Gå til innhold

sukker i barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår bhg er ikke sukkerfri, men det er ikke kake på bursdager. Bursdagsbarnet får velge seg en varmrett på dagen sin og får krone og sang. Det syns jeg er veldig greit. Tror også de unngår prim til maten ettersom mange da kun vil ha prim. Men, de kan også få nystekte boller eller vafler til ettermiddagsmaten en gang i blant, og det syns jeg er helt greit.

Det du beskriver, HI, er ikke greit.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

altså, det er jo ikke akkuratt fritt fram de får littegrann:) voldsomt så hysteriske da .. i bhg til jenta mi får de is på bursdager (med mindre foreldre har bakt kake) , de baker innimellom, pølser; sjokolade og ostepopp på karneval, kako med krem på tur når det har vært kaldt:) på varme sommerdager har de også fått is. det er lov med yoghurt, prim å brunost, syltetøy.. de er små barn, er ikke mye de spiser :) bare for kosen. de har pizza og grøt innimellom.. da har de jo sukker på..

syns det er helt greit jeg.. faktisk forskjell på litt å ta helt av!

Det du beskriver er jo å ta helt av spør du meg....

Anonymous poster hash: f7f41...075

Skrevet

altså, det er jo ikke akkuratt fritt fram de får littegrann:) voldsomt så hysteriske da .. i bhg til jenta mi får de is på bursdager (med mindre foreldre har bakt kake) , de baker innimellom, pølser; sjokolade og ostepopp på karneval, kako med krem på tur når det har vært kaldt:) på varme sommerdager har de også fått is. det er lov med yoghurt, prim å brunost, syltetøy.. de er små barn, er ikke mye de spiser :) bare for kosen. de har pizza og grøt innimellom.. da har de jo sukker på..

Tenkte det samme.

Anonymous poster hash: 20f66...789

Skrevet

Tenkte det samme.

Enig

Anonymous poster hash: e90eb...fa4

Skrevet

Bursdagsfeiring i vår barnehage er kun med kappe, krone, "raketter" og velge sang/eventyr.

De har fokus på frukt/grønt og hoverdsaklig fisk i varmrettene. De er ikke sukkerfrie, de baker boller og lager vaffler innimellom. Det hender seg det vanker saftis på varme sommerdager. Det er lov å kose seg når det er unntakene og ikke regelen.

Jeg synes det er bra med fokus på kosthold, men like mye at de fokuserer på fisk, grønnsaker og utfordrer de litt på "ikke barnetilpasset" mat. Jeg blir så glad når ungen kommer hjem og har spist blodpannekaker eller stekt makrell i barnehagen. Selv turte jeg knapt spise annet enn pølser og pannekaker til jeg var 14 år....

Anonymous poster hash: 040af...f5e

Skrevet

Vi har våre barn i en sukkerfri barnehage. Og syntes det er helt topp. Særlig pga av alle bursdagene. De har smothie  istedenfor. Men de er ikke hysteriske heller. De får sjokolade til karnevalet og pepperkaker og lucekatter til jul. Så helt sukkerfrie er de ikke. Til og med Prim på brødskiva får de noen ganger. Og kakao.  Anonymous poster hash: 20f66...789

Da er det jo ikke en sukkerfri barnehage..

Anonymous poster hash: 4fb8d...d9b

Skrevet

Mye hysteri og kravstore foreldre ser jeg...

Ungene i våres barnehage får kakao med krem på lange turdager, pølser i brød, kaker med sukker i. Grøt med sukker på osv. Brunost og prim på fredager... osv...

De spiser taco også... Dere datt vel av stolen nå?

Å ha gode matvaner betyr at de kan begrense sine inntak. Lære å spise litt og ikke mye. Dette starter fra de er små. Så klart mange unger spiser drittmat når de blir store fordi de ikke har blitt lært opp, men heller nektet denne maten. Så fort foreldrene er uten for syne maser de på andre foreldre, familie eller går på butikken... Måtehold på samme linje som alt annet!

Anonymous poster hash: 30381...d2a
Skrevet

Vi har våre barn i en sukkerfri barnehage. Og syntes det er helt topp. Særlig pga av alle bursdagene. De har smothie  istedenfor. Men de er ikke hysteriske heller. De får sjokolade til karnevalet og pepperkaker og lucekatter til jul. Så helt sukkerfrie er de ikke. Til og med Prim på brødskiva får de noen ganger. Og kakao.  Anonymous poster hash: 20f66...789

Da er det jo ikke en sukkerfri barnehage..

Anonymous poster hash: 4fb8d...d9b

Nei den er ikke helt sukkerfri. Skal egentlig være det. Men til hverdags er den det. Er fornøyd sånn det er :)  Skulle man ha kaker hver gang noen hadde bursdag ville det blitt  veldig mange kaker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...