Gå til innhold

NOVEMBER 2014 baby ❤️


DrømmeSofie

Anbefalte innlegg

Hvor kan man få tatt tidlig ul? Ser det er en del som får utført dette :)

Blir dere henvist, eller bestiller dere dette selv?

Med mindre det er en grunn til at legen følger deg opp tettere og henviser til tidlig ul, så må du bestille time selv. Veldig mange som gjør det, men da koster det alt fra 1000 - 1600,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

💚

1. Sunnisol, mipmipmip, Anonym bruker, Tredjemann på vei <3

2. Nummer2.2014, Bamsemams74, spire.nr.2<3

3. DrømmeSofie, Toolose

4. JeanetteMarie

5.

6. Tuppen85

7.

8. Silhouette, lillyheart, tikl

9. Bonusmamma, Love my kidz

10. Håpet om nr 3 :-)

11. 11nov2014barn, proudmom86, soletti, Bridgeth

12. AKO91, frø-i-magen

13. Optatium, Snurrballong, Limona

14. junior&vesl@, monson, Nordlys13, micke78

15. PrinsesseHengepupp, Kristine 1989, Gosseklompen

16. Malv, Pixxi, Ulvemamma

17. VurdererBaby

18. Sminth, Ina-83

19. RosaParasoll, Lano-mamma, Milli

20. Sirimalen, prøvestadiet, mammadrøm, lalapoh, Bambi- Bolla:-), Bifrost, coccobahhia

21. MaySun

22.

23. lykkeligravid2, Mrs meg

24. Krepsen79, prinsesse og ?

25. To små troll

26.

27. sabahilde og Elias gutten, Poteto, MartheK

28.

29.

30. Tre blir til fire

31.

Endret av DrømmeSofie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Hvor kan man få tatt tidlig ul? Ser det er en del som får utført dette :)

Blir dere henvist, eller bestiller dere dette

selv?

Med mindre det er en grunn til at legen følger deg opp tettere og henviser til tidlig ul, så må du bestille time selv. Veldig mange som gjør det, men da koster det alt fra 1000 - 1600,-

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaahhh, hvorfor gjør jeg dette her en gang til?!?

 

Nå husker jeg hvor jævlig jeg hadde det sist gang, og hvor knust jeg ble da uke 12, 13, 14 osv kom og gikk uten at kvalmen ble noe bedre.

 

Har kastet opp 4 ganger i dag, noen høyere?!

Usj RosaParasoll, det er så ubehagelig å være kvalm... :-( I dag tenkte jeg faktisk at det er så godt å være ferdig med uke 5 nå, la uke 6 komme (i mrg) og la oss starte på en ny elendig uke. Det er forferdig, HVERTFALL da man har barn fra før, syns jeg da! Disse ukene fra 5 og til 12-15 uke er forferdlige, for min del.... :-/ Og tiden går så sakte!

Jeg må spise noe HELE tiden for å dempe kvalmen, (evt tygge tyggis....)

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi vært på tidlig UL og fikk bekreftet at jeg var 6+6 og alt var i skjønneste orden :D

 

Og den lille er "hele" 0.92cm CRL og hjertet slår 140sl/min Som tydlig vis skulle være et bra tegn på at fosteret utvikler seg normalt sa jordmor :D

 

 

(Forresten kjekkt og se at jeg ikke er alene ang xxx :P )

Hurra!! Gratulerer så mye, monson! Så koselig å lese godnyheter :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

I dag har vi vært på tidlig UL og fikk bekreftet at jeg var 6+6 og alt var i skjønneste orden :D

 

Og den lille er "hele" 0.92cm CRL og hjertet slår 140sl/min Som tydlig vis skulle være et bra tegn på at fosteret utvikler seg normalt sa jordmor :D

 

 

(Forresten kjekkt og se at jeg ikke er alene ang xxx :P )

Hurra!! Gratulerer så mye, monson! Så koselig å lese godnyheter :-D

 

Hehe takk takk :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aaahhh, hvorfor gjør jeg dette her en gang til?!?

 

Nå husker jeg hvor jævlig jeg hadde det sist gang, og hvor knust jeg ble da uke 12, 13, 14 osv kom og gikk uten at kvalmen ble noe bedre.

 

Har kastet opp 4 ganger i dag, noen høyere?!

Herregud! Stakkars deg! Ja, hvorfor gjør vi dette her helt frivillig...;) Jeg spyr ikke, men er kronisk kvalm og har vondt i hodet. Har hatt en av mine bedre dager i dag og det trengte jeg. Var ute en time med mini etter barnehagen og det er lenge siden sist... Ta vare på deg selv så godt du kan! Det går jo over til slutt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

I dag måtte jeg reise hjem fra jobb etter å ha vært der i 10 min :( kastet opp, kaldsvettet og var rimelig bleik. De tror at jeg har omgangssyke eller noe sånt, og sendte meg hjem pga smittefare. Er så innmari usikker på om jeg skal si at jeg ikke er sjuk, bare gravid. Men er jo bare 6 uker på vei.

 

Det der syns jeg også er så vanskelig! Er selv hjemme i dag, etter en elendig morgen. Men nå føles det bedre, skikkelig bølgete form :( 

 

Jeg er også bare 6 uker på veg, har ikke lyst til å si noe enda, men hvis det fortsetter slik annenhver dag ca så blir det rart og vanskelig.

 

Hvordan kjennes kvalmen din ut? jeg føler at hvis jeg får slappe av å legge meg så får jeg den i sjakk, av og til kan det føles værre bare jeg leser å fokusere med blikket. Vanskelig med den type fleksibilitet når jeg jobber i barnehage " nei nå må jeg bare gå i fra å legge meg ned litt"

Den går liksom litt i bølger, hvor toppene er veldig tyngende og jeg må puste rolig og kontrollert. Når jeg er på kvalmetoppen kan jeg ikke stå eller sitte, må ligge helt rolig. Jeg føler og at å bevege meg mye, fremprovoserer kvalmen. Skal teste ut Sea Band og se om det hjelper.

 

Jeg jobber i omsorgsboliger så kan liksom ikke legge meg ned når jeg trenger det. Og har kun jobbet der i 5 uker, så har ikke egenmeldingsdager heller.

 

Jeg tenkte også å prøve med Sea Band. Har ikke helt troen på det, men alt er verdt et forsøk. Kvalmen min sitter liksom både i magen og i hodet. Har vondt innover bak øynene og verk oppover i nakken. Lesing er helt uaktuelt og jeg blir verre av å se på TV. Veldig rart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, synes så synd i dere som plages med kvalme :( jeg plages med tretthet og blir fort sliten, bittelitt småkvalm men det er veeeldig lite og sjeldent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sea Band fungerte like godt som en litt stram strikk rund håndleddet. Er ganske sikker på at jeg har satt de riktig og. Står jo at man skal kunne merke effekten etter noen minutter, selv etter at kvalmen har oppstått. Vel, jeg satte mine på rundt kl 16.30 og har brukt den siste timen hengende rundt dassen :( var jo så smart at jeg prøvde meg på litt gryterett til middag, så nå går jeg å snyter kjøttdeig, ris og paprika ut av nesa *grøss*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Aaahhh, hvorfor gjør jeg dette her en gang til?!?

 

Nå husker jeg hvor jævlig jeg hadde det sist gang, og hvor knust jeg ble da uke 12, 13, 14 osv kom og gikk uten at kvalmen ble noe bedre.

 

Har kastet opp 4 ganger i dag, noen høyere?!

Herregud! Stakkars deg! Ja, hvorfor gjør vi dette her helt frivillig...;) Jeg spyr ikke, men er kronisk kvalm og har vondt i hodet. Har hatt en av mine bedre dager i dag og det trengte jeg. Var ute en time med mini etter barnehagen og det er lenge siden sist... Ta vare på deg selv så godt du kan! Det går jo over til slutt...

Tusen takk, må ærlig innrømme at jeg ikke ser lyset i tunellen da jeg bare er 6 uker på vei. Men skal til legen og klage ut min nød i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

I dag måtte jeg reise hjem fra jobb etter å ha vært der i 10 min :( kastet opp, kaldsvettet og var rimelig bleik. De tror at jeg har omgangssyke eller noe sånt, og sendte meg hjem pga smittefare. Er så innmari usikker på om jeg skal si at jeg ikke er sjuk, bare gravid. Men er jo bare 6 uker på vei.

Det der syns jeg også er så vanskelig! Er selv hjemme i dag, etter en elendig morgen. Men nå føles det bedre, skikkelig bølgete form :(

 

Jeg er også bare 6 uker på veg, har ikke lyst til å si noe enda, men hvis det fortsetter slik annenhver dag ca så blir det rart og vanskelig.

 

Hvordan kjennes kvalmen din ut? jeg føler at hvis jeg får slappe av å legge meg så får jeg den i sjakk, av og til kan det føles værre bare jeg leser å fokusere med blikket. Vanskelig med den type fleksibilitet når jeg jobber i barnehage " nei nå må jeg bare gå i fra å legge meg ned litt"

Den går liksom litt i bølger, hvor toppene er veldig tyngende og jeg må puste rolig og kontrollert. Når jeg er på kvalmetoppen kan jeg ikke stå eller sitte, må ligge helt rolig. Jeg føler og at å bevege meg mye, fremprovoserer kvalmen. Skal teste ut Sea Band og se om det hjelper.

 

Jeg jobber i omsorgsboliger så kan liksom ikke legge meg ned når jeg trenger det. Og har kun jobbet der i 5 uker, så har ikke egenmeldingsdager heller.

Jeg tenkte også å prøve med Sea Band. Har ikke helt troen på det, men alt er verdt et forsøk. Kvalmen min sitter liksom både i magen og i hodet. Har vondt innover bak øynene og verk oppover i nakken. Lesing er helt uaktuelt og jeg blir verre av å se på TV. Veldig rart!

Huff misunner virkelig ikke dere med disse plagene! Har ikke merker kvalme i d hele tatt..er bare 5+5 så d kan vel plutselig komme, men per nå er j (nesten) like aktiv som vanlig..trener hver dag og lever som normalt. Noe redusert i formen, særlig på morgenen, men ellers ok! : ) enn så lenge kanskje.. Ser d er mange av dere som begynte med kvalme i uke 7..så j får bare "banke i bordet"! ; ) krysser fingrene for dere, og håper på bedring snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 7+0 idag og var kveldskvalm hele forrige uke, og idag kom jammen morgen kvalmen og... URGH!

Trøtt og kvalm, og kjempesulten! Må liksom se på klokka før jeg spiser, tenker liksom at det bør gå to timer før noe går inn i munnen.. Vil jo ikke ende opp som hvalross! En uke og en dag igjen til Ul :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

er 5+0 i dag og er kun kvalm når eg blir sulten. Men har hodeverk konstant og våger ikkje ta paracet.. Men kvalmen kommer nok ganske snart tenker eg! Kvir meg altså, er ikkje noe flink på å spy! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termin ca 27november. Ca 6 uker på vei, så mye kan jo skje. Men krysser fingrene! Bor i stavanger og er førstegangs-gravid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt litt brun/rød utflod i kveld og ble veldig bekymra :o Har hørt det ikke trenger å bety noe, men deg plager meg likevel. Noen andre med lignende erfaringer? Er i veldig fin form og har spilt innebandy i dag. Ble en del knall og fall. Angrer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt litt brun/rød utflod i kveld og ble veldig bekymra :o Har hørt det ikke trenger å bety noe, men deg plager meg likevel. Noen andre med lignende erfaringer? Er i veldig fin form og har spilt innebandy i dag. Ble en del knall og fall. Angrer

 

Jeg har hatt litt rosa utflod på papiret i en ukes tid nå (testet positivt i dag)

Sist jeg var gravid hadde jeg brun utflod de første 12 ukene, og alt gikk bra :) Så satser på at det gjør det denne gangen og, selv om jeg er litt bekymret for disse mensmurringene, men det er jo helt normalt det og :P

Hvis du har trent kan nok det ha noe å si. Slimhinnene tåler ikke like mye nå og det skal lite til for at det blir en rift. Og brun utflod er bedre enn friskt blod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også mye hodepine 😣 frisk luft hjelper meg 😊 hvorfor våger du ikke ta paracet poteto? D skader ikke barnet om du tar d med normal forsiktighet 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jeg har hatt litt brun/rød utflod i kveld og ble veldig bekymra :o Har hørt det ikke trenger å bety noe, men deg plager meg likevel. Noen andre med lignende erfaringer? Er i veldig fin form og har spilt innebandy i dag. Ble en del knall og fall. Angrer

Jeg har hatt litt rosa utflod på papiret i en ukes tid nå (testet positivt i dag)

Sist jeg var gravid hadde jeg brun utflod de første 12 ukene, og alt gikk bra :) Så satser på at det gjør det denne gangen og, selv om jeg er litt bekymret for disse mensmurringene, men det er jo helt normalt det og :P

Hvis du har trent kan nok det ha noe å si. Slimhinnene tåler ikke like mye nå og det skal lite til for at det blir en rift. Og brun utflod er bedre enn friskt blod.

J har hatt blødninger til og fra i tre uker..er 5+5. Ringte jordmor idag, og vi ble enige om at dette var normalt..har ikke hatt noe vondt, annet enn litt mensmurring, noe som også er normalt 😉 vi krysser fingrene for at dette er gangen, og d skal være sånn 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

💚

1. Sunnisol, mipmipmip, Anonym bruker, Tredjemann på vei <3

2. Nummer2.2014, Bamsemams74, spire.nr.2<3

3. DrømmeSofie, Toolose

4. JeanetteMarie

5.

6. Tuppen85

7.

8. Silhouette, lillyheart, tikl

9. Bonusmamma, Love my kidz

10. Håpet om nr 3 :-)

11. 11nov2014barn, proudmom86, soletti, Bridgeth

12. AKO91, frø-i-magen

13. Optatium, Snurrballong, Limona

14. junior&vesl@, monson, Nordlys13, micke78

15. PrinsesseHengepupp, Kristine 1989, Gosseklompen

16. Malv, Pixxi, Ulvemamma

17. VurdererBaby

18. Sminth, Ina-83

19. RosaParasoll, Lano-mamma, Milli

20. Sirimalen, prøvestadiet, mammadrøm, lalapoh, Bambi- Bolla:-), Bifrost, coccobahhia

21. MaySun

22.

23. lykkeligravid2, Mrs meg

24. Krepsen79, prinsesse og ?

25. To små troll

26.

27. sabahilde og Elias gutten, Poteto, MartheK, esha

28.

29.

30. Tre blir til fire

31.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har hatt litt brun/rød utflod i kveld og ble veldig bekymra :o Har hørt det ikke trenger å bety noe, men deg plager meg likevel. Noen andre med lignende erfaringer? Er i veldig fin form og har spilt innebandy i dag. Ble en del knall og fall. Angrer

 

Jeg har hatt litt rosa utflod på papiret i en ukes tid nå (testet positivt i dag)

Sist jeg var gravid hadde jeg brun utflod de første 12 ukene, og alt gikk bra :) Så satser på at det gjør det denne gangen og, selv om jeg er litt bekymret for disse mensmurringene, men det er jo helt normalt det og :P

Hvis du har trent kan nok det ha noe å si. Slimhinnene tåler ikke like mye nå og det skal lite til for at det blir en rift. Og brun utflod er bedre enn friskt blod.

 

Tusen takk for svar! :) Sant det der med slimhinnene... Slapper av litt mer nå. Har ikke sett noe til det røde i dag og puppene mine er ømmere enn noen gang, så satser på at det ikke var noe å bekymre seg over!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jeg har hatt litt brun/rød utflod i kveld og ble veldig bekymra :o Har hørt det ikke trenger å bety noe, men deg plager meg likevel. Noen andre med lignende erfaringer? Er i veldig fin form og har spilt innebandy i dag. Ble en del knall og fall. Angrer

Jeg har hatt litt rosa utflod på papiret i en ukes tid nå (testet positivt i dag)

Sist jeg var gravid hadde jeg brun utflod de første 12 ukene, og alt gikk bra :) Så satser på at det gjør det denne gangen og, selv om jeg er litt bekymret for disse mensmurringene, men det er jo helt normalt det og :P

Hvis du har trent kan nok det ha noe å si. Slimhinnene tåler ikke like mye nå og det skal lite til for at det blir en rift. Og brun utflod er bedre enn friskt blod.

J har hatt blødninger til og fra i tre uker..er 5+5. Ringte jordmor idag, og vi ble enige om at dette var normalt..har ikke hatt noe vondt, annet enn litt mensmurring, noe som også er normalt vi krysser fingrene for at dette er gangen, og d skal være sånn

 

Godt å høre at det ikke bare er meg! :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde ved to anledninger i uke 6 litt brunt utflod. I dag (7+1) har jeg vært på ultralyd og da kunne jeg se et bankende hjerte :hjertesmil:  :hjertesmil:  Hadde egentlig ultralyd for å se nærmere på en muskelknute på livmoren (fikk henvisning rett før vi fant ut at vi var gravide), men fikk jo da en "sniktitt" og ble vist at hjertet banket :strix:

Var en veldig god følelse altså -så kan anbefales til dere som trenger noe for å roe nervene ;o) Men, er ikke noe særlig mer man ser enn "noe" som blinker (hvert fall ikke for min del), så er nok lurt å drøye det noen uker til hvis man håper å få se litt mer! Men det kjennes virkelig som jeg ble noe kilo lettere :D Så nå er det bare å håpe at alt går bra videre, og at muskelknuten ikke skaper noen problemer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt litt brun/rød utflod i kveld og ble veldig bekymra :o Har hørt det ikke trenger å bety noe, men deg plager meg likevel. Noen andre med lignende erfaringer? Er i veldig fin form og har spilt innebandy i dag. Ble en del knall og fall. Angrer

Sist jeg var gravid kom det brunt på papiret i uke 7... Det gikk bra :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...