Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #1 Skrevet 7. mars 2014 Finnes det nok av, og på Os utenfor Bergen, der kryr det av de. At ikke en eneste person gadd å hjelpe denne stakkars katten som var på desperat søk etter hjelp i samme område i så lang tid , det er en stor skam. Flott at det finnes noe som heter karma, håper den innhenter disse askyelige menneskene. http://www.ba.no/nyheter/dyr/article7210858.ece Anonymous poster hash: 5b0a0...7fa
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #2 Skrevet 7. mars 2014 Finnes det nok av, og på Os utenfor Bergen, der kryr det av de. At ikke en eneste person gadd å hjelpe denne stakkars katten som var på desperat søk etter hjelp i samme område i så lang tid , det er en stor skam. Flott at det finnes noe som heter karma, håper den innhenter disse askyelige menneskene. http://www.ba.no/nyheter/dyr/article7210858.ece Anonymous poster hash: 5b0a0...7fa Avskyelige mennesker finnes det over alt, så det blir for dumt å dømme alle som bor der. Jeg bor der selv, og har aldri sett den katten og ikke hørt om den før media skrev det. Får så forferdelig vondt av å tenke på hvordan den har hatt det, og at enkelte mennesker har sett den og visst om den i hvertfall ett år uten å gjøre noe for den :-( men jeg henger likevel ikke ut alle som bor i os.! Anonymous poster hash: f78ac...d08
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #3 Skrevet 7. mars 2014 Finnes det nok av, og på Os utenfor Bergen, der kryr det av de. At ikke en eneste person gadd å hjelpe denne stakkars katten som var på desperat søk etter hjelp i samme område i så lang tid , det er en stor skam. Flott at det finnes noe som heter karma, håper den innhenter disse askyelige menneskene. http://www.ba.no/nyheter/dyr/article7210858.ece Anonymous poster hash: 5b0a0...7fa Avskyelige mennesker finnes det over alt, så det blir for dumt å dømme alle som bor der.Jeg bor der selv, og har aldri sett den katten og ikke hørt om den før media skrev det. Får så forferdelig vondt av å tenke på hvordan den har hatt det, og at enkelte mennesker har sett den og visst om den i hvertfall ett år uten å gjøre noe for den :-( men jeg henger likevel ikke ut alle som bor i os.! Anonymous poster hash: f78ac...d08 Ikke jeg heller, "henger bare ut " de som bor i den gaten, de må være hjerteløse hele gjengen. Anonymous poster hash: 5b0a0...7fa
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #4 Skrevet 7. mars 2014 Merkelig sak... Hva med ansvaret til den personen som tok bildet?? Må jo faktisk være en person som tok bilde av katten. Eller var det NOAH som tok bildet like før katten døde? Hvis man gir katten mat, blir den bare værende og man har fått seg katt. ...En katt som det er vanskelig å få inn i et bur med det første, og brakt til et dyrepensjonat. Er det rette alternativet da å mate katten, og deretter ringe NOAH slik at de kommer og henter katten? Som sagt, ikke selvsagt at noen får tak i katten. Anonymous poster hash: 5a62e...030
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #5 Skrevet 7. mars 2014 Finnes det nok av, og på Os utenfor Bergen, der kryr det av de. At ikke en eneste person gadd å hjelpe denne stakkars katten som var på desperat søk etter hjelp i samme område i så lang tid , det er en stor skam. Flott at det finnes noe som heter karma, håper den innhenter disse askyelige menneskene. http://www.ba.no/nyheter/dyr/article7210858.ece Anonymous poster hash: 5b0a0...7fa Avskyelige mennesker finnes det over alt, så det blir for dumt å dømme alle som bor der.Jeg bor der selv, og har aldri sett den katten og ikke hørt om den før media skrev det. Får så forferdelig vondt av å tenke på hvordan den har hatt det, og at enkelte mennesker har sett den og visst om den i hvertfall ett år uten å gjøre noe for den :-( men jeg henger likevel ikke ut alle som bor i os.! Anonymous poster hash: f78ac...d08 Ikke jeg heller, "henger bare ut " de som bor i den gaten, de må være hjerteløse hele gjengen. Anonymous poster hash: 5b0a0...7fa Ja det er jeg enig i! Jeg må innrømme at det har kommet noen tårer for den katten etter jeg leste om historien og så bildet av den. Tenk hva den har gått igjennom, og ingen har brydd seg! Ååhr det er hjerteskjærende at folk bryr seg så lite om dyr! Anonymous poster hash: f78ac...d08
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #6 Skrevet 7. mars 2014 Merkelig sak... Hva med ansvaret til den personen som tok bildet?? Må jo faktisk være en person som tok bilde av katten. Eller var det NOAH som tok bildet like før katten døde? Hvis man gir katten mat, blir den bare værende og man har fått seg katt. ...En katt som det er vanskelig å få inn i et bur med det første, og brakt til et dyrepensjonat. Er det rette alternativet da å mate katten, og deretter ringe NOAH slik at de kommer og henter katten? Som sagt, ikke selvsagt at noen får tak i katten. Anonymous poster hash: 5a62e...030 Her er det ingen som har prøvd å få tak i katten før etter det var forseint! Det er til og med noen som har hatt den inne hos seg, og det står at den var menneskekjær. Det de kunne gjort for lenge siden er å kontakte dyrebeskyttelsen. Så hadde katten sluppet å leve på den måten frem til den døde! Anonymous poster hash: f78ac...d08
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #7 Skrevet 7. mars 2014 Merkelig sak... Hva med ansvaret til den personen som tok bildet?? Må jo faktisk være en person som tok bilde av katten. Eller var det NOAH som tok bildet like før katten døde? Hvis man gir katten mat, blir den bare værende og man har fått seg katt. ...En katt som det er vanskelig å få inn i et bur med det første, og brakt til et dyrepensjonat. Er det rette alternativet da å mate katten, og deretter ringe NOAH slik at de kommer og henter katten? Som sagt, ikke selvsagt at noen får tak i katten. Anonymous poster hash: 5a62e...030 Det var en dame som hadde tatt bildet, hun hadde sluppet inn katten, men da den hadde bæsjet på gulvet , så kastet hun den ut igjen og tok bildet fra innsiden av vinduet.. Dyrebeskyttelsen ble kontaktet, de reagerte umiddelbart, og skaffet fosterhjem på dagen, men da de reiste ut for å finne katten, så var den sporløst borte.. Det viste seg jo senere at den hadde lagt seg for å dø, for hjelp fikk den jo ikke noe sted.. Anonymous poster hash: 5b0a0...7fa
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #8 Skrevet 7. mars 2014 Katten var tam og hadde den ikke vært det, så hadde det likevel ikke vært vanskelig å fange den. Dyrebeskyttelsen låner ut kattefeller som man lokker kattene inn i ved hjelp av mat. Kattene blir ikke skadet av fellene. Jeg har selv brukt disse fellene en god del ganger og hvem som helt kan håndtere de. Katten kunne vært fanget inn for lenge siden, hvis noen bare hadde giddet å bry seg. Jeg får vondt langt inn i sjelen av denne historien her, dessverre så skjer dette mye oftere enn folk er klar over. Anonymous poster hash: 5b0a0...7fa
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #9 Skrevet 7. mars 2014 Forstår dere kanskje nå at dere må sterilisere kattene deres??? Dessverre er ikke denne historien unik. Forferdelig tragisk sak Kunne ønske den hadde vandret rundt i vårt nabolag, da skulle vi ta den til oss med en gang.. Anonymous poster hash: fcef1...3d8
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #10 Skrevet 7. mars 2014 Sorry, men jeg slipper ikke inn løskatter i huset mitt. Både fordi de er fulle av flått og andre sykdommer, fordi de ofte er helt krakilske og kan skade min sønn og fordi jeg har en katt og de to ville antagelig sloss. Synd med løskatter, men går en grense for hva jeg kan utsette meg og mine for.... Anonymous poster hash: aa816...653
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #11 Skrevet 7. mars 2014 Hva gjør man etter at man har fanget katten da? Er det bare å levere til dyrebeskyttelse? Anonymous poster hash: 96700...60e
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #12 Skrevet 7. mars 2014 Det er en på Nygårdsparken i bergen som har vært der i noen mnd...begynner å bli ganske tynn, stakkar... Anonymous poster hash: 96700...60e
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #13 Skrevet 7. mars 2014 Hva gjør man etter at man har fanget katten da? Er det bare å levere til dyrebeskyttelse? Anonymous poster hash: 96700...60e Ja. Så enkelt og greit er det faktisk. Om du føler deg litt ekstra helgen-aktig kan du også tilby den litt mat og en vask. Anonymous poster hash: fcef1...3d8
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #14 Skrevet 7. mars 2014 Og om man tar dyret til dyrelegen for å hjelpe, hvem er det som må betale da? (bare lurer! har aldri vært i en sånn situasjon selv). Anonymous poster hash: 96700...60e
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #15 Skrevet 7. mars 2014 Og om man tar dyret til dyrelegen for å hjelpe, hvem er det som må betale da? (bare lurer! har aldri vært i en sånn situasjon selv). Anonymous poster hash: 96700...60e En del dyrleger samarbeider med dyrebeskyttelsen i sitt fylke, disse gir gratis behandling. Anonymous poster hash: fcef1...3d8
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #16 Skrevet 7. mars 2014 Og om man tar dyret til dyrelegen for å hjelpe, hvem er det som må betale da? (bare lurer! har aldri vært i en sånn situasjon selv). Anonymous poster hash: 96700...60e En del dyrleger samarbeider med dyrebeskyttelsen i sitt fylke, disse gir gratis behandling. Anonymous poster hash: fcef1...3d8 Takk for svar! Da skjønner jeg virkelig ikke at ingen gidder å hjelpe... :/ Trist... Anonymous poster hash: 96700...60e
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #17 Skrevet 7. mars 2014 Sorry, men jeg slipper ikke inn løskatter i huset mitt. Både fordi de er fulle av flått og andre sykdommer, fordi de ofte er helt krakilske og kan skade min sønn og fordi jeg har en katt og de to ville antagelig sloss. Synd med løskatter, men går en grense for hva jeg kan utsette meg og mine for.... Anonymous poster hash: aa816...653 Da kan du gjøre noe annet. Jeg kan heller ikke ta katter inn i huset, pga. allergi. Jeg kan istedenfor sette ut mat og få dyrebeskyttelsen til å hente katten. Jeg kjenner en familie som hadde egen katt og en villkatt som kom til de hver dag for å få mat. Hadde det ikke vært for de hadde ikke villkatten vært i live lenge. Anonymous poster hash: 5aee6...14d
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #18 Skrevet 7. mars 2014 Sorry, men jeg slipper ikke inn løskatter i huset mitt. Både fordi de er fulle av flått og andre sykdommer, fordi de ofte er helt krakilske og kan skade min sønn og fordi jeg har en katt og de to ville antagelig sloss. Synd med løskatter, men går en grense for hva jeg kan utsette meg og mine for.... Anonymous poster hash: aa816...653 Nei, er vel for mye for langt å forvente at en skal gidde å bruke noen kroner på en telefon til politi/mattilsyn eller dyrebeskyttelse.. Hva forventer du hvis din katt skulle rote seg bort fra hjemmet, hadde ikke du satt pris på at noen tok seg av katten til du kom å hentet den, eller hadde du unnet den den samme skjebne som denne katten her har lidd?? Anonymous poster hash: 5b0a0...7fa
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #19 Skrevet 7. mars 2014 Og om man tar dyret til dyrelegen for å hjelpe, hvem er det som må betale da? (bare lurer! har aldri vært i en sånn situasjon selv). Anonymous poster hash: 96700...60e En del dyrleger samarbeider med dyrebeskyttelsen i sitt fylke, disse gir gratis behandling. Anonymous poster hash: fcef1...3d8 Takk for svar! Da skjønner jeg virkelig ikke at ingen gidder å hjelpe... :/ Trist... Anonymous poster hash: 96700...60e Og om man tar dyret til dyrelegen for å hjelpe, hvem er det som må betale da? (bare lurer! har aldri vært i en sånn situasjon selv). Anonymous poster hash: 96700...60e En del dyrleger samarbeider med dyrebeskyttelsen i sitt fylke, disse gir gratis behandling. Anonymous poster hash: fcef1...3d8 Takk for svar! Da skjønner jeg virkelig ikke at ingen gidder å hjelpe... :/ Trist... Anonymous poster hash: 96700...60e Finner man en eierløskatt /villkatt , så er det staten som skal dekke kostnadene. Det er alle veterinærer innforstått med. Har katten en eier, er det den som skal stå for regningen. Anonymous poster hash: 5b0a0...7fa
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #20 Skrevet 7. mars 2014 Det er en på Nygårdsparken i bergen som har vært der i noen mnd...begynner å bli ganske tynn, stakkar... Anonymous poster hash: 96700...60e Ja, men da ringer du dyrebeskyttelsen eller sender en mail til de. Nummeret er ihvertfall: 954 57 776 til dyrebeskyttelsen på tertnes , eller 55 56 09 60, som er dyrebeskyttelsen i jekteviken, er vel den som er nærmest nygårdsparken. Anonymous poster hash: 5b0a0...7fa
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #21 Skrevet 7. mars 2014 Sorry, men jeg slipper ikke inn løskatter i huset mitt. Både fordi de er fulle av flått og andre sykdommer, fordi de ofte er helt krakilske og kan skade min sønn og fordi jeg har en katt og de to ville antagelig sloss. Synd med løskatter, men går en grense for hva jeg kan utsette meg og mine for.... Anonymous poster hash: aa816...653 Nei, er vel for mye for langt å forvente at en skal gidde å bruke noen kroner på en telefon til politi/mattilsyn eller dyrebeskyttelse.. Hva forventer du hvis din katt skulle rote seg bort fra hjemmet, hadde ikke du satt pris på at noen tok seg av katten til du kom å hentet den, eller hadde du unnet den den samme skjebne som denne katten her har lidd?? Anonymous poster hash: 5b0a0...7fa Skal politi eller sånn bruke masse tid på å løpe rundt i nabolaget for å finne katten da? Politi her jeg bor hadde i allefall ikke brukt tid på det. Og jeg kan heller ikke ta fri fra jobb for å vente på at noen hadde kommet å hentet en katt. Vil heller ikke inn å ta stivkrampe sprøyte fordi den hadde klort og bitt meg. Man kan ikke hjelpe alt og alle i verden. Jeg har valgt å hjelpe mennesker. Det er en krevende jobb som tar mye tid. Katter er nedprioritert. Anonymous poster hash: aa816...653
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #22 Skrevet 7. mars 2014 Sorry, men jeg slipper ikke inn løskatter i huset mitt. Både fordi de er fulle av flått og andre sykdommer, fordi de ofte er helt krakilske og kan skade min sønn og fordi jeg har en katt og de to ville antagelig sloss. Synd med løskatter, men går en grense for hva jeg kan utsette meg og mine for.... Anonymous poster hash: aa816...653 Nei, er vel for mye for langt å forvente at en skal gidde å bruke noen kroner på en telefon til politi/mattilsyn eller dyrebeskyttelse.. Hva forventer du hvis din katt skulle rote seg bort fra hjemmet, hadde ikke du satt pris på at noen tok seg av katten til du kom å hentet den, eller hadde du unnet den den samme skjebne som denne katten her har lidd?? Anonymous poster hash: 5b0a0...7fa Skal politi eller sånn bruke masse tid på å løpe rundt i nabolaget for å finne katten da? Politi her jeg bor hadde i allefall ikke brukt tid på det. Og jeg kan heller ikke ta fri fra jobb for å vente på at noen hadde kommet å hentet en katt. Vil heller ikke inn å ta stivkrampe sprøyte fordi den hadde klort og bitt meg. Man kan ikke hjelpe alt og alle i verden. Jeg har valgt å hjelpe mennesker. Det er en krevende jobb som tar mye tid. Katter er nedprioritert. Anonymous poster hash: aa816...653 Jeg hentet en gang en kattunge som hadde gått seg vill. Der hadde naboene gått sammen, det var alltid noen som var hjemme. Når de hadde fått inn katten, da ringte de til meg, så hentet jeg en sulten katt. Det var en flott katt, men alt for ung til å gå ute alene. Alternativt, kan du skaffe en kattefelle, for katten kommer nok tilbake flere ganger. Da kan katten gå i fellen og sitte der mens du er på jobb. Du kan også sette ut mat til pus til et fast tidspunkt hver dag. Det legger katten fort merke til. Har sett dette med egne øyne. Katten lærte fort hvilket klokkeslett maten ble satt ut. Det er så lett å gjøre så lite, men det betyr så mye for den det gjelder. Anonymous poster hash: 5aee6...14d
Katteskinnet Skrevet 7. mars 2014 #23 Skrevet 7. mars 2014 Sorry, men jeg slipper ikke inn løskatter i huset mitt. Både fordi de er fulle av flått og andre sykdommer, fordi de ofte er helt krakilske og kan skade min sønn og fordi jeg har en katt og de to ville antagelig sloss. Synd med løskatter, men går en grense for hva jeg kan utsette meg og mine for.... Anonymous poster hash: aa816...653 Lag en varmekasse. Da kan du gi katten mat og sørge for at den holder seg varm frem til du får ringt dyrebeskyttelsen/veterinær. Får helt vondt inni meg av denne historien, og måtte klemme min egen katt hardt. Grusomt.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #24 Skrevet 7. mars 2014 Sorry, men jeg slipper ikke inn løskatter i huset mitt. Både fordi de er fulle av flått og andre sykdommer, fordi de ofte er helt krakilske og kan skade min sønn og fordi jeg har en katt og de to ville antagelig sloss. Synd med løskatter, men går en grense for hva jeg kan utsette meg og mine for.... Anonymous poster hash: aa816...653 Nei, er vel for mye for langt å forvente at en skal gidde å bruke noen kroner på en telefon til politi/mattilsyn eller dyrebeskyttelse.. Hva forventer du hvis din katt skulle rote seg bort fra hjemmet, hadde ikke du satt pris på at noen tok seg av katten til du kom å hentet den, eller hadde du unnet den den samme skjebne som denne katten her har lidd?? Anonymous poster hash: 5b0a0...7fa Skal politi eller sånn bruke masse tid på å løpe rundt i nabolaget for å finne katten da? Politi her jeg bor hadde i allefall ikke brukt tid på det. Og jeg kan heller ikke ta fri fra jobb for å vente på at noen hadde kommet å hentet en katt. Vil heller ikke inn å ta stivkrampe sprøyte fordi den hadde klort og bitt meg. Man kan ikke hjelpe alt og alle i verden. Jeg har valgt å hjelpe mennesker. Det er en krevende jobb som tar mye tid. Katter er nedprioritert. Anonymous poster hash: aa816...653 Nei, det er godt mulig at politiet ikke har mulighet, men de frivillige i dyrebeskyttelsen bruker mer enn gjerne fritiden sin på å finne katten..er selvfølgelig pga sånn som deg,at katter lider skjebner som denne. Anonymous poster hash: 5b0a0...7fa
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #25 Skrevet 7. mars 2014 Sorry, men jeg slipper ikke inn løskatter i huset mitt. Både fordi de er fulle av flått og andre sykdommer, fordi de ofte er helt krakilske og kan skade min sønn og fordi jeg har en katt og de to ville antagelig sloss. Synd med løskatter, men går en grense for hva jeg kan utsette meg og mine for.... Anonymous poster hash: aa816...653 Nei, er vel for mye for langt å forvente at en skal gidde å bruke noen kroner på en telefon til politi/mattilsyn eller dyrebeskyttelse.. Hva forventer du hvis din katt skulle rote seg bort fra hjemmet, hadde ikke du satt pris på at noen tok seg av katten til du kom å hentet den, eller hadde du unnet den den samme skjebne som denne katten her har lidd?? Anonymous poster hash: 5b0a0...7fa Skal politi eller sånn bruke masse tid på å løpe rundt i nabolaget for å finne katten da? Politi her jeg bor hadde i allefall ikke brukt tid på det. Og jeg kan heller ikke ta fri fra jobb for å vente på at noen hadde kommet å hentet en katt. Vil heller ikke inn å ta stivkrampe sprøyte fordi den hadde klort og bitt meg. Man kan ikke hjelpe alt og alle i verden. Jeg har valgt å hjelpe mennesker. Det er en krevende jobb som tar mye tid. Katter er nedprioritert. Anonymous poster hash: aa816...653 Nei, det er godt mulig at politiet ikke har mulighet, men de frivillige i dyrebeskyttelsen bruker mer enn gjerne fritiden sin på å finne katten..er selvfølgelig pga sånn som deg,at katter lider skjebner som denne. Anonymous poster hash: 5b0a0...7fa Mulig det.... og også pga sånne som meg at mange mennesker som kanskje ikke ville overlevd lever videre. Mulig du har tid til det, men jeg har ikke kapasitet til å redde hele verden. Anonymous poster hash: aa816...653
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå