Gå til innhold

Hvor bor Drammens overklasse?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er på jakt etter et skikkelig fint strøk og er ikke særlig kjent 



Anonymous poster hash: 3c41a...53a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bor ikke i Drammen og kan ikke svare på spørsmålet ditt. 

Nå spør jeg av ren nysgjerrighet. Hva er så spesielt med å bo i et overklassestrøk? Er ikke andre nabolag fine nok? Eller er det andre grunner?



Anonymous poster hash: 52a0a...c83
Skrevet

Drammen er da ikke noe sted for "overklassefolk".

Skrevet

Strøtvet



Anonymous poster hash: dbfc9...7ce
Skrevet

Drammen er da ikke noe sted for "overklassefolk".

 

Bor da overklassefolk i alle byer!

 

Anonymous poster hash: 3c41a...53a

Skrevet

Drammen er generelt sett harry. Så overklasse er feil ord å bruke, du finner sikkert noen områder der nyrike bor som har fontener i hagen og boblebad på terrassen hvis det er det du leter etter. 



Anonymous poster hash: 6c19a...fce
Skrevet

Bærum

 

Anonymous poster hash: 4a084...0da

Skrevet

 

Drammen er generelt sett harry. Så overklasse er feil ord å bruke, du finner sikkert noen områder der nyrike bor som har fontener i hagen og boblebad på terrassen hvis det er det du leter etter. 

 

Anonymous poster hash: 6c19a...fce

 

Da er du rimelig kunnskapsløs

 

Anonymous poster hash: 3c41a...53a

Skrevet

 

 

Drammen er generelt sett harry. Så overklasse er feil ord å bruke, du finner sikkert noen områder der nyrike bor som har fontener i hagen og boblebad på terrassen hvis det er det du leter etter. 

 

Anonymous poster hash: 6c19a...fce

 

Da er du rimelig kunnskapsløs

 

Anonymous poster hash: 3c41a...53a

 

Jeg er halvt Drammenser, så vet ganske mye om den byen der :-)

 

Anonymous poster hash: 6c19a...fce

Skrevet

 

 

 

Drammen er generelt sett harry. Så overklasse er feil ord å bruke, du finner sikkert noen områder der nyrike bor som har fontener i hagen og boblebad på terrassen hvis det er det du leter etter. 

 

Anonymous poster hash: 6c19a...fce

 

Da er du rimelig kunnskapsløs

 

Anonymous poster hash: 3c41a...53a

 

Jeg er halvt Drammenser, så vet ganske mye om den byen der :-)

 

Anonymous poster hash: 6c19a...fce

 

DA så, haha. Jeg er ei Bærumsjente som har flytta til Drammen og er veldig uenig i dine påstander. 

 

Anonymous poster hash: dbfc9...7ce

Skrevet

 

 

 

Drammen er generelt sett harry. Så overklasse er feil ord å bruke, du finner sikkert noen områder der nyrike bor som har fontener i hagen og boblebad på terrassen hvis det er det du leter etter. 

 

Anonymous poster hash: 6c19a...fce

 

Da er du rimelig kunnskapsløs

 

Anonymous poster hash: 3c41a...53a

 

Jeg er halvt Drammenser, så vet ganske mye om den byen der :-)

 

Anonymous poster hash: 6c19a...fce

 

Da burde du vite at Drammen har forandret seg temmelig mye de siste årene :P 

 

Enkelte steder på Konnerud er faktisk veldig fine, tror ikke det er fattigfolk som bor der for å si det sånn... Ellers er vel Åskollen et av de dyrere stedene. Men da går jeg ut fra boligpriser, hva lønna til folk der er vet jeg ikke :)

Skrevet

 

 

 

 

Drammen er generelt sett harry. Så overklasse er feil ord å bruke, du finner sikkert noen områder der nyrike bor som har fontener i hagen og boblebad på terrassen hvis det er det du leter etter. 

 

Anonymous poster hash: 6c19a...fce

 

Da er du rimelig kunnskapsløs

 

Anonymous poster hash: 3c41a...53a

 

Jeg er halvt Drammenser, så vet ganske mye om den byen der :-)

 

Anonymous poster hash: 6c19a...fce

 

DA så, haha. Jeg er ei Bærumsjente som har flytta til Drammen og er veldig uenig i dine påstander. 

 

Anonymous poster hash: dbfc9...7ce

 

Akkurat som at man som Bæring vet bedre hva som er "overklasse" enn andre?

Store variasjoner i Bærum der visse områder er LANGT fra overklasse.

Drammen er et skjellsord for oss på Oslo Vest, det burde jo du være den første til å vite om.

 

Anonymous poster hash: 6c19a...fce

Skrevet

Bodd i Drammensområdet hele livet. Kan ikke si at det finnes noe spesielt sted med overklasse der.. Men kanskje landfalløya eller papirbredden..

 

Anonymous poster hash: e3659...a0e

Skrevet

Akkurat som at man som Bæring vet bedre hva som er "overklasse" enn andre?

 

Store variasjoner i Bærum der visse områder er LANGT fra overklasse.

Drammen er et skjellsord for oss på Oslo Vest, det burde jo du være den første til å vite om.

 

Anonymous poster hash: 6c19a...fce

 

HaHa, så tragisk... "Oss på Oslo Vest" Goshamegen :P

Skrevet

 

 

 

 

 

Drammen er generelt sett harry. Så overklasse er feil ord å bruke, du finner sikkert noen områder der nyrike bor som har fontener i hagen og boblebad på terrassen hvis det er det du leter etter. 

 

Anonymous poster hash: 6c19a...fce

 

Da er du rimelig kunnskapsløs

 

Anonymous poster hash: 3c41a...53a

 

Jeg er halvt Drammenser, så vet ganske mye om den byen der :-)

 

Anonymous poster hash: 6c19a...fce

 

DA så, haha. Jeg er ei Bærumsjente som har flytta til Drammen og er veldig uenig i dine påstander. 

 

Anonymous poster hash: dbfc9...7ce

 

Akkurat som at man som Bæring vet bedre hva som er "overklasse" enn andre?

Store variasjoner i Bærum der visse områder er LANGT fra overklasse.

Drammen er et skjellsord for oss på Oslo Vest, det burde jo du være den første til å vite om.

 

Anonymous poster hash: 6c19a...fce

 

Nei, jeg mener ikke at jeg som bærumsjente vet bedre hva "overklasse" er enn andre. Jeg mente heller at du som er halvt drammenser ikke nødvendigvis visste så mye om hvordan det er der nå. Det at jeg skrev at jeg var fra Bærum var bare en flåsete måte å svare, jeg synes din argumentasjon var svak og da svarte jeg på en like tullete måte. 

 

Er for så vidt fra Jar, hvis det skulle ha noen som helst betydning i denne diskusjonen  :fnise:

 

 

 

Anonymous poster hash: dbfc9...7ce

Skrevet

 

 

 

 

 

 

Drammen er generelt sett harry. Så overklasse er feil ord å bruke, du finner sikkert noen områder der nyrike bor som har fontener i hagen og boblebad på terrassen hvis det er det du leter etter. 

 

Anonymous poster hash: 6c19a...fce

 

Da er du rimelig kunnskapsløs

 

Anonymous poster hash: 3c41a...53a

 

Jeg er halvt Drammenser, så vet ganske mye om den byen der :-)

 

Anonymous poster hash: 6c19a...fce

 

DA så, haha. Jeg er ei Bærumsjente som har flytta til Drammen og er veldig uenig i dine påstander. 

 

Anonymous poster hash: dbfc9...7ce

 

Akkurat som at man som Bæring vet bedre hva som er "overklasse" enn andre?

Store variasjoner i Bærum der visse områder er LANGT fra overklasse.

Drammen er et skjellsord for oss på Oslo Vest, det burde jo du være den første til å vite om.

 

Anonymous poster hash: 6c19a...fce

 

Nei, jeg mener ikke at jeg som bærumsjente vet bedre hva "overklasse" er enn andre. Jeg mente heller at du som er halvt drammenser ikke nødvendigvis visste så mye om hvordan det er der nå. Det at jeg skrev at jeg var fra Bærum var bare en flåsete måte å svare, jeg synes din argumentasjon var svak og da svarte jeg på en like tullete måte. 

 

Er for så vidt fra Jar, hvis det skulle ha noen som helst betydning i denne diskusjonen  :fnise:

 

 

 

Anonymous poster hash: dbfc9...7ce

 

Da kjenner vi jo muligens hverandre, er derfra jeg også. Men ikke mange jeg kjenner fra Jar som har flyttet til Drammen for å si det sånn.

Jar er forøvrig et område som for enkelte (og spesielt eiendomsmeglere) strekker seg seg helt opp til Østerås og Eiksmarka fordi det høres bedre ut. Så regner med at når du sier Jar er du fra Jar.

 

Anonymous poster hash: 6c19a...fce

Skrevet

Syns du AB over her sa du var fra Oslo Vest jeg? Også er du halvt drammenser og fra Jar? 

Skrevet

Syns du AB over her sa du var fra Oslo Vest jeg? Også er du halvt drammenser og fra Jar? 

Min far er fra Drammen, vokste opp på Jar og bor rett ved grensen til Bærum i Oslo. Var det vanskelig å forstå?

 

Anonymous poster hash: 6c19a...fce

Skrevet

 

Drammen er generelt sett harry. Så overklasse er feil ord å bruke, du finner sikkert noen områder der nyrike bor som har fontener i hagen og boblebad på terrassen hvis det er det du leter etter. 

 

Anonymous poster hash: 6c19a...fce

 

Du har tydeligvis ikke vært i Drammen på en stund.. Drammen har blitt en kjempeflott by, og er veldig langt fra harry.

 

Anonymous poster hash: 46f1a...c91

Skrevet

 

Syns du AB over her sa du var fra Oslo Vest jeg? Også er du halvt drammenser og fra Jar? 

Min far er fra Drammen, vokste opp på Jar og bor rett ved grensen til Bærum i Oslo. Var det vanskelig å forstå?

 

Anonymous poster hash: 6c19a...fce

 

Så du syns du har steget i gradene med andre ord? HeHe

Skrevet

 

 

Syns du AB over her sa du var fra Oslo Vest jeg? Også er du halvt drammenser og fra Jar? 

Min far er fra Drammen, vokste opp på Jar og bor rett ved grensen til Bærum i Oslo. Var det vanskelig å forstå?

 

Anonymous poster hash: 6c19a...fce

 

Så du syns du har steget i gradene med andre ord? HeHe

 

Hvilke grader? Skjønner ikke helt poenget ditt.

 

Anonymous poster hash: 6c19a...fce

Skrevet

 

 

 

 

 

 

 

Drammen er generelt sett harry. Så overklasse er feil ord å bruke, du finner sikkert noen områder der nyrike bor som har fontener i hagen og boblebad på terrassen hvis det er det du leter etter. 

 

Anonymous poster hash: 6c19a...fce

 

Da er du rimelig kunnskapsløs

 

Anonymous poster hash: 3c41a...53a

 

Jeg er halvt Drammenser, så vet ganske mye om den byen der :-)

 

Anonymous poster hash: 6c19a...fce

 

DA så, haha. Jeg er ei Bærumsjente som har flytta til Drammen og er veldig uenig i dine påstander. 

 

Anonymous poster hash: dbfc9...7ce

 

Akkurat som at man som Bæring vet bedre hva som er "overklasse" enn andre?

Store variasjoner i Bærum der visse områder er LANGT fra overklasse.

Drammen er et skjellsord for oss på Oslo Vest, det burde jo du være den første til å vite om.

 

Anonymous poster hash: 6c19a...fce

 

Nei, jeg mener ikke at jeg som bærumsjente vet bedre hva "overklasse" er enn andre. Jeg mente heller at du som er halvt drammenser ikke nødvendigvis visste så mye om hvordan det er der nå. Det at jeg skrev at jeg var fra Bærum var bare en flåsete måte å svare, jeg synes din argumentasjon var svak og da svarte jeg på en like tullete måte. 

 

Er for så vidt fra Jar, hvis det skulle ha noen som helst betydning i denne diskusjonen  :fnise:

 

 

 

Anonymous poster hash: dbfc9...7ce

 

Da kjenner vi jo muligens hverandre, er derfra jeg også. Men ikke mange jeg kjenner fra Jar som har flyttet til Drammen for å si det sånn.

Jar er forøvrig et område som for enkelte (og spesielt eiendomsmeglere) strekker seg seg helt opp til Østerås og Eiksmarka fordi det høres bedre ut. Så regner med at når du sier Jar er du fra Jar.

 

Anonymous poster hash: 6c19a...fce

 

Ja, når jeg sier Jar så er jeg fra Jar. Fælt så opptatt du er av hvor du bor, og Østerås og Eiksmarka er ikke godt nok? Det virker som at du har mindreverdighetskomplekser på en eller annen måte. Mulig at jeg vet hvem du er, jeg er 30 år og gikk på Ringstabekk. 

 

Anonymous poster hash: dbfc9...7ce

Skrevet

Jeg har vært i Drammen nesten bare på gjennomreise, tilbrakte 3-4 timer der én gang, men kjenner altså ikke byen.

 

Der jeg bodde før kom jeg stadig borti folk fra Drammen - og at det finnes en "overklasse" der, eller i hvert fall en del laaaaangt over gjennomsnittet hva økonomi angår, det er det ingen tvil om.

Hvor de bor i Drammen vet jeg ikke.

 

Typisk at dette ble en tråd som ikke holdt seg til tema ;)



Anonymous poster hash: b3c78...fda
Skrevet

Konnerud 



Anonymous poster hash: d3602...623
Skrevet

Er innflytter og kjenner bydelene temmelig godt pga jobben min. Vil si at det er mye "overklasse" på Toppenhaug. Roligheten på Aronsløkka og Danvik er også "fine" områder.



Anonymous poster hash: a9640...c64

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...