Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #1 Skrevet 6. mars 2014 Ja, det høres nok sytete ut, og det er derfor jeg syter her- og ikke til noen andre. Er vel helt ærlig litt lei meg. Har vært stetante til denne jenta i 7 år, og min bror har fått barn med hennes mor og både jeg og mine foreldre har behandlet dem alle likt. Mine to barn omtaler både jenta og søskene som søskenbarn, og siden moren var veldig obs på dette med at hun ikke måtte behandles dårligere har vi nok kanskje til tider gitt henne mer oppmerksomhet enn hva søskene har fått. Så er det konfirmasjon snart. Er bedt om å bake, samme er mine foreldre. Jeg har hjulpet til med diverse i planleggingen. Moren har stor familie, samme har faren til jenta. Så jeg er ikke bedt og mine foreldre er kun bedt til kaffe. Mamma sa ingenting men jeg så på henne at hun også var skuffet, og er kanskje på deres vegne jeg syns det er verst. Og mine barn kommer til å bli veldig skuffet, har vært snakket om denne dagen lenge og de har vært med i lokale osv når jeg hjalp dem med planlegging. Vet ikke hva jeg vil med innlegget. Er ikke sånn at jeg er tenkt ta det opp. Ville bare få det ut. Kanksje jeg samtidig kan få noen andre til å tenke seg om. Når det handler om å inkludere er det viktig at det blir gjort begge veier! Anonymous poster hash: 83f81...230
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #2 Skrevet 6. mars 2014 Dette synes jeg er dårlig gjort, men jeg ser for meg at det blir gjort slik pga. økonomi. Når den tid kommer vil jeg strekke meg langt for å kunne invitere hele stefamilien i konfirmasjonen til min gutt. Anonymous poster hash: caa9d...e96
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #3 Skrevet 6. mars 2014 Skjønner godt hvordan du har det. Jeg er stemor til en gutt som skal stå til konfirmasjon i år, har kjent vært i livet hans i 6,5 år nå. Jeg og barnet jeg har med mannen min er invitert. Men ingen fra min familie blir invitert. Mannen min skrev de på lista over hans/vår side av familien, men mor strøyk de av lista, for det var ikke guttens familie. Familien min har behandla de barna akkurat som alle de andre barna i familien disse åra. Og barna ønsker å besøke de når det er en stund siden sist. Jeg liker dette svært dårlig, og har mest lyst til å droppe hele selskapet, så får mannen reise alene mens jeg og barnet finner på noe annet. For sånn jeg ser det, er ikke min familie som har stilt opp og tatt disse barna under sine vinger regnet som familie, nei da er ikke jeg heller familie. Anonymous poster hash: 74477...725
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #4 Skrevet 6. mars 2014 Da hadde jeg nok gitt beskjed om at mor kan ikke forvente dere skal gi like mye i gave til henne siden dere nå kun er gode nok til å komme til kaffe. Jeg ville ikke bakt kake, for siden både hun og bf har stor familie kan vel de stå for det så kan du heller bake når ungene du er tante til skal konfirmeres. Anonymous poster hash: fcbfb...2c5
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 6. mars 2014 #5 Skrevet 6. mars 2014 Da hadde jeg nok gitt beskjed om at mor kan ikke forvente dere skal gi like mye i gave til henne siden dere nå kun er gode nok til å komme til kaffe. Jeg ville ikke bakt kake, for siden både hun og bf har stor familie kan vel de stå for det så kan du heller bake når ungene du er tante til skal konfirmeres. Anonymous poster hash: fcbfb...2c5 Jeg hadde ikke giddet å bake heller. Kall meg gjerne smålig, men jeg klarer ikke folk som forventer hjelp i hue og ræva uten å gi noe som helst tilbake og anse den som hjelper for å være annenrangs.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #6 Skrevet 6. mars 2014 Da hadde jeg nok gitt beskjed om at mor kan ikke forvente dere skal gi like mye i gave til henne siden dere nå kun er gode nok til å komme til kaffe. Jeg ville ikke bakt kake, for siden både hun og bf har stor familie kan vel de stå for det så kan du heller bake når ungene du er tante til skal konfirmeres. Anonymous poster hash: fcbfb...2c5 Jeg har allerede fikset gave. Kjøpt noe og en ting har jeg laget, og dette vet moren. Har holdt på med den gaven i nesten ett år og har jo fått info/bilder o.l fra moren så syns hun kunne sagt noe. Og nei: jeg er ikke bedt til kaffe. Det ble mine foreldre. Og veldig glad de ble involvert, men syns de kunne fått komme til middag. Anonymous poster hash: 83f81...230
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #7 Skrevet 6. mars 2014 Skjønner godt hvordan du har det. Jeg er stemor til en gutt som skal stå til konfirmasjon i år, har kjent vært i livet hans i 6,5 år nå. Jeg og barnet jeg har med mannen min er invitert. Men ingen fra min familie blir invitert. Mannen min skrev de på lista over hans/vår side av familien, men mor strøyk de av lista, for det var ikke guttens familie. Familien min har behandla de barna akkurat som alle de andre barna i familien disse åra. Og barna ønsker å besøke de når det er en stund siden sist. Jeg liker dette svært dårlig, og har mest lyst til å droppe hele selskapet, så får mannen reise alene mens jeg og barnet finner på noe annet. For sånn jeg ser det, er ikke min familie som har stilt opp og tatt disse barna under sine vinger regnet som familie, nei da er ikke jeg heller familie. Anonymous poster hash: 74477...725 Uff, ja dette blir jo akkurat det samme. Har en venninne som er alene med ett barn hvor far kun ser barnet sporadisk hjemme hos dem. Der inviteres ikke kjæresten til far selv om de har vært sammen i 6 år. Det fordi barn og denne kjæresten ikke kjenner hverandre noe særlig. Jeg skjønner godt den avgjørelsen, og noe annet ville vel vært litt merkelig. Når det derimot er snakk om barn som en har et skikkelig forhold til, at en er blitt glad i de og ser på som nær familie er det sårt. Og jeg ser for meg at det desverre kan endre hvordan en ser på ting. Anonymous poster hash: 83f81...230
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #8 Skrevet 6. mars 2014 Er det samme hvert år hos oss. Min familie er aldri invitert på noe, og ønsker vi å arrangere blir det dårlig stemning. Stefars familie derimot er velkomne alle sammen. Tror faktisk ikke mor tenker så langt at det er akkurat det samme... Hun har jo ingenting med min familie å gjøre, men stefars familie har jo hun masse med å gjør. Men for barnet hennes er det ikke slik. Han er like mye med alle. Velvel.. Jeg hever meg over det, og sier nok en gang til meg selv at det å være stemor virkelig ikke er noen dans på roser. Mor har liksom alltid rett, selv om hun har feil! Anonymous poster hash: 68874...1da
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #9 Skrevet 6. mars 2014 Skjønner godt at du er lei deg! Jeg er ikke stemor, men på motsatt side. Barnet mitt har både foreldre og bonusforeldre. Da vi hadde festen vår hos faren hans, min eks, var det helt naturlig å invitere hele familien. Han behandles også likt selv om det er halvsøsken/stefamilie i bildet, og jeg som mor er jo utrolig takknemlig for det, så vil helst vise den andre familien at det settes pris på. Rotete skrevet, men som mor ville jeg satt stor pris på stetanter og steonkler som behandlet mitt barn så fint:) Anonymous poster hash: 6fd49...d34
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #10 Skrevet 6. mars 2014 Noen ganger blir det rett og slett for mange gjester hvis all ste-familie skal inviteres. Det kan bli veldig vansklig å vite hvor man setter grensen. Jeg tror ikke hverken jenta eller foreldrene har gjort dette for å markere avstand eller noe sånt. At de ber om hjelp til planlegging og baking viser heller at de anser deg som en nær person. Jeg forstår godt at det er sårt ikke å bli invitert, men prøv å slå deg til ro med at det desverre blir slik noen ganger når barn har stefamilie. Det viktige er ikke at du er i selskapet. Det viktige er at du forteller jenta at hun betyr mye for deg. Gi henne gaven du har planlagt og ikke bebreid henne for dette. Kansje er det hennes biologiske fars familie som føler det blir for vansklig om din familie får for mye plass og kansje det rett og slett hadde blitt alt for mange mennesker om alle stetanter, onkler, søskenbarn og besteforeldre skulle inviteres. Det er jo kansje en stefamilie på hennes fars side også. Noen ganger må man sette en begrensning på et logisk sted, selv om det betyr at man må utelate noen man egentlig gjerne ville hatt der. Anonymous poster hash: b4092...552
Våryr ✿ Skrevet 6. mars 2014 #11 Skrevet 6. mars 2014 Noen ganger blir det rett og slett for mange gjester hvis all ste-familie skal inviteres. Det kan bli veldig vansklig å vite hvor man setter grensen. Jeg tror ikke hverken jenta eller foreldrene har gjort dette for å markere avstand eller noe sånt. At de ber om hjelp til planlegging og baking viser heller at de anser deg som en nær person. Jeg forstår godt at det er sårt ikke å bli invitert, men prøv å slå deg til ro med at det desverre blir slik noen ganger når barn har stefamilie. Det viktige er ikke at du er i selskapet. Det viktige er at du forteller jenta at hun betyr mye for deg. Gi henne gaven du har planlagt og ikke bebreid henne for dette. Kansje er det hennes biologiske fars familie som føler det blir for vansklig om din familie får for mye plass og kansje det rett og slett hadde blitt alt for mange mennesker om alle stetanter, onkler, søskenbarn og besteforeldre skulle inviteres. Det er jo kansje en stefamilie på hennes fars side også. Noen ganger må man sette en begrensning på et logisk sted, selv om det betyr at man må utelate noen man egentlig gjerne ville hatt der. Anonymous poster hash: b4092...552 Men da syns jeg man burde forklare dette. Ikke bare la være å invitere. Jeg forstår godt at dette er sårt. Det er vondt å gi mye av seg selv, når man ikke blir satt like mye pris på andre veien.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #12 Skrevet 6. mars 2014 Noen ganger blir det rett og slett for mange gjester hvis all ste-familie skal inviteres. Det kan bli veldig vansklig å vite hvor man setter grensen. Jeg tror ikke hverken jenta eller foreldrene har gjort dette for å markere avstand eller noe sånt. At de ber om hjelp til planlegging og baking viser heller at de anser deg som en nær person. Jeg forstår godt at det er sårt ikke å bli invitert, men prøv å slå deg til ro med at det desverre blir slik noen ganger når barn har stefamilie. Det viktige er ikke at du er i selskapet. Det viktige er at du forteller jenta at hun betyr mye for deg. Gi henne gaven du har planlagt og ikke bebreid henne for dette. Kansje er det hennes biologiske fars familie som føler det blir for vansklig om din familie får for mye plass og kansje det rett og slett hadde blitt alt for mange mennesker om alle stetanter, onkler, søskenbarn og besteforeldre skulle inviteres. Det er jo kansje en stefamilie på hennes fars side også. Noen ganger må man sette en begrensning på et logisk sted, selv om det betyr at man må utelate noen man egentlig gjerne ville hatt der. Anonymous poster hash: b4092...552 Men da syns jeg man burde forklare dette. Ikke bare la være å invitere. Jeg forstår godt at dette er sårt. Det er vondt å gi mye av seg selv, når man ikke blir satt like mye pris på andre veien. Ja, broren til HI burde sakt noe, men det hender man ikke gjør alt som man burde gjøre. Ikke legg for mye i det. Anonymous poster hash: b4092...552
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #13 Skrevet 6. mars 2014 Jeg hadde to stefamilier da jeg ble konfirmert, begge hadde vært i livet mitt siden jeg var 2 år. Skulle vi ha invitert alle sammen hadde vi blitt alt for mange rett og slett, kanskje dette er tilfellet her også? Det var forøvrig ingen sure miner fra stefamiliene, og jeg fikk gaver av alle sammen allikevel Anonymous poster hash: 23acc...a7e
FrkKværner Skrevet 6. mars 2014 #14 Skrevet 6. mars 2014 Uff , dette syntes jeg var skikkelig dårlig gjort! Forstår godt at du er lei deg. Kan hun ha glemt å invitere deg eller er du bevist utelukket Uansett, du har full rett til å være skuffet. TrøsteKlem
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #15 Skrevet 6. mars 2014 Noen ganger blir det rett og slett for mange gjester hvis all ste-familie skal inviteres. Det kan bli veldig vansklig å vite hvor man setter grensen. Jeg tror ikke hverken jenta eller foreldrene har gjort dette for å markere avstand eller noe sånt. At de ber om hjelp til planlegging og baking viser heller at de anser deg som en nær person. Jeg forstår godt at det er sårt ikke å bli invitert, men prøv å slå deg til ro med at det desverre blir slik noen ganger når barn har stefamilie. Det viktige er ikke at du er i selskapet. Det viktige er at du forteller jenta at hun betyr mye for deg. Gi henne gaven du har planlagt og ikke bebreid henne for dette. Kansje er det hennes biologiske fars familie som føler det blir for vansklig om din familie får for mye plass og kansje det rett og slett hadde blitt alt for mange mennesker om alle stetanter, onkler, søskenbarn og besteforeldre skulle inviteres. Det er jo kansje en stefamilie på hennes fars side også. Noen ganger må man sette en begrensning på et logisk sted, selv om det betyr at man må utelate noen man egentlig gjerne ville hatt der. Anonymous poster hash: b4092...552 Takk for fint innlegg. Ikke stefamilie på fars side, og på denne siden er det bare foreldrene mine, mine to barn og meg. Vi er liten familie og derfor gjør det kanskje ekstra sårt siden vi er såpass få og nære. Anonymous poster hash: 83f81...230
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #16 Skrevet 6. mars 2014 Uff , dette syntes jeg var skikkelig dårlig gjort! Forstår godt at du er lei deg. Kan hun ha glemt å invitere deg eller er du bevist utelukket Uansett, du har full rett til å være skuffet. TrøsteKlem "Hun"? Hvorfor er det bare mora som skal få skyld her, og ikke Hi sin bror? Anonymous poster hash: ac602...518
FrkKværner Skrevet 6. mars 2014 #17 Skrevet 6. mars 2014 Uff , dette syntes jeg var skikkelig dårlig gjort! Forstår godt at du er lei deg. Kan hun ha glemt å invitere deg eller er du bevist utelukket Uansett, du har full rett til å være skuffet. TrøsteKlem "Hun"? Hvorfor er det bare mora som skal få skyld her, og ikke Hi sin bror? Anonymous poster hash: ac602...518 Haha Beklager. Såklart har de begge like mye skyld. Slapp av, ingen grunn til panikk selv om jeg gjorde en megastor feil med å utelukke bror;-p
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #18 Skrevet 6. mars 2014 Uff , dette syntes jeg var skikkelig dårlig gjort! Forstår godt at du er lei deg. Kan hun ha glemt å invitere deg eller er du bevist utelukket Uansett, du har full rett til å være skuffet. TrøsteKlem "Hun"? Hvorfor er det bare mora som skal få skyld her, og ikke Hi sin bror? Anonymous poster hash: ac602...518 Haha Beklager. Såklart har de begge like mye skyld. Slapp av, ingen grunn til panikk selv om jeg gjorde en megastor feil med å utelukke bror;-pRelax, ingen som har panikk her.Syntes bare det var veldig rart st du skrev "hun", altså svigerinna. Selv ville jeg primært blitt skuffa over min egen bror, som står meg nærmere. Men altså: ingen panikk. Anonymous poster hash: ac602...518
FrkKværner Skrevet 6. mars 2014 #19 Skrevet 6. mars 2014 Uff , dette syntes jeg var skikkelig dårlig gjort! Forstår godt at du er lei deg. Kan hun ha glemt å invitere deg eller er du bevist utelukket Uansett, du har full rett til å være skuffet. TrøsteKlem "Hun"? Hvorfor er det bare mora som skal få skyld her, og ikke Hi sin bror? Anonymous poster hash: ac602...518 Haha Beklager. Såklart har de begge like mye skyld. Slapp av, ingen grunn til panikk selv om jeg gjorde en megastor feil med å utelukke bror;-pRelax, ingen som har panikk her.Syntes bare det var veldig rart st du skrev "hun", altså svigerinna. Selv ville jeg primært blitt skuffa over min egen bror, som står meg nærmere. Men altså: ingen panikk. Anonymous poster hash: ac602...518 Hehe godt å høre. Skulle egentlig skrive "de" men tenkte litt feil da jeg skrev. Er absolutt delt skyld :-)
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #20 Skrevet 6. mars 2014 Skal man inkludere stebarn, bør man da bli inkludert andre veien også. Dette er helt uhørt. Jeg hadde kun gitt gaven jeg hadde lagd, og droppet den andre. Og så hadde jeg ikke vært tante for dette barnet på lik linje med ekte tantebarn videre. Synes dette er smålig gjort av de. Rart at en stefamilie blir for mange når det gjelder dette, men ikke når det feks kommer til gaver fra stefamilien. Handler ofte om å ta, og kommer til kort når det skal gis noe tilbake :/ Anonymous poster hash: 42b41...25d
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #21 Skrevet 6. mars 2014 Min bror syns dette var ekkelt og han som ga meg beskjed. Han var ikke enig i avgjørelsen men dette er altså moren, faren og jenta sin avgjørelse. Mine barn har ingen far rundt seg og hans familie har de heller ikke kontakt med. Min bror har bestandig stilt veldig opp for guttene og tatt de med på fotballtreninger ol. Etter han fikk egne barn er det naturligvis blitt mindre, men jeg har før kjent på dette at det virker som moren ikke liker det. Føles som at vi skal inkludere hennes barn, men hun er ikke interessert i å inkludere tilbake. Mine barn har tross alt delt velvillig på besteforeldre som de har bare ett par av og de har aldri gjort noen forskjell. Og det er der jeg kjenner skoen trykker; at det bare forventes men ikke gis noe tilbake. Anonymous poster hash: 83f81...230
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #22 Skrevet 6. mars 2014 Hadde ihvertfall droppa å gi den gaven du hadde tenkt å gi, heller kjøpt noe billigere. Og uhørt å bli bedt om å bake. Anonymous poster hash: 6ad54...52b
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #23 Skrevet 6. mars 2014 Det å holde tilbake gave og å "ikke skulle være tante for dette barnet på lik linje som andre tantebarn videre" -er jo bare usle ting som går utover BARNET -som er helt uskyldig i hele situasjonen. Uhørt! Da er det bedre at du evt overlater bakingen til noen i "den ekte familien", da det ikke går utover konfirmanten på noen måte. Anonymous poster hash: 5b3ec...aee
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #24 Skrevet 6. mars 2014 Uff da, skjønner godt du er skuffet og lei deg. Det har sikkert bare med plassmangel, økonomi, og rettferdighet ovenfor begge biologiske foreldre? Aner ikke jeg.. Min datter har mye mer med stefamilien på min nye samboers side, enn familien til den biologiske faren. Hun har egentlig ikke noe spesielt med faren sin å gjøre heller. Jeg hadde ihvertfall nektet å gjennomføre en konfirmasjon uten stefamilien hennes tilstede. De er de som stiller opp, og er som en familie for henne og oss Anonymous poster hash: 79e71...65c
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #25 Skrevet 6. mars 2014 Det å holde tilbake gave og å "ikke skulle være tante for dette barnet på lik linje som andre tantebarn videre" -er jo bare usle ting som går utover BARNET -som er helt uskyldig i hele situasjonen. Uhørt! Da er det bedre at du evt overlater bakingen til noen i "den ekte familien", da det ikke går utover konfirmanten på noen måte. Anonymous poster hash: 5b3ec...aee Gaven er blant annet et stor minneramme med masse småting i og annet som jeg har samlet opp. Hun har vært mye hos oss og jeg har både tegninger, bilder ol. I tillegg har moren bidratt med noe og noen venninner jeg har snakket med, så gaven skal hun få. Har også kjøpt noe for lenge siden. Den "ekte familien" som du henviser til er god på å dele ut store ord, og skryte av seg selv på FB osv, men når det kommer til stykket stiller de lite opp. Stiller aldri opp til slike ting, og det er mine foreldre som har sittet barnevakt, som har strikket, kjøpt feriegaver, tatt hun med på ting og rett og slett behandlet hennes som sitt barnebarn. Merker at å skrive innlegget ikke gjorde meg godt- har gått fra å være skuffa til en smule "sur"😳😝 Anonymous poster hash: 83f81...230
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå