Gå til innhold

Jeg vil føde! :(


Anbefalte innlegg

Skrevet

Våknet kl. 03.00 av det som må betegnes som en form for rier. Hver av dem varte i et minutts tid, men ikke pokker om de ville komme tettere enn 12-16 minutter. Og etter å ha lagt med dette, uten å få sove det minste sekund, stoppet det HELT opp kl. 05.30. Da sovnet jeg. 05.50 våknet treåringen og vi sto opp. Deilig dag dette. Barnehagefri, ikke en rie å spore, og en mamma som er trøtt, trøtt, trøtt. Hvorfor? :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, den tiden du er i nå er den verste med hele greia.

Når har du termin?

Håper ikke du blir for utslitt før det skal skje.

Skrevet

Takk for sympatien. Trengte å få det ut. Har termin på søndag i følge oul, men menstermin er først onsdag om to uker, og jeg tror mer på den. Så hvem søren vet. Det kan ta evigheter ennå. Bare så irriterende å bli holdt våken. Gleder meg til nattevåk med baby, for det er mye mer givende enn murringer, jukserier, halsebrann og bekkenløsning. :)

Skrevet

*Sender fødestøv*!

Skrevet

Sender deg noen gode tanker, jeg vet så altfor godt hvordan det er å gå slik. Lykke til. :)

Skrevet

Hiver meg på med gode tanker, det er alltid lange dager på slutten, og å gå på overtid er ikke noe jeg unner noen! Det rare er at det tar ikke lang tid etter at ungen er født før du nesten savner å ha den på innsiden...

Skrevet

Uff!

Jeg gikk nesten to uker hvor jeg holdt på sånn før det virkelig satte i gang.

Du er snart i mål!

Skrevet

Sympati i bøtter og spann sendes over.

Jeg lengter 23 uker fram i tid, å være preggers er ikke noe moro i det hele tatt, dryg pinsel er det!

Klem fra meg

Skrevet

Takk dere. :) I aller aller verste fall er det igangsettelse om to uker, men vi får for alt i verden håpe på at hun har vett til å komme ut av seg selv lenge før det. Har ikke snev av noen aktivitet nå. Var innom legekontoret for urinprøve og blodtrykk nå. Lavt blodtrykk, men alt ok. Og trøtt som fy. Håper bare virkelig ikke at hver natt fremover blir som denne.

 

Men sant som amandine sier. Husker det fra første gang. Det går bare et øyeblikk før man savner sparkene og glemmer nøyaktig hvor tungt man hadde det på slutten. :)

Skrevet

Jeg tror det å være drittlei på slutten er naturens måte å fikse det så vi ikke gruer til fødselen, men bare gleder oss til å komme i gang.

 

De to siste gangene gikk jeg over en uke over termin, og jeg mistet seriøst troen på at babyen noen gang skulle komme ut. Jeg såg for meg en karriere som talkshowgjesten som var evig gravid :P

 

Men ut kom de, skjønnasene våre, og jeg kan love på tro og ære at jeg aldri, aldri, aldri har savnet å være gravid!

 

Sender bøttevis med fødestøv og ønsker deg en god natts søvn før det setter i gang.

 

Kjenner at jeg misunner deg det du står foran. Fødsel og det første møtet er så stort at man nesten ikke fatter det <3

Skrevet

Takk dere. :) I aller aller verste fall er det igangsettelse om to uker, men vi får for alt i verden håpe på at hun har vett til å komme ut av seg selv lenge før det. Har ikke snev av noen aktivitet nå. Var innom legekontoret for urinprøve og blodtrykk nå. Lavt blodtrykk, men alt ok. Og trøtt som fy. Håper bare virkelig ikke at hver natt fremover blir som denne.

Men sant som amandine sier. Husker det fra første gang. Det går bare et øyeblikk før man savner sparkene og glemmer nøyaktig hvor tungt man hadde det på slutten. :)

Jeg kan forsikre deg om at JEG ALDRI vil komme til å savne å gå gravid. Grudde meg til hele svangerskapsgreia, ok med de første sparkene, UL og spenningen, men bortsett fra det er hele opplegget med graviditet noe herk. Jeg blir feit, sur, dårlig, sur, overfølsom, sur, halsbrann, sur, bekkenløsning, sur, kvalm, sur, kviser, sur, forstopplse, og kynnere....nevnte jeg sur??

 

Men det er verdt det, men herregud så glad jeg er for at dette er aller siste gang! Ufattelig at jeg gikk med på nr 4, jeg var skeptisk, forberedt på nk ey jævlig svangerskap, jeg er elendig på å gå gravid, men forbaska god føderske når jeg kommer så langt. I grunn rart, fra å være ei huffende og puffende sky av alle tenkerlige graviditetsplager, et digert lass av sur og overfølsom gravid på grensen til det hysteriske har jeg plutselig blitt rolig, behersket, i fullstendig kontroll over situasjonen, ingen klager, dårlig humør er byttet ut med rent solskinn, smil og positivitet. Merkelige greier....midt oppi smerter rier og alt. Men utrolig hva det hjelper på å vite at endelig er graviditets helvwte over og snart baby <3 Gleder meg!!! Må bare bite sammen noen måneder til.

 

Menshytte er nevnt her inne, jeg trenger ei diger lukseriøs rugekasse!

Skrevet

Ah, er det virkelig den tiden allerede?! Sender deg bøttevis med fødestøv og gode tanker. Den siste tiden er slitsom, men "keep your eye on the price" det er jo så verdt det!

Skrevet

I dag er det jo fredag igjen, jeg hadde håpet at storebroren bommet med en uke. De siste ukene er jo veldig slitsomme, så satser på at det skjer i dag :)

Skrevet

I dag er det jo fredag igjen, jeg hadde håpet at storebroren bommet med en uke. De siste ukene er jo veldig slitsomme, så satser på at det skjer i dag :)

 

Henger meg på denne :-)

Skrevet

Den tanken har vært tenkt ja. Masrier i fleng, men ikke noe fornuftig på gang. :P

Skrevet

Slitsomt med masrier, hadde mye av sånne med nr 2, ble satt i gang litt før termin pga dem til slutt siden snuppa viste tegn til stress. Får håpe du snart kommer i fødsel.

 

Her har jeg kasta opp ørten gang siste timen nå, plutselig kvalm igjen ei stund. Så hodepina er deretter, mannen bekymra, legevakta hvis det kommer flere runder utover kvelden. Sprengt blodkar i ansiktet, blør neseblod og spytter blod. Faen så drittlei nå! Når skal ting bli bedre, blir meget lange uker til rundt skolestart til høsten hvis dette fortsetter. :(

Gjest Jigglewiggle
Skrevet

Slitsomt med masrier, hadde mye av sånne med nr 2, ble satt i gang litt før termin pga dem til slutt siden snuppa viste tegn til stress. Får håpe du snart kommer i fødsel.

 

Her har jeg kasta opp ørten gang siste timen nå, plutselig kvalm igjen ei stund. Så hodepina er deretter, mannen bekymra, legevakta hvis det kommer flere runder utover kvelden. Sprengt blodkar i ansiktet, blør neseblod og spytter blod. Faen så drittlei nå! Når skal ting bli bedre, blir meget lange uker til rundt skolestart til høsten hvis dette fortsetter. :(

Å nei, så ille :o

Klemmer på, og ønsker god bedring :)

Skrevet

Har jeg tenkt helt feil eller har du ul termin i dag? Håper det har skjedd noe :)

Skrevet

I dag ja. Men fremdeles ti dager til mensterminen, og jeg vet den er riktig. Må ærlig talt si at jeg skulle ønske jeg tok feil. Skjer ikke den minste ting her mer. Maseriene ga seg, og jeg har bare tidvis de helt enkle kynnerene jeg har hatt i månedsvis. Så ingen utsikt til fødsel med det første. Kanskje på onsdag. Da er barnepass plan a sansynligvis fremdeles influensasyk, og barnepass plan b er mange timer unna for å hente sin nye bobil. Plan c er da at pappaen og storebroren sitter på gangen på sykehuset mens jeg tar det tunge arbeidet alene. Det slo meg i dag at det er en reell mulighet.

Skrevet

I dag ja. Men fremdeles ti dager til mensterminen, og jeg vet den er riktig. Må ærlig talt si at jeg skulle ønske jeg tok feil. Skjer ikke den minste ting her mer. Maseriene ga seg, og jeg har bare tidvis de helt enkle kynnerene jeg har hatt i månedsvis. Så ingen utsikt til fødsel med det første. Kanskje på onsdag. Da er barnepass plan a sansynligvis fremdeles influensasyk, og barnepass plan b er mange timer unna for å hente sin nye bobil. Plan c er da at pappaen og storebroren sitter på gangen på sykehuset mens jeg tar det tunge arbeidet alene. Det slo meg i dag at det er en reell mulighet.

Da får du knipe igjen en dag til! Eller alliere deg med naboen? Ha ha, vi hadde naboen på stand by i tre uker før minstemann ble født ha ha ha ha det er sikkert det som var grunnen til at han ventet godt over to uker etter termin med å komme. Han var en moroklump allerede da! Lykke til!

Skrevet

I dag ja. Men fremdeles ti dager til mensterminen, og jeg vet den er riktig. Må ærlig talt si at jeg skulle ønske jeg tok feil. Skjer ikke den minste ting her mer. Maseriene ga seg, og jeg har bare tidvis de helt enkle kynnerene jeg har hatt i månedsvis. Så ingen utsikt til fødsel med det første. Kanskje på onsdag. Da er barnepass plan a sansynligvis fremdeles influensasyk, og barnepass plan b er mange timer unna for å hente sin nye bobil. Plan c er da at pappaen og storebroren sitter på gangen på sykehuset mens jeg tar det tunge arbeidet alene. Det slo meg i dag at det er en reell mulighet.

Ai, kalte ikke du på Murphy forleden? Spørs om han slår til på onsdag....

Skrevet

Bobilfolket skal innvie milliondoningen, så de kommer til å være borte til søndag. "Bare" 1.5-2 timer borte, så hvis noe skjer kommer de med bobil til sykehuset, og rekker forhåpentligvis å få barnestol og treåring installert i tide til at mannen min rekker tilbake på fødestua før pressinga. Høres ikke stressende ut det vel? Nei ikke det minste. La oss spesielt håpe at det skjer midt på natten. Mulig jeg ikke burde ha utfordret Murphy... :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...