Gå til innhold

Hadde dere holdt dere hjemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber i butikk. Er så kvalm og det er ikke gravid kvalme. Lurer på om det er omgangssyke på gang. Har ikke spydd.

Anonymous poster hash: 3ad72...e24
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

Skrevet

Går på jobb, inntil det motsatte er bevisst!

Anonymous poster hash: d720a...c40
Skrevet

Kvalmen er skikkelig pyton. Ikke i form. Skal i utgangspunkt på jobb i morgen tidlig.

Skrevet

Går på jobb, inntil det motsatte er bevisst!

Anonymous poster hash: d720a...c40

Enig, og ikke finn på å dra fra jobben før du har spydd ned butikken B)

Anonymous poster hash: 18fb0...e36

Skrevet

se det an til i morgen. kanskje du sover det av deg...

men om du er like kvalm i morgen, burde du bli hjemme. er ikke vits i å spre denne ekle magesyken til alle rundt seg...

god bedring :klemmer:

Skrevet

Ehh man kan jo ikke være hjemme i morgen fordi man er kvalm i dag :-O Rart det er mye sykemeldinger i dette landet..

Anonymous poster hash: 920a8...b0b

Skrevet

Har du ikke spydd i løpet av natten går du på jobb.

Anonymous poster hash: 1c7cf...ccd

Skrevet

Trives du på jobb? Det er vel ikke det som gjør deg kvalm?

Anonymous poster hash: e380d...5e5

Skrevet

Hvis du er like kvalm imorgen er det en ting, men kvalme idag er ikke automatisk grunn til å være hjemme imorgen:)

Anonymous poster hash: d9d49...1af

Skrevet

Liker jobben min. Dere hentyder nesten at det er at jeg ikke vil. Å gå kvalm er pyton og man er ikke i 100. Har sagt jeg ikke kommer nå og angrer ikke på det. Formen er ikke bedre. Jobber alene så de må få inn noen for meg så måtte gi beskjed i god tid.

HI

Skrevet

Det beste er vel å lytte til kroppen, ikke til oss som ikke kjenner det..?

Bra du ble hjemme da, det beste er nok å slappe av å bli frisk :) God bedring

Skrevet

Kvalm nå og lurer på morgendagen? Hva gjør dere ved akutt sykdom på jobben hvis du er alene? Kan jo ikke være hjemme hver gang man føler seg tufs kvelden før..... Er vel morgendagen som avgjør i akkurat slike tilfeller??

Anonymous poster hash: 0a574...128

Skrevet

Oi, det var litt spesielt. Bli hjemme fordi man er kvalm kvelden før man skal på jobb? En ting er om du er kvalm i morgen... Jaja, god bedring da :)

Anonymous poster hash: a194e...e66

Skrevet

Er det så spesielt da? Å si fra på jobb i god tid så de rekker å skaffe vikar? Er vel heller å ta ansvar og ikke skape unødig trøbbel for arbeidsplassen sin det! På jobben min er det håpløst å skaffe vikar hvis folk ringer seg syke i 6-7-tida på morningen. Så jeg ringer kvelden før hvis det er en mulighet for at jeg ikke greier å komme på jobb.

God bedring til hi :)

Skrevet

Må du være 100% for å jobbe? Går jevnt og trutt på jobb med både urolig mage, tett nese, hoste, hodepine, ryggsmerter osv osv. Kan da fortsatt jobbe mer enn tilfredsstillende.

Skrevet

Hold smitten din for deg selv.

Anonymous poster hash: ff74b...31f

Skrevet

Alle vet jo hvordan kroppen kjennes ut rett før spysjuka, så synes du gjorde det rette her. Jobber også en plass hvor det er vanskelig å få tak i vikar, og jeg er alene. Var ikke gøy å betjene, løpe for å spy, se stjerner og være svimmel i to timer før min venninne som tilfeldigvis var hjemme, kunne avløse meg.

Skrevet

Jaja, det skal ikke så mye til for å holde seg hjemme, skjønner jeg.

Da skulle jeg sikkert vært hjemme de to forrige ukene, jeg da, med litt feber, hoste, bronkitt-tendenser, tette bihuler, snørr og tårer. Vel, jeg var ikke hjemme. Jeg har ærlig talt ikke tid til å være hjemme om jeg er litt småsyk. Hadde dunspydd i løpet av natta, så hadde det vært en annen sak, men å si at man nok er i ferd med å bli syk bare fordi man føler seg litt uggen? Nei, ikke i min btansje, i alle fall.

Hipp hurra for arbeidsmoralen liksom.

Anonymous poster hash: 46cd8...1c2

Skrevet

Jeg er vel en av de som mener du gjorde helt rett i å ringe og gi beskjed om at du mest sannsynlig måtte bli hjemme i dag.

I mine øyne er det få ting som irriterer meg mere enn superflinkiser som på død og liv går på jobb. Snørr, tårer, kvalme og litt diaré, noen går på jobb uansett. Og drar med seg all verdens med smitte og dritt, slik at andre blir liggende syke. Dersom noen kommer på min jobb og er syke, så sender jeg dem hjem med en gang. Jeg blir riktig sint, for jeg har ikke tenkt å bli syk på grunn av dem. Jeg har nok med mine syktbarndager og få dager med sykdom i året, jeg trenger ikke mere sykdom. Omgangssyke er noe dritt, og det er virkelig ikke noe man ønsker å få inn på en arbeidsplass!

Men dersom du våknet opp i dag og er i fin form, så ville jeg ringt og sagt i fra om at du kan stille på jobb likevel.

Anonymous poster hash: b23fb...421

Skrevet

Jeg er vel en av de som mener du gjorde helt rett i å ringe og gi beskjed om at du mest sannsynlig måtte bli hjemme i dag.

I mine øyne er det få ting som irriterer meg mere enn superflinkiser som på død og liv går på jobb. Snørr, tårer, kvalme og litt diaré, noen går på jobb uansett. Og drar med seg all verdens med smitte og dritt, slik at andre blir liggende syke. Dersom noen kommer på min jobb og er syke, så sender jeg dem hjem med en gang. Jeg blir riktig sint, for jeg har ikke tenkt å bli syk på grunn av dem. Jeg har nok med mine syktbarndager og få dager med sykdom i året, jeg trenger ikke mere sykdom. Omgangssyke er noe dritt, og det er virkelig ikke noe man ønsker å få inn på en arbeidsplass!

Men dersom du våknet opp i dag og er i fin form, så ville jeg ringt og sagt i fra om at du kan stille på jobb likevel.

Enig så enig! Vi snakker så høyt om at barna i barnehagen SKAL holde seg hjemme, men voksne driter i alle andre og går på jobb og sprer all mulig dritt. Utrolig irriterende.

Er man syk så er man hjemme.

Anonymous poster hash: 6b848...06f

Skrevet

Men man har da ikke omgangsyken bare fordi man er kvalm? Klart det kan være tegn på at noe er på gang, men det kan jo og gå over. Må jo vente å se om det blir noe mer en bare kvalm. Jeg har dratt på jobb ved flere anledninger jeg har vært kvalm og som regel så går det over ut over dagen. Tebk om alle som føler seg litt små pjusk kvelden før skulle ringt seg inn syke til neste dag?

Anonymous poster hash: b32ec...3ce
Skrevet

Folk kjenner da forskjell på om det er bare litt kvalm og omgangssyke kvalm! Syns folk skal komme ned fra sin høye hest her å innse at folk er forskjellige og ikke minst så er folk i forskjellige arbeidssituasjoner. Det er forskjell på å sitte på ett kontor og være kvalm (uten å spy) og springe rundt i en butikk eller (barnehage, sykepleier osv) med bøying, løfting og bæring. Hadde tatt seg ut at HI hadde spydd ut arbeidsplassen sin.

God bedring HI!

Skrevet

Enig så enig! Vi snakker så høyt om at barna i barnehagen SKAL holde seg hjemme, men voksne driter i alle andre og går på jobb og sprer all mulig dritt. Utrolig irriterende.

Er man syk så er man hjemme.

Anonymous poster hash: 6b848...06f

Veldig enig. MEN det er faktisk ikke alt som er smittsomt.

Jeg er muligens den flinkisen dere snakker om. Jeg har ofte luftveisinfeksjon pga allergi og astma. Det er IKKE smittsomt. En annen gang ble jeg matforgiftet på ferie og slet med feriemage i 3 uker etter det. Ikke smittsomt det heller.

Jeg regner med at folk selv vet om de er smittsomme. Jeg holder meg hjemme ved feber. Feber hos meg betyr virus. Samt omgangssyke. Er jeg bare kvalm uten at jeg kaster opp går jeg også på jobb. Smittsom magesyke bryter ganske raskt ut etter du har fått kvalme.

Kvalme uten oppkast kan være mange ting. Magekatarr, morgenkvalme, matallergi etc. Ingen av de tingene er smittsomt.

Anonymous poster hash: 1c7cf...ccd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...