Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #1 Skrevet 6. mars 2014 Karneval i bhg i går. Der var det flere ulike dyr, cowboy, politi, brannmann, spiderman, lege, klovn, pirat, troll og en baker. Dette var guttene. Jentene var prinsesser. Riktignok varierte kjolefargen melllm rosa, lilla og en gul. Men ut over det var de kliss like. Hvordan er deres jenter ? Er prinsesse det eneste alternativet når det kommer til utkledning ? Til og med de minste barna kom med rosa silkekjole... Trodde ikke det var så ille... Anonymous poster hash: f123a...46e
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #2 Skrevet 6. mars 2014 Ja,det er ganske ille at det er det eneste de vil være. min datter ville også være prinsesse, men så snakket vi om hva de andre skulle være og at det var kjedelig at alle jentene var det samme. så hun endte opp med å være noe annet. men hun insisterer på at neste år da skal hun også være prinsesse. heldigvis er det en periode, det går jo over. Anonymous poster hash: bcefb...147
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #3 Skrevet 6. mars 2014 Jeg har en svært oppegående barnehagejente, MEN også hun har prinsessedilla. Jeg prøvde så godt jeg kunne å friste med spennende påkledning av flere slag, men hun betakket seg. Trøsten min er at det forhåpentligvis går over. Anonymous poster hash: 7f23c...cc5
Von Hertelhofen Skrevet 6. mars 2014 #4 Skrevet 6. mars 2014 Jeg tar på jenta "prinsessekjole" kun fordi hun fikk kostymet til 2års dagen sin. Så det blir et billig karneval for min del. Hun er som sagt to og har ingen formening om hva et karneval er, og hadde vært happy uansett hva jeg hadde tatt på henne.
LivetErEnLek Skrevet 6. mars 2014 #5 Skrevet 6. mars 2014 I vår barnehage har det vært jobbet mye med mangfold og like muligheter for gutter og jenter. Både i personalgruppa og foreldrene. På karnevallet forrige uke, var det ikke en eneste prinsesse å spore blandt de 12 jentene på gruppa til datteren min. Kanskje dette er tilfeldig, eller kanskje det at jentene har andre drømmer enn å være prinsesse er ett resultat av det holdningsarbeidet som har blitt lagt ned.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #6 Skrevet 6. mars 2014 Jeg skjønner egentlig ikke problemet. Så vil de fleste jenter være prinsesser en liten periode i livet. Og hva så? Man blir ikke en stereotypisk pyntedokke resten av livet fordet. Anonymous poster hash: 8637d...f01
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #7 Skrevet 6. mars 2014 , eller kanskje det at jentene har andre drømmer enn å være prinsesse er ett resultat av det holdningsarbeidet som har blitt lagt ned. Min prinsesseutkledde jente har heldigvis andre drømmer enn i bli prinsesse når hun blir stor (da vil hun bli "doktor"), selv om hun holder litt på å bli weekend-prinsesse. Anonymous poster hash: 7f23c...cc5
Gjest Skrevet 6. mars 2014 #8 Skrevet 6. mars 2014 Her i barnehagen var de små jentene både kuer, ole brum, krokodiller OG prinsesser De ansatte fortalte at i år var folk skikkelige kreative med ungene sine. Ikke bare Sabeltann / Spidermann og prinsesse.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #9 Skrevet 6. mars 2014 Min datter er en merkelig skrue Hun er superjentete, men prinsesse og dukker? Nei, takk. Her vil hun være Peter Pan, dinosaur, og lignende. Nærmeste hun har kommet prinsesse var da hun ville være Kleopatra. La barna gå kledd som de vil. Kjedelig med alle prinsessene i en periode, men det går nok over. Anonymous poster hash: 685ab...246
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #10 Skrevet 6. mars 2014 De ansatte fortalte at i år var folk skikkelige kreative med ungene sine. Ikke bare Sabeltann / Spidermann og prinsesse. Jeg er også kreativ, og syr gjerne kostymer selv. Det hjelper imidliertid lite når jenta KUN vil være prinsesse. Anonymous poster hash: 7f23c...cc5
Fru vims Skrevet 6. mars 2014 #11 Skrevet 6. mars 2014 Selv 2 åringen her i huset innsisterte på å være prinsesse. I fjor var hun noe annet fordi da var det jeg som bestemte. Men i år da hun er stor nok til å bestemme så var det kun prinsesse som gjaldt. Tenker at det er nok bare for en periode.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #12 Skrevet 6. mars 2014 Min ene var prinsesse et par år ogtoppet det med "superdronningprinsessefe" da hun var 5. Den andre har vært andre ting, hai, hare (det har begge vært), sjørøver, spøkelse mm. De siste karnevalene har "prinsessejenta" vært zombi, så det går over. Anonymous poster hash: 1d502...eaa
Gjest Kira Skrevet 6. mars 2014 #13 Skrevet 6. mars 2014 Hos oss var det litt omvendt. 90% av guttene hadde kledd seg ut som Sabeltann, mens blant jentene var det hekser, prinsesser, Minnie Mus, en bie, en indianer, Pippi osv.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #14 Skrevet 6. mars 2014 Min ene var prinsesse et par år ogtoppet det med "superdronningprinsessefe" da hun var 5. He he. Jeg får tilby min jente å være superdronningprinsessefe ved neste anledning, mot at hun lover å tenke i nye baner etter dette. Anonymous poster hash: 7f23c...cc5
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #15 Skrevet 6. mars 2014 Min jente på snart 7 har fortsatt ikke vært prinsesse på karneval. Hun er av og til prinsesse her hjemme, men like ofte alt mulig annet. Hun er ei lita jente med bein i nesa som ikke bryr seg om hvorvidt hun skiller seg ut. Anonymous poster hash: 4645e...0be
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #16 Skrevet 6. mars 2014 Dattera vår på 5 år fikk valget mellom Pippi, indianerjente, prinsesse og senjorita. 100% klart svar med en gang at hun skulle være indianerjente for det "fisefine prinsessegreiene" kunne noen andre være;-) Kjekt med egne meninger:-) Anonymous poster hash: 2b48b...c2d
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #17 Skrevet 6. mars 2014 Karneval i bhg i går. Der var det flere ulike dyr, cowboy, politi, brannmann, spiderman, lege, klovn, pirat, troll og en baker. Dette var guttene. Jentene var prinsesser. Riktignok varierte kjolefargen melllm rosa, lilla og en gul. Men ut over det var de kliss like. Hvordan er deres jenter ? Er prinsesse det eneste alternativet når det kommer til utkledning ? Til og med de minste barna kom med rosa silkekjole... Trodde ikke det var så ille... Anonymous poster hash: f123a...46e Nei, mine jenter har da vært teletubbies, kaniner, kyllinger, bjørner, spøkelser, hekser, hunder, et kålhode og en cowboy i slike utkledningssammenhenger (og prinsesser i ny og ne) Anonymous poster hash: b19d0...06d
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #18 Skrevet 6. mars 2014 Hver gang jeg leser karnevalstrådene her inne blir jeg så glad for hvordan vår bhg løser dette. Hos oss ordner bhg kostymene og hele avdelingen kler seg ut som det samme! Ingen faller utenfor og det er enkelt å gjennomføre. Jenta mi var derfor pirat i år og syntes det var toppers! Anonymous poster hash: fd329...577
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #19 Skrevet 6. mars 2014 For å unngå at "alle" guttene er superhelt og "alle" jentene er prinsesser, har bhg vår et tema de har jobbet med i hele høst og vinter, som da er tema for årets karnevall! Det kan være alt fra yrker, til Astrid Lindgren, til Alf Prøysen, osv.. Jeg lager alltid kostymet selv, selvom jeg ikke er noe spesielt kreativ eller flink å sy, men jeg nekter å bruke masse penger på kostyme! Dessuten syns jeg det er mye "værre" med alle guttene som vil kle seg ut og ha med sverd og slikt, enn jentene som vil kle seg ut som prinsesser... Anonymous poster hash: 703c9...1a6
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #20 Skrevet 6. mars 2014 I den forrige barnehagen vår løste de fint sist med at barna fikk beskjed om å kle seg i en bestemt farge, og stille med et diadem - så skulle barnehagen gjøre dem til ulike dyr. Så byttet vi barnehage, og må innrømme at jeg reagerte litt da de spesifikt hadde "Sjørøver- og prinsesse-party". Gjett hvem som var hva... Jeg er ikke så hysterisk på den prinsesseperioden, men syns egentlig ikke at barnehagen trenger å nøre opp under den, heller. Anonymous poster hash: ed05b...ec0
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #21 Skrevet 6. mars 2014 Hos oss var alle jentene prinsesser eller hekser i år. Synes imidlertid det er like dumt når så godt som alle gutta er spiderman og andre superhelter i muskeldrakter. Min var sjørøver og var omtrent den eneste som ikke hadde muskeldrakt... Anonymous poster hash: 83db3...05f
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #22 Skrevet 6. mars 2014 For å unngå at "alle" guttene er superhelt og "alle" jentene er prinsesser, har bhg vår et tema de har jobbet med i hele høst og vinter, som da er tema for årets karnevall! Det kan være alt fra yrker, til Astrid Lindgren, til Alf Prøysen, osv.. Jeg lager alltid kostymet selv, selvom jeg ikke er noe spesielt kreativ eller flink å sy, men jeg nekter å bruke masse penger på kostyme! Dessuten syns jeg det er mye "værre" med alle guttene som vil kle seg ut og ha med sverd og slikt, enn jentene som vil kle seg ut som prinsesser... Anonymous poster hash: 703c9...1a6 De fleste barnehager har forbud mot våpen. Uansett om det er karneval eller ikke. Anonymous poster hash: 08ebd...796
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #23 Skrevet 6. mars 2014 Ingen av mine jenter har noen sinne vært prinsesse på karneval. De har vært Ole Brum, Nasse Nøff, løve, heks, Spiderman og sikkert noe annet også. Nå har jeg hatt ganske sterk påvirkning når det gjelder kostyme da, og jeg har aldri foreslått prinsesse. Anonymous poster hash: b3ce2...5ad
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #24 Skrevet 6. mars 2014 For å unngå at "alle" guttene er superhelt og "alle" jentene er prinsesser, har bhg vår et tema de har jobbet med i hele høst og vinter, som da er tema for årets karnevall! Det kan være alt fra yrker, til Astrid Lindgren, til Alf Prøysen, osv.. Jeg lager alltid kostymet selv, selvom jeg ikke er noe spesielt kreativ eller flink å sy, men jeg nekter å bruke masse penger på kostyme! Dessuten syns jeg det er mye "værre" med alle guttene som vil kle seg ut og ha med sverd og slikt, enn jentene som vil kle seg ut som prinsesser... Anonymous poster hash: 703c9...1a6 Sånt temagreier er det verste jeg vet. Jeg er lite kreativ og kan ikke sy. Ikke har jeg råd og energi til å løpe ut å kjøpe ting som passer i Astrid Lindgren eller Prøysen. Liker best frittvalg karneval siden barna alltid har noe hjemme de kan kle seg ut som enten det er sabeltann, prinsesse eller fotballspiller! Hva er galt med at alle jentene er prinsesser? Tenk så gøy å få ha en prinsesse/sabeltanndag i året! Vi byttet barnehage til vår 4 åring. Han gledet seg til karneval og skuffelsen ble stor da alle skulle gå i blå genser. Anonymous poster hash: b8c0e...75a
☆☆☆ Skrevet 6. mars 2014 #25 Skrevet 6. mars 2014 (endret) Toåringen her gjekk i ei kinesisk drakt med vattert bukse, jakke og lue. Ho har ikkje noko forhold til utkledning. Alternativet er ein ku-velourdress, vi gjekk bort frå den sida ho så lett tek av seg heildressar. Endret 6. mars 2014 av ★
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå