Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #26 Skrevet 7. mars 2014 Finnes det nok av, og på Os utenfor Bergen, der kryr det av de. At ikke en eneste person gadd å hjelpe denne stakkars katten som var på desperat søk etter hjelp i samme område i så lang tid , det er en stor skam. Flott at det finnes noe som heter karma, håper den innhenter disse askyelige menneskene. http://www.ba.no/nyheter/dyr/article7210858.ece Anonymous poster hash: 5b0a0...7fa Har selv bodd på Os å makan til fæle personer skal en faen lete lenge etter! Det er ekstremt mye mobbing der og folk er veldig stygg mot de som ikke er med i "gjengen". Det er også utrolig mye baksnakking! Er så utrolig glad for at jeg har flyttet fra det møkkastedet! Anonymous poster hash: 3bee1...9d5
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #27 Skrevet 7. mars 2014 Sorry, men jeg slipper ikke inn løskatter i huset mitt. Både fordi de er fulle av flått og andre sykdommer, fordi de ofte er helt krakilske og kan skade min sønn og fordi jeg har en katt og de to ville antagelig sloss. Synd med løskatter, men går en grense for hva jeg kan utsette meg og mine for.... Anonymous poster hash: aa816...653 Nei, er vel for mye for langt å forvente at en skal gidde å bruke noen kroner på en telefon til politi/mattilsyn eller dyrebeskyttelse.. Hva forventer du hvis din katt skulle rote seg bort fra hjemmet, hadde ikke du satt pris på at noen tok seg av katten til du kom å hentet den, eller hadde du unnet den den samme skjebne som denne katten her har lidd?? Anonymous poster hash: 5b0a0...7fa Skal politi eller sånn bruke masse tid på å løpe rundt i nabolaget for å finne katten da? Politi her jeg bor hadde i allefall ikke brukt tid på det. Og jeg kan heller ikke ta fri fra jobb for å vente på at noen hadde kommet å hentet en katt. Vil heller ikke inn å ta stivkrampe sprøyte fordi den hadde klort og bitt meg. Man kan ikke hjelpe alt og alle i verden. Jeg har valgt å hjelpe mennesker. Det er en krevende jobb som tar mye tid. Katter er nedprioritert. Anonymous poster hash: aa816...653 Nei, det er godt mulig at politiet ikke har mulighet, men de frivillige i dyrebeskyttelsen bruker mer enn gjerne fritiden sin på å finne katten..er selvfølgelig pga sånn som deg,at katter lider skjebner som denne. Anonymous poster hash: 5b0a0...7fa Mulig det.... og også pga sånne som meg at mange mennesker som kanskje ikke ville overlevd lever videre. Mulig du har tid til det, men jeg har ikke kapasitet til å redde hele verden. Anonymous poster hash: aa816...653 Ansvarsfraskrivelse!!! Anonymous poster hash: 20b78...b2a
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #28 Skrevet 7. mars 2014 Får helt vondt inni meg av denne historien, og måtte klemme min egen katt hardt. Grusomt. Må flire litt her... Det kan da ikke være uventet at det finnes mange løskatter i landet? Selv om det ikke skulle vært slik, er det et faktum. Og mange av dem fanger sikkert mus og fugler. Men alle katter klarer ikke det. Anonymous poster hash: 5a62e...030
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #29 Skrevet 7. mars 2014 Sorry, men jeg slipper ikke inn løskatter i huset mitt. Både fordi de er fulle av flått og andre sykdommer, fordi de ofte er helt krakilske og kan skade min sønn og fordi jeg har en katt og de to ville antagelig sloss. Synd med løskatter, men går en grense for hva jeg kan utsette meg og mine for.... Anonymous poster hash: aa816...653 Nei, er vel for mye for langt å forvente at en skal gidde å bruke noen kroner på en telefon til politi/mattilsyn eller dyrebeskyttelse.. Hva forventer du hvis din katt skulle rote seg bort fra hjemmet, hadde ikke du satt pris på at noen tok seg av katten til du kom å hentet den, eller hadde du unnet den den samme skjebne som denne katten her har lidd?? Anonymous poster hash: 5b0a0...7fa Skal politi eller sånn bruke masse tid på å løpe rundt i nabolaget for å finne katten da? Politi her jeg bor hadde i allefall ikke brukt tid på det. Og jeg kan heller ikke ta fri fra jobb for å vente på at noen hadde kommet å hentet en katt. Vil heller ikke inn å ta stivkrampe sprøyte fordi den hadde klort og bitt meg. Man kan ikke hjelpe alt og alle i verden. Jeg har valgt å hjelpe mennesker. Det er en krevende jobb som tar mye tid. Katter er nedprioritert. Anonymous poster hash: aa816...653 Nei, det er godt mulig at politiet ikke har mulighet, men de frivillige i dyrebeskyttelsen bruker mer enn gjerne fritiden sin på å finne katten..er selvfølgelig pga sånn som deg,at katter lider skjebner som denne. Anonymous poster hash: 5b0a0...7fa Mulig det.... og også pga sånne som meg at mange mennesker som kanskje ikke ville overlevd lever videre. Mulig du har tid til det, men jeg har ikke kapasitet til å redde hele verden. Anonymous poster hash: aa816...653 Ansvarsfraskrivelse!!! Anonymous poster hash: 20b78...b2a Redder/hjelper du mennesker hver dag? På den måte at du helt sikkert vet at mange av de ville vært døde eller hatt et fælt liv i dag hvis du ikke hadde gjort den jobben du gjør hver dag? Hvis du ikke gjør det er vel det også ansvarsfraskrivelse da..... Utfra din egen "definisjon" er det vel ansvarsfraskrivelse hver gang du går forbi noen på gata som ikke har det så greit uten at du tilbyr dem husrom og mat.... Anonymous poster hash: aa816...653
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #30 Skrevet 7. mars 2014 Og nei - jeg føler ikke noe ansvar for alle Norges katter. Jeg føler heller ikke noe ansvar for alle landets rever, mus, elger eller kaniner. Jeg hjelper når jeg har tid og mulighet, men jeg bruker ikke masse tid på å fange eller bygge hus til hjemløse dyr. Anonymous poster hash: aa816...653
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #31 Skrevet 7. mars 2014 Og nei - jeg føler ikke noe ansvar for alle Norges katter. Jeg føler heller ikke noe ansvar for alle landets rever, mus, elger eller kaniner. Jeg hjelper når jeg har tid og mulighet, men jeg bruker ikke masse tid på å fange eller bygge hus til hjemløse dyr. Anonymous poster hash: aa816...653 Det tar jo ikke lang tid å sette ut en skål med mat og en skål med vann. Det tar heller ikke all verdene med tid å kontakte dyrebeskyttelsen å få de til å ta seg av katten. Jeg tar meg heller ikke av alt og alle, men jeg hvis jeg står foran en som trenger hjelp, dyr eller menneske, da gjør jeg mitt. Anonymous poster hash: 5aee6...14d
Salvador Skrevet 7. mars 2014 #32 Skrevet 7. mars 2014 En vanskelig sak det der... Jeg eide en katt en gang som hadde vært veldig syk en periode og måttet klippe bort mesteparten av pelsen og han var radmager. Så ut som han både var hjemløs og utsultet. Han var menneskekjær og veldig kontaktsøkende. Det var en nabo som tok han inn hver dag og ga han mat, fordi "stakkars liten han får ikke noe mat der han bor"... det endte med at han ble mindre og mindre hos oss og mer og mer hos nabodamen, som selvfølgelig ga masse bløtmat, noe han elsket over alt på jord (men som også ga han veldig løs mage) Vi har en katt utenfor hos oss nå som veldig gjerne vil inn til oss, men hvordan kan man vite at den katten ikke har noe hjem?
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #33 Skrevet 7. mars 2014 Og nei - jeg føler ikke noe ansvar for alle Norges katter. Jeg føler heller ikke noe ansvar for alle landets rever, mus, elger eller kaniner. Jeg hjelper når jeg har tid og mulighet, men jeg bruker ikke masse tid på å fange eller bygge hus til hjemløse dyr. Anonymous poster hash: aa816...653 Det tar jo ikke lang tid å sette ut en skål med mat og en skål med vann. Det tar heller ikke all verdene med tid å kontakte dyrebeskyttelsen å få de til å ta seg av katten. Jeg tar meg heller ikke av alt og alle, men jeg hvis jeg står foran en som trenger hjelp, dyr eller menneske, da gjør jeg mitt. Anonymous poster hash: 5aee6...14d Og det har jeg også gjort før. Her vi bor nå går det ikke fordi hele nabolaget er fullt av katter (99% har et hjem). Det som skjer når man setter ut mat er at alle kattene kommer hit å spiser. Det er ikke hyggelig for de som eier dem at de heller er her en hjemme, og den katten som trenger maten får ikke noe uansett. Anonymous poster hash: aa816...653
Leselyset Skrevet 7. mars 2014 #34 Skrevet 7. mars 2014 Her kan vi ikke ha dyr i hus i det heletatt pga min allergi, men har levert 2 katter til dyrlegen, en som var hardt skadd etter påkjørsel (plukket den opp langs veien, noen som har kjørt over, og ikke tatt bryet med å sørge for at den var død, eller gi den hjelp) og en gang når en pus hadde ruslet rundt huset vårt i 4 dager, hjalp til med utlysning om at den var funnet, bildeplakater osv, fant ny eier til slutt, pusen som ble overkjørt måtte avlives Alt for mange grusomme mennesker der ute :/
Cruella De Vil Skrevet 7. mars 2014 #35 Skrevet 7. mars 2014 En vanskelig sak det der... Jeg eide en katt en gang som hadde vært veldig syk en periode og måttet klippe bort mesteparten av pelsen og han var radmager. Så ut som han både var hjemløs og utsultet. Han var menneskekjær og veldig kontaktsøkende. Det var en nabo som tok han inn hver dag og ga han mat, fordi "stakkars liten han får ikke noe mat der han bor"... det endte med at han ble mindre og mindre hos oss og mer og mer hos nabodamen, som selvfølgelig ga masse bløtmat, noe han elsket over alt på jord (men som også ga han veldig løs mage) Vi har en katt utenfor hos oss nå som veldig gjerne vil inn til oss, men hvordan kan man vite at den katten ikke har noe hjem? Dette er et viktig poeng, synes jeg. Man bør jo ikke mate alle katter som kommer på besøk, for da kan man drive dem vekk fra sitt egentlige hjem, og kanskje på sikt faktisk være medskyldig i at en katt blir hjemløs. Katten i artikkelen så jo veldig pjusk ut, og det var vel ikke så vanskelig å skjønne at den trengte hjelp. Men det stod at den hadde gått ute flere måneder, og i starten så den kanskje frisk og rask ut? En katt som er kosete og kjælen vil det jo være naturlig å tro at har et hjem. Vi hadde forresten en liten katt på besøk hos oss som vi fikk vite hadde vært masse rundt i nabolaget og ingen visste hvor bodde. Dagen etter kjøpte jeg inn kattefor fra dyrebutikk i tilfelle den kom tilbake, men har ikke sett den siden. Får håpe den fant hjem til der den bor.
Fru.Frøken Skrevet 7. mars 2014 #36 Skrevet 7. mars 2014 Det står tydelig i loven at vi skal hjelpe dyr som trenger hjelp. Det enkleste er å levere katten til veterinær, de vet hva som må gjøres videre, om katten er syk, skadet eller død. De skanner for chip så man finner eieren om den er merket. Politiet har også sån skanner. Om katten ikke så lett fanges inn så kan man ringe dyrebeskyttelsen. Jeg har chipmerkede katter, om de går seg bort eller dør, så håper jeg at de som finner dem kan levere dem til veterinær, da finner dem meg med en gang. I min kommune så har vi frivillige som jobber for at hjemløse katter skal få det bedre, de tar inn kattene og gir de full pakke hos veterinær- kastrering, vaksinering, chipmerking +annet, før de finner hjem til dem. Jeg synes det er beundringsverdig, spesielt med tanke på hvor liten verdi katter har i samfunnet.
CaptainHindsight Skrevet 7. mars 2014 #37 Skrevet 7. mars 2014 Og nei - jeg føler ikke noe ansvar for alle Norges katter. Jeg føler heller ikke noe ansvar for alle landets rever, mus, elger eller kaniner. Jeg hjelper når jeg har tid og mulighet, men jeg bruker ikke masse tid på å fange eller bygge hus til hjemløse dyr. Anonymous poster hash: aa816...653 Så om det står et tydelig sykt dyr og skriker for å få oppmerksomheten din, så ser du bare en annen vei? Syns hele saken er motbydelig og tragisk. Helt forferdelig at folk bare kan snu ryggen til et levende vesen på denne måten. Stakkars katt. Ingen fortjener en slik skjebne. Nå er jeg over gjennomsnittlig glad i dyr og har et gammelt kaninbur klart i hagen, men det bør være et minimum at man ringer den lokale dyrebeskyttelsen for råd og hjelp. Man er pliktig til å hjelpe dyr i nød!
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #38 Skrevet 7. mars 2014 Sorry, men jeg slipper ikke inn løskatter i huset mitt. Både fordi de er fulle av flått og andre sykdommer, fordi de ofte er helt krakilske og kan skade min sønn og fordi jeg har en katt og de to ville antagelig sloss. Synd med løskatter, men går en grense for hva jeg kan utsette meg og mine for.... Anonymous poster hash: aa816...653 Nei, er vel for mye for langt å forvente at en skal gidde å bruke noen kroner på en telefon til politi/mattilsyn eller dyrebeskyttelse..Hva forventer du hvis din katt skulle rote seg bort fra hjemmet, hadde ikke du satt pris på at noen tok seg av katten til du kom å hentet den, eller hadde du unnet den den samme skjebne som denne katten her har lidd?? Anonymous poster hash: 5b0a0...7fa Skal politi eller sånn bruke masse tid på å løpe rundt i nabolaget for å finne katten da? Politi her jeg bor hadde i allefall ikke brukt tid på det. Og jeg kan heller ikke ta fri fra jobb for å vente på at noen hadde kommet å hentet en katt. Vil heller ikke inn å ta stivkrampe sprøyte fordi den hadde klort og bitt meg. Man kan ikke hjelpe alt og alle i verden. Jeg har valgt å hjelpe mennesker. Det er en krevende jobb som tar mye tid. Katter er nedprioritert. Anonymous poster hash: aa816...653 Nei, det er godt mulig at politiet ikke har mulighet, men de frivillige i dyrebeskyttelsen bruker mer enn gjerne fritiden sin på å finne katten..er selvfølgelig pga sånn som deg,at katter lider skjebner som denne. Anonymous poster hash: 5b0a0...7fa Mulig det.... og også pga sånne som meg at mange mennesker som kanskje ikke ville overlevd lever videre. Mulig du har tid til det, men jeg har ikke kapasitet til å redde hele verden. Anonymous poster hash: aa816...653 For å si det sånn, jeg ville ikke vært din pasient. Uansett hvor flink du er til å hjelpe. De som ikke klarer å se lengre enn mennesket har jeg ingenting til overs for. Dyr er like mye verdt og det er en skam at enkelte mennesker ikke eier mer omsorg enn de gjør . Hvertfall flaut at de jobber i helsevesenet også, når de mangler omsorgsevne . Anonymous poster hash: f78ac...d08
Fru.Frøken Skrevet 7. mars 2014 #39 Skrevet 7. mars 2014 Anonymous poster hash: 5b0a0...7fa Mulig du har tid til det, men jeg har ikke kapasitet til å redde hele verden. Anonymous poster hash: aa816...653 Du har ikke kapasitet til å ta en tlf., eller levere dyret hos nærmeste veterinær og kjøre hjem igjen? Interessant....
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #40 Skrevet 7. mars 2014 De fleste her ville vel ikke likt å hatt en rom-familie i hagen, selv om den familien godt kunne tenkt seg det... Dyrebeskyttelsen velger også ut visse dyr de vil beskytte. For eksempel er det ingen som beskytter mus, slanger eller edderkopper som lider. Anonymous poster hash: 5a62e...030
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #41 Skrevet 7. mars 2014 Sorry, men jeg slipper ikke inn løskatter i huset mitt. Både fordi de er fulle av flått og andre sykdommer, fordi de ofte er helt krakilske og kan skade min sønn og fordi jeg har en katt og de to ville antagelig sloss. Synd med løskatter, men går en grense for hva jeg kan utsette meg og mine for.... Anonymous poster hash: aa816...653 Nei, er vel for mye for langt å forvente at en skal gidde å bruke noen kroner på en telefon til politi/mattilsyn eller dyrebeskyttelse..Hva forventer du hvis din katt skulle rote seg bort fra hjemmet, hadde ikke du satt pris på at noen tok seg av katten til du kom å hentet den, eller hadde du unnet den den samme skjebne som denne katten her har lidd?? Anonymous poster hash: 5b0a0...7fa Skal politi eller sånn bruke masse tid på å løpe rundt i nabolaget for å finne katten da? Politi her jeg bor hadde i allefall ikke brukt tid på det. Og jeg kan heller ikke ta fri fra jobb for å vente på at noen hadde kommet å hentet en katt. Vil heller ikke inn å ta stivkrampe sprøyte fordi den hadde klort og bitt meg. Man kan ikke hjelpe alt og alle i verden. Jeg har valgt å hjelpe mennesker. Det er en krevende jobb som tar mye tid. Katter er nedprioritert. Anonymous poster hash: aa816...653 Nei, det er godt mulig at politiet ikke har mulighet, men de frivillige i dyrebeskyttelsen bruker mer enn gjerne fritiden sin på å finne katten..er selvfølgelig pga sånn som deg,at katter lider skjebner som denne. Anonymous poster hash: 5b0a0...7fa Mulig det.... og også pga sånne som meg at mange mennesker som kanskje ikke ville overlevd lever videre. Mulig du har tid til det, men jeg har ikke kapasitet til å redde hele verden. Anonymous poster hash: aa816...653 For å si det sånn, jeg ville ikke vært din pasient. Uansett hvor flink du er til å hjelpe.De som ikke klarer å se lengre enn mennesket har jeg ingenting til overs for. Dyr er like mye verdt og det er en skam at enkelte mennesker ikke eier mer omsorg enn de gjør . Hvertfall flaut at de jobber i helsevesenet også, når de mangler omsorgsevne . Anonymous poster hash: f78ac...d08 Uenig. Dyr er IKKE verdt like mye som mennesker, og jeg synes det er en forferdelig ting av deg å si. Mener du altså at om du måtte valgt om et barn eller en katt skulle få leve så hadde det vært det samme for deg hvem det ble? Eller at mennesker som sulter i hjel er akkurat like ille som katter som sulter i hjel? Da er du i såfall et menneske jeg ikke ønsker å diskutere mer med. Får frysninger. Anonymous poster hash: aa816...653
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #42 Skrevet 7. mars 2014 Anonymous poster hash: 5b0a0...7fa Mulig du har tid til det, men jeg har ikke kapasitet til å redde hele verden. Anonymous poster hash: aa816...653 Du har ikke kapasitet til å ta en tlf., eller levere dyret hos nærmeste veterinær og kjøre hjem igjen? Interessant.... Har ikke mulighet til å kjøre rundt med løskatter nei. Merkelig av deg å forhåndsdømme på det når du faktisk ikke vet hvor langt det er fra meg til nærmeste veterinær... Og kan godt ta en tlf jeg, men som tidligere sagt har jeg gjort det før, og det skjer ingen ting. Jeg tar ikke på meg ansvaret for at ubrukelige mennesker skaffer seg dyr de forsømmer. Anonymous poster hash: aa816...653
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #43 Skrevet 7. mars 2014 Å, herregud, se på den katten a! Tror ikke jeg hadde turt å slippe den inn. Anonymous poster hash: 7d24c...ba3
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #44 Skrevet 7. mars 2014 Ikke værre enn å ta en tlf til db eller sende en Mail så kommer de med folk og feller. Jeg har tre derifra, en som gikk ute i lang tid som naboer matet, en som ble levert for avliving og en som var kastet i søpla med søskenene. Godt søppeltømmerne oppdaget dem! Flotte katter, og lever i dag pga db Anonymous poster hash: 536d7...db9
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #45 Skrevet 7. mars 2014 Jeg er et av de avskyelige menneskene fra Os... Det har gått noen runder på facebook OG mattilsynet OG dyre eskyttelsen var informert om katten. Mattilsynet ble faktisk varslet allerede i fjor. Jeg bor ikke der katten var, men hadde ikke tatt inn en vill katt til barna mine og iallefall ikke prøvd å bade en fremmed katt! Mat kunne den fått og som sagt var de rette instanser varslet for lenge siden. Anonymous poster hash: 44166...85e
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #46 Skrevet 7. mars 2014 Sorry, men jeg slipper ikke inn løskatter i huset mitt. Både fordi de er fulle av flått og andre sykdommer, fordi de ofte er helt krakilske og kan skade min sønn og fordi jeg har en katt og de to ville antagelig sloss. Synd med løskatter, men går en grense for hva jeg kan utsette meg og mine for.... Anonymous poster hash: aa816...653 Nei, er vel for mye for langt å forvente at en skal gidde å bruke noen kroner på en telefon til politi/mattilsyn eller dyrebeskyttelse..Hva forventer du hvis din katt skulle rote seg bort fra hjemmet, hadde ikke du satt pris på at noen tok seg av katten til du kom å hentet den, eller hadde du unnet den den samme skjebne som denne katten her har lidd?? Anonymous poster hash: 5b0a0...7fa Skal politi eller sånn bruke masse tid på å løpe rundt i nabolaget for å finne katten da? Politi her jeg bor hadde i allefall ikke brukt tid på det. Og jeg kan heller ikke ta fri fra jobb for å vente på at noen hadde kommet å hentet en katt. Vil heller ikke inn å ta stivkrampe sprøyte fordi den hadde klort og bitt meg. Man kan ikke hjelpe alt og alle i verden. Jeg har valgt å hjelpe mennesker. Det er en krevende jobb som tar mye tid. Katter er nedprioritert. Anonymous poster hash: aa816...653 Nei, det er godt mulig at politiet ikke har mulighet, men de frivillige i dyrebeskyttelsen bruker mer enn gjerne fritiden sin på å finne katten..er selvfølgelig pga sånn som deg,at katter lider skjebner som denne. Anonymous poster hash: 5b0a0...7fa Mulig det.... og også pga sånne som meg at mange mennesker som kanskje ikke ville overlevd lever videre. Mulig du har tid til det, men jeg har ikke kapasitet til å redde hele verden. Anonymous poster hash: aa816...653 For å si det sånn, jeg ville ikke vært din pasient. Uansett hvor flink du er til å hjelpe.De som ikke klarer å se lengre enn mennesket har jeg ingenting til overs for. Dyr er like mye verdt og det er en skam at enkelte mennesker ikke eier mer omsorg enn de gjør . Hvertfall flaut at de jobber i helsevesenet også, når de mangler omsorgsevne . Anonymous poster hash: f78ac...d08 Uenig. Dyr er IKKE verdt like mye som mennesker, og jeg synes det er en forferdelig ting av deg å si. Mener du altså at om du måtte valgt om et barn eller en katt skulle få leve så hadde det vært det samme for deg hvem det ble? Eller at mennesker som sulter i hjel er akkurat like ille som katter som sulter i hjel? Da er du i såfall et menneske jeg ikke ønsker å diskutere mer med. Får frysninger. Anonymous poster hash: aa816...653 Så fordi noen mener noe annet enn deg så dømmer du og i tillegg sier du får frysninger? Sjarmerende... Anonymous poster hash: c60dc...749
Fru.Frøken Skrevet 7. mars 2014 #47 Skrevet 7. mars 2014 Anonymous poster hash: 5b0a0...7fa Mulig du har tid til det, men jeg har ikke kapasitet til å redde hele verden. Anonymous poster hash: aa816...653 Du har ikke kapasitet til å ta en tlf., eller levere dyret hos nærmeste veterinær og kjøre hjem igjen? Interessant.... Har ikke mulighet til å kjøre rundt med løskatter nei. Merkelig av deg å forhåndsdømme på det når du faktisk ikke vet hvor langt det er fra meg til nærmeste veterinær... Og kan godt ta en tlf jeg, men som tidligere sagt har jeg gjort det før, og det skjer ingen ting. Jeg tar ikke på meg ansvaret for at ubrukelige mennesker skaffer seg dyr de forsømmer. Anonymous poster hash: aa816...653 Jeg legger ikke ansvaret på deg, eller meg selv, men poenget mitt er at vi plikter å prøve å hjelpe dyr som lider. Da tenker jeg på dyr som åpenbart lider på noen måte, og disse møter man vel ikke så ofte?
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2014 #48 Skrevet 8. mars 2014 Om det hadde hendt her, og ingen telefoner eller noe hjalp. Da hadde jeg tatt med meg mat til katten og lokket den med og fått skutt den. Gravd den ned i skogen. Ser ut som om den har skabb og. Er det rever med skabb kan vi skyte de og, akkurat det samme. Å ta inn en villkatt i huset kommer aldri i h.... til å skje her, hadde heller aldri tatt inn en rev eller lignende heller. Så lenge ingen vedkjenner eierforhold til katten, og ingen hjelp å få fra instanser er livet på de evige jaktmarker beste utvei istedet for å lide en grusom død. Anonymous poster hash: 08d3a...e3a
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2014 #49 Skrevet 8. mars 2014 Om det hadde hendt her, og ingen telefoner eller noe hjalp. Da hadde jeg tatt med meg mat til katten og lokket den med og fått skutt den. Gravd den ned i skogen. Ser ut som om den har skabb og. Er det rever med skabb kan vi skyte de og, akkurat det samme. Å ta inn en villkatt i huset kommer aldri i h.... til å skje her, hadde heller aldri tatt inn en rev eller lignende heller. Så lenge ingen vedkjenner eierforhold til katten, og ingen hjelp å få fra instanser er livet på de evige jaktmarker beste utvei istedet for å lide en grusom død. Anonymous poster hash: 08d3a...e3a Men dette var jo ikke en villkatt. Den var tydelig menneskekjær. Jeg har vært borti villkatter og jeg kan love deg at de ikke kommer på døren for å skrike om hjelp. Anonymous poster hash: c60dc...749
mamma_bergen Skrevet 8. mars 2014 #50 Skrevet 8. mars 2014 De fleste her ville vel ikke likt å hatt en rom-familie i hagen, selv om den familien godt kunne tenkt seg det... Dyrebeskyttelsen velger også ut visse dyr de vil beskytte. For eksempel er det ingen som beskytter mus, slanger eller edderkopper som lider. Anonymous poster hash: 5a62e...030 Ehh, det var en grei sammenligning.. Sorry, men jeg slipper ikke inn løskatter i huset mitt. Både fordi de er fulle av flått og andre sykdommer, fordi de ofte er helt krakilske og kan skade min sønn og fordi jeg har en katt og de to ville antagelig sloss. Synd med løskatter, men går en grense for hva jeg kan utsette meg og mine for.... Anonymous poster hash: aa816...653 Nei, er vel for mye for langt å forvente at en skal gidde å bruke noen kroner på en telefon til politi/mattilsyn eller dyrebeskyttelse.. Hva forventer du hvis din katt skulle rote seg bort fra hjemmet, hadde ikke du satt pris på at noen tok seg av katten til du kom å hentet den, eller hadde du unnet den den samme skjebne som denne katten her har lidd?? Anonymous poster hash: 5b0a0...7fa Skal politi eller sånn bruke masse tid på å løpe rundt i nabolaget for å finne katten da? Politi her jeg bor hadde i allefall ikke brukt tid på det. Og jeg kan heller ikke ta fri fra jobb for å vente på at noen hadde kommet å hentet en katt. Vil heller ikke inn å ta stivkrampe sprøyte fordi den hadde klort og bitt meg. Man kan ikke hjelpe alt og alle i verden. Jeg har valgt å hjelpe mennesker. Det er en krevende jobb som tar mye tid. Katter er nedprioritert. Anonymous poster hash: aa816...653 Hva slags mesias er du da som kun har tid til å hjelpe mennesker? Det høres fryktelig travelt ut.. Jeg jobber selv i helsevesenet, men jeg klarer fint å holde på med andre til i tillegg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå