Gå til innhold

ME og papaya


Anbefalte innlegg

Skrevet

 

Jeg tror det betyr at du bare har vondt i viljen. Er bare psykologisk

 

Anonymous poster hash: ad3e4...b3a

Deg skulle jeg likt å fått tak i!!!!!

 

Kom å se på Mammaen min i en time du så kan vi snakkes.

 

Idiot!

 

Anonymous poster hash: 38bba...955

Føler med mamman din og deg. Vi må ikke bry oss om de som er uvitende her inne. ME er en fysisk sykdom, og det er helt forferdelig å bli satt ut av minimal aktivitet.

 

Kunne du tenke deg å gi moren din papaya for å se om det virker? Ingen ting må være uprøvd syntes jeg. Jeg har veldig lyst til å høre hvordan det går om du gir henne papaya. Please gjør det.

 

Se artikkel her: http://www.sydhav.no/fakta/helse/papaya.htm

 

HI

 

Anonymous poster hash: b88fa...97e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tviler ikke på at er flere som har me og at det er en ekte sykdom. Må være grusomt å ha det. MEN tror ikke på dette, hvis hi føler seg bra nå tror jeg at det er psykologisk og dermed har hun ikke me

 

Anonymous poster hash: ad3e4...b3a

Skrevet

Jeg tviler ikke på at er flere som har me og at det er en ekte sykdom. Må være grusomt å ha det. MEN tror ikke på dette, hvis hi føler seg bra nå tror jeg at det er psykologisk og dermed har hun ikke me

 

Anonymous poster hash: ad3e4...b3a

Er det virkelig mulig å være så lite opplyst?!!! WHO anser det for å være en nevrologisk sykdom. Hva du som privatperson måtte synse og mene er uten verdi.

 

I flg forskere på Haukland kan det se ut som det er en autoimmun sykdom (likeså cøliaki, MS).

 

Jeg har følt meg bedre noen få dager, men det kan være andre faktorer som mer hvile som har gjort det også.

 

Jeg er for øvrig ikke interessert i å høre fra andre synsere uten peiling. Jeg ville høre fra de med ME som føler dette på kroppen.

 

HI

 

Anonymous poster hash: b88fa...97e

Skrevet

Jeg tviler ikke på at er flere som har me og at det er en ekte sykdom. Må være grusomt å ha det. MEN tror ikke på dette, hvis hi føler seg bra nå tror jeg at det er psykologisk og dermed har hun ikke me

 

Anonymous poster hash: ad3e4...b3a

 

Må være flott å synse slik og tro at din synsing er korrekt!

 

Les det jeg skrev i # 23, og så kan du tenke deg om en gang til.

 

Men for all del - du står fritt til å tro hva du vil. Bare husk at når du slenger ut slikt på en slik måte du gjør her så sier du mer om deg selv.

HI har ikke sagt at hun er overbevist om at det er papayaen som har gjort at hun følte seg bedre, hun skriver jo selv at det har vært andre faktorer inne i bildet. Hun spør om andre har opplevd dette.

 

I retrospekt så er det jo interessant at jeg som omtrent aldri hadde spist en papaya tidligere (dvs hadde smakt, men var ikke noe jeg syntes var veldig godt) plutselig fikk ca et år hvor jeg spiste mye papaya og at det faktisk har sammenfalt med den perioden jeg hadde størst bedring av ME'en.

Det trenger ikke bety noe, men man kan heller ikke utelukke det. Som sagt så har papaya en hel rekke positive egenskaper, og med ME så sliter man både med mage/tarm og med immunforsvaret. Det gjør at man i hvert fall bør være så åpen at man er villig til å vurdere hva som evt fungerer og hvorfor det evt fungerer, hvis man greier å vise at det virker for noen.

 

Anonymous poster hash: d3d26...19c

Skrevet

Forklar meg da hvordan "pasienter" med ME kan bli bra etter 3-4 "behandlinger" av kvakksalverer som driver med Enlightening process. Snakker vi nevrologi eller psykiatri?? Når det er sagt, ikke noe galt med psykiatriske lidelser, det kan ramme hvem som helst. Man burde heller jobbe med å fjerne tabuer rundt dette.

 

Anonymous poster hash: 778a5...060

Skrevet

De fleste blir ikke bra av lightening process.

 

Hvis man skal få bort tabuer rundt det, burde sfordomsfulle mennesker bli litt mer oppmyst om tema.

Fy søren så mye svada enkelte kan klare å lire av seg

 

Anonymous poster hash: c65f5...e5d

Skrevet

Forklar meg da hvordan "pasienter" med ME kan bli bra etter 3-4 "behandlinger" av kvakksalverer som driver med Enlightening process. Snakker vi nevrologi eller psykiatri?? Når det er sagt, ikke noe galt med psykiatriske lidelser, det kan ramme hvem som helst. Man burde heller jobbe med å fjerne tabuer rundt dette.

 

Anonymous poster hash: 778a5...060

I følge legene på ME-senteret på Haukeland er det da snakk om folk som er feildiagnotisert. Man blir IKKE frisk fra ME med lightening prosess, de som blir bedre av dette har gjerne andre diagnoser som f.eks en lettere depresjon (som kan gi mange fysiske plager som ligner på de med ME så en fastlege som er litt slepphendt med ME-diagnosen kan lett ta feil).

 

Jeg har ME, og jeg synes dette med papaya høres spennende ut, det har jeg aldri hørt om før. Jeg sliter mye med irritabel tarm, skikkelig sprutdiare og forstoppelse om hverandre, mye rumling, oppblåst osv og dette settes jo i sammenheng med ME-diagnosen min. Om papaya virkelig virker på magen vil hverdagen min allerede bli lettere selv om jeg ikke tror at jeg på mirakuløst vis kan bli kvitt ME pga et helsekostprodukt..

 

Anonymous poster hash: 4900c...80d

Skrevet

Forklar meg da hvordan "pasienter" med ME kan bli bra etter 3-4 "behandlinger" av kvakksalverer som driver med Enlightening process. Snakker vi nevrologi eller psykiatri?? Når det er sagt, ikke noe galt med psykiatriske lidelser, det kan ramme hvem som helst. Man burde heller jobbe med å fjerne tabuer rundt dette.

 

Anonymous poster hash: 778a5...060

 

Det finnes det vel ingen som kan forklare pr i dag.

 

Men hvis du spør om min mening rundt det, så tror jeg at det er ulike faktorer som kan utløse ME. Hos noen så kan det f.eks. være langvarig og ekstremt stress som en dag gjør at kroppen reagerer som den gjør og dermed tolker absolutt alt som stress, dvs overreagerer på alt av stimuli.

Jeg tror at de som har effekt av det du sikter til finner en måte å hjelpe hjernen og kroppen til å koble ut det som gjør at den oppfatter normale stimuli som farlig stress.

Hvis årsaken til de som blir bra er en slik faktor så tror jeg at de kan bli bra igjen raskt. De har likevel vært så syk som de har vært (husk at alt annet man kjenner - også psykiske årsaker - er utelukket før man får diagnosen).

 

Men, jeg tror at for de som har en mer fysisk årsak til ME (i motsatt til en hjernekjemis reaksjon... vet ikke hva jeg skal kalle det, mener ikke psykisk sykdom) så kan en slik teknikk slå tilbake på dem. De lærer en metode som gjør at de demper kroppens stressreaksjoner, men hvis det er andre fysiske årsaker som ligger bak, så risikerer disse å bli verre fordi de får en foreløpig falsk følelse av å ha blitt bedre og dermed risikerer å gjøre langt mer enn kroppen egentlig tåler.

 

Problemet er at man ikke kjenner alle mekanismene bak ME, man vet ikke hvorfor noen er disponert, hvorfor noen får det og andre ikke gjør det etter kjente risikofaktorer, man vet bare litt om hvordan man skal behandle det.

 

Jeg tror ME er en form for sekkebetegnelse, men ikke mindre reell av den grunn.

Jeg fikk det selv etter kyssesyke som ikke ble diagnostisert og slet meg ut fordi legen sa jeg var frisk.

 

Når man får så store funksjonstap og så drastisk fall i livskvalitet som man gjør når man får ME, så er det helt naturlig at man etter hvert også får en psykisk reaksjon. Det betyr ikke at det var psykisk sykdom som utløste sykdommen. Ikke alle greier å skille dette...

 

ME har vært klassifisert som en nevrologisk sykdom i mange tiår nettopp fordi det påvirker nervesystemet så mye. Kanskje er det en annen klassifisering som en gang vil vise seg å være riktigere ut fra hva som er årsaken bak. Kanskje vil man også få spesifiseringer som ME forårsaket av virus/bakterier/parasitter, ME forårsaket av utbrenthet, ME forårsaket av.... osv.

Men uansett klassifisering så vil det alltid ligge en affeksjon av nervesystemet ved denne diagnosen.

 

Siden det er så ufattelig mye ukjent med denne diagnosen så er det også så strenge kriterier for å sette diagnosen.

 

Anonymous poster hash: d3d26...19c

Skrevet

 

Forklar meg da hvordan "pasienter" med ME kan bli bra etter 3-4 "behandlinger" av kvakksalverer som driver med Enlightening process. Snakker vi nevrologi eller psykiatri?? Når det er sagt, ikke noe galt med psykiatriske lidelser, det kan ramme hvem som helst. Man burde heller jobbe med å fjerne tabuer rundt dette.

 

Anonymous poster hash: 778a5...060

 

Det finnes det vel ingen som kan forklare pr i dag.

 

Men hvis du spør om min mening rundt det, så tror jeg at det er ulike faktorer som kan utløse ME. Hos noen så kan det f.eks. være langvarig og ekstremt stress som en dag gjør at kroppen reagerer som den gjør og dermed tolker absolutt alt som stress, dvs overreagerer på alt av stimuli.

Jeg tror at de som har effekt av det du sikter til finner en måte å hjelpe hjernen og kroppen til å koble ut det som gjør at den oppfatter normale stimuli som farlig stress.

Hvis årsaken til de som blir bra er en slik faktor så tror jeg at de kan bli bra igjen raskt. De har likevel vært så syk som de har vært (husk at alt annet man kjenner - også psykiske årsaker - er utelukket før man får diagnosen).

 

Men, jeg tror at for de som har en mer fysisk årsak til ME (i motsatt til en hjernekjemis reaksjon... vet ikke hva jeg skal kalle det, mener ikke psykisk sykdom) så kan en slik teknikk slå tilbake på dem. De lærer en metode som gjør at de demper kroppens stressreaksjoner, men hvis det er andre fysiske årsaker som ligger bak, så risikerer disse å bli verre fordi de får en foreløpig falsk følelse av å ha blitt bedre og dermed risikerer å gjøre langt mer enn kroppen egentlig tåler.

 

Problemet er at man ikke kjenner alle mekanismene bak ME, man vet ikke hvorfor noen er disponert, hvorfor noen får det og andre ikke gjør det etter kjente risikofaktorer, man vet bare litt om hvordan man skal behandle det.

 

Jeg tror ME er en form for sekkebetegnelse, men ikke mindre reell av den grunn.

Jeg fikk det selv etter kyssesyke som ikke ble diagnostisert og slet meg ut fordi legen sa jeg var frisk.

 

Når man får så store funksjonstap og så drastisk fall i livskvalitet som man gjør når man får ME, så er det helt naturlig at man etter hvert også får en psykisk reaksjon. Det betyr ikke at det var psykisk sykdom som utløste sykdommen. Ikke alle greier å skille dette...

 

ME har vært klassifisert som en nevrologisk sykdom i mange tiår nettopp fordi det påvirker nervesystemet så mye. Kanskje er det en annen klassifisering som en gang vil vise seg å være riktigere ut fra hva som er årsaken bak. Kanskje vil man også få spesifiseringer som ME forårsaket av virus/bakterier/parasitter, ME forårsaket av utbrenthet, ME forårsaket av.... osv.

Men uansett klassifisering så vil det alltid ligge en affeksjon av nervesystemet ved denne diagnosen.

 

Siden det er så ufattelig mye ukjent med denne diagnosen så er det også så strenge kriterier for å sette diagnosen.

 

Anonymous poster hash: d3d26...19c

 

 

 

Forklar meg da hvordan "pasienter" med ME kan bli bra etter 3-4 "behandlinger" av kvakksalverer som driver med Enlightening process. Snakker vi nevrologi eller psykiatri?? Når det er sagt, ikke noe galt med psykiatriske lidelser, det kan ramme hvem som helst. Man burde heller jobbe med å fjerne tabuer rundt dette.

 

Anonymous poster hash: 778a5...060

 

Det finnes det vel ingen som kan forklare pr i dag.

 

Men hvis du spør om min mening rundt det, så tror jeg at det er ulike faktorer som kan utløse ME. Hos noen så kan det f.eks. være langvarig og ekstremt stress som en dag gjør at kroppen reagerer som den gjør og dermed tolker absolutt alt som stress, dvs overreagerer på alt av stimuli.

Jeg tror at de som har effekt av det du sikter til finner en måte å hjelpe hjernen og kroppen til å koble ut det som gjør at den oppfatter normale stimuli som farlig stress.

Hvis årsaken til de som blir bra er en slik faktor så tror jeg at de kan bli bra igjen raskt. De har likevel vært så syk som de har vært (husk at alt annet man kjenner - også psykiske årsaker - er utelukket før man får diagnosen).

 

Men, jeg tror at for de som har en mer fysisk årsak til ME (i motsatt til en hjernekjemis reaksjon... vet ikke hva jeg skal kalle det, mener ikke psykisk sykdom) så kan en slik teknikk slå tilbake på dem. De lærer en metode som gjør at de demper kroppens stressreaksjoner, men hvis det er andre fysiske årsaker som ligger bak, så risikerer disse å bli verre fordi de får en foreløpig falsk følelse av å ha blitt bedre og dermed risikerer å gjøre langt mer enn kroppen egentlig tåler.

 

Problemet er at man ikke kjenner alle mekanismene bak ME, man vet ikke hvorfor noen er disponert, hvorfor noen får det og andre ikke gjør det etter kjente risikofaktorer, man vet bare litt om hvordan man skal behandle det.

 

Jeg tror ME er en form for sekkebetegnelse, men ikke mindre reell av den grunn.

Jeg fikk det selv etter kyssesyke som ikke ble diagnostisert og slet meg ut fordi legen sa jeg var frisk.

 

Når man får så store funksjonstap og så drastisk fall i livskvalitet som man gjør når man får ME, så er det helt naturlig at man etter hvert også får en psykisk reaksjon. Det betyr ikke at det var psykisk sykdom som utløste sykdommen. Ikke alle greier å skille dette...

 

ME har vært klassifisert som en nevrologisk sykdom i mange tiår nettopp fordi det påvirker nervesystemet så mye. Kanskje er det en annen klassifisering som en gang vil vise seg å være riktigere ut fra hva som er årsaken bak. Kanskje vil man også få spesifiseringer som ME forårsaket av virus/bakterier/parasitter, ME forårsaket av utbrenthet, ME forårsaket av.... osv.

Men uansett klassifisering så vil det alltid ligge en affeksjon av nervesystemet ved denne diagnosen.

 

Siden det er så ufattelig mye ukjent med denne diagnosen så er det også så strenge kriterier for å sette diagnosen.

 

Anonymous poster hash: d3d26...19c

 

 

Jeg har også en infeksjonsutløst ME, etter kyssesyken, og ifølge ekspertene den klassiske ME'en.

 

Jeg er enig i det meste du skriver, bortsett fra at det er strenge kriterier for å sette diagnosen, for det er det ikke. Det er en diagnose fastleger kan sette, og derfor er det veldig mange der ute som har helt feil diagnose. Folk som er utbrent, folk som er deprimert osv og som kan bli bedre og helt frisk med hjelp av kognitiv terapi, lightening prosess osv har en ME-diagnose fordi mange av symptomene ligner hverandre. Men de har ikke en "feil" i immunforsvaret pga en infeksjon, sånn som de fleste med ME har...

 

Anonymous poster hash: 4900c...80d

Skrevet

 

 

 

 

 

 

Jeg har også en infeksjonsutløst ME, etter kyssesyken, og ifølge ekspertene den klassiske ME'en.

 

Jeg er enig i det meste du skriver, bortsett fra at det er strenge kriterier for å sette diagnosen, for det er det ikke. Det er en diagnose fastleger kan sette, og derfor er det veldig mange der ute som har helt feil diagnose. Folk som er utbrent, folk som er deprimert osv og som kan bli bedre og helt frisk med hjelp av kognitiv terapi, lightening prosess osv har en ME-diagnose fordi mange av symptomene ligner hverandre. Men de har ikke en "feil" i immunforsvaret pga en infeksjon, sånn som de fleste med ME har...

 

Anonymous poster hash: 4900c...80d

 

 

 

 

 

Da er praksis endret. Da jeg fikk diagnosen var det kun spesialister som kunne sette diagnosen. Hvis almenleger setter diagnoser uten å gå gjennom diagnosekravene, utelukker alle andre muligheter - da vil jeg tro at det kan være mange feildiagnostiserte, ja.

Det er jo forferdelig - både for de som ikke blir friske fordi de har fått feil diagnoser og deres familier, men også for samfunnet.

I slike tilfeller er det legenes dårlige jobb som i så fall er årsaken, etter min mening.

 

Jeg påstår at jeg er blitt frisk igjen. Det tok riktignok mange år, men jeg kom meg. At jeg må ta noen små hensyn fremdeles er greit - det må jo en del som ikke har noen diagnoser også. Men, er avhengig av å ikke belaste kroppen unødvendig med feil kosthold, må redusere stress osv. Men, da holder jeg meg også i 100 % jobb og greier også andre ting.

 

Anonymous poster hash: d3d26...19c

Skrevet

 

 

 

 

Forklar meg da hvordan "pasienter" med ME kan bli bra etter 3-4 "behandlinger" av kvakksalverer som driver med Enlightening process. Snakker vi nevrologi eller psykiatri?? Når det er sagt, ikke noe galt med psykiatriske lidelser, det kan ramme hvem som helst. Man burde heller jobbe med å fjerne tabuer rundt dette.

 

Anonymous poster hash: 778a5...060

Det finnes det vel ingen som kan forklare pr i dag.

 

Men hvis du spør om min mening rundt det, så tror jeg at det er ulike faktorer som kan utløse ME. Hos noen så kan det f.eks. være langvarig og ekstremt stress som en dag gjør at kroppen reagerer som den gjør og dermed tolker absolutt alt som stress, dvs overreagerer på alt av stimuli.

Jeg tror at de som har effekt av det du sikter til finner en måte å hjelpe hjernen og kroppen til å koble ut det som gjør at den oppfatter normale stimuli som farlig stress.

Hvis årsaken til de som blir bra er en slik faktor så tror jeg at de kan bli bra igjen raskt. De har likevel vært så syk som de har vært (husk at alt annet man kjenner - også psykiske årsaker - er utelukket før man får diagnosen).

 

Men, jeg tror at for de som har en mer fysisk årsak til ME (i motsatt til en hjernekjemis reaksjon... vet ikke hva jeg skal kalle det, mener ikke psykisk sykdom) så kan en slik teknikk slå tilbake på dem. De lærer en metode som gjør at de demper kroppens stressreaksjoner, men hvis det er andre fysiske årsaker som ligger bak, så risikerer disse å bli verre fordi de får en foreløpig falsk følelse av å ha blitt bedre og dermed risikerer å gjøre langt mer enn kroppen egentlig tåler.

 

Problemet er at man ikke kjenner alle mekanismene bak ME, man vet ikke hvorfor noen er disponert, hvorfor noen får det og andre ikke gjør det etter kjente risikofaktorer, man vet bare litt om hvordan man skal behandle det.

 

Jeg tror ME er en form for sekkebetegnelse, men ikke mindre reell av den grunn.

Jeg fikk det selv etter kyssesyke som ikke ble diagnostisert og slet meg ut fordi legen sa jeg var frisk.

 

Når man får så store funksjonstap og så drastisk fall i livskvalitet som man gjør når man får ME, så er det helt naturlig at man etter hvert også får en psykisk reaksjon. Det betyr ikke at det var psykisk sykdom som utløste sykdommen. Ikke alle greier å skille dette...

 

ME har vært klassifisert som en nevrologisk sykdom i mange tiår nettopp fordi det påvirker nervesystemet så mye. Kanskje er det en annen klassifisering som en gang vil vise seg å være riktigere ut fra hva som er årsaken bak. Kanskje vil man også få spesifiseringer som ME forårsaket av virus/bakterier/parasitter, ME forårsaket av utbrenthet, ME forårsaket av.... osv.

Men uansett klassifisering så vil det alltid ligge en affeksjon av nervesystemet ved denne diagnosen.

 

Siden det er så ufattelig mye ukjent med denne diagnosen så er det også så strenge kriterier for å sette diagnosen.

 

Anonymous poster hash: d3d26...19c

 

 

Forklar meg da hvordan "pasienter" med ME kan bli bra etter 3-4 "behandlinger" av kvakksalverer som driver med Enlightening process. Snakker vi nevrologi eller psykiatri?? Når det er sagt, ikke noe galt med psykiatriske lidelser, det kan ramme hvem som helst. Man burde heller jobbe med å fjerne tabuer rundt dette.

 

Anonymous poster hash: 778a5...060

Det finnes det vel ingen som kan forklare pr i dag.

 

Men hvis du spør om min mening rundt det, så tror jeg at det er ulike faktorer som kan utløse ME. Hos noen så kan det f.eks. være langvarig og ekstremt stress som en dag gjør at kroppen reagerer som den gjør og dermed tolker absolutt alt som stress, dvs overreagerer på alt av stimuli.

Jeg tror at de som har effekt av det du sikter til finner en måte å hjelpe hjernen og kroppen til å koble ut det som gjør at den oppfatter normale stimuli som farlig stress.

Hvis årsaken til de som blir bra er en slik faktor så tror jeg at de kan bli bra igjen raskt. De har likevel vært så syk som de har vært (husk at alt annet man kjenner - også psykiske årsaker - er utelukket før man får diagnosen).

 

Men, jeg tror at for de som har en mer fysisk årsak til ME (i motsatt til en hjernekjemis reaksjon... vet ikke hva jeg skal kalle det, mener ikke psykisk sykdom) så kan en slik teknikk slå tilbake på dem. De lærer en metode som gjør at de demper kroppens stressreaksjoner, men hvis det er andre fysiske årsaker som ligger bak, så risikerer disse å bli verre fordi de får en foreløpig falsk følelse av å ha blitt bedre og dermed risikerer å gjøre langt mer enn kroppen egentlig tåler.

 

Problemet er at man ikke kjenner alle mekanismene bak ME, man vet ikke hvorfor noen er disponert, hvorfor noen får det og andre ikke gjør det etter kjente risikofaktorer, man vet bare litt om hvordan man skal behandle det.

 

Jeg tror ME er en form for sekkebetegnelse, men ikke mindre reell av den grunn.

Jeg fikk det selv etter kyssesyke som ikke ble diagnostisert og slet meg ut fordi legen sa jeg var frisk.

 

Når man får så store funksjonstap og så drastisk fall i livskvalitet som man gjør når man får ME, så er det helt naturlig at man etter hvert også får en psykisk reaksjon. Det betyr ikke at det var psykisk sykdom som utløste sykdommen. Ikke alle greier å skille dette...

 

ME har vært klassifisert som en nevrologisk sykdom i mange tiår nettopp fordi det påvirker nervesystemet så mye. Kanskje er det en annen klassifisering som en gang vil vise seg å være riktigere ut fra hva som er årsaken bak. Kanskje vil man også få spesifiseringer som ME forårsaket av virus/bakterier/parasitter, ME forårsaket av utbrenthet, ME forårsaket av.... osv.

Men uansett klassifisering så vil det alltid ligge en affeksjon av nervesystemet ved denne diagnosen.

 

Siden det er så ufattelig mye ukjent med denne diagnosen så er det også så strenge kriterier for å sette diagnosen.

 

Anonymous poster hash: d3d26...19c

Jeg har også en infeksjonsutløst ME, etter kyssesyken, og ifølge ekspertene den klassiske ME'en.

 

Jeg er enig i det meste du skriver, bortsett fra at det er strenge kriterier for å sette diagnosen, for det er det ikke. Det er en diagnose fastleger kan sette, og derfor er det veldig mange der ute som har helt feil diagnose. Folk som er utbrent, folk som er deprimert osv og som kan bli bedre og helt frisk med hjelp av kognitiv terapi, lightening prosess osv har en ME-diagnose fordi mange av symptomene ligner hverandre. Men de har ikke en "feil" i immunforsvaret pga en infeksjon, sånn som de fleste med ME har...

 

Anonymous poster hash: 4900c...80d

Har aldri hørt at fastleger kan sette ME diagnose. Jeg måtte til spesialist.

Alle andre jeg har hørt om (grupper på facebook) måtte også til spesialist

 

Anonymous poster hash: c65f5...e5d

Skrevet

OK, så alle de som blir bra av LP, er feildiagnostisert? Dette blir mer og mer ullent, akkurat som "diagnosen" ME. Et land får så mange obskure diagnoser som det har råd til. Hva skjedde med wip lash,det var jo veldig populært for en tid tilbake. Kom dere opp av sofaen, det er slitsomt for alle å yte.

 

Anonymous poster hash: 778a5...060

Skrevet

OK, så alle de som blir bra av LP, er feildiagnostisert? Dette blir mer og mer ullent, akkurat som "diagnosen" ME. Et land får så mange obskure diagnoser som det har råd til. Hva skjedde med wip lash,det var jo veldig populært for en tid tilbake. Kom dere opp av sofaen, det er slitsomt for alle å yte.

 

Anonymous poster hash: 778a5...060

Hehe du er jo bare helt uvitende og langt ute på viddene.

Du tror du kanskje virker kul og tøff når du sier noe slik, men du fremstår bare som dum og noen som har lite forståelse og empati. Og en som ikke har peiling på hva hun snakker om

 

Anonymous poster hash: c65f5...e5d

Skrevet

OK, så alle de som blir bra av LP, er feildiagnostisert? Dette blir mer og mer ullent, akkurat som "diagnosen" ME. Et land får så mange obskure diagnoser som det har råd til. Hva skjedde med wip lash,det var jo veldig populært for en tid tilbake. Kom dere opp av sofaen, det er slitsomt for alle å yte.

 

Anonymous poster hash: 778a5...060

 

Jeg tror ikke alle som blir bra av LP er feildiagnostiserte (se det lengre svaret over hvor jeg forsøkte å forklare det). Men det at en del kan være feildiagnostiserte betyr ikke at de ikke er syke! Det betyr at legene ikke har gjort en god nok jobb for å diagnostisere pasientene - og det er faktisk alvorlig!

 

Og hva med nakkesleng? Det er en skade som kommer i en mengde alvorlighetsgrader, på lik linje med så mange andre sykdommer og skader. Fra dem som bare er litt stiv i nakken en kortere periode og ikke får flere følger... til de som får avrevne leddbånd m.m. og blir invalidisert av skaden.

 

Å begynne å sammenligne diagnoser er helt fånyttes og viser bare manglende forståelse og kunnskaper. Kanskje du skal kaste frem fibromyalgi også, bare sånn for å understreke det?

 

Anonymous poster hash: d3d26...19c

Skrevet

Ja, ta gjerne fibromyalgi i samme munnfull;-) Jeg vet at flere diagnoser gir rom for unnasluntrere, ikke sååå vanskelig å lure en lege til å sette en diagnose, og vips har man svære puter under armene, så kan man slappe av og la resten av samfunnet slite.

 

Anonymous poster hash: 778a5...060

Skrevet

Ja, ta gjerne fibromyalgi i samme munnfull;-) Jeg vet at flere diagnoser gir rom for unnasluntrere, ikke sååå vanskelig å lure en lege til å sette en diagnose, og vips har man svære puter under armene, så kan man slappe av og la resten av samfunnet slite.

 

Anonymous poster hash: 778a5...060

 

Kan du ikke bare starte en egen tråd hvor du hetser de med disse diagnosene, da? Her blir det bare mer og mer pinlig at du ikke evner å se at noen faktisk kan være svært syke med disse diagnosene og har riktig diagnose. Noen kan slite like mye og ha feil diagnose.

 

Så finnes det sikkert også noen "unnasluntrere", men der er det også legenes ansvar å være sikre på at de setter riktig diagnose.

 

Du har all rett til å uttale deg på et slikt forum, men kanskje heller gjøre det om ting du vet litt mer om... for din egen del, så du ikke avslører hvor lite du faktisk kan om disse diagnosene.

 

Anonymous poster hash: d3d26...19c

Skrevet

Nå kan det jo tenkes at du avslører hvor lite du faktisk kan. Såvidt meg bekjent er det stor uenighet vedrørende disse såkalte diagnosene blant fagfolk, og det kommer sjelden frem. Du ville blitt svært overrasket om du visste hva jeg jobber med, men jeg akter ikke å avsløre det. Det er så morsomt å være anonym på et slikt forum, med så mange tomme, kompetanseløse sutrekopper.

 

Anonymous poster hash: 778a5...060

Skrevet

Jeg vet det er flere her inne som har ME eller har hatt det. Jeg har det selv også. Leste at papaya hjelper. Har du prøvd det?

Jeg var helt på bunn i vinterferien. Jeg spiste 1 hel papaya, og den siste uken har jeg følt meg mye bedre. Jeg er så opprømt. Tenk om jeg blir frisk . Har du noen erfaring med det? Kunne du tenke deg å prøve og så dele din erfaring med meg?Anonymous poster hash: b88fa...97e

Ja! Papaya og Annanas inneholder mye enzymer som kan hjelpe :)
Skrevet

Nå kan det jo tenkes at du avslører hvor lite du faktisk kan. Såvidt meg bekjent er det stor uenighet vedrørende disse såkalte diagnosene blant fagfolk, og det kommer sjelden frem. Du ville blitt svært overrasket om du visste hva jeg jobber med, men jeg akter ikke å avsløre det. Det er så morsomt å være anonym på et slikt forum, med så mange tomme, kompetanseløse sutrekopper.

 

Anonymous poster hash: 778a5...060

 

Hvis du sitter på en slik kompetanse som du her antyder så er det jo dessto mer betenkelig at du kaster dritt om personer som faktisk er syke - uansett hva årsaken bak er.

 

Jeg har jo nettopp skrevet at man ikke vet nok om disse sykdommene, at man ikke vet alle årsaksmekanismene. Jeg kjenner også til noen fagmiljøer i landet som fremdeles henger igjen i foreldede overbevisninger om noen av disse diagnosene. Overbevisninger som i det store og hele er tilbakevist.

 

Du synes det er morsomt å være på et forum med "så tomme, kompetanseløse sutrekopper"... vel, du høres ut som en av dem selv.

 

Tror du ville blitt overrasket over min kompetanse også, selv om jeg her velger å skrive uten medisinsk fagspråk.

 

Anonymous poster hash: d3d26...19c

Skrevet

 Men hvorfor er det så vanskelig for noen å tro at naturlige ting også kan inneholde stoffer som er bra for noe? At det kun er kjemiske piller som fungerer? 



Anonymous poster hash: 6800f...3e4
Skrevet

Klassisk eksempel på inkompetanse ; jeg kjenner også til noen fagmiljøer i landet som fremdeles henger igjen i foreldede overbevisninger om noen av disse diagnosene. Når man ikke er enig, slenger man ut at "de andre" henger igjen i foreldede meninger... Men hvis det medfører riktighet og du er i fagmiljøet har vi sikkert vært på noen felles kongresser? Kanskje du kjenner meg, og til og med hørt mine foredrag???

 

Anonymous poster hash: 778a5...060

Skrevet

Joda, naturlige saker kan sikkert hjelpe i noen tilfeller, men man blir ikke bedre av å spise en papaya, det faller på sin egen urimelighet og med sånne påstander svekkes troen på at det virkelig er seriøse diagnoser.

 

Anonymous poster hash: 778a5...060

Skrevet

Klassisk eksempel på inkompetanse ; jeg kjenner også til noen fagmiljøer i landet som fremdeles henger igjen i foreldede overbevisninger om noen av disse diagnosene. Når man ikke er enig, slenger man ut at "de andre" henger igjen i foreldede meninger... Men hvis det medfører riktighet og du er i fagmiljøet har vi sikkert vært på noen felles kongresser? Kanskje du kjenner meg, og til og med hørt mine foredrag???

 

Anonymous poster hash: 778a5...060

 

De foreldede overbevisningene jeg tenker på er blitt tilbakevist av både norske og utenlandske forskere, så det er nok ikke et eksemple på min inkompetanse i hvert fall.

 

Vanskelig å vite om jeg har hørt noen av dine evt foredrag, men ingen av de kongressene jeg har vært på har hatt forelesere som har lagt frem de holdningene du har lagt frem her i hvert fall.

Her har du stort sett bare lagt frem spydigheter om at alle disse diagnosene bare er psykiske og latskap. Ingen oppdaterte fagpersoner hevder slikt lenger.

 

 

Anonymous poster hash: d3d26...19c

Skrevet

;-) lykke til videre i "faget" ditt. Du kommer til å nå langt:-)

 

Anonymous poster hash: 778a5...060

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...