Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #1 Skrevet 6. mars 2014 Nå nærmer permisjonen min straks slutt, og da skal samboeren min egentlig ta over. Men han gidder faen meg ikke å søke:/. Han glemmer stadig vekk å gjøre det, og forstår ikke at dette vil ramme meg/oss økonomisk.. Er fortiden arb.ledig fordi jeg mistet jobben når jeg ble gravid. Og nå hadde jeg håpet på å kunne søke på jobber mens han er i permisjon, i tillegg til at jeg må gå på dagpenger. Men så lenge samboeren min ikke får fingeren ut av ræva, så kan jeg risikere å måtte gå hjemme uten å motta dagpenger(fordi jeg naturlig nok ikke kan søke meg på jobber jeg ikke kan ta). Han sier så til meg at Jo, dagpenger kan jeg få uansett. Selv om jeg ikke kan søke på jobber som tvunget hjemmeværende. Han er helt blottet for vett, og forstår ikke det at dagpenger kun skal brukes på ærlig vis, og da helst når jeg står som arb.søker og vil ta meg arbeid! Hva gjør jeg ned han?? Permisjonen min går ut om 11 dager. Tror dere han rekker å få godkjent søknaden sin innen den tid, dersom jeg tvinger han til å få sendt inn søknaden i morgen? HI Anonymous poster hash: 30b6f...0e6
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #2 Skrevet 6. mars 2014 Fedrekvoten starter automatisk etter at fellesperioden utløper, med mindre far søker om utsettelse. Hvis ikke, risikerer han å miste alle ukene. Anonymous poster hash: d4c43...56e
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #3 Skrevet 6. mars 2014 Fedrekvoten starter automatisk etter at fellesperioden utløper, med mindre far søker omutsettelse. Hvis ikke, risikerer han å miste alle ukene. Anonymous poster hash: d4c43...56e Han valgte å ikke søke samtidig som jeg gjorde, da han måtte se an jobbsituasjonen sin lengre inn i tid. Så nå må han ta igjen dette, og søke. Tror han skal ta ut gradert permisjon, for å beholde de beste inntektsperiodene på jobben(vakttelefoner etc).. Jeg aner ikke hvor lang tid NAV må ha for å behandle søknaden til samboeren min.. Min permisjon går ut om 11 dager.. HI Anonymous poster hash: 30b6f...0e6
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #4 Skrevet 6. mars 2014 Han må søke innen mors sistedag av permisjon og behandlingstiden er på ca.6 uker. Langt viktigre er det kanskje at han avklarer med jobben ang. pappaperm og hvordan han skal jobbe / ikke jobbe. Anonymous poster hash: d4c43...56e
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #5 Skrevet 6. mars 2014 Haha sorry altså men dere er fucked. For en idiooooot.. Anonymous poster hash: 8d056...e91
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #6 Skrevet 6. mars 2014 Haha sorry altså men dere er fucked. For en idiooooot..Anonymous poster hash: 8d056...e91 Jepp:) Vi står igjen nå med bare 1 lønn, for jeg blir jo gående hjemme nå som han mister permisjonen sin.. Vil jo heller ikke ha rett på dagpenger nå som jeg bare må holde meg hjemme. HI Anonymous poster hash: 30b6f...0e6
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #7 Skrevet 6. mars 2014 Haha sorry altså men dere er fucked. For en idiooooot..Anonymous poster hash: 8d056...e91 Jepp:) Vi står igjen nå med bare 1 lønn, for jeg blir jo gående hjemme nå som han mister permisjonen sin.. Vil jo heller ikke ha rett på dagpenger nå som jeg bare må holde meg hjemme. HI Anonymous poster hash: 30b6f...0e6 PS! Tror altså ikke at søknaden til mannen din må være ferdigbehandlet før du er ferdig i din del av permisjonen. Men han må ha søkt (!) før din del av permisjonen er over. Høres ut som en skikkelig empatisk mann du har der! Press på! Ring NAV! Håper det ordner seg for dere Anonymous poster hash: be0cb...b9e
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #8 Skrevet 6. mars 2014 Wow... spesielt... hørtes ikke ut som en mann jeg hadde tilbrakt så mange flere dager av mitt liv med... Anonymous poster hash: 86e97...db6
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #9 Skrevet 6. mars 2014 Og han har du barn med? Anonymous poster hash: 29cff...987
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #10 Skrevet 6. mars 2014 Oj. Han syns det er viktigere å jobbe og at dere samlet har dårlig råd enn å være hjemme med eget barn og ha bedre råd? Hvor lenge var dere sammen før dere ikke barn? Og er dette virkelig en mann du vil fortsette å være sammen med? Du har helt rett i at du ikke kan få dagpenger når du ikke er reel arbeidssøker. Anonymous poster hash: bef13...7f1
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #11 Skrevet 6. mars 2014 Hvorfor har du ikke søkt jobber mens du har hatt permisjon? Da hadde du jo hatt en jobb å gå til nå. Kanskje mannen synes du er lat som ikke har fått søkt jobber før nå, men har planlagt å gå hjemme på dagpenger? Kanskje han hadde sett for seg sin permisjon alene med barnet, ikke at du skulle være hjemme også? Anonymous poster hash: 4ffe3...480
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #12 Skrevet 6. mars 2014 Hvorfor har du ikke søkt jobber mens du har hatt permisjon? Da hadde du jo hatt en jobb å gå til nå. Kanskje mannen synes du er lat som ikke har fått søkt jobber før nå, men har planlagt å gå hjemme på dagpenger? Kanskje han hadde sett for seg sin permisjon alene med barnet, ikke at du skulle være hjemme også?Anonymous poster hash: 4ffe3...480 Og da syns du det er greit at han straffer familien med dårlig økonomi? Fordi han syns at hi er lat? Er du like blåst som han? Anonymous poster hash: b8424...bfa
Cruella De Vil Skrevet 6. mars 2014 #13 Skrevet 6. mars 2014 (endret) Du må jo bare ringe til NAV så snart det åpner i dag og få avklart dette, så lenge han søker innen fristen burde det vel gå greit? Og på en måte er det noe merkelig med at han som har fast jobb skal gå hjemme med barnet når du er arbeidsledig - for samfunnet er det jo langt bedre om han jobber mens du går hjemme med babyen og søker jobber samtidig. Ja, det er endel arbeid med å søke jobber, men du kan sende avgårde søknader mens barnet sover og om kvelden. Evt. intervjuer kan du vel få barnevakt til, kanskje mannen din kan stille opp da? Endret 6. mars 2014 av minni75
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #14 Skrevet 6. mars 2014 Problemet er ikke NAV, dem rekker han fint å søke selv om utbetalingene kan bli forsinket. Problemet er arbeidsgiver som ikke har fått søknaden om permisjon. Søke jobber må du jo gjøre uansett. Det burde du ha begynt med for lenge siden. Det er hans oppgave å ordne barnepass om han ikke har ordnet seg permisjon. Anonymous poster hash: 1abe8...1e0
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #15 Skrevet 6. mars 2014 Hvorfor har du ikke søkt jobber mens du har hatt permisjon? Da hadde du jo hatt en jobb å gå til nå. Kanskje mannen synes du er lat som ikke har fått søkt jobber før nå, men har planlagt å gå hjemme på dagpenger? Kanskje han hadde sett for seg sin permisjon alene med barnet, ikke at du skulle være hjemme også?Anonymous poster hash: 4ffe3...480 Og da syns du det er greit at han straffer familien med dårlig økonomi? Fordi han syns at hi er lat? Er du like blåst som han? Anonymous poster hash: b8424...bfa HI burde jo hatt flere måneder til å søke på jobber siden hun mistet jobben da hun ble gravid. Det er vel hennes feil at hun ikke gidder søke på jobb før permisjonen går ut. Virker litt planlagt at hun vil gå hjemme lenger å få dagpenger av NAV. Dersom mannen har en jobb han trives med så forstår jeg mannen godt som ikke gidder hå hjemme to voksne og et barn i flere uker. Når det er sagt bør han iallefall søke slik han kan ta permisjon over lengre tid. Men da er vel heller ikke HI reel arbeidssøker siden hun da ikke kan starte en jobb pga barnet? Du kan jo søke på kvelds og nattjobber? Alt etter hvilken utdanning du har? Anonymous poster hash: 4ffe3...480
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #16 Skrevet 6. mars 2014 Du må jo bare ringe til NAV så snart det åpner i dag og få avklart dette, så lenge han søker innen fristen burde det vel gå greit? Og på en måte er det noe merkelig med at han som har fast jobb skal gå hjemme med barnet når du er arbeidsledig - for samfunnet er det jo langt bedre om han jobber mens du går hjemme med babyen og søker jobber samtidig. Ja, det er endel arbeid med å søke jobber, men du kan sende avgårde søknader mens barnet sover og om kvelden. Evt. intervjuer kan du vel få barnevakt til, kanskje mannen din kan stille opp da? Poenget er vel at hi ikke kan stå som arbeidssøker med rett til dagpenger når hun ikke har mulighet til å ta noen jobb pga manglende barnepass. Ikke at det er så himla mye jobb å skrive søknader. Anonymous poster hash: b8424...bfa
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #17 Skrevet 6. mars 2014 Hvorfor har du ikke søkt jobber mens du har hatt permisjon? Da hadde du jo hatt en jobb å gå til nå. Kanskje mannen synes du er lat som ikke har fått søkt jobber før nå, men har planlagt å gå hjemme på dagpenger? Kanskje han hadde sett for seg sin permisjon alene med barnet, ikke at du skulle være hjemme også?Anonymous poster hash: 4ffe3...480 Og da syns du det er greit at han straffer familien med dårlig økonomi? Fordi han syns at hi er lat?Er du like blåst som han?Anonymous poster hash: b8424...bfa HI burde jo hatt flere måneder til å søke på jobber siden hun mistet jobben da hun ble gravid. Det er vel hennes feil at hun ikke gidder søke på jobb før permisjonen går ut. Virker litt planlagt at hun vil gå hjemme lenger å få dagpenger av NAV. Dersom mannen har en jobb han trives med så forstår jeg mannen godt som ikke gidder hå hjemme to voksne og et barn i flere uker. Når det er sagt bør han iallefall søke slik han kan ta permisjon over lengre tid. Men da er vel heller ikke HI reel arbeidssøker siden hun da ikke kan starte en jobb pga barnet? Du kan jo søke på kvelds og nattjobber? Alt etter hvilken utdanning du har? Anonymous poster hash: 4ffe3...480 Da burde han i det minste søkt utsettelse av sin permisjon. Og det er ihvertfall for sent å gjøre nå. Uansett hvordan du vrir på dette, er det først og fremst mannens ansvar å få tatt ut den permisjonen han har krav på. Om han egentlig har lyst å være med barnet da. Det var da veldig så ivrig du var etter å forsvare denne tufsen da? Anonymous poster hash: b8424...bfa
Cruella De Vil Skrevet 6. mars 2014 #18 Skrevet 6. mars 2014 Du må jo bare ringe til NAV så snart det åpner i dag og få avklart dette, så lenge han søker innen fristen burde det vel gå greit? Og på en måte er det noe merkelig med at han som har fast jobb skal gå hjemme med barnet når du er arbeidsledig - for samfunnet er det jo langt bedre om han jobber mens du går hjemme med babyen og søker jobber samtidig. Ja, det er endel arbeid med å søke jobber, men du kan sende avgårde søknader mens barnet sover og om kvelden. Evt. intervjuer kan du vel få barnevakt til, kanskje mannen din kan stille opp da? Poenget er vel at hi ikke kan stå som arbeidssøker med rett til dagpenger når hun ikke har mulighet til å ta noen jobb pga manglende barnepass. Ikke at det er så himla mye jobb å skrive søknader. Anonymous poster hash: b8424...bfa Joa, jeg skjønner jo egentlig det. Men jeg synes det blir litt latterlig når mannen skal gå hjemme bare fordi hun skal "søke jobb". For alt jeg vet har hi vært en kjempeaktiv jobbsøker under hele permisjonen og ikke fått napp tross utallige forsøk, men hvis det ikke er tilfelle synes jeg det er synd at samfunnets ressurser skal brukes på den måten.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #19 Skrevet 6. mars 2014 Hvorfor har du ikke søkt jobber mens du har hatt permisjon? Da hadde du jo hatt en jobb å gå til nå. Kanskje mannen synes du er lat som ikke har fått søkt jobber før nå, men har planlagt å gå hjemme på dagpenger? Kanskje han hadde sett for seg sin permisjon alene med barnet, ikke at du skulle være hjemme også?Anonymous poster hash: 4ffe3...480 Og da syns du det er greit at han straffer familien med dårlig økonomi? Fordi han syns at hi er lat?Er du like blåst som han?Anonymous poster hash: b8424...bfa HI burde jo hatt flere måneder til å søke på jobber siden hun mistet jobben da hun ble gravid. Det er vel hennes feil at hun ikke gidder søke på jobb før permisjonen går ut.Virker litt planlagt at hun vil gå hjemme lenger å få dagpenger av NAV. Dersom mannen har en jobb han trives med så forstår jeg mannen godt som ikke gidder hå hjemme to voksne og et barn i flere uker. Når det er sagt bør han iallefall søke slik han kan ta permisjon over lengre tid. Men da er vel heller ikke HI reel arbeidssøker siden hun da ikke kan starte en jobb pga barnet? Du kan jo søke på kvelds og nattjobber? Alt etter hvilken utdanning du har? Anonymous poster hash: 4ffe3...480 Da burde han i det minste søkt utsettelse av sin permisjon. Og det er ihvertfall for sent å gjøre nå. Uansett hvordan du vrir på dette, er det først og fremst mannens ansvar å få tatt ut den permisjonen han har krav på. Om han egentlig har lyst å være med barnet da. Det var da veldig så ivrig du var etter å forsvare denne tufsen da? Anonymous poster hash: b8424...bfa Jeg synes det er feil av HI at hun utnytter dagpenger på den måten. Her har hun gått arbeidsledig veldig lenge og først når permisjonen går ut skal hun begynne å søke jobber. Det lyser lang vei at hun har planlagt å få gå hjemme lenger og i tillegg få dagpenger. Det tar ofte lang tid å få jobb også. Lurer på hva planen er å gjøre etter at mannen sin permisjon er utgått? Regner med det ikke er sørlig til plan pga HI tenker at hun kan gå hjemme på dagpenger? Mange trives i jobben sin, kanskje mannen til HI hadde gjort en insats på permisjonen dersom hi hadde en jobb å gå til. Det er alltid to sider av en sak og det hadde vært spennende å høre mannensin versjon. Anonymous poster hash: 4ffe3...480
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #20 Skrevet 6. mars 2014 Fedrekvoten starter automatisk etter at fellesperioden utløper, med mindre far søker om utsettelse. Hvis ikke, risikerer han å miste alle ukene. Anonymous poster hash: d4c43...56e Nei han må søke uansett. Anonymous poster hash: f7f78...87c
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #21 Skrevet 6. mars 2014 Vær klar over at når permisjonen din er over om 11 dager og du går over på dagpenger, må du ha barnepass uansett om du får deg jobb med en gang eller ikke. Dersom du ikke får deg jobb, må du stille opp på det NAV krever, jobbklubb (hver dag), amokurs, jobbmesser o.l. Samt samtale med nav der du må dokumentere din aktivitet mtp søknader/intervju osv. Så ikke lurt å basere seg på å kunne gå hjemme og passe barnet samtidig som du får dagpenger. Når det er sagt, få mannen din til å søke foreldrepenger/fedrekvoten med en gang. Dere har 11 dager på dere. Behandlingstiden blir ikke regnet med. Skal han ta ut gradert permisjon eller utsette den kan han sende denne søknaden også innen 11 dager, den har samme tidsfrist. Press på, dere har ikke råd til å miste permisjonen hans slik du beskriver det! Bør vel klare å sende søknadene innen 11 dager?? Og han må snakke med arbeidsgiver I DAG. Anonymous poster hash: 1f14c...ab7
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #22 Skrevet 6. mars 2014 Vær klar over at når permisjonen din er over om 11 dager og du går over på dagpenger, må du ha barnepass uansett om du får deg jobb med en gang eller ikke. Dersom du ikke får deg jobb, må du stille opp på det NAV krever, jobbklubb (hver dag), amokurs, jobbmesser o.l. Samt samtale med nav der du må dokumentere din aktivitet mtp søknader/intervju osv. Så ikke lurt å basere seg på å kunne gå hjemme og passe barnet samtidig som du får dagpenger. Når det er sagt, få mannen din til å søke foreldrepenger/fedrekvoten med en gang. Dere har 11 dager på dere. Behandlingstiden blir ikke regnet med. Skal han ta ut gradert permisjon eller utsette den kan han sende denne søknaden også innen 11 dager, den har samme tidsfrist. Press på, dere har ikke råd til å miste permisjonen hans slik du beskriver det! Bør vel klare å sende søknadene innen 11 dager?? Og han må snakke med arbeidsgiver I DAG. Anonymous poster hash: 1f14c...ab7 Og stiller du ikke på tiltakene nav iverksetter, så mister du retten til dagpenger.. Det kan være noe for deg og mannen din å tenke over. Anonymous poster hash: 6b936...0ba
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #23 Skrevet 6. mars 2014 Vær klar over at når permisjonen din er over om 11 dager og du går over på dagpenger, må du ha barnepass uansett om du får deg jobb med en gang eller ikke. Dersom du ikke får deg jobb, må du stille opp på det NAV krever, jobbklubb (hver dag), amokurs, jobbmesser o.l.Samt samtale med nav der du må dokumentere din aktivitet mtp søknader/intervju osv. Så ikke lurt å basere seg på å kunne gå hjemme og passe barnet samtidig som du får dagpenger. Når det er sagt, få mannen din til å søke foreldrepenger/fedrekvoten med en gang. Dere har 11 dager på dere. Behandlingstiden blir ikke regnet med. Skal han ta ut gradert permisjon eller utsette den kan han sende denne søknaden også innen 11 dager, den har samme tidsfrist. Press på, dere har ikke råd til å miste permisjonen hans slik du beskriver det! Bør vel klare å sende søknadene innen 11 dager?? Og han må snakke med arbeidsgiver I DAG.Anonymous poster hash: 1f14c...ab7 Og stiller du ikke på tiltakene nav iverksetter, så mister du retten til dagpenger.. Det kan være noe for deg og mannen din å tenke over. Anonymous poster hash: 6b936...0ba Hehe.. Dere framstiller det på en slik måte, at jeg framstår som en person som er ute etter å lure til meg dagpenger. Jajaja.., om jeg må på møter med NAV, så får jeg bare ta med meg babyen. Da jeg ikke har annet valg. Det er jo litt tragisk at jeg skal bli rammet, forde jeg har en samboer med lav intelligens.. Han trodde jo tydeligvis at det bare var å trenere søkinga i det lengste, uten at det fikk konsekvenser. HI Anonymous poster hash: 30b6f...0e6
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #24 Skrevet 6. mars 2014 Vær klar over at når permisjonen din er over om 11 dager og du går over på dagpenger, må du ha barnepass uansett om du får deg jobb med en gang eller ikke. Dersom du ikke får deg jobb, må du stille opp på det NAV krever, jobbklubb (hver dag), amokurs, jobbmesser o.l.Samt samtale med nav der du må dokumentere din aktivitet mtp søknader/intervju osv. Så ikke lurt å basere seg på å kunne gå hjemme og passe barnet samtidig som du får dagpenger. Når det er sagt, få mannen din til å søke foreldrepenger/fedrekvoten med en gang. Dere har 11 dager på dere. Behandlingstiden blir ikke regnet med. Skal han ta ut gradert permisjon eller utsette den kan han sende denne søknaden også innen 11 dager, den har samme tidsfrist. Press på, dere har ikke råd til å miste permisjonen hans slik du beskriver det! Bør vel klare å sende søknadene innen 11 dager?? Og han må snakke med arbeidsgiver I DAG.Anonymous poster hash: 1f14c...ab7 Og stiller du ikke på tiltakene nav iverksetter, så mister du retten til dagpenger.. Det kan være noe for deg og mannen din å tenke over. Anonymous poster hash: 6b936...0ba Hehe..Dere framstiller det på en slik måte, at jeg framstår som en person som er ute etter å lure til meg dagpenger. Jajaja.., om jeg må på møter med NAV, så får jeg bare ta med meg babyen. Da jeg ikke har annet valg. Det er jo litt tragisk at jeg skal bli rammet, forde jeg har en samboer med lav intelligens.. Han trodde jo tydeligvis at det bare var å trenere søkinga i det lengste, uten at det fikk konsekvenser. HI Anonymous poster hash: 30b6f...0e6 Hvorfor har du ikke søkt jobber FØR permisjonen går ut? Hvor har du tenkt barnet skal være etter fars permisjon når du skal på jobb? Anonymous poster hash: 4ffe3...480
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #25 Skrevet 6. mars 2014 Vær klar over at når permisjonen din er over om 11 dager og du går over på dagpenger, må du ha barnepass uansett om du får deg jobb med en gang eller ikke. Dersom du ikke får deg jobb, må du stille opp på det NAV krever, jobbklubb (hver dag), amokurs, jobbmesser o.l.Samt samtale med nav der du må dokumentere din aktivitet mtp søknader/intervju osv. Så ikke lurt å basere seg på å kunne gå hjemme og passe barnet samtidig som du får dagpenger. Når det er sagt, få mannen din til å søke foreldrepenger/fedrekvoten med en gang. Dere har 11 dager på dere. Behandlingstiden blir ikke regnet med. Skal han ta ut gradert permisjon eller utsette den kan han sende denne søknaden også innen 11 dager, den har samme tidsfrist. Press på, dere har ikke råd til å miste permisjonen hans slik du beskriver det! Bør vel klare å sende søknadene innen 11 dager?? Og han må snakke med arbeidsgiver I DAG.Anonymous poster hash: 1f14c...ab7 Og stiller du ikke på tiltakene nav iverksetter, så mister du retten til dagpenger.. Det kan være noe for deg og mannen din å tenke over. Anonymous poster hash: 6b936...0ba Hehe..Dere framstiller det på en slik måte, at jeg framstår som en person som er ute etter å lure til meg dagpenger. Jajaja.., om jeg må på møter med NAV, så får jeg bare ta med meg babyen. Da jeg ikke har annet valg. Det er jo litt tragisk at jeg skal bli rammet, forde jeg har en samboer med lav intelligens.. Han trodde jo tydeligvis at det bare var å trenere søkinga i det lengste, uten at det fikk konsekvenser. HIAnonymous poster hash: 30b6f...0e6 Hvorfor har du ikke søkt jobber FØR permisjonen går ut? Hvor har du tenkt barnet skal være etter fars permisjon når du skal på jobb?Anonymous poster hash: 4ffe3...480 Hvor har jeg sakt at jeg ikke har søkt på jobber? Har søkt på faste stillinger mens jeg var i permisjon, og stilt opp på jobbintervju. Så har jeg registrert meg som arb.søker på NAV. I følge planen så skulle jeg søke dagpenger når jeg var ferdig med permisjonen, da jeg står helt uten lønn. Min tidligere arb. plass har ikke mer arbeid til meg, så jeg er fremdeles ansatt på papiret hos dem. Dette gjør at jeg har rett på dagpenger. Men nå som min samboer har rotet det ordentlig til, så kan jeg verken ta meg en jobb eller få dagpenger. HI Anonymous poster hash: 30b6f...0e6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå