Anonym bruker Skrevet 28. februar 2014 #26 Skrevet 28. februar 2014 Jeg er vel en av de som mener du gjorde helt rett i å ringe og gi beskjed om at du mest sannsynlig måtte bli hjemme i dag. I mine øyne er det få ting som irriterer meg mere enn superflinkiser som på død og liv går på jobb. Snørr, tårer, kvalme og litt diaré, noen går på jobb uansett. Og drar med seg all verdens med smitte og dritt, slik at andre blir liggende syke. Dersom noen kommer på min jobb og er syke, så sender jeg dem hjem med en gang. Jeg blir riktig sint, for jeg har ikke tenkt å bli syk på grunn av dem. Jeg har nok med mine syktbarndager og få dager med sykdom i året, jeg trenger ikke mere sykdom. Omgangssyke er noe dritt, og det er virkelig ikke noe man ønsker å få inn på en arbeidsplass! Men dersom du våknet opp i dag og er i fin form, så ville jeg ringt og sagt i fra om at du kan stille på jobb likevel. Anonymous poster hash: b23fb...421 Enig så enig! Vi snakker så høyt om at barna i barnehagen SKAL holde seg hjemme, men voksne driter i alle andre og går på jobb og sprer all mulig dritt. Utrolig irriterende. Er man syk så er man hjemme. Anonymous poster hash: 6b848...06f Veldig enig. MEN det er faktisk ikke alt som er smittsomt. Jeg er muligens den flinkisen dere snakker om. Jeg har ofte luftveisinfeksjon pga allergi og astma. Det er IKKE smittsomt. En annen gang ble jeg matforgiftet på ferie og slet med feriemage i 3 uker etter det. Ikke smittsomt det heller. Jeg regner med at folk selv vet om de er smittsomme. Jeg holder meg hjemme ved feber. Feber hos meg betyr virus. Samt omgangssyke. Er jeg bare kvalm uten at jeg kaster opp går jeg også på jobb. Smittsom magesyke bryter ganske raskt ut etter du har fått kvalme. Kvalme uten oppkast kan være mange ting. Magekatarr, morgenkvalme, matallergi etc. Ingen av de tingene er smittsomt. Anonymous poster hash: 1c7cf...ccd Joda, men det er ikke alltid slik at på seg selv kjenner man andre. Når HI skriver at hun liker jobben sin så kan vi kanskje velge å tro at hun faktisk kjenner kroppen sin og er syk, istedenfor å hoppe på en konklusjon med at hun er en latsabb som ikke gidder. Jeg er feks. aldri kvalm uten at det kommer omgangssyken. Du er ikke slik. Hvem vet hvordan type HI er, men når hun sier at hun er syk så velger jeg å tro på henne og da er det best at hun holder seg hjemme fra jobb. Vi trenger ikke alltid mistenke andre for å ha uredelige motiver. Anonymous poster hash: 6b848...06f
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2014 #27 Skrevet 28. februar 2014 Våknet du opp frisk i dag? Eller har du kastet opp i løpet av natten? Kvalme om det ikke er omgangssyke, forsvinner ofte i løpet av natten. Jeg ville gått på jobb. Anonymous poster hash: b0848...78c
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2014 #28 Skrevet 28. februar 2014 Jeg er vel en av de som mener du gjorde helt rett i å ringe og gi beskjed om at du mest sannsynlig måtte bli hjemme i dag. I mine øyne er det få ting som irriterer meg mere enn superflinkiser som på død og liv går på jobb. Snørr, tårer, kvalme og litt diaré, noen går på jobb uansett. Og drar med seg all verdens med smitte og dritt, slik at andre blir liggende syke. Dersom noen kommer på min jobb og er syke, så sender jeg dem hjem med en gang. Jeg blir riktig sint, for jeg har ikke tenkt å bli syk på grunn av dem. Jeg har nok med mine syktbarndager og få dager med sykdom i året, jeg trenger ikke mere sykdom. Omgangssyke er noe dritt, og det er virkelig ikke noe man ønsker å få inn på en arbeidsplass! Men dersom du våknet opp i dag og er i fin form, så ville jeg ringt og sagt i fra om at du kan stille på jobb likevel. Anonymous poster hash: b23fb...421 Enig så enig! Vi snakker så høyt om at barna i barnehagen SKAL holde seg hjemme, men voksne driter i alle andre og går på jobb og sprer all mulig dritt. Utrolig irriterende.Er man syk så er man hjemme. Anonymous poster hash: 6b848...06f Veldig enig. MEN det er faktisk ikke alt som er smittsomt.Jeg er muligens den flinkisen dere snakker om. Jeg har ofte luftveisinfeksjon pga allergi og astma. Det er IKKE smittsomt. En annen gang ble jeg matforgiftet på ferie og slet med feriemage i 3 uker etter det. Ikke smittsomt det heller. Jeg regner med at folk selv vet om de er smittsomme. Jeg holder meg hjemme ved feber. Feber hos meg betyr virus. Samt omgangssyke. Er jeg bare kvalm uten at jeg kaster opp går jeg også på jobb. Smittsom magesyke bryter ganske raskt ut etter du har fått kvalme. Kvalme uten oppkast kan være mange ting. Magekatarr, morgenkvalme, matallergi etc. Ingen av de tingene er smittsomt. Anonymous poster hash: 1c7cf...ccd Joda, men det er ikke alltid slik at på seg selv kjenner man andre. Når HI skriver at hun liker jobben sin så kan vi kanskje velge å tro at hun faktisk kjenner kroppen sin og er syk, istedenfor å hoppe på en konklusjon med at hun er en latsabb som ikke gidder. Jeg er feks. aldri kvalm uten at det kommer omgangssyken. Du er ikke slik. Hvem vet hvordan type HI er, men når hun sier at hun er syk så velger jeg å tro på henne og da er det best at hun holder seg hjemme fra jobb. Vi trenger ikke alltid mistenke andre for å ha uredelige motiver. Anonymous poster hash: 6b848...06f Nei. Jeg har ikke mistenkt HI for å være lat. Jeg synes det er rart å ta en avgjørelse dagen før du skal på jobb om du kan gå eller ikke. Bare kvalme kan slå begge veier. Jeg ser hun skriver hun jobber alene så jeg forstår det kan bli kritisk å skaffe vikar. Uansett så mener jeg at bare kvalme ikke er grunn til å holde seg hjemme. Nå spurte hun om meninger på om hun burde holde seg hjemme pga kvalme og jeg synes ikke det. Anonymous poster hash: 1c7cf...ccd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå