Gå til innhold

NOVEMBER 2014 baby ❤️


DrømmeSofie

Anbefalte innlegg

Kjenner til den følelsen, jeg tror heller ikke på det. Mannen er så glad og gleder seg til å fortelle det, mens jeg ikke føler det er noe å fortelle, kjenner meg ikke gravid og har helt andre følelser enn hva jeg trodde jeg kom til, ettersom dette var et ønsket barn :)

Sånn er det her også. Av alle ting har jeg stort sett vært litt nedfor siden jeg ble gravid. Utrolig sliten, anpusten av alt og ingenting, og føler meg ikke som meg selv. Sliter litt med å bli komfortabel også, har allerede litt følelsen av at det er fullt, og da er jeg ikke begynt på min niende uke engang. :/

Håper bare energien og gleden slår inn snart, hadde vært deilig å nyte tiden fremover, ikke bare ha dårlig samvittighet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

herregud så kvalm altså... Er det flere som er kvalme på ettermiddag og kveld mest? Jeg synes dagene begynner bra og så går det nedover etter lunsj en gang. Kveldskvalme isteden for morgenkvalme.. Skal bli godt å komme til jordmoren i morgen og lufte alle tanker man har om alt:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herregud så kvalm altså... Er det flere som er kvalme på ettermiddag og kveld mest? Jeg synes dagene begynner bra og så går det nedover etter lunsj en gang. Kveldskvalme isteden for morgenkvalme.. Skal bli godt å komme til jordmoren i morgen og lufte alle tanker man har om alt:) 

Opp med handa! Her kommer kvalmen i 1 tida. Det gjore den sist også (7 år siden), så spiser mest mulig på morgonen. Spyr ikkje, bare mister matlysta å er kjempe kvalm.

 

Lykke til hos jordmor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har eg vore på tidlig ul. er i uke 7+1 og var kjempe skuffa etterpå.

Såg ingen baby (kun bitteliten prikk) og ikkje noe hjerte. Men er tidlig sa legen, hun ene som var med mente hun såg noe, men han ville vente.. Skal tilbake om 2 uker. da skal eg være 9+2. Han sa alt låg som det skulle og bekrefta graviditet. 2 uker til i usikkerhet! (mista i november og enda med operasjon, så er litt ekstra bekymra!)

 

Håpe eg får se mykje meir etter påske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har eg vore på tidlig ul. er i uke 7+1 og var kjempe skuffa etterpå.

Såg ingen baby (kun bitteliten prikk) og ikkje noe hjerte. Men er tidlig sa legen, hun ene som var med mente hun såg noe, men han ville vente.. Skal tilbake om 2 uker. da skal eg være 9+2. Han sa alt låg som det skulle og bekrefta graviditet. 2 uker til i usikkerhet! (mista i november og enda med operasjon, så er litt ekstra bekymra!)

 

Håpe eg får se mykje meir etter påske!

åh, så dumt å må vente med sånn usikkerhet i 2 uker. Varme tanker til deg! Var det innvendig eller utvendig UL? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herregud så kvalm altså... Er det flere som er kvalme på ettermiddag og kveld mest? Jeg synes dagene begynner bra og så går det nedover etter lunsj en gang. Kveldskvalme isteden for morgenkvalme.. Skal bli godt å komme til jordmoren i morgen og lufte alle tanker man har om alt:) 

Jeg er faktisk mest kvalm på natta av alle tidspunkt ;-P Våkner midt i natta av at jeg er kvalm. Da er eplejuice og farris, eller ei pære gjerne redninga. Men får jo stort sett sove igjen ganske raskt, så heller det enn kvalme på dagtid ;-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

herregud så kvalm altså... Er det flere som er kvalme på ettermiddag og kveld mest? Jeg synes dagene begynner bra og så går det nedover etter lunsj en gang. Kveldskvalme isteden for morgenkvalme.. Skal bli godt å komme til jordmoren i morgen og lufte alle tanker man har om alt:)

Opp med handa! Her kommer kvalmen i 1 tida. Det gjore den sist også (7 år siden), så spiser mest mulig på morgonen. Spyr ikkje, bare mister matlysta å er kjempe kvalm.

 

Lykke til hos jordmor!

Oh yes. Kvalmen kommer på ettermiddag/kveld her også. Morgenkvalme har jeg bare merket en dag eller to, men det var helt overkommelig. Verre er det å skulle legge seg å sove men føler at man har spy i halsen. Men har unngått å kaste opp da, så jeg skal absolutt ikke klage :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også sliter litt med å føle at det er ekte. Får nesten litt dårlig samvittighet pga mangel av glede og forventniger, for jeg føler meg ikke gravid. Er samtidig litt skuffet over det, siden jeg har ønsket meg barn nr to veldig lenge, og kjente enorm glede fra dag en i forrige svangerskap. :/

 

Nesten så jeg lurer litt på hva som er galt med meg. :(

Kjenner meg også igjen i dette!! Hadde forventet at det skulle boble over av lykke. Men føler at det hele er litt fjernt. Lurer litt på om det kan være en selvforsvarmekanisme pga frykt for at det skal gå galt, som gjør at jeg ikke klarer å ta det inn over meg. Vi har prøvd så lenge, så tør liksom ikke stole på det enda.

Så jeg håper lykkefølelsen kommer sånn uti 2. semester, når ting er sikrere  ;-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Idag har eg vore på tidlig ul. er i uke 7+1 og var kjempe skuffa etterpå.

Såg ingen baby (kun bitteliten prikk) og ikkje noe hjerte. Men er tidlig sa legen, hun ene som var med mente hun såg noe, men han ville vente.. Skal tilbake om 2 uker. da skal eg være 9+2. Han sa alt låg som det skulle og bekrefta graviditet. 2 uker til i usikkerhet! (mista i november og enda med operasjon, så er litt ekstra bekymra!)

 

Håpe eg får se mykje meir etter påske!

åh, så dumt å må vente med sånn usikkerhet i 2 uker. Varme tanker til deg! Var det innvendig eller utvendig UL? 

 

Takk snille deg!

Var innvendig ul og skal det neste gang og. Men er helt greit det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også kvalm på ettermiddagen! Orker ikke sørlig med middag lenger, gi meg en stusselig brødskive så spiser jeg iallfall noe :-P

Kvalm om jeg er sulten, kvalm om jeg er mett.. Legger meg og kan ikke røre halsen min for da spyr jeg :-P

For meg hjelper det med saftis eller smoothie. Bare det et kaldt og lett:-P

 

Ellers begynner jeg å bli oppblåst! Buksene er trange, puppene vonde og magen tyter. Her er det snart vanskelig å skjule noe :-P 9+1 idag, og gleder meg til påsken er over for da er jeg "trygg" :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalmen min er oftest på morgenen, det kjenner jeg er drykt. Da blir det så dårlig start på jobben, jeg sliter meg gjennom dagene hvor det starter med kvalme (heldigvis ikke hver dag, men har ikke kontroll på når det kommer). Blir også veldig trøtt når den avtar utover dagen, så når jeg kommer hjem er jeg stupings trøtt, venter bare på at klokken skal bli akseptabel for leggetid. Nesten så jeg begynner å tro at livet alltid har vært så søvnig :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. Masse lykke til. Rart hvordan jeg føler meg som 1. klassingene mine. Alt er nytt og spennende. Godt det er noen har til å svare på alle rare spørs :-)

Ja, det er godt vi har hverandre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, i morgen halv ett er det tid for tidlig UL :D 10+1 :-) Er så speeent! <3 Så får vi se da, om gubben har rett i at det er to ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trøtt og sliten her også. Heldigvis har jobben mitt et program for gravide som blant annet går ut på to soveperioder :sovne: i løpet av dagen. I tillegg har jeg fått lov til å ta med pc hjem slik at jeg kan starte rolig med hjemmekontor og kommer på jobben utover dagen. Ellers hadde jeg ikke overlevd  :laugh:

Ble litt bekymret idag da jeg våknet uten kvalmen. Heldigvis ser jeg at flere andre også har det slik og nå begynner den å komme  :cry:

Lykke til på ul lillyheart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herregud så kvalm altså... Er det flere som er kvalme på ettermiddag og kveld mest? Jeg synes dagene begynner bra og så går det nedover etter lunsj en gang. Kveldskvalme isteden for morgenkvalme.. Skal bli godt å komme til jordmoren i morgen og lufte alle tanker man har om alt:)

Mest ettermiddag og kveld her også ja, men på ettermiddagen hjelper det med en hvil. På kvelden er det potetgull som hjelper :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

herregud så kvalm altså... Er det flere som er kvalme på ettermiddag og kveld mest? Jeg synes dagene begynner bra og så går det nedover etter lunsj en gang. Kveldskvalme isteden for morgenkvalme.. Skal bli godt å komme til jordmoren i morgen og lufte alle tanker man har om alt:)

Opp med handa! Her kommer kvalmen i 1 tida. Det gjore den sist også (7 år siden), så spiser mest mulig på morgonen. Spyr ikkje, bare mister matlysta å er kjempe kvalm.

 

Lykke til hos jordmor!

Oh yes. Kvalmen kommer på ettermiddag/kveld her også. Morgenkvalme har jeg bare merket en dag eller to, men det var helt overkommelig. Verre er det å skulle legge seg å sove men føler at man har spy i halsen. Men har unngått å kaste opp da, så jeg skal absolutt ikke klage :)

 

Nå har den "etterlengtede" kvalmen kommet her også! Har ingen morgenkvalme. Kvalmen kommer derimot snikende innpå i 2-3 tiden. Har ingen matlyst til middag, men så blir det noe bedre utover kvelden da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var jeg på en ny ultralyd, er 10+2 idag. Fikk se verdens fineste baby som lå og sprellet. Men en liten skår i gleden kom da legen fant noge bak hodet/nakken til babyen. Hun kunne ikke definere hva dette var og ville at jeg skulle komme tilbake om 2 uker for å se nærmere på det da. Både jeg og barnefar er helt numme nå.. Livredde for at noe skal være galt med den lille skatten :( 2 uker føles som en evighet! Noen andre som har opplevd noe lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var jeg på en ny ultralyd, er 10+2 idag. Fikk se verdens fineste baby som lå og sprellet. Men en liten skår i gleden kom da legen fant noge bak hodet/nakken til babyen. Hun kunne ikke definere hva dette var og ville at jeg skulle komme tilbake om 2 uker for å se nærmere på det da. Både jeg og barnefar er helt numme nå.. Livredde for at noe skal være galt med den lille skatten :( 2 uker føles som en evighet! Noen andre som har opplevd noe lignende?

 

Ikke akkurat det samme. Men, sist min søster var gravid, så var det flere som så på ultralyden til søsteren min og mente at det var noe feil (jeg husker ikke helt hva det var) og de endte opp med å ta duotest og hele pakka. 

 

Prøvene kom tilbake helt fine, og ved en senere anlending kunne de ikke se noe feil med fosteret. Hun er nå 2 år og er frisk som en fisk! :D 

 

Så de kan se feil. Krysser fingrene for deg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, i morgen halv ett er det tid for tidlig UL :D 10+1 :-) Er så speeent! <3 Så får vi se da, om gubben har rett i at det er to ;-)

 

Hvordan gikk det ? en eller to ? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare komme med et lite hjertesukk.

Jeg er i uke 9, og har vært sykmeldt i halvannen uke. Skal egentlig være i praksis, men ble sykmeldt pga hyppig oppkast og null energi (flott med forståelsesfulle veiledere, så null problem at jeg tar igjen praksis i juni).  Så nå ligger jeg her hjemme på sofaen, og føler meg helt fortapt. Burde lest pensum og tatt igjen tapt skolearbeid, men orker ikke - får blodtrykksfall bare jeg snur på hodet føles det som. I tillegg kjenner jeg at kroppen er sykt misfornøyd, jeg er vant til å være i høy aktivitet og trener vanligvis 4 ganger i uka - så dette er *ikke* greit. Så kjipt å være rastløs samtidig som jeg er i dårlig form og tappet for krefter.

OG så er jeg eeeensooom.. hehe.. jeg flyttet ut hit hvor vi bor nå i fjor sommer. Det er langt utpå bygda, og det trives jeg forsåvidt godt med, men det er langt mellom naboene og jeg kjenner egentlig ingen ennå. Alle vennene mine bor i Oslo, og det er en god times kjøring opp dit. Og jeg føler liksom ikke at jeg kan ringe dem med "gravidmaset" mitt hele tiden heller (er uansett bare et par som vet det foreløbig). Familien min bor på en helt annen kant av landet, så det er langt dit også.

Samboeren min er forsåvidt helt fantastisk, han har barn fra før og elsker alt som skjer med meg,kommer hjem med småting som han forer meg med  og spør hele tiden om det er noe jeg trenger. Topp mann der altså <3

Mens jeg ligger på sofaen og er trist når han er på jobb.. hormonell much?? I tillegg leser jeg meg smågal på alle forumene jeg kommer over.

GLEDER MEG til å bli mer gangbar igjen, for dette er bare teit.

 

Sukk. Dette ble langt, og emo og sutrete, sorry for det, men måtte bare få det ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk supert i dag :-) Jeg og jordmor så en, mannen hellig overbevist om at han så to ;-) Hehe :D Et lite hjerte som banket, og armer og bein som veivet og sprellet <3 Åh, nå er det bare å smøre seg med tålmodighet heeelt til 3 juni og OUL :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare komme med et lite hjertesukk.

Jeg er i uke 9, og har vært sykmeldt i halvannen uke. Skal egentlig være i praksis, men ble sykmeldt pga hyppig oppkast og null energi (flott med forståelsesfulle veiledere, så null problem at jeg tar igjen praksis i juni).  Så nå ligger jeg her hjemme på sofaen, og føler meg helt fortapt. Burde lest pensum og tatt igjen tapt skolearbeid, men orker ikke - får blodtrykksfall bare jeg snur på hodet føles det som. I tillegg kjenner jeg at kroppen er sykt misfornøyd, jeg er vant til å være i høy aktivitet og trener vanligvis 4 ganger i uka - så dette er *ikke* greit. Så kjipt å være rastløs samtidig som jeg er i dårlig form og tappet for krefter.

OG så er jeg eeeensooom.. hehe.. jeg flyttet ut hit hvor vi bor nå i fjor sommer. Det er langt utpå bygda, og det trives jeg forsåvidt godt med, men det er langt mellom naboene og jeg kjenner egentlig ingen ennå. Alle vennene mine bor i Oslo, og det er en god times kjøring opp dit. Og jeg føler liksom ikke at jeg kan ringe dem med "gravidmaset" mitt hele tiden heller (er uansett bare et par som vet det foreløbig). Familien min bor på en helt annen kant av landet, så det er langt dit også.

Samboeren min er forsåvidt helt fantastisk, han har barn fra før og elsker alt som skjer med meg,kommer hjem med småting som han forer meg med  og spør hele tiden om det er noe jeg trenger. Topp mann der altså <3

Mens jeg ligger på sofaen og er trist når han er på jobb.. hormonell much?? I tillegg leser jeg meg smågal på alle forumene jeg kommer over.

GLEDER MEG til å bli mer gangbar igjen, for dette er bare teit.

 

Sukk. Dette ble langt, og emo og sutrete, sorry for det, men måtte bare få det ut :)

Kanskje du kan søke etter andre gravide i ditt nærområde her inne? Sist jeg var gravid, så lagde flere av oss her inne vår egne lille "barselgruppe". Og selv om det nå nærmer seg 3 år siden første gang, så treffes vi fortsatt :)

 

Ellers kjenner jeg meg igjen i det meste du skriver. Er utrolig vanskelig å stå opp med frøkna og få henne i bhg. Stakkars lille, jeg har nattsvart samvittighet overfor henne :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare komme med et lite hjertesukk.

Jeg er i uke 9, og har vært sykmeldt i halvannen uke. Skal egentlig være i praksis, men ble sykmeldt pga hyppig oppkast og null energi (flott med forståelsesfulle veiledere, så null problem at jeg tar igjen praksis i juni).  Så nå ligger jeg her hjemme på sofaen, og føler meg helt fortapt. Burde lest pensum og tatt igjen tapt skolearbeid, men orker ikke - får blodtrykksfall bare jeg snur på hodet føles det som. I tillegg kjenner jeg at kroppen er sykt misfornøyd, jeg er vant til å være i høy aktivitet og trener vanligvis 4 ganger i uka - så dette er *ikke* greit. Så kjipt å være rastløs samtidig som jeg er i dårlig form og tappet for krefter.

OG så er jeg eeeensooom.. hehe.. jeg flyttet ut hit hvor vi bor nå i fjor sommer. Det er langt utpå bygda, og det trives jeg forsåvidt godt med, men det er langt mellom naboene og jeg kjenner egentlig ingen ennå. Alle vennene mine bor i Oslo, og det er en god times kjøring opp dit. Og jeg føler liksom ikke at jeg kan ringe dem med "gravidmaset" mitt hele tiden heller (er uansett bare et par som vet det foreløbig). Familien min bor på en helt annen kant av landet, så det er langt dit også.

Samboeren min er forsåvidt helt fantastisk, han har barn fra før og elsker alt som skjer med meg,kommer hjem med småting som han forer meg med  og spør hele tiden om det er noe jeg trenger. Topp mann der altså <3

Mens jeg ligger på sofaen og er trist når han er på jobb.. hormonell much?? I tillegg leser jeg meg smågal på alle forumene jeg kommer over.

GLEDER MEG til å bli mer gangbar igjen, for dette er bare teit.

 

Sukk. Dette ble langt, og emo og sutrete, sorry for det, men måtte bare få det ut :)

Kjenner meg veldig igjen i alt du skriver. Bor selv langt unna familie, har få venner her, og ingen som kommer på besøk/ringer, savner selv trening, og er sykemeldt. Jeg og kjæresten har ikke flyttet sammen ennå hellers, så samtidig som jeg ligger rett ut på sofaen har jeg et helt hus som skal stelles og klargjøres for salg, og ei frøken som skal følges opp. Kjæresten jobber turnus, og er akkurat nå bortreist på kurs, så jeg sitter generelt mye hjemme alene nå, og ser ikke voksne mennesker i det hele. Tunge dager.

Ingen i vår familie vet om graviditeten (jeg har fortalt det til en venninne, men det vet ikke han) så det er liksom ingen å snakke med om bekymringer o.l. heller.

 

Men privat ul 2 mai, og oul 6 juni, så har noe p se frem til da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg også igjen i mye... Bor også et stykke unna de fleste av mine venner og er hjemme nå... Prøver å følge opp snuppa mi på tett over et år så godt jeg kan men energinivået er laaaavt altså :-( Mye svart samvittighet her også, samtidig som jeg er livredd for at noe skal være galt med mini i magen.... Tenker for mye ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...