Gå til innhold

Har ditt barn kommentert kroppen din eller utseende ditt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hele tiden :)

Barna er flinke til å gi komplimenter faktisk, for en kjole, for håret, for et smykke osv.

Men har fått en del kommentarer på kroppen også da, som at jeg har skjegg på tissen, "du er så myk og deilig" (da 5-åringen plutselig hadde hånden mellom genseren og buksen og satt og strøyk meg på sideflesket), store pupper, hvorfor får du skjegg under armene, damer har rumpe både foran og bak de osv.

Aldri fått noe annet enn undrende eller beundrende kommentarer da, de er tydeligvis veldig fornøyd med sin noe frodige mamma som har en kropp ganske annerledes enn deres egen :)

Anonymous poster hash: 58016...6aa
Videoannonse
Annonse
Skrevet

3åringen syns jeg har stor rompe, små øyne og mage som en pizzadeig. Koselig.. ;)

Anonymous poster hash: 8f9aa...133

Skrevet

Ho peikar og ropar "pupp". Har ikkje gjort det i svømmehallen så langt, men det hadde ikkje komt overraskande om så skulle skje.

Ho er to år.

Skrevet

Datteren min sier jeg er vakker og nydelig langt hår. Sønnen min sier jeg er tynn (etter å ha spurt først om det er stygt å kalle noen tynne...)

Skrevet

Jeg har ikke fått noen kommentarer, men mannen min har. Jenta vår sammenlignet babyer med pappaen sin. "Babyer vokser og vokser, men du vokser ikke mer Pappa. Du er like stor som Trillefant du."

Til opplysning er mannen min høy og tynn. Trillefant er den største karakteren (elefant med hjul i stedet for ben) i Jungelhjul.

Skrevet

Jeg hadde en kvise på haken for litt siden og den snakket 2-åringen om hele tiden. I barnehagen forklarte hun da vi kom at mamma hadde fått aua, så pekte hun på kvisa.

I tillegg så pekte hun en gang på magen til besten sin og sa baby. Heldigvis tok han det med et smil :-)

Skrevet

Hadde akkurat tisset da hun plutselig skulle forbi til skittentøyskurven. Ææææsj roper hun da hun får øye på skjeden min. Min er jo mer utviklet enn hennes, så hun lurte virkelig på hva det var. 3,5 år.

Ellers kommenterer hun den gode rumpa mi, puppene som skal bli store av melk, fint hår og er generelt flink til å si at vi er fine.

Anonymous poster hash: 5845a...024

Hun fikk øye på skjeden din? I all verden slags vinkel så hun i da???

Anonymous poster hash: 599ca...9d2

Skrevet

Ja, ofte.

Jeg har gått ned 12 kg.

I dag da jeg kom ut av dusjen og badet stirret min datter på puppene mine og sa: "Å mamma, du har fått mindre pupper (tar så uventet et grepa tak i hver pupp)..... Åååå, jeg savner de gamle!!"

Haha, jeg klør meg i hodet og lurer på hvor slikt kommer fra i blant ;).

Til info så går hun på skolen, og er ikke et større barn som ammes, slik man nesten skulle kunne tro ut fra kommentaren ;).

Omg :-O skolejente og griper fast i mammas pupper? I mine øyner blir det helt feil :-/

Anonymous poster hash: e8c54...903

Skrevet

Ja, ofte.

Jeg har gått ned 12 kg.

I dag da jeg kom ut av dusjen og badet stirret min datter på puppene mine og sa: "Å mamma, du har fått mindre pupper (tar så uventet et grepa tak i hver pupp)..... Åååå, jeg savner de gamle!!"

Haha, jeg klør meg i hodet og lurer på hvor slikt kommer fra i blant ;).

Til info så går hun på skolen, og er ikke et større barn som ammes, slik man nesten skulle kunne tro ut fra kommentaren ;).

Omg :-O skolejente og griper fast i mammas pupper? I mine øyner blir det helt feil :-/ Anonymous poster hash: e8c54...903
Tyder vel bare på at hun har et trygt og naturlig forhold til kropp. Det er være med dem som har lært at man bør skamme seg over kroppen sin.

Anonymous poster hash: a422d...561

Skrevet

Jeg pleier ikke gå med ettersittende klær, så hun ble veldig fascinert da jeg tok på meg en trang topp.

Da strøk hun på midjen min og sa "Det går sånn inn her... Min går bare rett ned...  Når får jeg sånn inn her?" 

Søtingen.

Anonymous poster hash: a5dda...66a
Skrevet

Glemte forresten denne

Jenta vår var 3år på denne tiden. Jeg hadde vært litt sløv med intimbarberingen noe jentungen hadde kommentert noen ganger

Denne dagen var vi i bursdagsselskap på mannen sin side. Etterhvert satt vi damene på et bord, og mennene på et annet. Mannfolkene begynte å snakke om skjegg vekst og barbering. 3 åringen fikk med seg dette, stoppet opp ved bordet å fortalte stolt "mamma har også skjegg, på tissen. Masse skjegg". Rødmet som fy da alle brøt ut i latter. Da jeg kom hjem den kvelden forsvant skjegget;-)

Anonymous poster hash: 5dd0c...279

Skrevet

Hadde akkurat tisset da hun plutselig skulle forbi til skittentøyskurven. Ææææsj roper hun da hun får øye på skjeden min. Min er jo mer utviklet enn hennes, så hun lurte virkelig på hva det var. 3,5 år.

Ellers kommenterer hun den gode rumpa mi, puppene som skal bli store av melk, fint hår og er generelt flink til å si at vi er fine.

Haha, du tuller? Eller vet du ikke hva skjede er? Hvordan i huleste fikk hun øye på den??

Anonymous poster hash: 3cce0...4c6

Skrevet

4 åringen spurte da han var litt yngre "har du ingen tiss mamma?" Måtte forklare forskjell på gutte og jente tiss. :fnise:  Og her om dagen når jeg stod og sminket meg sa han" mamma nå blir du fin, akkurat som en prinsesse" også fått kommentar som "mamma jeg syntes du er så søt" og "mamma du er så fin". og 2 åringen kan si "pene mammaen min". Så mange komplimenter her i huset :) Søte barna mine.

Anonymous poster hash: fcd17...cd4
Skrevet

Ja stadig vekk. Oi så stor rumpe du har. Åhhh magen din er så bløt og god som en pute...ikke mye abs her nei haha.

Oi puppene dine henger. Du burde ta på deg en bh så de ikke faller ned

Anonymous poster hash: 4e17a...9f9

Skrevet

Min eldste datter kommenterte magen min noen dager etter at barn nr 2 var født."Mamma, magen din ser ut som en stor rosin". Det stemte jo siden jeg var full av strekkmerker. Da var hun forøvrig 5 år.

Anonymous poster hash: a2118...2ec

Skrevet

Haha, du tuller? Eller vet du ikke hva skjede er? Hvordan i huleste fikk hun øye på den??

Jeg må visst bare beklage på det sterkeste dere o'høye.:-) Her jeg kommer fra, sier alle skjeden om hele rabalderet. Så beklager for at jeg skrev feil.

Skrevet

Hadde akkurat tisset da hun plutselig skulle forbi til skittentøyskurven. Ææææsj roper hun da hun får øye på skjeden min. Min er jo mer utviklet enn hennes, så hun lurte virkelig på hva det var. 3,5 år.Ellers kommenterer hun den gode rumpa mi, puppene som skal bli store av melk, fint hår og er generelt flink til å si at vi er fine.Anonymous poster hash: 5845a...024

Hun fikk øye på skjeden din? I all verden slags vinkel så hun i da???Anonymous poster hash: 599ca...9d2
Haha, du tuller? Eller vet du ikke hva skjede er? Hvordan i huleste fikk hun øye på den??Anonymous poster hash: 3cce0...4c6

Jeg må visst bare beklage på det sterkeste dere o'høye.:-) Her jeg kommer fra, sier alle skjeden om hele rabalderet. Så beklager for at jeg skrev feil. Anonymous poster hash: 5845a...024
Ja, da må jeg virkelig spørre hvor du kommer fra? For det er første gang i livet jeg har hørt det navnet i forhold til underlivet. Vagina, underliv, tissen, og andre navn er vel mer vanlig. Mens livmor, eggstokk, skjede, livmorhals og tilsvarende er for innvendige forhold. Som om noen skulle kalt penis for prostata..

Anonymous poster hash: 2be1c...f48

Skrevet

Får mye kommentarer.

Du har store myke pupper mamma.

Du har stoooor rumpe jeg har lita rumpe :)

Du har myk mave mamma.

Du lukter så godt.

Du har så fint hår.

Jeg liker ikke når håret ditt er sånn glatt ( etter jeg fikk rettetang, har krøllete)

Du er så fin, har du pyntet deg? Når jeg skal ut eller bare har pyntet meg for en kveld hjemme.

Og masse mer. Har to jenter som er veldig oppmerksomme :)

Mannen kommenterer ikke like ofte.

Anonymous poster hash: 6c6ed...db8
Skrevet

Jeg må visst bare beklage på det sterkeste dere o'høye.:-) Her jeg kommer fra, sier alle skjeden om hele rabalderet. Så beklager for at jeg skrev feil.

Om det er en trøst så er det vel ingen omtrent som bruker riktig begrep, vulva. :)

Anonymous poster hash: 95afe...015

Skrevet

Mine gutter spør ofte om dagen: hvor min pung er, hvor er tissen din mamma, hvorfor har voksne hår der osv😝

Også fått: hvorfor har du skjegg på tissen mamma?

Yngste er opptatt av puppene mine, vil gjerne se og kjenne på dem!

Så snakket endel om privatliv og sånn. Hehe

Skrevet

Har inntrykk av at alle går rundt nakne foran barna? Vi gjør aldri det, og foreldrene våre gjorde det heller ikke. (Nei, vi har ikke et usunt forhold til kropp, syns bare det er litt rart at vi er så "utafor" liksom :))

Skrevet

Har inntrykk av at alle går rundt nakne foran barna? Vi gjør aldri det, og foreldrene våre gjorde det heller ikke. (Nei, vi har ikke et usunt forhold til kropp, syns bare det er litt rart at vi er så "utafor" liksom :))

Vi gjør det, men foreldrene mine gjorde det ikke. Mannens familie på ene siden er "tilkneppet", på den andre siden er nakenhet så naturlig for dem at de ikke engang tenker over at de har sett hverandre naken selv om det har skjedd daglig.

Anonymous poster hash: cc601...513

Skrevet

Min eldste datter var 3 år da vi en gang satt på café og skulle kose oss, jeg så hun satt og funderte på noe og plutselig utbrøt hun "når jeg blir stor får jeg også sånne lange pupper som deg, mamma", gullkorn fra barnemunn og rimelig flaut for mammaen 😝😫

Skrevet

Dere har de vel med i svømmehallen o.l.?

Går ikke nakne rundt i huset vi heller altså, men låser ikke døren når vi dusjer og steller oss og frem til de selv nærmer seg puberteten og synes det er flaut å komme inn på badet når vi steller oss så ser de oss jo nakne der inne.

Min 5 åring kan godt komme inn på badet og sette seg i rottingstolen vi har stående der mens jeg står i dusjen om morgenen, men gutten på 13 ville aldri funnet på å gjøre det (han banker på døra først) ;)

Skrevet

Dere har de vel med i svømmehallen o.l.?

Går ikke nakne rundt i huset vi heller altså, men låser ikke døren når vi dusjer og steller oss og frem til de selv nærmer seg puberteten og synes det er flaut å komme inn på badet når vi steller oss så ser de oss jo nakne der inne.

Min 5 åring kan godt komme inn på badet og sette seg i rottingstolen vi har stående der mens jeg står i dusjen om morgenen, men gutten på 13 ville aldri funnet på å gjøre det (han banker på døra først) ;)

Vi liker best å bade i naturen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...