen i ulik faktor og 1 til barnet.

 

Aftersun kjøper du 1 pakke av og trenger du mer så selger de alltids deilig aleo vera krem i utlandet

 

Badehåndklær kan man ofte leie gratis på hotenllet om det er av bedre standard.så da trengs ikke dette å bli pakket. Dusj håndklær får man stort sett nye av hver dag

 

Du trenger ikke å lage så mye problemmer for deg selv .lykke til med pakkingen .og husk du har bare max antall kilo du kan pakke

 

Anonymous poster hash: 284d7...d22

Over to år siden de dro ;)

 

Anonymous poster hash: 2f651...9f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg lo godt da, og ler like godt nå, denne tråden var herlig :D



Anonymous poster hash: 1d301...9a6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hi, her var det masse svar. Rekke ikke å lese alle de... men noen er spydige, folk her inne elsker jo å være spydige mot de som er litt mer "ordentlige", grundigere enn de selv. Men altså: det blir mye å ta med. Men det viktigst er: solkrem som ALDRI bør kjøpes i sydlige strøk (det kan tom være annet faktorsystem), såpe (æsj, mye ekkel såpe i andre land), kluter til de første dagen og det nødvendigste (kun det aller viktigste) av klær. Undertøy selvsagt til alle dagene, men bare det nødvendigste av det andre. Så kan du kjøpe kluter i et apotek (fremfor supermarked). Sjampo og balsem etc tar du med i små plastflasker, med det kan også kjøpes. Klart det blir mye å ta med, men bedre enn å være i et fremmed land og ikke få tak i det du trenger. Var en gang i KIev og hadde ikke med nok såpe. Det å finne en normal såpe var vanskelig. Så ta med det viktigste og god tur :)



Anonymous poster hash: e5a46...ac5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei Hi, her var det masse svar. Rekke ikke å lese alle de... men noen er spydige, folk her inne elsker jo å være spydige mot de som er litt mer "ordentlige", grundigere enn de selv. Men altså: det blir mye å ta med. Men det viktigst er: solkrem som ALDRI bør kjøpes i sydlige strøk (det kan tom være annet faktorsystem), såpe (æsj, mye ekkel såpe i andre land), kluter til de første dagen og det nødvendigste (kun det aller viktigste) av klær. Undertøy selvsagt til alle dagene, men bare det nødvendigste av det andre. Så kan du kjøpe kluter i et apotek (fremfor supermarked). Sjampo og balsem etc tar du med i små plastflasker, med det kan også kjøpes. Klart det blir mye å ta med, men bedre enn å være i et fremmed land og ikke få tak i det du trenger. Var en gang i KIev og hadde ikke med nok såpe. Det å finne en normal såpe var vanskelig. Så ta med det viktigste og god tur :)

 

Anonymous poster hash: e5a46...ac5

 

Jeg håper de har kommet hjem siden tråden er 2 år gammel. Og tråden er jo uansett en helt fantastisk tulletråd

 

Anonymous poster hash: 14cbd...2ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er HI her inne fortsatt tro? Lurer på hvordan det ordnet seg med alle klutene?

 

Anonymous poster hash: 486a4...ded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser ikke helt problemet egentlig, men mulig jeg ikke er som de flest damer. Honkler finns det på hotellet, og jeg bruker honkle flere dager. Når jeg har dusjet bør vi være reine, så da skal ikke honkle bli skittent.

Klut bruker jeg ikke, så fremt jeg dusjer. Jeg tar meg heller en ekstra dusj.

 

Jeg tar med meg såpe, shampoo og balsam men går jeg tom kjøpere jeg nytt der.

Av solkrem tar jeg med den jeg trenge og ikke noe mer. Går jeg tom kjøper jeg der. Ikke bruker vi ørten ulike heller.

 

Eneste vi må ha med er ett tonn med ulike kremer siden ungene har atopisk eksem. Det er kremer med og uten resept, det er noe vi ikke må gå tom for. Forhåpentligvis brukes det lite eller ikke noe, men må vi så skal vi ikke gå tom. Disse tingene r ikke abre bare å få kjøpt der.

 

Ungen mine drar til syde nå i tre uker med besteforeldre, jeg sier de ikke trenger p pakke så utrolig mye med seg. Blir det krise så kjøper de seg noe. Kjenner jeg de rett så rusler de rundt i badetøy det meste av dagen og det meste av tøyet blir bare liggende i kofferten.

 

Anonymous poster hash: b0970...848

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke helt problemet egentlig, men mulig jeg ikke er som de flest damer. Honkler finns det på hotellet, og jeg bruker honkle flere dager. Når jeg har dusjet bør vi være reine, så da skal ikke honkle bli skittent.

Klut bruker jeg ikke, så fremt jeg dusjer. Jeg tar meg heller en ekstra dusj.

 

Jeg tar med meg såpe, shampoo og balsam men går jeg tom kjøpere jeg nytt der.

Av solkrem tar jeg med den jeg trenge og ikke noe mer. Går jeg tom kjøper jeg der. Ikke bruker vi ørten ulike heller.

 

Eneste vi må ha med er ett tonn med ulike kremer siden ungene har atopisk eksem. Det er kremer med og uten resept, det er noe vi ikke må gå tom for. Forhåpentligvis brukes det lite eller ikke noe, men må vi så skal vi ikke gå tom. Disse tingene r ikke abre bare å få kjøpt der.

 

Ungen mine drar til syde nå i tre uker med besteforeldre, jeg sier de ikke trenger p pakke så utrolig mye med seg. Blir det krise så kjøper de seg noe. Kjenner jeg de rett så rusler de rundt i badetøy det meste av dagen og det meste av tøyet blir bare liggende i kofferten.

 

Anonymous poster hash: b0970...848

Å nå kom honkle dama ❤️

 

Anonymous poster hash: 2f651...9f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nå kom honkle dama ❤️

 

Anonymous poster hash: 2f651...9f6

Party🍾

Neslesuppe, anyone?

 

Anonymous poster hash: 31cb2...427

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Party

Neslesuppe, anyone?

 

Anonymous poster hash: 31cb2...427

Hyllebærsaft er nok bedre :legrine:

 

Anonymous poster hash: 14cbd...2ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Denne er fantastisk!

Anonymkode: f04ed...74e

Og like aktuell denne sommeren som sommrene før😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica

Virker som om langt framskreden pakkomani er en mer utbredt sykdom enn jeg trodde. 

Symptomer: I inkubasjonstiden eller første stadium lider pasienten av forvirring, tvil og rådvillhet. I stadium to går det over til frenetisk aktivitet og mye telling, der avanserte utregninger av klutkvotient og badedraktantall oppleves som beroligende. Men la deg ikke lure: i tredje stadium sliter pasienten med eksplosive følelsesutbrudd, der hun klandrer andre for sin mangel på rene singletter, og kaster om seg med skjellsord og beskyldninger. 

Behandling: ingen kjent medisin eller kur er virksom, unntagen å sørge for at den angrepne personen holder seg hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Pashla skrev:

Virker som om langt framskreden pakkomani er en mer utbredt sykdom enn jeg trodde. 

Symptomer: I inkubasjonstiden eller første stadium lider pasienten av forvirring, tvil og rådvillhet. I stadium to går det over til frenetisk aktivitet og mye telling, der avanserte utregninger av klutkvotient og badedraktantall oppleves som beroligende. Men la deg ikke lure: i tredje stadium sliter pasienten med eksplosive følelsesutbrudd, der hun klandrer andre for sin mangel på rene singletter, og kaster om seg med skjellsord og beskyldninger. 

Behandling: ingen kjent medisin eller kur er virksom, unntagen å sørge for at den angrepne personen holder seg hjemme.

Enig, ser allerede mange som er i stadie en/ to med stor tvil om de trenger badedrakt eller bikini med på ferie eller om de skal ta med begge deler, og spm som passer denne meg eller er mine lår, mage, kropp generelt pen nok, hvordan bli brun, pakker man solkren og solstoler med til Syden eller kjøper man det der?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...