Gå til innhold

Lørdagslykke


Anbefalte innlegg

Skrevet

At mannen står opp kl 7, en time etter meg og ungene (ikke veldig lykke akkurat det siste, da), og jeg får tatt en laaaaaaang dusj helt alene mens han underholder dem. 

 

Fantastisk å kunne stå i nesten en time, med shavings, skrubbings og smørings til den store gullmedalje. Og nå er både fingre og tær perfekt lakkerte, ansiktet selvbrunt og håret kuret. Ikke måte på hvor lækker jeg er! ;)

 

- Dessuten venter det en flaske cava og sjokolade på meg i kjøleskapet til senere ikveld :P

Videoannonse
Annonse
Gjest Jigglewiggle
Skrevet

Åh, det hørtes helt fantastisk ut :D

Skrevet

Lykken idag er å hente campingvogna idag så vi kan dra på jentetur neste helg :D

Skrevet (endret)

Morgentur langt nedover langs elva i duskregn

Lese The Times Magazine og Style i sofaen

Våkne dødstidlig så jeg snart skal ta en liten snooooooze uten å ha mista dagen

Krokus på balkongen, påskelilje i vinduet

Jord, vermiculite, torvbriketter og frø

 

 

Og mens vi er inne på det: husk å kjøpe karsefrø! Det  er vår!

 

Og så gleder jeg meg til ETTER jeg har støvsugd og vaska.

Og ute snør det.

Endret av sug lut
Skrevet

To fortsatt i pysj dypt konsentrert over playdough og lego.

Lunkent bananbrød paleostyle som smaker kjempegodt.

Snart ferdig med langpanne hjemmesnekra frokostblanding også.

Regn ute.

Skrevet

To fortsatt i pysj dypt konsentrert over playdough og lego.

Lunkent bananbrød paleostyle som smaker kjempegodt.

Snart ferdig med langpanne hjemmesnekra frokostblanding også.

Regn ute.

Jeg misunner deg to armer, baking er noe ræl uten. Elsker bananbrød! Hva er paleostyle?

Skrevet

To fortsatt i pysj dypt konsentrert over playdough og lego.

Lunkent bananbrød paleostyle som smaker kjempegodt.

Snart ferdig med langpanne hjemmesnekra frokostblanding også.

Regn ute.

 

Hvordan lager du bananbrød? Og frokostblanding, for den del?

Skrevet

Lykken idag er å hente campingvogna idag så vi kan dra på jentetur neste helg :D

 

Wohooo, en uke igjen!:D

 

På JH kl 15?

Gjest Fru Banderas
Skrevet

Elsk:

 

1-Stod opp midt på dagen

 

2-Frøken Fryd har åpnet restaurant i oppestua, og hun selger knekkebrød til 6 kroner stykket, og vil man ha kalkunpålegg på er det 3 kroner ekstra pr. porsjon.

 

3-To glass vin i går (!), og mer på kjøl fremdeles

 

4-Mann som vet å oppføre seg

 

5-Flere frø, samt krokus

 

6-Oliventrærne flytta ut i dag etter tips fra herren i punkt 4

 

7-"Bunad" til Frk. Fryd kom i posten i går, og den er kjempefin!

 

8-Spansk gartnerspesialist på besøk (se punkt 3,4 og 6) kombinert med nyinnkjøpte frø og planter (se punkt 5) er et fint lørdagstidsfordriv

Skrevet

 

 

To fortsatt i pysj dypt konsentrert over playdough og lego.

Lunkent bananbrød paleostyle som smaker kjempegodt.

Snart ferdig med langpanne hjemmesnekra frokostblanding også.

Regn ute.

Jeg misunner deg to armer, baking er noe ræl uten. Elsker bananbrød! Hva er paleostyle?

Siden sukker er gift for min mage om dagen må jeg finne meg "godteri" uten. Bananbrød!

Paleostyle er uten sukker, med nøttesmør (hjemmelaget og nam), kokosmel, pecannøtter og egg (sånn røffli). Ser ut som og smaker som grovt vanlig bananbrød.

Baking uten armer blir vel nesten som enhåndsklapping. Håper og ønsker du blir bra snart nå. Det er for jævlig.

Skrevet

Spinningtime på morran, hadde lyst til å sove men spinna alikevel... klapp på skulderen til meg selv:) Ost og vin med gode venniner i kveld. Å ha en barnevakt jeg virkelig stoler på, som skal legge "gullet" i kveld. Oppsummert: en finfin lørdag<3

Skrevet (endret)

 

 

To fortsatt i pysj dypt konsentrert over playdough og lego.

Lunkent bananbrød paleostyle som smaker kjempegodt.

Snart ferdig med langpanne hjemmesnekra frokostblanding også.

Regn ute.

Hvordan lager du bananbrød? Og frokostblanding, for den del?
Bananbrød er enkelt, men ser det blir feil å kalle det brød sånn som vi tenker på brød. Banankake. Går ikke an med leverpostei på akkurat. Oppskrift kan jeg hoste opp. Svarte Luten litt mer på innhold.

Frokostblanding er det du har av nøtter pluss kokos og frø. Rett og slett risting i langpanna så nøttene blir mykere inni og rista utenpå. Havre kan også blandes i, men det hadde jeg ikke denne gangen.

Endret av Mrs Smutt & Smilende
Skrevet

En stk stor og god kosebukse i posten. Med rumpeplass nok til de uungåelige dinosaurbindene jeg snart må ikle meg.

 

Mann som handler lørdagsgodt på vei hjem fra jobb.

 

Brus i kjøleskapet. Jeg har vært brusfri og på vannvogna hele svangerskapet og sprakk på onsdag. ;)

 

Mars måned! Dvs terminmåneden. Snart i mål, når enn det nå blir. Lyset er synlig i enden av tunnelen i alle fall.

Skrevet

Lykken er at jeg har verdens beste, mest omsorgsfulle unger. Jeg er syk og har feber på 4. dagen. Klokken 0700 ble jeg vekket av en liten hånd som strøk meg over kinnet og en stemme som hvisket "mamma, har du blitt frisk? Vi har laget frokost til deg". Jeg fikk servert knekkebrød med servelat og et glass melk på sengen. Og jeg fikk dessert: to marshmellows :)

Siden har dagen blitt brukt til å knuseklemme småtrollene mine :)

Skrevet

Nystekte boller og nyvasket hus (vaskehjelp) 

Riga-tur i boks

Lønnsøke

Cava i kjøleksapet

Mannen skal lage middag i kveld

Har gått tur med ungene i skogen, så jeg kan absolutt kalles en god mor (derfor spiller de nå PS og jeg drikker nespresso og spiser boller mens jeg surfer på nett)

Skrevet

 

Ø

Lykken idag er å hente campingvogna idag så vi kan dra på jentetur neste helg :D

Wohooo, en uke igjen!:D

 

På JH kl 15?

Må tenke litt på den. En parkeringsplass på et kjøpesenter er kanskje ikke det beste med bil og campingvogn en lørdag. . :P

Skrevet

Elsk:

Ferdig med en bursdag

Ferdig med et barnehage-venninne besøk

Ferdig med basseng

Ferdig med innkjøp av lørdagsgodt

 

Hat:

Lation-ektemannen som nå er på dag 4 uten å snakke med meg... imbecil...

Igjen å springe (trene) 6-8 km  :(

Skrevet

 

 

Ø

Lykken idag er å hente campingvogna idag så vi kan dra på jentetur neste helg :D

Wohooo, en uke igjen! :D

 

På JH kl 15?

Må tenke litt på den. En parkeringsplass på et kjøpesenter er kanskje ikke det beste med bil og campingvogn en lørdag. . :P

 

 

Nei, det var det da. Bensinstasjonen nede på "Å"? Eller ved Kiwien her? Der er det jo en stooor del av parkeringsplassen på siden der som ikke benyttes, der mange kommer for å snu og sånn..

Gjest Fru Banderas
Skrevet
Hat:

Lation-ektemannen som nå er på dag 4 uten å snakke med meg... imbecil...

Igjen å springe (trene) 6-8 km  :(

 

Hvorfor snakker han ikke med deg? Er det fordi no quieres beberle la leche? Det løser alle verdensproblemer.

 

Kan jeg forresten legge ved et hat på min liste over?

 

Hat:

 

Mann som nøt ost med vinen i går, og som kastet restene i søpla ved siden av varmtvannstanken, så nå lukter hele kjøkkenet bavianrompe.

Skrevet

 

Hat:

Lation-ektemannen som nå er på dag 4 uten å snakke med meg... imbecil...

Igjen å springe (trene) 6-8 km  :(

 

Hvorfor snakker han ikke med deg? Er det fordi no quieres beberle la leche? Det løser alle verdensproblemer.

 

Kan jeg forresten legge ved et hat på min liste over?

 

Hat:

 

Mann som nøt ost med vinen i går, og som kastet restene i søpla ved siden av varmtvannstanken, så nå lukter hele kjøkkenet bavianrompe.

 

 

Fordi han er en dust!! Tok opp hans slappe holdning angående å gjøre norsk-lekser, og benytte seg av den muligheten han har fått til å lære seg norsk GRATIS - og da surna han da vet du... skjer ofte forresten... samt at jeg nå i snart 15 år hele tiden har blitt beskyldt for å ponerle los cuernos.... du kan godt få låne ham noen uker.....

 

Queso curado da eller? For det lukter ille....  :)

Skrevet

Elsk:

 

Nydelig vær, sol, vårstemning og 12 grader

Bakt brownie

Mann og sønn har kommet enda et stykke videre på nye soverommet

 

 

Hat:

At jeg ikke kan gå langtur i finværet pga bekkenhelvete

Gjest Fru Banderas
Skrevet

Tror den er curado ja. Tilsendt fra Spania hvertfall.

Skikkelig bavianrompelukt.

 

Meld ham på dugnaden min, så skal han nok gråte av glede når han endelig sendes nordover til deg igjen.

Skrevet

Ah, for en lørdag! Akkurat som en vinterferielørdag til fjells bør være. Jeg begynte å ramse opp, men det ble så klissete at jeg ble kvalm, så jeg skal spare dere... Vesla har i allefall overrasket alle i dag. Hun viser seg å være den første i familien som faktisk må være født med ski på beina!

 

Nu er det kaffe og snikspising av Anthon egg, straks skal det mekkes pizza, og jeg har vin (og det er bra, liten hytte med svigers, nuff said).

 

God lørdag! :D

Gjest xxxxxxxxx1
Skrevet

Baby i løpet av natten? Søndag? Mandag? Det er i hvert fall tomt for vann. Venter bare på smertene (det går sikkert under hat innen den tid).

Skrevet

Elsk:

Jeg sitter nå å drikker mitt første glass rødvin på 16 mnd.

Mannen har lagd and til middag

Jeg drikker et glass rødvin.

Tulipanene mine stikker hodet opp av jorden

Glemte jeg å si at jeg drikker et glass rødvin?? ;)

 

Hat:

Ingen verdens ting, jeg har fått rødvin!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...