Masekråka! Skrevet 1. mars 2014 #1 Skrevet 1. mars 2014 Trenger et bilsete som reserve, det skal brukes en gang i uka og de skal kjøre 500 meter. Fra 9 kg. Noen som vet om noe billig? Evt kjøpe brukt? Er ikke sååå nøye på å bruke 3000 på et besafe, maxicosi eller lignende i denne situasjonen, men å kjøpe brukt føler jeg er skumlere enn å kjøpe billigseter pga de kan ha vært i en kræsj... Tips?
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2014 #2 Skrevet 1. mars 2014 Europris selger noen bilseter, men aner ikke hvordan de er... Anonymous poster hash: 218e1...e7e
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2014 #3 Skrevet 1. mars 2014 Man kan også kræsje selv om man bare kjører 500m en gang i uka. Anonymous poster hash: 47eb3...048
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2014 #4 Skrevet 1. mars 2014 Billig sete fra 0-25kg, bakovervendt. Plus-godkjent i svensk streng test. http://www.kjopbarnevogn.no/no/artiklar/britax-hi_way-ii-jet-black-2-2.html Invester i et godt sete, du kommer ikke til å angre dersom uhellet er ute! Anonymous poster hash: 47eb3...048
Swana Skrevet 1. mars 2014 #5 Skrevet 1. mars 2014 Biltema selger vel også bilstoler så vidt jeg vet... Men jeg kan ærlig talt ikke helt forstå at bilstol er det enkelte velger å spare inn på, var i den situasjonen selv for et par uker siden, måtte ha to ekstra stoler - og selv om det ikke er sikkert den bilen blir brukt til frakt av unger én gang i uka engang, valgte vi to "dyre" stoler... Altså kjent merke, svært gode testresulrater. Hvorfor? Jo fordi jeg ikke hadde klart å leve med tanken om at noe så lite som en bedre bilstol kunne reddet ungen min hvis uhellet skulle være ute... Skjønner at ikke alle har råd til det dyreste og beste av alt, men sikkerhet i bil setter jeg svææært høyt. Greit det er 500 m og du kjører sikkert fint, men hva med alle andre som kjører på veien...
Masekråka! Skrevet 2. mars 2014 Forfatter #6 Skrevet 2. mars 2014 Man kan også kræsje selv om man bare kjører 500m en gang i uka. Anonymous poster hash: 47eb3...048 Å? Seriøst? Godt du sa, det var jeg ikke klar over :S Det er snakk om fra barnehagen og opp bakken til huset vårt, 30 sone. Jeg er villig til å ta den sjansen. Vet folk som har ekstrasete i bil nr 2 og i besteforeldrene sine biler, som blir betydelig mer brukt og ikke minst brukt på motorveien. De betaler ikke 3000kr++ for disse setene. Kjøper et billig reseresete med god samvittighet i mitt tilfelle
Masekråka! Skrevet 2. mars 2014 Forfatter #7 Skrevet 2. mars 2014 Biltema selger vel også bilstoler så vidt jeg vet... Men jeg kan ærlig talt ikke helt forstå at bilstol er det enkelte velger å spare inn på, var i den situasjonen selv for et par uker siden, måtte ha to ekstra stoler - og selv om det ikke er sikkert den bilen blir brukt til frakt av unger én gang i uka engang, valgte vi to "dyre" stoler... Altså kjent merke, svært gode testresulrater. Hvorfor? Jo fordi jeg ikke hadde klart å leve med tanken om at noe så lite som en bedre bilstol kunne reddet ungen min hvis uhellet skulle være ute... Skjønner at ikke alle har råd til det dyreste og beste av alt, men sikkerhet i bil setter jeg svææært høyt. Greit det er 500 m og du kjører sikkert fint, men hva med alle andre som kjører på veien... Er ikke så mange andre som kjører der, siden det er 3 hus i vår "gate". Vi har bodd der i 1 år og har møtt naboene 2 ganger (i bil vel og merke). Hvis vi skulle kræsje så har jeg mine tvil om at et annet sete ville reddet barnet. Samme det, takk for tips, skal se på setene/linker osv dere har nevnt
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2014 #8 Skrevet 2. mars 2014 I stedet for å kjøpe et billig sete for å kjøre 500 meter, kan du vel heller gå? Du sparer penger og får gratis trim. Anonymous poster hash: d11ee...9f9
Masekråka! Skrevet 2. mars 2014 Forfatter #9 Skrevet 2. mars 2014 I stedet for å kjøpe et billig sete for å kjøre 500 meter, kan du vel heller gå? Du sparer penger og får gratis trim. Anonymous poster hash: d11ee...9f9 Jeg går. Vedkommende som skal hente i bhg en gang i uka gjør dessverre ikke det.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2014 #10 Skrevet 2. mars 2014 Hvorfor spørre når du allerede har bestemt deg? Et billig bilsete er ikke til å stole på, kjørelengde er uvesentlig. Kjøp et skikkelig sete, eller la være. Det er faktisk bedre å kjøpe brukt enn å kjøpe på europris. Anonymous poster hash: 48e4c...f52
Masekråka! Skrevet 2. mars 2014 Forfatter #11 Skrevet 2. mars 2014 Hvorfor spørre når du allerede har bestemt deg? Et billig bilsete er ikke til å stole på, kjørelengde er uvesentlig. Kjøp et skikkelig sete, eller la være. Det er faktisk bedre å kjøpe brukt enn å kjøpe på europris. Anonymous poster hash: 48e4c...f52 Ehh? Spist noe du ikke tålte til frokost eller?? Jeg spørr nettopp fordi jeg har bestemt meg. Les innlegget før du dummer deg ut neste gang Jeg spørr om noen vet om billige seter, ikke om noen pliiis kan overtale meg til å kjøpe sete til 3-5000 kr. Vit hva du svarer på før du svarer
Summer29 Skrevet 2. mars 2014 #12 Skrevet 2. mars 2014 Jeg kjøpte Britax two way på jollyroom, betalte 1400 kr. Vi har det som sete i bil nummer to, veldig godt sete og gutten liker godt å sitte i det!
Summer29 Skrevet 2. mars 2014 #13 Skrevet 2. mars 2014 Ser at det koster litt mer nå, jeg kjøpte det på tilbud. Men vet ikke hvilken prisklasse du tenkte?
LillaGorilla♥♥ Skrevet 2. mars 2014 #14 Skrevet 2. mars 2014 Er det beltestol eller sete med fempunktsseler du er ute etter? For en beltestol fra Besafe kan du få til 1500 kr, og den er en av de beste du får. Jeg hadde ikke spart på akkurat dette, altså, uansett. Europris og Biltemasetene kan man ikke akkurat stole på.
klg,2 boys now:) Skrevet 2. mars 2014 #15 Skrevet 2. mars 2014 Vil bare si at de setene som selges på Biltema og europris må igjennom en godkjenning for og få lov og selge de i Norge.mamma hadde Biltema sete i bilen sin har fraktet 8 barnebarn med det igjennom tidene fungerte helt greit
Appelsinpiken Skrevet 2. mars 2014 #16 Skrevet 2. mars 2014 Ja, og den godkjenningen godkjenner også oppblåsbare bilseter! Det viktigste er hvordan setet har gjort det i kræsjtester.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 2. mars 2014 #17 Skrevet 2. mars 2014 Vil bare si at de setene som selges på Biltema og europris må igjennom en godkjenning for og få lov og selge de i Norge.mamma hadde Biltema sete i bilen sin har fraktet 8 barnebarn med det igjennom tidene fungerte helt greit Den godkjenningen er knapt verdt papiret den er skrevet på. Den forteller at de er lov å bruke, ikke at de er særlig nyttige ved en kollisjon. Et oppblåsbart sete, for eksempel- hvor mye tror du det beskytter ungen i en kollisjon?
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2014 #18 Skrevet 2. mars 2014 Vil bare si at de setene som selges på Biltema og europris må igjennom en godkjenning for og få lov og selge de i Norge.mamma hadde Biltema sete i bilen sin har fraktet 8 barnebarn med det igjennom tidene fungerte helt greit Den godkjenningen er knapt verdt papiret den er skrevet på. Den forteller at de er lov å bruke, ikke at de er særlig nyttige ved en kollisjon. Et oppblåsbart sete, for eksempel- hvor mye tror du det beskytter ungen i en kollisjon? Vet du hva...De bilsetene på biltema er testet i kollisjon for de har ECE R44/04 godkjenning: http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Barn-i-bilen/Barnestol/Beltestol-39803/ http://www.besafe.no/Barnestol-tester/Forklaring-barnestol-tester-og-godkjenninger Så å si at "de ikke er verd papiret den er skrevet" på er bare uvitenhet, du har jo ikke peiling på hva du snakker om! Anonymous poster hash: 5b0a4...872
LillaGorilla♥♥ Skrevet 2. mars 2014 #19 Skrevet 2. mars 2014 (endret) Vil bare si at de setene som selges på Biltema og europris må igjennom en godkjenning for og få lov og selge de i Norge.mamma hadde Biltema sete i bilen sin har fraktet 8 barnebarn med det igjennom tidene fungerte helt greit Den godkjenningen er knapt verdt papiret den er skrevet på. Den forteller at de er lov å bruke, ikke at de er særlig nyttige ved en kollisjon. Et oppblåsbart sete, for eksempel- hvor mye tror du det beskytter ungen i en kollisjon? Vet du hva...De bilsetene på biltema er testet i kollisjon for de har ECE R44/04 godkjenning: http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Barn-i-bilen/Barnestol/Beltestol-39803/ http://www.besafe.no/Barnestol-tester/Forklaring-barnestol-tester-og-godkjenninger Så å si at "de ikke er verd papiret den er skrevet" på er bare uvitenhet, du har jo ikke peiling på hva du snakker om! Anonymous poster hash: 5b0a4...872 Ja, men det betyr ikke at de er særlig gode (nå snakker jeg om disse billigsetene). Jeg ville aldri gamblet på mitt barns sikkerhet med billigseter, så mye er sikkert. Man kan spare inn på andre ting. Endret 2. mars 2014 av LillaGorilla♥♥
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2014 #20 Skrevet 2. mars 2014 Vil bare si at de setene som selges på Biltema og europris må igjennom en godkjenning for og få lov og selge de i Norge.mamma hadde Biltema sete i bilen sin har fraktet 8 barnebarn med det igjennom tidene fungerte helt greit Den godkjenningen er knapt verdt papiret den er skrevet på. Den forteller at de er lov å bruke, ikke at de er særlig nyttige ved en kollisjon. Et oppblåsbart sete, for eksempel- hvor mye tror du det beskytter ungen i en kollisjon? Vet du hva...De bilsetene på biltema er testet i kollisjon for de har ECE R44/04 godkjenning: http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Barn-i-bilen/Barnestol/Beltestol-39803/ http://www.besafe.no/Barnestol-tester/Forklaring-barnestol-tester-og-godkjenninger Så å si at "de ikke er verd papiret den er skrevet" på er bare uvitenhet, du har jo ikke peiling på hva du snakker om! Anonymous poster hash: 5b0a4...872 Ja, men det betyr ikke at de er særlig gode (nå snakker jeg om disse billigsetene). Jeg ville aldri gamblet på mitt barns sikkerhet med billigseter, så mye er sikkert. Man kan spare inn på andre ting. men vet du dette eller tror du dette....hvordan scorer disse setene i tester? Anonymous poster hash: 5b0a4...872
Vaskekost Skrevet 2. mars 2014 #21 Skrevet 2. mars 2014 Vi har også britax two way brukt i bil nr. 2. Husker ikke hva vi betalte, men var under 2000,- Har ofte tilbud på jollyroom ser jeg som hun nevner over.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2014 #22 Skrevet 2. mars 2014 At det går ann og tenke mere på penger enn sikkerhet.... Anonymous poster hash: 07f80...90d
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2014 #23 Skrevet 2. mars 2014 Gå på europris eller Biltema, der har de billigseter. Men hvis du først er ute etter å spare penger så kan du like gjerne la være å kjøpe et sete. Skal jo "bare" kjøre 500m i 30-sone. Man har likevel ingen garantier for at de andre som kjører den veien. Tenk om det kommer en tulling i 50km/t også kommer dere i 30km/t og fronter. Da kommer du til å angre. Anonymous poster hash: a63d4...372
Masekråka! Skrevet 2. mars 2014 Forfatter #24 Skrevet 2. mars 2014 Tenkte rundt 1500,- 3000, eller 5000 som enkelte seter koster er uaktuelt. Samme for meg om enkelte ville brukt masse penger på et sete. Dere er ikke meg Vi har investert i et godt sete til daglig bruk. Det er i mine øyne bedre å kjøpe et billig nytt sete enn et brukt "dødsbra" sete. For man vet ikke om man kan stole på brukte seter heller. Er snakk om å frakte babyen 500 meter på en utrafikkert vei med fartsgrense 30 km/t. En gang i uka, ikke nødvendigvis hver uke. Har lest tråder om dette før, så vet flere gjør det. Bare ikke så mange som tør å innrømme det inne på o hellige dib. Skal sjekke ut jollyroom, takk for tips
Randi67 Skrevet 2. mars 2014 #25 Skrevet 2. mars 2014 Du kan jo kjøpe ett brukt sete, kjøp hos noen du kjenner som kan gå god for setet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå