Anonym bruker Skrevet 3. mars 2014 #26 Skrevet 3. mars 2014 Ville helt klart ha satt leiligheten i navnet ditt. Så kan du heller overføre leiligheten til han, da han har blitt eldre og mer moden. Anonymous poster hash: fb8ea...ce1
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2014 #27 Skrevet 3. mars 2014 Jeg ville kjøpt to leiligheter. Økningen i boligverdi er høyere enn renter, så om minste barnet får penger inn på konto, vil økningen være mindre for han enn for 20 åringen. Ville satt begge i mitt navn og krevd leie av en evt samboer som jeg kunne spart til 20 åringen (som evt forskuddarv) og jeg ville leid ut den den yngste skal få og spart samme beløp som du vil få fra en evt samboer. Da tvinger du denne 17 åringen til å skaffe seg jobb og betale for seg selv og se at ting ikke kommer "rekande på ei fjøl". Og; når det er du som kjøper den, så bestemmer du hvor den ligger. Anonymous poster hash: c6eb6...691
Englenemine Skrevet 3. mars 2014 #28 Skrevet 3. mars 2014 Du er ikke vanskelig HI du er en god mor. Mest sanmsynlig er de ikke sammen om ett år og om de er vel good for them. Helt greit at ei på 17 år må vente med å eie med kjærsten. Hun kan da spare opp til å kjøpe seg inn om 5 år , eller om han selger da og de flytter sammen et annet sted de kjøper sammen.
3 i april Skrevet 3. mars 2014 #29 Skrevet 3. mars 2014 Dere bør også få inn i kontakten at den som evt skal kjøpe seg inn i leiligheten skal kjøpe seg inn til ny takst og ikke den summen dere kjøpte leiligheten for. Skjønner deg godt hi, du vil beskytte din sønns interesser og det er noe du som mor også skal gjøre. Ikke la hans kjæreste styre dette. Det at hennes mor ringer og faktisk mener at DU skal kjøpe leilighet til DEM i hennes nabolag er både frekt og egentlig ganske uforståelig, du kunne jo bedt henne om å betale halve gilde Denne jenta høres utrolig bortskjemt, grådig og utspekulert ut. Forhåpentlig så ser sønnen din det også. Mener hun seriøst at du skal kjøpe ny sofa ? Regner med at hun skal bo der med din sønn, sørg for at hun er med på og betale husleie og at hun ikke tar det for gitt at hun skal få bo der helt gratis. Egentlig så burde ikke din sønn la henne få flytte inn før hun får seg en jobb, sånn at han plutselig må forsørge henne..
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2014 #30 Skrevet 3. mars 2014 Hun høres grusom ut (beklager), men du høres da litt kontrollerende ut ved at du skal sette krav til hva sønnen din gjør med sin leilighet. Anonymous poster hash: a1709...c05
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2014 #31 Skrevet 3. mars 2014 Hun stiller vel egentlig ikke krav til hva sønnen gjør med leiligheten, det er jenta som stiller krav til hvor den skal være, hvilken leilighet som skal kjøpes og "gi meg 100 000 til møbler". Anonymous poster hash: 51c23...ae4
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2014 #32 Skrevet 3. mars 2014 17 åringen er helt urimelig. Men har du faktisk lovhjemmel til å kreve at ingen andre skal eie deler av leiligheten før om 5 år når det er sønnen din som skal eie den? Kanskje du bør eie den selv inntil videre? Jeg synes faktisk du gir sønnen din for mye i en alt for ung alder, han må jo ikke jobbe noe for det selv, lærer han da noe om å være økonomisk selvstendig? Jeg har dessverre sett flere eksempler på barn som pga arv får for mye for tidlig og rett og slett ikke klarer å stå på egne ben. Anonymous poster hash: 33eba...560
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2014 #34 Skrevet 3. mars 2014 Hei HI Synes det er veldig fornuftig å kjøpe leilighet til eldste sønnen, og sette penger av til yngstemann. Du vet jo ikke hvor den minste vil bo, kanskje han vil studere/jobbe i en annen by etter skolegang? Når det gjelder suppa leilighetskjøp, sønnen og kjæresten ville jeg gjort følgende. Sett deg ned med dem begge og ha med et regneark. Deretter spør du kjæresten førdt om hun tenker å flytte inn i din sønn sin nye leilighet. Om hun svarer ja på dette spør du når hun tenker det. Om hun sier umiddelbart, ville jeg spurt henne om hvordan hun tenker å finansiere livsoppholdet sitt. Deretter ville jeg gått gjennom et budsjett for dem, og vist henne at hun har faktisk ikke råd til å bo for seg selv uten å jobbe og at da blir det jo din sønn som må forsørge henne. Spør henne videre om hun ikke synes det er veldig urimelig. Prøv å unngå å være sint og frustrert mens du tar denne samtalen, forhold deg rolig men bestemt. Når dere har vært gjennom dette, og fått etablert at hun faktisk ikke kan flytte inn før om noen år, så tar du samme måten å rasjonalisere med henne i forhold til beliggenhet og møblement. Siden hun uansett skal bo hjemme hos mor, og det er din sønn sin leilighet blir beliggenheten bestemt utifra hans arbeidsplass. Jeg tror at du på denne måten oppnår masse respekt fra din sønn, som ser at du faktisk ikke behandler henne ufint, men forklarer henne hvorfor hun er urimelig, og kanskje til og med du og hun kan ha et godt forhold fremover? På tross av at de er unge, og sannsynligvis ikke holder sammen, er det hyggelig for alle parter å komme noen lunde overens Maser av lykke til! Anonymous poster hash: ef56f...8a3
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2014 #35 Skrevet 3. mars 2014 Jeg sys ikke du er vanskelig! Du vil jo bare sikre sønnen din økonomisk. Håper du tar til deg de gode rådene over her. Om jeg var deg, så ville jeg kontaktet en økonomisk rådgiver i banken og advokat for god råd med tanke på verdiøkning og det juridiske angående klausuler når det gjelder din sønn og hans kjæreste. Anonymous poster hash: 8a865...fb0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå