Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #1 Skrevet 6. mars 2014 Nå nærmer permisjonen min straks slutt, og da skal samboeren min egentlig ta over. Men han gidder faen meg ikke å søke:/. Han glemmer stadig vekk å gjøre det, og forstår ikke at dette vil ramme meg/oss økonomisk.. Er fortiden arb.ledig fordi jeg mistet jobben når jeg ble gravid. Og nå hadde jeg håpet på å kunne søke på jobber mens han er i permisjon, i tillegg til at jeg må gå på dagpenger. Men så lenge samboeren min ikke får fingeren ut av ræva, så kan jeg risikere å måtte gå hjemme uten å motta dagpenger(fordi jeg naturlig nok ikke kan søke meg på jobber jeg ikke kan ta). Han sier så til meg at Jo, dagpenger kan jeg få uansett. Selv om jeg ikke kan søke på jobber som tvunget hjemmeværende. Han er helt blottet for vett, og forstår ikke det at dagpenger kun skal brukes på ærlig vis, og da helst når jeg står som arb.søker og vil ta meg arbeid! Hva gjør jeg ned han?? Permisjonen min går ut om 11 dager. Tror dere han rekker å få godkjent søknaden sin innen den tid, dersom jeg tvinger han til å få sendt inn søknaden i morgen? HI Anonymous poster hash: 30b6f...0e6
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #2 Skrevet 6. mars 2014 Fedrekvoten starter automatisk etter at fellesperioden utløper, med mindre far søker om utsettelse. Hvis ikke, risikerer han å miste alle ukene. Anonymous poster hash: d4c43...56e