Anonym bruker Skrevet 4. mars 2014 #1 Skrevet 4. mars 2014 Hvor mye har dere og hvor langt tid tok det å bygge opp? Jeg er alenemor og har greid og spare helw 50.000 på et halvt år. Jeg er i full jobb og er sparsom. Veldig fornøyd! Anonymous poster hash: 454c7...9fb
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2014 #2 Skrevet 4. mars 2014 Så bra! Jeg har lest at det anbefales å ha ca 2 månedslønner i bakhånd. Det er det vi prøver å ha. Anonymous poster hash: e3a80...9bf
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2014 #3 Skrevet 4. mars 2014 Vi er to voksene, men jeg er ikke i jobb, så har hans inntekt, og jeg får AAP da, men ikke store slanten det heller. Uansett, nå er den p 80 000, måtte "svi av" 50 000 her etter brann i huset, forsikringsselskapet skal betale det, men det tar jo alt for lang tid. Vi hadde med andre ord 130 000,- spart opp over 1,5 år. Anonymous poster hash: 41722...380
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2014 #4 Skrevet 4. mars 2014 Jeg har ikke buffer fordi jeg og mannen betaler så mye bidrag at vi ikke har råd til hverken sparing, sydentur eller Tesla slik som den ene bidragsmottakeren har. BAre tenk på det du, det er egentlig pengene til barnets far du har spart opp. At aleneforeldre har råd til å spare betyr at de ikke bruker nok på barnet. Anonymous poster hash: 3ae69...d54
Leselyset Skrevet 4. mars 2014 #5 Skrevet 4. mars 2014 160 000,- her, spart opp på 3 år.. Enda ikke møtt på noen kriser (banker febrilsk i bordet) og sparer fast på kontoen hver mnd.. Er like greit tenker vi
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2014 #6 Skrevet 4. mars 2014 Jeg har ikke buffer fordi jeg og mannen betaler så mye bidrag at vi ikke har råd til hverken sparing, sydentur eller Tesla slik som den ene bidragsmottakeren har. BAre tenk på det du, det er egentlig pengene til barnets far du har spart opp. At aleneforeldre har råd til å spare betyr at de ikke bruker nok på barnet. Anonymous poster hash: 3ae69...d54 Oioi, snakk om og være bitter da... Var vel ikke det som var spørsmålet her... For at din mann har barn fra før av, er ikke andres problem.... Anonymous poster hash: ef886...798
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2014 #7 Skrevet 4. mars 2014 Jeg har ikke buffer fordi jeg og mannen betaler så mye bidrag at vi ikke har råd til hverken sparing, sydentur eller Tesla slik som den ene bidragsmottakeren har. BAre tenk på det du, det er egentlig pengene til barnets far du har spart opp. At aleneforeldre har råd til å spare betyr at de ikke bruker nok på barnet. Anonymous poster hash: 3ae69...d54 Det var vel en litt drøyt å påstå at det gjelder for HI! Anonymous poster hash: e3a80...9bf
Leselyset Skrevet 4. mars 2014 #8 Skrevet 4. mars 2014 Jeg har ikke buffer fordi jeg og mannen betaler så mye bidrag at vi ikke har råd til hverken sparing, sydentur eller Tesla slik som den ene bidragsmottakeren har. BAre tenk på det du, det er egentlig pengene til barnets far du har spart opp. At aleneforeldre har råd til å spare betyr at de ikke bruker nok på barnet. Anonymous poster hash: 3ae69...d54 Her stinker det bitterhet lang vei.. Du vet, det er ikke ALLE aleneforeldre som "tjener fett" på å være alene forsørger. Det er ikke alle fedre/mødre som gidder å betale barnebidraget heller, og ikke alltid NAV trår til med forskuddstrekk, så du kan spare deg for "jeg vet best" holdningen din og rulle inn.. Den som ikke har hoved omsorgen er like pliktig til å betale sin andel, om alle pengene trengs til barnet det året spiller ingen rolle, pengene er til barnet og barnets forsørger.. Poenget er at barn blir dyrere med årene, så om HI har råd til å sette av en buffer nå, så er jo det flott, med årene kan behovet for de være der, og vet du hva, det er for barnets beste, på lik linje som tak over hodet og mat på bordet, fordi det gir barnet trygghet.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2014 #9 Skrevet 4. mars 2014 Det gjelder vel for alle som får bidrag. Vi har to barn hver fra før og betaler begge bidrag til eksen fordi vi har lite samvær. Fellesbarnet går for lut og kaldt vann i forhold, når vi er heldig gidder eksene å gi oss litt arvetøy. Anonymous poster hash: 3ae69...d54
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2014 #10 Skrevet 4. mars 2014 Jeg har ikke buffer fordi jeg og mannen betaler så mye bidrag at vi ikke har råd til hverken sparing, sydentur eller Tesla slik som den ene bidragsmottakeren har. BAre tenk på det du, det er egentlig pengene til barnets far du har spart opp. At aleneforeldre har råd til å spare betyr at de ikke bruker nok på barnet. Anonymous poster hash: 3ae69...d54 Sikker på det? Barnefar er død. Anonymous poster hash: 454c7...9fb
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2014 #11 Skrevet 4. mars 2014 Jeg har ikke buffer fordi jeg og mannen betaler så mye bidrag at vi ikke har råd til hverken sparing, sydentur eller Tesla slik som den ene bidragsmottakeren har. BAre tenk på det du, det er egentlig pengene til barnets far du har spart opp. At aleneforeldre har råd til å spare betyr at de ikke bruker nok på barnet. Anonymous poster hash: 3ae69...d54 Sikker på det? Barnefar er død. Anonymous poster hash: 454c7...9fb Beklager virkelig, jeg tenkte ikke i de baner. Men da er du heller ikke bidragsmottaker og jeg unner deg alt godt:) Anonymous poster hash: 3ae69...d54
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2014 #12 Skrevet 4. mars 2014 Går bra og takk for det. Anonymous poster hash: 454c7...9fb
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2014 #13 Skrevet 4. mars 2014 Jeg har ikke buffer fordi jeg og mannen betaler så mye bidrag at vi ikke har råd til hverken sparing, sydentur eller Tesla slik som den ene bidragsmottakeren har. BAre tenk på det du, det er egentlig pengene til barnets far du har spart opp. At aleneforeldre har råd til å spare betyr at de ikke bruker nok på barnet. Anonymous poster hash: 3ae69...d54 Sikker på det? Barnefar er død. Anonymous poster hash: 454c7...9fb Beklager virkelig, jeg tenkte ikke i de baner. Men da er du heller ikke bidragsmottaker og jeg unner deg alt godt:) Anonymous poster hash: 3ae69...d54 Går bra og takk for det. Anonymous poster hash: 454c7...9fb
mamma_bergen Skrevet 4. mars 2014 #14 Skrevet 4. mars 2014 Jeg har ikke buffer fordi jeg og mannen betaler så mye bidrag at vi ikke har råd til hverken sparing, sydentur eller Tesla slik som den ene bidragsmottakeren har. BAre tenk på det du, det er egentlig pengene til barnets far du har spart opp. At aleneforeldre har råd til å spare betyr at de ikke bruker nok på barnet. Anonymous poster hash: 3ae69...d54 Hæ?
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2014 #15 Skrevet 4. mars 2014 Men uansett, du som var så bitter på bidragsmottager - er ikke bidraget fastsatt ut fra hva du tjener? Anonymous poster hash: e3a80...9bf
Klarer selv! Skrevet 4. mars 2014 #16 Skrevet 4. mars 2014 Jeg har ikke buffer fordi jeg og mannen betaler så mye bidrag at vi ikke har råd til hverken sparing, sydentur eller Tesla slik som den ene bidragsmottakeren har. BAre tenk på det du, det er egentlig pengene til barnets far du har spart opp. At aleneforeldre har råd til å spare betyr at de ikke bruker nok på barnet. Anonymous poster hash: 3ae69...d54 Nå er det jo ikke slik at den som har hovedomsorgen skal først bruke sine penger på barnet og så pengene fra bidragsyter. Så lenge barnet får det det trenger, og dere betaler utfra en korrekt beregning i forhold til inntekt til bidragsyter og bidragsmotaker så sparer nok ikke bidragmotaker pengene til bidragsyter. Mottakeren er bare flinkere med sine penger og lever sparsommelig.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2014 #17 Skrevet 4. mars 2014 Jeg sparer så mye jeg kan hver måned. Har nesten 200 000 og vurderer å oppgradere boligen, men liker så godt å ha pengene på kobto så jeg utsetter det hele tiden:-) det har vel tatt meg åtte år å komme opp i den summen.. saaaakte men sikkert.. Anonymous poster hash: 89daf...a4b
Frk B. Skrevet 5. mars 2014 #18 Skrevet 5. mars 2014 Vi har ikke akkuratt noe bufferkonto, men sparekonto. Men de blir nesten tømt nå når vi skal kjøpe hus. Jeg tenker å ha igjen rundt 30 000 og bygge oss oppigjen. HI: Jeg syns du skal være stolt som har spart 50 000 alene på et halvt år. Anonym #17: 200 000 på 8 år skal du også være stolt over!! Håper vi også kan klare det.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #19 Skrevet 5. mars 2014 Jeg har ikke buffer fordi jeg og mannen betaler så mye bidrag at vi ikke har råd til hverken sparing, sydentur eller Tesla slik som den ene bidragsmottakeren har. BAre tenk på det du, det er egentlig pengene til barnets far du har spart opp. At aleneforeldre har råd til å spare betyr at de ikke bruker nok på barnet. Anonymous poster hash: 3ae69...d54 For noe tull! At aleneforeldre som klarer å spare ikke bruker nok penger på barna sine??? Så kan jeg vel være like frekk å si at jeg, som alenemor, rett og slett er mye bedre til å håndtere min økonomi enn du er! Anonymous poster hash: 8d3bb...67a
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #20 Skrevet 5. mars 2014 Det gjelder vel for alle som får bidrag. Vi har to barn hver fra før og betaler begge bidrag til eksen fordi vi har lite samvær. Fellesbarnet går for lut og kaldt vann i forhold, når vi er heldig gidder eksene å gi oss litt arvetøy. Anonymous poster hash: 3ae69...d54 Ha mer samvær da. Anonymous poster hash: 5b109...e39
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #21 Skrevet 5. mars 2014 Det gjelder vel for alle som får bidrag. Vi har to barn hver fra før og betaler begge bidrag til eksen fordi vi har lite samvær. Fellesbarnet går for lut og kaldt vann i forhold, når vi er heldig gidder eksene å gi oss litt arvetøy. Anonymous poster hash: 3ae69...d54 Ha mer samvær da. Anonymous poster hash: 5b109...e39 Det tenkte jeg også. Det er litt sært at to stykker som begge velger(?) å ha lite samvær med barna sine og vet hva de har i utgifter velger å flytte sammen og få enda ett barn som de på forhånd vet at de da tydeligvis ikke har råd til å forsørge... Anonymous poster hash: 6f9da...8ff
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #22 Skrevet 5. mars 2014 Ingen buffer, betaler alt inn på flexilånet, så på en måte har vi plenty med buffer der Anonymous poster hash: 7da11...c4e
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #23 Skrevet 5. mars 2014 Vi har ca 400.000 i buffer. Men mye av det kommer fra hussalg da. Vi skal pusse opp litt, så da ryker en del der, men vi tenker å ha minst 100.000 på buffer til enhver tid. (OG har ikke tenkt å bruke 300.000 på oppussing, men resten blir nok lagt inn til nedbetaling av lånet tenker jeg ) Anonymous poster hash: bad6f...b55
moota m storebror&lillebror Skrevet 5. mars 2014 #24 Skrevet 5. mars 2014 Vi har ca 100 000kr i buffer. Jeg vet ikke hvor lang tid det har tatt og spare opp. Vi sparer hele tiden, og har fått en del penger i gaver. Men vi har også brukt en del penger i litt større summer. Vi kjøpte campingvogn, vi kjøpte nyere brukt bil og vi har giftet oss som vi betalte selv. I tillegg har vi vært på flotte ferier som vi både har spart til og brukt feriepenger på. Tanken er ikke at det skal stå 100 000kr på sparing konstant. Vi sparer til møbler, oppussing, bil, ferie osv.
Salvador Skrevet 5. mars 2014 #25 Skrevet 5. mars 2014 Et lite spm sånn litt på sidelinjen, hva tenker dere bufferen skal evt brukes til? Er det uforutsette regninger?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå