Gå til innhold

Forbannet!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vær klar over at når permisjonen din er over om 11 dager og du går over på dagpenger, må du ha barnepass uansett om du får deg jobb med en gang eller ikke. Dersom du ikke får deg jobb, må du stille opp på det NAV krever, jobbklubb (hver dag), amokurs, jobbmesser o.l.Samt samtale med nav der du må dokumentere din aktivitet mtp søknader/intervju osv. Så ikke lurt å basere seg på å kunne gå hjemme og passe barnet samtidig som du får dagpenger. Når det er sagt, få mannen din til å søke foreldrepenger/fedrekvoten med en gang. Dere har 11 dager på dere. Behandlingstiden blir ikke regnet med. Skal han ta ut gradert permisjon eller utsette den kan han sende denne søknaden også innen 11 dager, den har samme tidsfrist.  Press på, dere har ikke råd til å miste permisjonen hans slik du beskriver det! Bør vel klare å sende søknadene innen 11 dager?? Og han må snakke med arbeidsgiver I DAG.Anonymous poster hash: 1f14c...ab7

Og stiller du ikke på tiltakene nav iverksetter, så mister du retten til dagpenger.. Det kan være noe for  deg og mannen din å tenke over. Anonymous poster hash: 6b936...0ba

Hehe..

Dere framstiller det på en slik måte, at jeg framstår som en person som er ute etter å lure til meg dagpenger.

Jajaja.., om jeg må på møter med NAV, så får jeg bare ta med meg babyen. Da jeg ikke har annet valg.

Det er jo litt tragisk at jeg skal bli rammet, forde jeg har en samboer med lav intelligens..

Han trodde jo tydeligvis at det bare var å trenere søkinga i det lengste, uten at det fikk konsekvenser.

HI

Anonymous poster hash: 30b6f...0e6

Hva er problemet, han har jo tid å søke? Dere/han har jo 11 dager på dere. Det er vel mer enn nok tid til å fylle ut søknaden. Får han ikke fingeren ut får du fylle ut søknadsskjemaet selv og få han til å signere osv. Du må jo bare få han til å gjøre det.

Du kan nok ikke ta med deg baby til nav/på tiltak, da viser du jo tydelig at du ikke har barnepass og at du ikke er reell arbeidssøker. Så ja, du prøver jo absolutt å lure til deg dagpenger du ikke har krav på da. Du kan jo ikke ha med deg en baby på f.eks jobbklubb som er hver dag kl ca 9-15. 

Anonymous poster hash: 1f14c...ab7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men du kan vel søke på jobb selv om du er hjemme med et barn? Og blir du innkalt til et jobbintervju, og evt også møter på nav, så kan sikkert mannen ta fri noen timer for å passe barnet?

Skrevet

Hvorfor har du ikke søkt jobber mens du har hatt permisjon? Da hadde du jo hatt en jobb å gå til nå.

Kanskje mannen synes du er lat som ikke har fått søkt jobber før nå, men har planlagt å gå hjemme på dagpenger?

Kanskje han hadde sett for seg sin permisjon alene med barnet, ikke at du skulle være hjemme også?Anonymous poster hash: 4ffe3...480

Og da syns du det er greit at han straffer familien med dårlig økonomi? Fordi han syns at hi er lat?

Er du like blåst som han?

Anonymous poster hash: b8424...bfa

I tillegg hvis far ikke takler at mor er hjemme, hvorfor ble han sammen med denne kvinnen? Enn si hvis mor blir langtidssykmeldt mens han er i permisjon, skal han sitte og syte da og at han må omgås kjerringa si hver dag?

Anonymous poster hash: 92b4d...fe0

Skrevet

Men du kan vel søke på jobb selv om du er hjemme med et barn? Og blir du innkalt til et jobbintervju, og evt også møter på nav, så kan sikkert mannen ta fri noen timer for å passe barnet?

Jeg har jo søkt på opptil flere jobber mens jeg var i permisjon.

På lik linje med alle andre så ønsker jeg jo å tjene penger.

Vi har også fått tildelt barnehageplass til høsten, men den vil vi jo slite å betale med når jeg ikke kan ta meg en jobb.

Aner ikke hva samboeren min har i tankene, men han forsøker jo å legge skylden på meg for at han ennå ikke har søkt. For han ville vente å se om jeg fikk napp på arbeidsmarkedet, før han ville søke.

Om jeg hadde fått fast jobb, så hadde han søkt om å ta ut sine 14 uker sammenhengende. Men nå som jeg står uten jobb, så må han søke om å få ta ut gradert permisjon. Slik at han arbeider når han har vakt, og på den måten at han ikke taper de viktigste pengene.

Men dette vil jo igjen ramme meg arbeidsmessig. For hvem vil vel ansatte en person som kan stille opp i bestemte perioder hver måned?

Hadde vertfall hjulpet meg mye å fått en fast jobb, ved tanke på min samboers opplegg.

Har levert mange søknader for en uke siden, men vet ikke hva jeg skal svare nå når jeg ikke vet om min samboer får godkjent sin søknad nå.

Da må jeg jo være ærlig å fortelle om at jeg er nybakt mamma, og slike er jo ikke akkurat populære på arbeidsmarkedet. Så er forberedt til å møte på fordommer.

Vil helst unngå å forklare hvorfor jeg ikke kan jobbe etter så og så mange uker, for da vet de jo at jeg har en baby. Ig at de da ikke vil ansette meg likevel.

HI

Skrevet

Hvorfor har du ikke søkt jobber mens du har hatt permisjon? Da hadde du jo hatt en jobb å gå til nå.Kanskje mannen synes du er lat som ikke har fått søkt jobber før nå, men har planlagt å gå hjemme på dagpenger?Kanskje han hadde sett for seg sin permisjon alene med barnet, ikke at du skulle være hjemme også?Anonymous poster hash: 4ffe3...480

Og da syns du det er greit at han straffer familien med dårlig økonomi? Fordi han syns at hi er lat?Er du like blåst som han?Anonymous poster hash: b8424...bfa

I tillegg hvis far ikke takler at mor er hjemme, hvorfor ble han sammen med denne kvinnen? Enn si hvis mor blir langtidssykmeldt mens han er i permisjon, skal han sitte og syte da og at han må omgås kjerringa si hver dag? Anonymous poster hash: 92b4d...fe0

For et latterlig innlegg..

HI

Skrevet

Jeg har jo søkt på opptil flere jobber mens jeg var i permisjon.

På lik linje med alle andre så ønsker jeg jo å tjene penger.

Vi har også fått tildelt barnehageplass til høsten, men den vil vi jo slite å betale med når jeg ikke kan ta meg en jobb.

Aner ikke hva samboeren min har i tankene, men han forsøker jo å legge skylden på meg for at han ennå ikke har søkt. For han ville vente å se om jeg fikk napp på arbeidsmarkedet, før han ville søke.

Om jeg hadde fått fast jobb, så hadde han søkt om å ta ut sine 14 uker sammenhengende. Men nå som jeg står uten jobb, så må han søke om å få ta ut gradert permisjon. Slik at han arbeider når han har vakt, og på den måten at han ikke taper de viktigste pengene.

Men dette vil jo igjen ramme meg arbeidsmessig. For hvem vil vel ansatte en person som kan stille opp i bestemte perioder hver måned?

Hadde vertfall hjulpet meg mye å fått en fast jobb, ved tanke på min samboers opplegg.

Har levert mange søknader for en uke siden, men vet ikke hva jeg skal svare nå når jeg ikke vet om min samboer får godkjent sin søknad nå.

Da må jeg jo være ærlig å fortelle om at jeg er nybakt mamma, og slike er jo ikke akkurat populære på arbeidsmarkedet. Så er forberedt til å møte på fordommer.

Vil helst unngå å forklare hvorfor jeg ikke kan jobbe etter så og så mange uker, for da vet de jo at jeg har en baby. Ig at de da ikke vil ansette meg likevel.

HI

Om dere ikke har bhg plass før til høsten ville dere uansett ikke ha barnepass etter at hans 14 uker er over. Hva skal dere gjøre med ungen da?

Dere må da kanskje satse på at du har ulønnet perm frem til høsten og søke jobber mens du er hjemme.

Anonymous poster hash: bef13...7f1

Skrevet

Hvorfor fikk du barn med en mann som tar så lite ansvar?

Skrevet

Du må jo bare ringe til NAV så snart det åpner i dag og få avklart dette, så lenge han søker innen fristen burde det vel gå greit?

Og på en måte er det noe merkelig med at han som har fast jobb skal gå hjemme med barnet når du er arbeidsledig - for samfunnet er det jo langt bedre om han jobber mens du går hjemme med babyen og søker jobber samtidig. Ja, det er endel arbeid med å søke jobber, men du kan sende avgårde søknader mens barnet sover og om kvelden. Evt. intervjuer kan du vel få barnevakt til, kanskje mannen din kan stille opp da?

Poenget er vel at hi ikke kan stå som arbeidssøker med rett til dagpenger når hun ikke har mulighet til å ta noen jobb pga manglende barnepass. Ikke at det er så himla mye jobb å skrive søknader.

Anonymous poster hash: b8424...bfa

Joa, jeg skjønner jo egentlig det. Men jeg synes det blir litt latterlig når mannen skal gå hjemme bare fordi hun skal "søke jobb". For alt jeg vet har hi vært en kjempeaktiv jobbsøker under hele permisjonen og ikke fått napp tross utallige forsøk, men hvis det ikke er tilfelle synes jeg det er synd at samfunnets ressurser skal brukes på den måten.

Samfunnets ressurser skal brukes på at pappa'n får tid med barnet sitt?

Skrevet

Har snakket med to navkonsulenter nå.

Og de sier at jeg fint kan motta dagpenger, selv om om min samboer ikke er ute i permisjon. Dette angår jo meg, og ikke han

Reddet ja! :)

HI

Skrevet

Det er ikke kun nav møter men kurs . 6 ukers er helt normalt. Der kan du ikke ha med baby . Vent å se.

Anonymous poster hash: bc2f1...b66

Skrevet

Og de sier at jeg fint kan motta dagpenger, selv om om min samboer ikke er ute i permisjon. Dette angår jo meg, og ikke han

HI

Så lenge du har tilgang på barnepass ja.. Som en annen nevner så er det et vilkår at du kan stille på kurs/aktivitet/jobb på kort varsel så du må kunne ha barnepass som kan stille på 1-2 dagers varsel. Dette er et vilkår for å være reell arbeidssøker, fyller du ikke vilkåret har du heller ikke rett på dagpenger. Om planen er at far skal ta ut permisjon straks du får tilbud om enten jobb eller kurs så er jo saken grei..

Men jeg la merke til en annen ting du skrev tidligere om at du fortsatt er ansatt? Er du ansatt som ekstrahjelp eller fast ansatt? Om du er fast ansatt i en stillingsprosent kan ikke arbeidsgiver bare si at de ikke har jobb til deg - du vil ikke få dagpenger i en slik situasjon heller.. Er du bare ekstravakt er det noe helt annet, husk at for å søke dagpenger må du levere bekreftelse på sluttårsak som din siste arbeidsgiver må fylle ut og skrive under på. 

Anonymous poster hash: 0293a...09b

Skrevet

HI

Veldig rart om du har fått den beskjeden fra noen i NAV.

De må følge reglene og da har du ikke rett på dagpenger om du ikke kan stille i tiltak og ikke er reell arbeidssøker.

Du må også skrive under på papirer der det står div om dette. Skriver du under og mottatt dagpenger på feilt grunnlag kan du også straffes for det.

Skrevet

Har snakket med to navkonsulenter nå.Og de sier at jeg fint kan motta dagpenger, selv om om min samboer ikke er ute i permisjon. Dette angår jo meg, og ikke hanReddet ja! :)HIAnonymous poster hash: 30b6f...0e6

Veldig rart om du har fått den beskjeden fra noen i NAV.De må følge reglene og da har du ikke rett på dagpenger om du ikke kan stille i tiltak og ikke er reell arbeidssøker.Du må også skrive under på papirer der det står div om dette. Skriver du under og mottatt dagpenger på feilt grunnlag kan du også straffes for det. Anonymous poster hash: bef13...7f1

Hehe..

De sa til meg at pappapermen ikke hadde noe med min sak og gjøre. Jeg er straks ferdig med min, og står uten jobb. Noe jeg aldeles ikke kan straffes for.

Heldigvis er min samboer villig til å tilpasse seg meg, om jeg endelig får napp på arbeidsmarkedet.

Inntil videre blir jeg nødt til å gå på dagpenger. Jeg har jo rett på det, i følge de jeg har pratet med:)

Alt jeg trengte å gjøre var å stå som arbeidssøker på nav, noe jeg nå er. Og å søke etter dagpenger, når jeg er ferdig med permisjonen.

Ingenting ulovlig med dette.

Og er jeg så heldig å få meg jobb raskt, ja da trenger jeg ikke dagpenger;)

HI

Skrevet

Har snakket med to navkonsulenter nå.Og de sier at jeg fint kan motta dagpenger, selv om om min samboer ikke er ute i permisjon. Dette angår jo meg, og ikke hanReddet ja! :)HIAnonymous poster hash: 30b6f...0e6

Så lenge du har tilgang på barnepass ja.. Som en annen nevner så er det et vilkår at du kan stille på kurs/aktivitet/jobb på kort varsel så du må kunne ha barnepass som kan stille på 1-2 dagers varsel. Dette er et vilkår for å være reell arbeidssøker, fyller du ikke vilkåret har du heller ikke rett på dagpenger. Om planen er at far skal ta ut permisjon straks du får tilbud om enten jobb eller kurs så er jo saken grei.. Men jeg la merke til en annen ting du skrev tidligere om at du fortsatt er ansatt? Er du ansatt som ekstrahjelp eller fast ansatt? Om du er fast ansatt i en stillingsprosent kan ikke arbeidsgiver bare si at de ikke har jobb til deg - du vil ikke få dagpenger i en slik situasjon heller.. Er du bare ekstravakt er det noe helt annet, husk at for å søke dagpenger må du levere bekreftelse på sluttårsak som din siste arbeidsgiver må fylle ut og skrive under på.  Anonymous poster hash: 0293a...09b

Min arb.giver vil nok bekrefte at jeg ikke har sluttet frivillig, men på grunn av at hun ikke hadde mer arbeid til meg.

Så jo, jeg har nok veldig rett på dagpenger:)

Er jo ikke min feil at jeg står uten arbeid nå..

Barnet mitt skal heller ikke måtte lide under av at jeg mistet jobben min, så derfor blir dagpenger redningen vår mens jeg søker meg jobb.

HI

Skrevet

Veldig rart om du har fått den beskjeden fra noen i NAV.De må følge reglene og da har du ikke rett på dagpenger om du ikke kan stille i tiltak og ikke er reell arbeidssøker.Du må også skrive under på papirer der det står div om dette. Skriver du under og mottatt dagpenger på feilt grunnlag kan du også straffes for det. Anonymous poster hash: bef13...7f1

Hehe..

De sa til meg at pappapermen ikke hadde noe med min sak og gjøre. Jeg er straks ferdig med min, og står uten jobb. Noe jeg aldeles ikke kan straffes for.

Heldigvis er min samboer villig til å tilpasse seg meg, om jeg endelig får napp på arbeidsmarkedet.

Inntil videre blir jeg nødt til å gå på dagpenger. Jeg har jo rett på det, i følge de jeg har pratet med:)

Alt jeg trengte å gjøre var å stå som arbeidssøker på nav, noe jeg nå er. Og å søke etter dagpenger, når jeg er ferdig med permisjonen.

Ingenting ulovlig med dette.

Og er jeg så heldig å få meg jobb raskt, ja da trenger jeg ikke dagpenger;)

HI

Ok nå forstår jeg at du HI er et troll.

Plutselig var samboeren din så behjelpelig likevel.

Skrevet

Hehe..De sa til meg at pappapermen ikke hadde noe med min sak og gjøre. Jeg er straks ferdig med min, og står uten jobb. Noe jeg aldeles ikke kan straffes for.Heldigvis er min samboer villig til å tilpasse seg meg, om jeg endelig får napp på arbeidsmarkedet.Inntil videre blir jeg nødt til å gå på dagpenger. Jeg har jo rett på det, i følge de jeg har pratet med:)Alt jeg trengte å gjøre var å stå som arbeidssøker på nav, noe jeg nå er. Og å søke etter dagpenger, når jeg er ferdig med permisjonen.Ingenting ulovlig med dette.Og er jeg så heldig å få meg jobb raskt, ja da trenger jeg ikke dagpenger;)HIAnonymous poster hash: 30b6f...0e6

Ok nå forstår jeg at du HI er et troll. Plutselig var samboeren din så behjelpelig likevel. Anonymous poster hash: bef13...7f1

Han har jo kommet hjem fra jobben sin nå, og vi har hatt oss en prat.

Nå vet jeg litt mer av ståa, da han har pratet med sjefen sin og fått tenkt litt.

Det eneste jeg frykter nå, er om hva mine potensielle arbeidsgivere vil si til dette vedrørende pappapermen.

Godt mulig at jeg må lyve å si at jeg er tilgjengelig for alt, for deretter å høre med samboer om han kan Stokke om på permisjonen/jobben sin.

Du kaller meg bare for et troll, siden jeg likevel har rett på dagpenger:) :) :)

Synes det ikke er mer enn riktig at rotnorske skattebetalere får nyte av godene, framfor løgnerske asylsøkere..

Viktig å ta vare på sine egne først.

HI

Skrevet

Hadde printet ut papirene, fylt ut det jeg kunne, dratt han i ørene og holdt han fast til han signerte. Mens jeg hadde skreket ut en stygg regle. Og sendt det i posten. For en idiotisk mann!

Anonymous poster hash: 733af...c56

Skrevet

Hadde printet ut papirene, fylt ut det jeg kunne, dratt han i ørene og holdt han fast til han signerte. Mens jeg hadde skreket ut en stygg regle. Og sendt det i posten. For en idiotisk mann!

Anonymous poster hash: 733af...c56

Skulle akkurat til å si dey selv. Fyll ut papirene og få han til å signere! Alt for å gjøre det vanskeligst mulig for seg selv! Skulle vært unødvendig, men noen ganger er det bare sånn man må gjøre det. Min mann har igså skjema-skrekk, men han hadde ikke noe problem å signere å prate med sjefen når det verste var gjort.

Anonymous poster hash: 62f85...b62

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...