Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #1 Skrevet 5. mars 2014 Er 8 uker på vei og Måtte bære min 9 åring(28kg) i dag som uheldigvis brakk benet i gymtimen ut fra skolen inn i bilen og inn på legevakten... Og nå i hele kveld har jeg hatt syke smerter i underlivet og ryggen, kan dette være tegn på en spontanabort?? Og kan tunge løft forårsake en abort?  Anonymous poster hash: 2de34...f83
Zalosalutt Skrevet 5. mars 2014 #2 Skrevet 5. mars 2014 Tviler sterkt på at et løft i uke 8 er avgjørende årsak til en spontanabort. Det er kanskje mer sannsynlig at du har løftet feil og kanskje fått en strekk i korsrygg eller bekkenmusklatur? Du kan jo også ha fått en vridning/strekk i ligamentbåndene?
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #3 Skrevet 5. mars 2014 søsteren min gikk å bærte tungt i hele svangerskapet uten at noe gikk galt Hun hadde en funksjonshemmet 4 åring som ikke kunne gå selv,å bodde i 3 etasje uten heis,så ble mye bæring opp og ned. Anonymous poster hash: 09af9...d77
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #4 Skrevet 6. mars 2014 Flaks at 9-åringen din er ekstremt liten  Anonymous poster hash: b0dba...51a
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #5 Skrevet 6. mars 2014 Tunge løft skaper ikke fare for abort.Årsaken til at man ikke bør løfte mer enn man normalt gjør er pga. bekkenet når man er gravid. Anonymous poster hash: cb71c...687
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #6 Skrevet 6. mars 2014 Flaks at 9-åringen din er ekstremt liten  Anonymous poster hash: b0dba...51a Det er ikke lite for en 9 åring. Heller ganske normalt. Min snart 10åring veier22-23 kg men det er jente da. Anonymous poster hash: 41bcf...b5a
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #7 Skrevet 6. mars 2014 VÃ¥r lange, slanke 4,5-Ã¥ring veier 21,3 kg. Â Anonymous poster hash: 4bfc7...af8
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #8 Skrevet 6. mars 2014 Det er nok ikke graviditeten som gir deg disse smertene. Â Anonymous poster hash: f2f9b...290
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #9 Skrevet 6. mars 2014 Det er nok ikke farlig:) Jeg har løftet tungt i hele svangerskapet med ok fra lege. De fraråder ikke lenger dette, sier kun at man skal passe på pga bekkenet som noen allerede nevnte.  Anonymous poster hash: 8cc0e...047
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #10 Skrevet 6. mars 2014 Flaks at 9-åringen din er ekstremt liten  Anonymous poster hash: b0dba...51a Min 9åri g veide også 28 kg. Mn han var ikke ekstremt liten  Anonymous poster hash: 10c74...184
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #11 Skrevet 6. mars 2014 Friske gravide med normale svangerskap tåler godt å løfte tungt. Bare vær forsiktig med rygg og bekken.  Håper smertene har roet seg og at lille har det bra inni magen. Men om det går galt, er det ikke noe du har gjort galt. Da er det naturen som ordner opp i noe som ikke er friskt.  Lykke til!  Anonymous poster hash: 5ff85...230
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #12 Skrevet 6. mars 2014 Flaks at 9-åringen din er ekstremt litenAnonymous poster hash: b0dba...51a Hva slags idiotisk ting et det å si da?  Anonymous poster hash: 5ff85...230
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #13 Skrevet 6. mars 2014 Min 9 årige jente er stor og veldig kraftig/lubben fra topp til tå. Alltid vært slik. Hun veier 40kg. Så jeg syns nok 28 er litt lite. Sikkert mer passelig vekt men  Anonymous poster hash: 648d3...eed
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #14 Skrevet 6. mars 2014 Min 9 årige jente er stor og veldig kraftig/lubben fra topp til tå. Alltid vært slik. Hun veier 40kg. Så jeg syns nok 28 er litt lite. Sikkert mer passelig vekt men  Anonymous poster hash: 648d3...eed Oi, det var mye!!!!  Anonymous poster hash: 2d966...f16
PRobert Skrevet 6. mars 2014 #15 Skrevet 6. mars 2014 Rart å mene at din tjukke datter er normalvektig..
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #16 Skrevet 6. mars 2014 Jeg tror ikke det er spontanabort som er bekymringen med tunge løft i svangerskapet. Men siden leddene er mykere og musklene i magen deler seg, er det større sjanse for å skade rygg og bekken om du løfter feil. Det er nok bare en strekk el. som er årsak til smertene. Anonymous poster hash: b8a96...c64
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #17 Skrevet 6. mars 2014 Flaks at 9-åringen din er ekstremt liten  Anonymous poster hash: b0dba...51a Ekstremt liten? Er da ikke det! Min gutt som blir ni i år er 135 høy og veier 25 kilo. Han er ikke liten.  Anonymous poster hash: 3d7d5...cc6
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #18 Skrevet 6. mars 2014 Flaks at 9-åringen din er ekstremt liten  Anonymous poster hash: b0dba...51a Ekstremt liten? Er da ikke det! Min gutt som blir ni i år er 135 høy og veier 25 kilo. Han er ikke liten.  Anonymous poster hash: 3d7d5...cc6
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #19 Skrevet 6. mars 2014  Min 9 årige jente er stor og veldig kraftig/lubben fra topp til tå. Alltid vært slik. Hun veier 40kg. Så jeg syns nok 28 er litt lite. Sikkert mer passelig vekt men  Anonymous poster hash: 648d3...eed Oi, det var mye!!!!  Anonymous poster hash: 2d966...f16  Jeg veide 35 i en alder av 9-10, og jeg var syltynn (skikkelig beinrangel). Det kommer vel an på hvordan man er bygd.  Anonymous poster hash: 88d3c...0db
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #20 Skrevet 6. mars 2014    Min 9 årige jente er stor og veldig kraftig/lubben fra topp til tå. Alltid vært slik. Hun veier 40kg. Så jeg syns nok 28 er litt lite. Sikkert mer passelig vekt men  Anonymous poster hash: 648d3...eed Oi, det var mye!!!! Anonymous poster hash: 2d966...f16 Jeg veide 35 i en alder av 9-10, og jeg var syltynn (skikkelig beinrangel). Det kommer vel an på hvordan man er bygd.  Anonymous poster hash: 88d3c...0db Da må du vel ha vært ganske høy da?  Anonymous poster hash: 3d7d5...cc6
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #21 Skrevet 6. mars 2014 Rart å mene at din tjukke datter er normalvektig.. Har da ikke skrevet ett eneste ord om at hun er normalvektig, jeg skriver da at 28 kg er vel mer passe men.. Hun ble født lubben, alltid vært lubben. Er høy av vekst. Spiser lite. Sliter med treg mage og får sjelden til stort på do. Vet ikke om det kan være årsaken, at kroppen "lagrer" opp for mye. 5 åringen min er tynn og flyr vel på do og væsker 4-5 ganger om dagen.   Anonymous poster hash: 648d3...eed
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #22 Skrevet 6. mars 2014 Rart å mene at din tjukke datter er normalvektig.. Har da ikke skrevet ett eneste ord om at hun er normalvektig, jeg skriver da at 28 kg er vel mer passe men.. Hun ble født lubben, alltid vært lubben. Er høy av vekst. Spiser lite. Sliter med treg mage og får sjelden til stort på do. Vet ikke om det kan være årsaken, at kroppen "lagrer" opp for mye. 5 åringen min er tynn og flyr vel på do og bæsjer 4-5 ganger om dagen.   Anonymous poster hash: 648d3...eed
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #23 Skrevet 6. mars 2014  Flaks at 9-åringen din er ekstremt liten  Anonymous poster hash: b0dba...51a Ekstremt liten? Er da ikke det! Min gutt som blir ni i år er 135 høy og veier 25 kilo. Han er ikke liten. Anonymous poster hash: 3d7d5...cc6 135 er vel litt kort på en 9 åring, men guttene er vel ofte et hode kortere enn jentene i den alderen  Anonymous poster hash: 648d3...eed
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #24 Skrevet 6. mars 2014   Flaks at 9-åringen din er ekstremt liten  Anonymous poster hash: b0dba...51a Ekstremt liten? Er da ikke det! Min gutt som blir ni i år er 135 høy og veier 25 kilo. Han er ikke liten. Anonymous poster hash: 3d7d5...cc6 135 er vel litt kort på en 9 åring, men guttene er vel ofte et hode kortere enn jentene i den alderen  Anonymous poster hash: 648d3...eed Gjennomsnittet for gutter på 9 år er 136, så han er nok ikke kort han er litt over snittet for sin alder. Gjennomsnittet for jenter på 9 år er 135.  Anonymous poster hash: 3d7d5...cc6
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #25 Skrevet 6. mars 2014    Flaks at 9-åringen din er ekstremt liten  Anonymous poster hash: b0dba...51a Ekstremt liten? Er da ikke det! Min gutt som blir ni i år er 135 høy og veier 25 kilo. Han er ikke liten. Anonymous poster hash: 3d7d5...cc6 135 er vel litt kort på en 9 åring, men guttene er vel ofte et hode kortere enn jentene i den alderen  Anonymous poster hash: 648d3...eed Gjennomsnittet for gutter på 9 år er 136, så han er nok ikke kort han er litt over snittet for sin alder. Gjennomsnittet for jenter på 9 år er 135.  Anonymous poster hash: 3d7d5...cc6 Ok . Jenta mi er 140, og flere jenter i klassa er lengre enn henne, så derfor jeg trodde 135 var litt lite .  Anonymous poster hash: 648d3...eed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå