Von Hertelhofen Skrevet 28. februar 2014 #26 Skrevet 28. februar 2014 Bruker verken tøymykner eller vaskemiddel. Har en vaskeball som jeg betalte 300 for som varer for 10 000 vask. Ganske greit for lommeboka det! ;-)Det høres interresant ut, hva er det for en vaskeball? http://sunnbutikk.no/Sunn-Hverdag/A-ko-Vaskeball-Vask-dine-klA-r-uten-vaskemiddel/prod_11.html Er ikke denne jeg har kjøpt, men er samme ball bortsett fra at denne "bare" har 1000 vask Oioi, den må prøves takk for link
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2014 #27 Skrevet 28. februar 2014 Vi som ikke har tørketrommel, hvordan får vi myke klær uten å bruke tøymykner ? vil ikke kle på ungen stive klær, men hun har tendenser til eksem, så må prøve å kutte ut. De reagerer ikke på vaskemiddel om de reagerer på tøymykner? Begge neutral. Trenger verken tørketrommel eller tøymykner for å få myke klær. Rist klærne godt før de henges opp, og rist dem igjen før de legges sammen. Kun olabukser som er litt stive, men med litt kraftig risting, så går det også over. Tørketrommel sliter dssuten vannvittig på klærne, den bruker jeg bare til "forbruksvarer" som sokker og truser. Anonymous poster hash: 49cf1...4a2
BareMas Skrevet 28. februar 2014 #28 Skrevet 28. februar 2014 På mine klær har det blitt brukt tøymykner en gang. Eksen ga blaffen i at jeg er allergisk og får kløe over hele kroppen, og vaska både mine, hans og alt av sengetøy og håndklær med det. Så det flaska gikk i vasken. Så tøymykner anser jeg som bortkasta penger, klærne er like gode
Mamma_til_2 Skrevet 28. februar 2014 #29 Skrevet 28. februar 2014 Bruker tøy mykner på alt unntatt uteklær og ull/ super undertøy, elsker lukten av klærne Mine og mannens treningstøy i syntetisk materiale har ikke tatt skade av det.
Fru vims Skrevet 28. februar 2014 #30 Skrevet 28. februar 2014 Aldri brukt tøymykner med parfyme etter at vi fikk barn. Ikke alltid jeg bruker tøymykner heller. Nå når jeg har blitt vant til parfymefritt syntes jeg det er bedre at det lukter rent av klærne, og ikke parfyme.
Fru vims Skrevet 28. februar 2014 #31 Skrevet 28. februar 2014 Bruker verken tøymykner eller vaskemiddel. Har en vaskeball som jeg betalte 300 for som varer for 10 000 vask. Ganske greit for lommeboka det! ;-) Det høres interresant ut, hva er det for en vaskeball? http://sunnbutikk.no/Sunn-Hverdag/A-ko-Vaskeball-Vask-dine-klA-r-uten-vaskemiddel/prod_11.html Er ikke denne jeg har kjøpt, men er samme ball bortsett fra at denne "bare" har 1000 vask Virker den og blir klærne rene?
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2014 #32 Skrevet 28. februar 2014 Jeg bruker tøymykner, og fortsetter med det så lenge ingen i familien reagerer på det :-) Ellers er det vel ikke en hemmelig sak at tøymykner kan skape allergiske reaksjoner. Anonymous poster hash: d46ac...c9a
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2014 #33 Skrevet 28. februar 2014 Vi som ikke har tørketrommel, hvordan får vi myke klær uten å bruke tøymykner ? vil ikke kle på ungen stive klær, men hun har tendenser til eksem, så må prøve å kutte ut. De reagerer ikke på vaskemiddel om de reagerer på tøymykner? Begge neutral. Trenger verken tørketrommel eller tøymykner for å få myke klær. Rist klærne godt før de henges opp, og rist dem igjen før de legges sammen. Kun olabukser som er litt stive, men med litt kraftig risting, så går det også over. Tørketrommel sliter dssuten vannvittig på klærne, den bruker jeg bare til "forbruksvarer" som sokker og truser. Anonymous poster hash: 49cf1...4a2 Vi har veldig hardt vann så uansett hvor mye du rister er klærne pinnestive etter de er tørket. Jeg har så sart hud at det er uaktuelt å tørke meg med hardt stivt håndkle etter dusjen, da blir jeg sår over hele kroppen. Og å tørke klærne ute i Nord-Norge på vinterstid utgår av naturlige grunner, så her må det noe til for at klærne lukter godt og ikke er stive. Tørketrommel har vi ikke siden den bruker vanvittig mye strøm og forpester vaskerommet og rommene rundt med støv. Anonymous poster hash: e5b4a...9ab
BikkjeBisk Skrevet 28. februar 2014 #34 Skrevet 28. februar 2014 Bruker verken tøymykner eller vaskemiddel. Har en vaskeball som jeg betalte 300 for som varer for 10 000 vask. Ganske greit for lommeboka det! ;-) Det høres interresant ut, hva er det for en vaskeball? http://sunnbutikk.no/Sunn-Hverdag/A-ko-Vaskeball-Vask-dine-klA-r-uten-vaskemiddel/prod_11.html Er ikke denne jeg har kjøpt, men er samme ball bortsett fra at denne "bare" har 1000 vask Virker den og blir klærne rene? I starten var det uvant at ikke klærne luktet parfyme, men ellers blir de rene ja Hvite klær med flekker som ketsjup o.l bruker jeg flekkfjerner på, men med "normalt" skitne klær fungerer den utmerket!! Har spart mye penger på vaskeballen! Kjøpte ball til foreldre og søsknene våre sist jul og alle er helt frelst!
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 28. februar 2014 #35 Skrevet 28. februar 2014 Dere som bruker eddik, hvordan gjør dere det?
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2014 #36 Skrevet 28. februar 2014 Jeg bruker tøymykner pga blir helt elektrisk uten... Får støt overalt... Bare meg som sliter med det? Råd for å unngå det uten tøymykner mottas med takk Anonymous poster hash: a60b9...6fe
Elsker livet Skrevet 28. februar 2014 #37 Skrevet 28. februar 2014 Jeg sluttet å bruke tøymykner da jeg fant noen gode vasketabletter på iherb.com De lukter godt, og man slipper problemet med tøy å sortere ut eller ødelegge tøy. Her er det ingen som reagerer på noe, bortsett fra ull.
Gjest lemon-aid Skrevet 1. mars 2014 #38 Skrevet 1. mars 2014 Har sluttet med tøymykner..Orker ikke den stanken. Parfymefritt, takk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå