Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #1 Skrevet 5. mars 2014 Jeg har ordnet en uke fri i overgangen til ny jobb og har veldig lyst til å ta med minsten på en hopp på tur til syden hvis det dukker opp noe. Mannen mener jeg er helt urimelig og nekter meg å bruke penger på dette. Er så lei meg for at han gjør dette når jeg vet denne turen vil gi min sønn en opplevelse og meg et avbrekk før jeg starter i travel fulltidsjobb som øker inntekten vår betraktelig. Må legge til at vi absolutt har råd til at vi drar. Jeg ville absolutt latt han dra hvis det var motsatt... Noen som har gode argumenter her for å overtale ham? Tar med eldste også hvis vi får innvilget permisjon fra skolen, men det er nok ikke så lett siden det er mindre enn en måned til vi evt drar. Anonymous poster hash: af53c...50c
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #2 Skrevet 5. mars 2014 Urimelig som vil bruke felles opptjening penger på ferie til barna/barnet og deg selv? Absolutt ikke. Mannen er skikkelig kjip! Enste argumentet jeg kommer på er at du har like stor medbestemmelsesrett over pengene deres som han. Han har vel ingen rett til å nekte deg noe som helst? Hva er argumentene hans mot at barnet skal få en god opplevelse da? Anonymous poster hash: ea3cf...2e0
Edelweis Skrevet 5. mars 2014 #3 Skrevet 5. mars 2014 Han er urimelig som ikke unner dere dette synes jeg.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #4 Skrevet 5. mars 2014 Kan love deg at eldste vil syns det er sårt. Anonymous poster hash: 5d3f2...e1e
Gjest Leelu30 Skrevet 5. mars 2014 #7 Skrevet 5. mars 2014 Høres ut som en egoistisk mann. Mannen min hadde aldri nekta meg å dra noe som helst sted. Han hadde med glede sendt oss avgårde på ferie alene. Mest sansynlig så hadde han blitt med siden han jobber offshore og har masse fri. Trist at ikke mannen din unner dere denne ferien. Det er HAN som er urimelig, ikke du!
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #8 Skrevet 5. mars 2014 Synes synd på største som evt. ikke får være med. Søk i dag, så får dere sikkert fri, jeg har alltid fått raskt svar på mine søknader, og fått fri. Anonymous poster hash: 1daf2...caa
moota m storebror&lillebror Skrevet 5. mars 2014 #9 Skrevet 5. mars 2014 Jeg hadde ikke dratt om ikke begge barna får være med. Det er dårlig gjort mot eldste. Hadde heller tatt en weekend til Danmark eller en storby sammen da. Hvorfor nekter mannen deg?
HvittHus Skrevet 5. mars 2014 #10 Skrevet 5. mars 2014 Du er ikke urimelig nei. Så lenge dere har økonomisk mulighet til turen, så burde det være i alles interesse at du er uthvilt og frisk til å ta fatt på ny jobb..
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #11 Skrevet 5. mars 2014 Eneste problemet jeg også ser er hvis eldste ikke får blitt med, men kommer til å forsøke å få fri dersom han godtar at vi drar.... Var bare redd man måtte søke om permisjon minst en måned før?? HI Anonymous poster hash: af53c...50c
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #12 Skrevet 5. mars 2014 Gjetter og at eldste barn ville syntes det var urettferdig. Det ville garantert mitt skolebarn ha syntes om jeg dro avgårde med lillebror. Bor du i Oslo, kan du dessuten regne med å ikke få ta fri fra skolen. Anonymous poster hash: 11cb7...0ce
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 5. mars 2014 #13 Skrevet 5. mars 2014 Man tar ikke med seg ETT av to barna på noe så stort som en sydentur. Snakk om å forskjellsbehandle barna på høyt nivå! Synes man burde bli ferdig med å dra til syden uten mann og eventuelt alle barna når man har etablert seg. Urettferdig overfor det ene barnet og mannen slik jeg ser det.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #14 Skrevet 5. mars 2014 Bor ikke i Oslo og må jo i tilfelle ordne et kjekt opplegg for henne hjemme... Anonymous poster hash: af53c...50c
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #15 Skrevet 5. mars 2014 Ville jo i så fall tatt med det andre barnet alene en annen gang. Er jo mulig å gi dem egentid også... Men er helt enig i at beste løsning blir å få med begge så da tar jeg det som forutsetning at vi i så fall drar alle 3. Mannen er ikke glad i sydenturer så det er ihvertfall ikke derfor han ikke lar oss dra. Jeg mener at jeg ikke kan dra uten at han er enig siden det er begges økonomi det går utover... Dette til tross for at vi har råd til dette... Anonymous poster hash: af53c...50c
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #16 Skrevet 5. mars 2014 Ville jo i så fall tatt med det andre barnet alene en annen gang. Er jo mulig å gi dem egentid også... Men er helt enig i at beste løsning blir å få med begge så da tar jeg det som forutsetning at vi i så fall drar alle 3. Mannen er ikke glad i sydenturer så det er ihvertfall ikke derfor han ikke lar oss dra. Jeg mener at jeg ikke kan dra uten at han er enig siden det er begges økonomi det går utover... Dette til tross for at vi har råd til dette... Anonymous poster hash: af53c...50c Vi har råd til splitter ny bil til 500 000 og merkeklær til babyen, men vi kjøper ikke det fordi om. Man MÅ ikke kjøpe/investere i alt man har råd til bare fordi man har lyst. Anonymous poster hash: b54d8...770
Elsker livet Skrevet 5. mars 2014 #17 Skrevet 5. mars 2014 Jeg syns ikke mannen di er helt urimelig, spesielt ikke om det er snakk om økonomi. Om dette f.eks går utover ferie dere alle kan ha sammen, at du tar en del av de pengene alle kunne hatt glede av ved en senere anledning.
Våryr ✿ Skrevet 5. mars 2014 #18 Skrevet 5. mars 2014 Hvorfor vil han ikke at dere skal dra? Hva er grunnen?
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #19 Skrevet 5. mars 2014 Jeg ville aldri tatt med kun det ene barnet. Det er dårlig gjort. Anonymous poster hash: 5b6b8...9e0
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #20 Skrevet 5. mars 2014 Hvorfor vil han ikke at dere skal dra? Hva er grunnen? Han sier det er pga pengene... Jeg kommer ikke til å reise hvis ikke eldste også får fri. HI Anonymous poster hash: af53c...50c
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #21 Skrevet 5. mars 2014 Hvis det er på grunn av pengene så får du sette deg ned med budsjettet og vise han at dere faktisk har råd. Anonymous poster hash: 9dc31...c7d
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #22 Skrevet 5. mars 2014 Hvis det er på grunn av pengene så får du sette deg ned med budsjettet og vise han at dere faktisk har råd. Anonymous poster hash: 9dc31...c7d Det har jeg allerede gjort. Anonymous poster hash: af53c...50c
soleia Skrevet 5. mars 2014 #23 Skrevet 5. mars 2014 Urimeleg eller ikkje, synes dette er slikt ein bør vere eininge om. Det kostar trass alt ein del av fellesøkonomien. Eg hadde heller spurt om mannen kunne ta ein fridag, og eventuellt reist på helgetur med heile familien.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #24 Skrevet 5. mars 2014 Jeg synes det er veldig rart at du har et problem med at han sier nei.. Ferietid og feriepenger er for meg (og heldigvis mannen) for familien som helhet. Helt ok å spørre, men du bør jo også akseptere at han ikke ønsker det om han har en god grunn. Har dere god nok råd til en sydentur til, med hele familien? I tillegg til at han får brukt tilsvarende med penger på seg og eldste? Du kan jo ikke bare skrape sammen penger til det du trenger... Anonymous poster hash: a9dc7...baa
Leselyset Skrevet 5. mars 2014 #25 Skrevet 5. mars 2014 Å bare ta med et barn på ferie, det er ikke mye koselig ovenfor den som ikke får være med. Og det er ikke SÅ lenge til påskeferien, vil tro han synes det er smartere, både økonomisk og for begge ungene, å ta ferietur da. Synes ikke han er så urimelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå