Gå til innhold

Norske menn gjør mest husarbeid!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haha, det stemmer IKKE her ihvertfall!

Skrevet

Stemmer ihvertfall ikke her ;)

Skrevet

stemmer heller ikke her. Kan det hende at mennene i statistikkundersøkelsen juger på seg mer enn de i virkeligheten utfører?

Anonymous poster hash: 716e9...3d1
Skrevet

Han gjør ganske mye, men det er jeg som er vaskefreak her hjemme...Men han blir inspirert å blir med på det.... Eller så tar han av seg barna sånn at jeg kan vaske...

Kan ikke klage her :)

Anonymous poster hash: 69f70...dac
Skrevet

Han gjør ganske mye, men det er jeg som er vaskefreak her hjemme...Men han blir inspirert å blir med på det.... Eller så tar han av seg barna sånn at jeg kan vaske...

Kan ikke klage her :)

og

Skrevet

Og alle de jeg kjenner sier at menn gjør minimalt med husarbeid, uansett om mannen er hjemmeværende eller jobber. Det blir dessverre fortsatt regnet som kjerringarbeid i Norge av ganske mange.

Skrevet

stemmer heller ikke her. Kan det hende at mennene i statistikkundersøkelsen juger på seg mer enn de i virkeligheten utfører?

Den tanken slo meg med en gang også! Men hallo liksom 180 minutter på husarbeid om dagen.... Haha kanskje hvis desktopen på dataen telles ;-)

Anonymous poster hash: e6958...b12

Skrevet

Eg gjer mest inne, han gjer mest ute. Hjå oss inkluderar utearbeidet all reperasjon og service på tre bilar, i tillegg til å vedlikehalde 1.5 mål tomt (anlagt av ein gartner).

Når eg ikkje er i permisjon gjer han vel kanskje 30-40% av innearbeidet og 80% av utearbeidet.

Skrevet

Og alle de jeg kjenner sier at menn gjør minimalt med husarbeid, uansett om mannen er hjemmeværende eller jobber. Det blir dessverre fortsatt regnet som kjerringarbeid i Norge av ganske mange.

Anonymous poster hash: 716e9...3d1 [/quote

Bortsett fra OECD visstnok

Anonymous poster hash: e6958...b12

Skrevet

Jeg gjør 90% av alt, både inne og ute. Så stemmer ikke her, tipper det er løgn fra ende til annen!

Anonymous poster hash: 54171...f0e

Skrevet

Jeg gjør 90% av alt, både inne og ute. Så stemmer ikke her, tipper det er løgn fra ende til annen!

Anonymous poster hash: 54171...f0e

Det blir sikkert like "riktig" statistikk som i undersøkelser som går på seksuell debut, antall sexpartnere og andre "følsomme" temaer. Selvfølgelig vil folk fremstå som bedre enn de er, særlig når undersøkelsen er anonym og opplysninger ikke kan spores tilbake til avsender. På lik linje med denne undersøkelsen har det blitt hevdet at man statistisk sett har gjennomsnittlig seksuell debut for kvinner i Norge i alder av 19 år. Med mindre det finnes mange gamle jomfruer på 30 så kan jeg ikke se at dette stemmer, siden så mange ungdommer på 15 og oppover har hatt sex.

Skrevet

Det stemmer ganske godt her, viss det er feil er det fordi det er endra mindre forskjell på oss enn det som er snittet og at jeg ikke tror at vi bruker over seks timer hver dag på husarbeid til sammen.

Det er også den arbeidsfordelingen som jeg ser at de aller fleste av mine venner og familie har. Jeg skal ikke komme med for bastante uttalelser her, men jeg tror at utdannelsesnivå og lignende kan ha en god del å si for hvor likestillte man er. Jeg ville aldri levd i et forhold hvor det var en større skjevfordeling enn det denne undersøkelsen viser.

Anonymous poster hash: 3365b...980

Skrevet

Og i forhold til dere som tviler sånn på riktigheten i tallene presentert her, er det ikke like sannsynlig at damene skryter på seg mer husarbeid som at mennene gjør det?

Anonymous poster hash: 3365b...980

Skrevet

Stemmer bra her.

Jeg rydder og vasker overflater, mannen vasker gulv, tar oppvask og tar ut søppel/sortering.

Jeg lager middag og tar klesvask, han måker og går i butikken.

Skrevet

Jeg har en mann som gjør mye husarbeid, men det er ikke 3 timer om dagen.

Anonymous poster hash: a86b8...892
Skrevet

Ja da har vi en her som drar ned statistikken kraftig. 

Skrevet

Går svitsjing av tv-kanaler under kategorien husarbeid?

Anonymous poster hash: 3e75d...0f1

Skrevet

Hengte meg opp i annet tall i artikkelen - 367 minutter i snitt på FRITID OG UNDERHOLDNING? Når???? Altså, 6 timer med underholdning hver dag? Her går man på jobb, ferdig kl 16, så hjem, middag, lekser, kjøre barna på trening (motorsykkel og hest, så man må være med dem der), så er man hjemme igjen i 7-tia, kveldsmat, bade minste, legge minste (de største legger seg selv), lese eventyr eller se liten film med største. Ferdig med de i 8-tia så begynner man på husarbeidet - klesvask, oppvask, skifte sengetøy, vaske bad (selvfølgelig ikke hver dag), støvsuge osv. Er man heldig så er man i mål i halv ti-tiden. Størstemann kjører motorsykkelcross, så det må også mekkes fra tid til annen. Studerer ved siden av, så tar gjerne noe skolearbeid på kveldene innimellom. Hvis man har da 1 time foran TV'en om kvelden så har man hatt en bra dag. Kjenner heller ingen som har 6 timers fritid hver dag.

Skrevet

180 minutter hver dag til husarbeid?

Hva betegnes da som husarbeid? 

Jeg bruker ikke 180 minutter selv til husarbeid hver dag. Hvordan har folk tid til det?

Forøvrig; latterlig med en slik artikkel når det ikke kommer fram hva disse 180 minuttene går til!

Skrevet

Stemmer ikke her heller.

Skrevet

Stemmer på en prikk her :)))))

Skrevet

Kan stemme, for min er ikke norsk :P han gjør INGENTING :P

Anonymous poster hash: 49258...1bf

Skrevet

Hos oss er det rimelig likt fordelt, men det er uten tvil han som gjør mest ja.

Anonymous poster hash: 3209e...c2e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...