Anonym bruker Skrevet 27. februar 2014 #1 Skrevet 27. februar 2014 Jeg har fullført 3 årig videregående skole, 2 år innen helse og sosialfag og 1 år allmenn påbygg. Har altså studiekompetanse. Har en 1 årig sekretærutdannelse men har nesten ikke jobbet som dette. Har ellers gått 1 år på høgskole. Av helsemessige og økonomiske årsaker kommer jeg ikke til å gå mer på skole. Føler jeg faller litt mellom 2 stoler når det gjelder utdanning, for jeg har jo hverken fagbrev eller høgskolegrad. Samtidig har jeg jo endel skole i forhold til de som ikke har fullført videregående feks. Så hva er dommen? Anonymous poster hash: 667db...555
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2014 #2 Skrevet 27. februar 2014 Du har utdanning, men er ikke ferdig. Anonymous poster hash: 9d3b5...83d
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2014 #3 Skrevet 27. februar 2014 Jeg vil si at du ikke har utdannelse, men mer relevant kompetanse som sekretær? Anonymous poster hash: 496db...430
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2014 #4 Skrevet 27. februar 2014 Jeg vil si at du ikke har utdannelse, men mer relevant kompetanse som sekretær? Anonymous poster hash: 496db...430 Men hva er de 5 årene jeg har gått på skole da om de ikke er utdanning? Anonymous poster hash: 667db...555
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2014 #5 Skrevet 27. februar 2014 Jo, men er du ferdig utdannet som noe? Er du ferdig utdannet sekretær? Da har du en utdanning. Anonymous poster hash: 9d3b5...83d
Von Hertelhofen Skrevet 27. februar 2014 #6 Skrevet 27. februar 2014 Hvis du har sekretærutdannelse, så har du jo utdannelse
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2014 #7 Skrevet 27. februar 2014 Jo, men er du ferdig utdannet som noe? Er du ferdig utdannet sekretær? Da har du en utdanning. Anonymous poster hash: 9d3b5...83d Er ferdig utdannet sekretær med vitnemål ja. Men føler ikke det er en "ekte" utdannelse når den kun tok 1 år.. Anonymous poster hash: 667db...555
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2014 #8 Skrevet 27. februar 2014 Jeg tok høyde for at du sa du ikke har noen fagbrev eller høyskoleutdannelse. Da er du ikke ferdig utdannet noe?Jeg har gått barne- og ungdom og hadde 3 mnd igjen av fagprøven da jeg avbrøt og begynte nytt studie. Jeg har ikke utdannelse innen barne- og ungdom siden jeg ikke har fagprøven. Jeg har kompetanse innenfor faget. Jeg gikk også ett helsefagarbeider, men tok ikke lærlingeplass da jeg ikke ville det. Men er jo ikke utdannet helsefagarbeider. Jeg er derimot utdannet og autorisert helsesekretær. Så jeg mener du ikke har utdannelse i noen spesielle fag (så fremt sekretærutdannelsen din ikke gav deg fagbrev?) men kompetansen. Anonymous poster hash: 496db...430
*piami* Skrevet 27. februar 2014 #9 Skrevet 27. februar 2014 Uten svennebrev i helse og sosial kan du ikke kalle deg utdannet. For du mangler 2 år i praksis + fag/svenneprøve. Påbyggning gir deg ingen ting annet enn studiekompetanse. Men 1 årig sekretetutdannelse har jo jo viss du fullførte og besto en eventuell eksamen.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2014 #10 Skrevet 27. februar 2014 Jeg tok høyde for at du sa du ikke har noen fagbrev eller høyskoleutdannelse. Da er du ikke ferdig utdannet noe? Jeg har gått barne- og ungdom og hadde 3 mnd igjen av fagprøven da jeg avbrøt og begynte nytt studie. Jeg har ikke utdannelse innen barne- og ungdom siden jeg ikke har fagprøven. Jeg har kompetanse innenfor faget. Jeg gikk også ett helsefagarbeider, men tok ikke lærlingeplass da jeg ikke ville det. Men er jo ikke utdannet helsefagarbeider. Jeg er derimot utdannet og autorisert helsesekretær. Så jeg mener du ikke har utdannelse i noen spesielle fag (så fremt sekretærutdannelsen din ikke gav deg fagbrev?) men kompetansen. Anonymous poster hash: 496db...430 Jeg er ikke autorisert helsesekretær, men har vitnemål som sekretær fra en privatskole. Er selvsagt klar over at det ikke stiller like sterkt som en helsesekretærutdannelse. Men samtidig har jeg jo 3 årig videregående fra før som vel også hjelper litt på. Anonymous poster hash: 667db...555
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2014 #11 Skrevet 27. februar 2014 Jeg tok høyde for at du sa du ikke har noen fagbrev eller høyskoleutdannelse. Da er du ikke ferdig utdannet noe? Jeg har gått barne- og ungdom og hadde 3 mnd igjen av fagprøven da jeg avbrøt og begynte nytt studie. Jeg har ikke utdannelse innen barne- og ungdom siden jeg ikke har fagprøven. Jeg har kompetanse innenfor faget. Jeg gikk også ett helsefagarbeider, men tok ikke lærlingeplass da jeg ikke ville det. Men er jo ikke utdannet helsefagarbeider. Jeg er derimot utdannet og autorisert helsesekretær. Så jeg mener du ikke har utdannelse i noen spesielle fag (så fremt sekretærutdannelsen din ikke gav deg fagbrev?) men kompetansen. Anonymous poster hash: 496db...430 Jeg er ikke autorisert helsesekretær, men har vitnemål som sekretær fra en privatskole. Er selvsagt klar over at det ikke stiller like sterkt som en helsesekretærutdannelse. Men samtidig har jeg jo 3 årig videregående fra før som vel også hjelper litt på. Anonymous poster hash: 667db...555 Videregående regnes ikke som høyere utdanning. Alle har jo det... Anonymous poster hash: 33104...869
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2014 #12 Skrevet 27. februar 2014 Du har ingen fullført utdanning. Om du trøster deg med at du har gått litt på skole, så er jo det greit, men i arbeidslivet f.eks vil dette hjelpe deg lite, siden du ikke har fullført noe. Anonymous poster hash: 62209...e4c
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2014 #13 Skrevet 27. februar 2014 Jeg tok høyde for at du sa du ikke har noen fagbrev eller høyskoleutdannelse. Da er du ikke ferdig utdannet noe? Jeg har gått barne- og ungdom og hadde 3 mnd igjen av fagprøven da jeg avbrøt og begynte nytt studie. Jeg har ikke utdannelse innen barne- og ungdom siden jeg ikke har fagprøven. Jeg har kompetanse innenfor faget. Jeg gikk også ett helsefagarbeider, men tok ikke lærlingeplass da jeg ikke ville det. Men er jo ikke utdannet helsefagarbeider. Jeg er derimot utdannet og autorisert helsesekretær. Så jeg mener du ikke har utdannelse i noen spesielle fag (så fremt sekretærutdannelsen din ikke gav deg fagbrev?) men kompetansen. Anonymous poster hash: 496db...430 Jeg er ikke autorisert helsesekretær, men har vitnemål som sekretær fra en privatskole. Er selvsagt klar over at det ikke stiller like sterkt som en helsesekretærutdannelse. Men samtidig har jeg jo 3 årig videregående fra før som vel også hjelper litt på. Anonymous poster hash: 667db...555 Videregående regnes ikke som høyere utdanning. Alle har jo det... Anonymous poster hash: 33104...869 Hi snakket ikke om høyere utdanning, hun snakket om utdanning. Og nei, alle har ikke videregående skole. Frafallet fra VGs er på rundt 30%. Anonymous poster hash: ded6f...28a
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2014 #14 Skrevet 27. februar 2014 Studiekompetanse er ingen utdanning, det er bare et skritt på veien. Hadde hun fullført helse og sosialfag og tatt fagbrev hadde hun hatt en utdanning. Anonymous poster hash: 62209...e4c
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2014 #15 Skrevet 27. februar 2014 Videregående er jo bare noe generelt noe. Jeg regner ikke det som utdanning, men som vanlig skolegang. Høyere utdanning er fagbrev, høyskole eller universitetsgrad. Fullført sådan. Du er ferdig utdannet sekretær, mens din øvrige utdanning er ufullkommen. Anonymous poster hash: acc0c...2b4
rytme Skrevet 27. februar 2014 #16 Skrevet 27. februar 2014 du har en utdannelse. du er utdannet sekretær. noe annet er bare feil.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2014 #17 Skrevet 27. februar 2014 Studiekompetanse er ingen utdanning, det er bare et skritt på veien. Hadde hun fullført helse og sosialfag og tatt fagbrev hadde hun hatt en utdanning. Anonymous poster hash: 62209...e4c Du kan ikke definere et begrep utelukkende ut i fra hva DU mener det burde innebære. Selvsagt er videregående skole/skolestudiekompetanse utdanning. Slå det opp i Store norske leksikon før du uttaler deg igjen. Anonymous poster hash: ded6f...28a
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2014 #18 Skrevet 27. februar 2014 Studiekompetanse er ingen utdanning, det er bare et skritt på veien. Hadde hun fullført helse og sosialfag og tatt fagbrev hadde hun hatt en utdanning. Anonymous poster hash: 62209...e4c Du kan ikke definere et begrep utelukkende ut i fra hva DU mener det burde innebære. Selvsagt er videregående skole/skolestudiekompetanse utdanning. Slå det opp i Store norske leksikon før du uttaler deg igjen. Anonymous poster hash: ded6f...28a Det er likevel ikke det vanlig dødelige definerer som utdanning. Og det er iallefall IKKE høyere utdannelse. Man har ingenting spesielt å vise til. Anonymous poster hash: acc0c...2b4
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2014 #19 Skrevet 27. februar 2014 Med generell studiekompetanse så har du et lite skritt på veien mot en skikkelig utdanning, og du har en 1-årig sekretærutdannelse. Du har med andre ord utdanning, men ikke høy utdanning. Hvorfor ikke fullføre fagutdanningen din? To år i læra og fagbrev? Det krever ikke akkurat så mye. Anonymous poster hash: f4390...f03
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2014 #20 Skrevet 27. februar 2014 Studiekompetanse er ingen utdanning, det er bare et skritt på veien. Hadde hun fullført helse og sosialfag og tatt fagbrev hadde hun hatt en utdanning. Anonymous poster hash: 62209...e4c Du kan ikke definere et begrep utelukkende ut i fra hva DU mener det burde innebære. Selvsagt er videregående skole/skolestudiekompetanse utdanning. Slå det opp i Store norske leksikon før du uttaler deg igjen. Anonymous poster hash: ded6f...28a All skolegang er jo pr definisjon utdanning, men jeg ville likevel ikke si at en andreklassing på barneskolen f.eks har utdanning, bare fordi han er ferdig med første klasse... Anonymous poster hash: 62209...e4c
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2014 #21 Skrevet 27. februar 2014 Hvorfor spør du, HI, hvis du egentlig bare godtar et svar? Du har jo utdanning, men du har ikke noen fullført utdannelse etter mine definisjoner. Anonymous poster hash: c0ffa...fb1
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2014 #22 Skrevet 27. februar 2014 Studiekompetanse er ingen utdanning, det er bare et skritt på veien. Hadde hun fullført helse og sosialfag og tatt fagbrev hadde hun hatt en utdanning. Anonymous poster hash: 62209...e4c Du kan ikke definere et begrep utelukkende ut i fra hva DU mener det burde innebære. Selvsagt er videregående skole/skolestudiekompetanse utdanning. Slå det opp i Store norske leksikon før du uttaler deg igjen. Anonymous poster hash: ded6f...28a Det er likevel ikke det vanlig dødelige definerer som utdanning. Og det er iallefall IKKE høyere utdannelse. Man har ingenting spesielt å vise til. Anonymous poster hash: acc0c...2b4 Har ikke f.eks gartnere utdanning? De har ikke svennebrev og de har ikke høyskole. Anonymous poster hash: 9d3b5...83d
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2014 #23 Skrevet 27. februar 2014 Studiekompetanse er ingen utdanning, det er bare et skritt på veien. Hadde hun fullført helse og sosialfag og tatt fagbrev hadde hun hatt en utdanning. Anonymous poster hash: 62209...e4c Du kan ikke definere et begrep utelukkende ut i fra hva DU mener det burde innebære. Selvsagt er videregående skole/skolestudiekompetanse utdanning. Slå det opp i Store norske leksikon før du uttaler deg igjen. Anonymous poster hash: ded6f...28a Det er likevel ikke det vanlig dødelige definerer som utdanning. Og det er iallefall IKKE høyere utdannelse. Man har ingenting spesielt å vise til. Anonymous poster hash: acc0c...2b4 Har ikke f.eks gartnere utdanning? De har ikke svennebrev og de har ikke høyskole. Anonymous poster hash: 9d3b5...83d Hvordan blir man gartner da? Får man et vitnemål på at man er ferdig utdannet som det? Man er ikke utdannet som noe automatisk bare fordi man jobber som det. Anonymous poster hash: acc0c...2b4
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2014 #24 Skrevet 27. februar 2014 Du har utdannelse mht de 3 årene på vgs,men ikke høyere utdanning. Anonymous poster hash: 1b4ec...915
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2014 #25 Skrevet 27. februar 2014 Studiekompetanse er ingen utdanning, det er bare et skritt på veien. Hadde hun fullført helse og sosialfag og tatt fagbrev hadde hun hatt en utdanning. Anonymous poster hash: 62209...e4c Du kan ikke definere et begrep utelukkende ut i fra hva DU mener det burde innebære. Selvsagt er videregående skole/skolestudiekompetanse utdanning. Slå det opp i Store norske leksikon før du uttaler deg igjen. Anonymous poster hash: ded6f...28a Det er likevel ikke det vanlig dødelige definerer som utdanning. Og det er iallefall IKKE høyere utdannelse. Man har ingenting spesielt å vise til. Anonymous poster hash: acc0c...2b4 Har ikke f.eks gartnere utdanning? De har ikke svennebrev og de har ikke høyskole. Anonymous poster hash: 9d3b5...83d Hvordan blir man gartner da? Får man et vitnemål på at man er ferdig utdannet som det? Man er ikke utdannet som noe automatisk bare fordi man jobber som det. Anonymous poster hash: acc0c...2b4 Etter tre år på videregående er man ferdig utdannet gartner.http://utdanning.no/yrker/beskrivelse/gartner Anonymous poster hash: 9d3b5...83d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå