Gå til innhold

Fordeling av husarbeid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som mener det at mannfolk også skal gjøre husarbeid. Mener dere dette helt seriøst? Å hvilken tøffelhelter er det dere har til "menn"? Setter menn i gåsetegn, for mannfolk som vasker og rydder er virkelig ikke menn i mine øyne. Jeg synes at likestillingen og latheten blandt kvinner i dag har gått alt for langt! Hovedoppgavene til oss kvinner er da virkelig å oppdra barna våre (pappaer burde jo også leke og kose med barna så klart), holde huset strøkent og ta vare på mannen vår. Hvis man har tid å overskudd etter dette så kan man så klart være med venner, drive med hobby osv.

I vår familie og omgangskrets så er det gudskjelov dette som er normalen.

Anonymous poster hash: 34b65...a8b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor skal din måte å gjøre ting på være fasiten for alle andre?

Kjønnsfordeling hvor kvinnen stod for alt i hjemmet stammer fra tiden da kun far jobbet og mor var hjemme for å føde barn, passe barna, stelle hus og hjem. Da var mors jobb i hjemmet.

I dag har de aller fleste kvinner full jobb, på lik linje med menn. Hvorfor skal kvinnen plutselig få doblet sin arbeidsbelastning, mens mannen skal være det beskyttede kjønn som er for god til å ta seg av fellesskapet?

Anonymous poster hash: ea375...f6f
Skrevet

Du er født for seint i dette århundret,du skulle vært født på 50-tallet du,da hadde du hatt det som plommen i egget. Du kunne sparke mannen ut døra hver dag og fått lønningsposen hans hver fredag,mens du kune ha sullet hjemme,født barn, tatt vare på barn, laget mat, gjort husarbeid og ligget med beina spredt hver gang herren befaler på kveldene,for du skal jo "ta vare på mannen" som du så fint sier det selv.

Heldigvis lever vi i 2014 og hva du måtte mene bryr meg midt på kneet. Heldigvis har jeg en mann som er en skikkelig mann som hogger ved,mekker bil, ordner opp i hagen, leker med barna sine og vasker gulv.

Anonymous poster hash: b105c...a51
Skrevet

Dere som mener det at mannfolk også skal gjøre husarbeid. Mener dere dette helt seriøst? Å hvilken tøffelhelter er det dere har til "menn"? Setter menn i gåsetegn, for mannfolk som vasker og rydder er virkelig ikke menn i mine øyne. Jeg synes at likestillingen og latheten blandt kvinner i dag har gått alt for langt! Hovedoppgavene til oss kvinner er da virkelig å oppdra barna våre (pappaer burde jo også leke og kose med barna så klart), holde huset strøkent og ta vare på mannen vår. Hvis man har tid å overskudd etter dette så kan man så klart være med venner, drive med hobby osv.

I vår familie og omgangskrets så er det gudskjelov dette som er normalen.

Fantastisk innspill :)

Nå blir det liv i DiB-leiren.

*lener seg tilbake med popcornbollen på fanget*

Skrevet

Haha, du troller!

Personlig vil jeg ikke ha en neandertaler til mann.

Anonymous poster hash: c8410...dd1

Skrevet

Neimen så trivelig at kona (evt trellen) til Farmen-Andreas dukker opp her inne. Velkommen :)

Skrevet

Du troller!!

Vanligvis pleier jeg å se bort ifra åpenbar trolling, men dette blir bare for dumt! Du vet at mange kvinner blir provosert av slike utsagn (og det er nettopp derfor du troller om det), og det irriterer meg! Har du virkelig så lite å finne på, at du må sitte her inne å finne på noe som irriterer andre? Fritidsproblemer!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Kjønnsfordeling hvor kvinnen stod for alt i hjemmet stammer fra tiden da kun far jobbet og mor var hjemme for å føde barn, passe barna, stelle hus og hjem. Da var mors jobb i hjemmet.

I dag har de aller fleste kvinner full jobb, på lik linje med menn. Hvorfor skal kvinnen plutselig få doblet sin arbeidsbelastning, mens mannen skal være det beskyttede kjønn som er for god til å ta seg av fellesskapet?

Jeg mener det er det riktige, rett og slett fordi det er det kvinnen er skapt til. En mann som vasker hus må jo være det mest usexy som finnes. Jeg jobber også full tid, men klarer allikevel og holde huset strøkent, følge opp barna på aktiviteter gjør vi begge to, jeg sitter i fau og su, jeg studerer og tar vare på min kjære. Ikke er jeg sliten heller, mange kvinner er ekstremt late!

Skrevet

Du troller!!

Vanligvis pleier jeg å se bort ifra åpenbar trolling, men dette blir bare for dumt! Du vet at mange kvinner blir provosert av slike utsagn (og det er nettopp derfor du troller om det), og det irriterer meg! Har du virkelig så lite å finne på, at du må sitte her inne å finne på noe som irriterer andre? Fritidsproblemer!!!!!!!!!!!!

Jeg troller ikke! Dette er min mening og slik vi og vår omgangskrets lever. Hvorfor skulle dette være trolling? Fordi jeg faktisk gjør det som i alle tider har vært jobben til kvinner?!?

Skrevet

I dag har de aller fleste kvinner full jobb, på lik linje med menn. Hvorfor skal kvinnen plutselig få doblet sin arbeidsbelastning, mens mannen skal være det beskyttede kjønn som er for god til å ta seg av fellesskapet?Anonymous poster hash: ea375...f6f

Jeg mener det er det riktige, rett og slett fordi det er det kvinnen er skapt til. En mann som vasker hus må jo være det mest usexy som finnes. Jeg jobber også full tid, men klarer allikevel og holde huset strøkent, følge opp barna på aktiviteter gjør vi begge to, jeg sitter i fau og su, jeg studerer og tar vare på min kjære. Ikke er jeg sliten heller, mange kvinner er ekstremt late! Anonymous poster hash: 34b65...a8b

Så flink du er! :-)

Skrevet

Du troller!!

Jeg troller ikke! Dette er min mening og slik vi og vår omgangskrets lever. Hvorfor skulle dette være trolling? Fordi jeg faktisk gjør det som i alle tider har vært jobben til kvinner?!?

Som jeg sa: Fritidsproblemer!!!

Skrevet

Tredvetallet ringte og ville ha deg tilbake. Nå!

Skrevet

Jeg mener det er det riktige, rett og slett fordi det er det kvinnen er skapt til. En mann som vasker hus må jo være det mest usexy som finnes. Jeg jobber også full tid, men klarer allikevel og holde huset strøkent, følge opp barna på aktiviteter gjør vi begge to, jeg sitter i fau og su, jeg studerer og tar vare på min kjære. Ikke er jeg sliten heller, mange kvinner er ekstremt late!

Så fint at det fungerer for dere og at du er supermenneske, da :)

Har en sterk mistanke om at du er blitt hjernevasket uten å forstå det, eller at du er sterkt angrepet av behov for å være i en martyrrolle uten at du ikke forstår det heller.

Ikke med min beste vilje kommer jeg til å forstå at en mann skal gå 8 timer på jobb og så ha fri de resterende 16 timene til å gjøre som han lyster. Mens kona slaver for at mannen skal få sin tiltrengte fritid.

Hvis du oppriktig mener dette, så håper jeg du er like fornøyd om x antall år når du risikerer å sitte som utbrent med en mann som du har skjemt bort i alle år. Håper det ikke skjer deg, men du ligger definitivt an til det ift risiko.

Avslutter videre diskusjon, for jeg velger å tro at du bare kjeder deg på en lørdags ettermiddag.

God helg :)

Skrevet

Mkey! Om du vil gjøre det på denne måten, samt tenke at jeg er lat og har en usexy mann, så for all del gjør bare det. Det som er så bra, er at vi lever våre egne liv, så hva jeg og mannen min gjør, har ingen påvirkning på deg. Og vice versa. :)

Vil du ofre deg for hus, mann og barn, så får det være din sak. Om jeg ikke vil, får det være min. :)

Anonymous poster hash: 0dceb...1de

Skrevet

Håper bare ikke dere lærer opp barna til å bli late hurper også.

Skrevet

Hehehe, nei takk til en mann som er så svak at han ikke kan gjøre husarbeid. Æsj...

Anonymous poster hash: e3a30...2c4

Skrevet

Menn som klarer å vaske og ta vare på seg selv/andre er faktisk veldig sexy og tiltrekkende, men smaken er vel som baken anntar jeg... ;)

Skrevet

Mannen min er så sexy når han støvsuger, særlig når han bøyer seg ned for å støvsuge under bordet.

Skrevet

En mann som ikke føler at maskuliniteten blir truet av at han tar i en mopp eller børster håret til datteren sin, det er sexy! Heldigvis har jeg en MANN!

Skrevet

Håper bare ikke dere lærer opp barna til å bli late hurper også. Anonymous poster hash: 34b65...a8b

Og om vi så gjør, er det fortsatt ikke noe som påvirker ditt liv. :)

Anonymous poster hash: 0dceb...1de

Skrevet

Er så enig med de siste som skriver her. En mann som tar et tak i hjemmet er veldig sexy!! Jeg har ikke mye lyst til å kose med mannen hvis jeg har gjort alt husarbeidet hjemme mens han gjør ingenting. Kan ikke tenke meg noe verre! Det er mange som lever med menn som gjør altfor lite hjemme og jeg skjønner ikke at de orker. Jeg er for tiden 8 uker gravid og dårlig og kjempetrøtt. Mannen har i dag vasket og ryddet hele leiligheten mens jeg sov. Gjett om jeg elsker han for det <3 <3 En ordentlig mann kaller jeg det!

Skrevet

Du troller!!

Fordi kvinner flest her til lands har jobb utenom på lik linje med mannen?

Her deler vi byrdene, eller mannen tar mest fordi han er mann. Vi er gammeldagse sånn. Mannen er familiens overhode, beskytter og forsørger. Jeg er familiens "suller". Suller hjemme for å ta meg av mann og barn. Gjør 98% av husarbeidet, innkjøp o.l. Fungerer fint for oss, men dessverre har det blitt slik i samfunnet at kvinner jobber dobbelt, og menn tror de jobber dobbelt fordi de bærer ut søppelposen en gang i blant og stiller med speilegg på på onsdagene.

Skrevet

Om du ikke er så opptatt av rettferdig fordeling av arbeid og fritid, er det veldig bra for deg:-) Og fint for deg at dere har funnet en ordning som passer for dere! :-)

Jeg har ikke kapasitet til å jobbe dobbelt, og og mannen min hadde heller ikke godtatt at jeg skulle tatt hele byrden med hus og hjem, handling etc alene om vi begge hadde jobbet fullt. Dette går selvfølgelig begge veier.

Skrevet

I vår familie og omgangskrets så er det gudskjelov dette som er normalen. Anonymous poster hash: 34b65...a8b

Ha ha, moren min som er snart 80 ville syntes du var gammeldags. Mamma og pappa giftet seg i 1958 og selv de delte på husarbeidet. Og min svigerfar var faktisk hjemme med barn, mens kona jobbet. På 60-tallet! Reis tilbake til steinalderen du.

Anonymous poster hash: 56a60...d98

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...