Gå til innhold

Lurt å styre unna tøymykner..

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri brukt tøymykner på klærne til barna. Klærne blir uansett myke i tørketrommelen. Men bruker comfort freshtech på treningstøyet mitt.

Skrevet

Sluttet å bruke tøymykner da jeg var gravid jeg. Tålte ikke lukten av det, uansett hvilken type... Jeg liker fremdeles ikke lukten, og synes uansett det er unødvendig. Bruker mye trommel, og da blir det mykt og godt uansett..

Anonymous poster hash: 6c803...20c
Skrevet

Jeg har ikke brukt tøymykner i det hele tatt de to siste årene. Begynte plutselig å klø noe voldsomt på kroppen, og det viste seg at det var skyllemiddelet jeg reagerte på, uansett om det var med eller uten parfyme.

Anonymous poster hash: 17d43...0fe
Skrevet

En annen grunn er jo at syntetiske klær som f eks treningstøy stinker etter at man har brukt tøymykner. Og jeans, bher osv mister fasong og funksjon.

Økonomisk og bra:)

Anonymous poster hash: 102d0...6d9

Skrevet

Jeg har egentlig aldri brukt så mye skyllemiddel, i alle fall ikke parfymert, og har heller brukt eddik, for dette er strengt talt gammelt nytt. Men så fant jeg et skyllemiddel fra Comfor i Sverige i høst som luktet så innmari godt, og har blandet en dose av den i Neutralen (jada, jeg hører at logikken brister). Deretter kjøpte vi ny maskin før jul, og den hadde tydeligvis ikke like godt automatisk skylleprogram som den forrige, på den nye må jeg stille inn bedre skylleprogram manuelt. Før jeg skjønte det, så rakk begge ungene å få utslett som klødde noe veldig. Jeg sluttet helt med skyllemiddelet i en periode på alle klærne til minsten, som reagerte mest, og satt på lengre skylleprogram, og utslettet forsvant.

Jeg kjøpte dessverre med meg to store flasker hjem den gangen, så nå sitter jeg med masse skyllemiddel som ikke kan brukes på annet en tekstiler som ikke skal i nærkontakt med huden, og som ikke mannen skal bruke, da den lukter veldig rosa. Jeg kommer nok derfor til å ha skyllemiddel nok en stund fremover. Og vi fikk oss en kløende erfaring på at jeg burde holdt meg til den lille uparfymerte dosen jeg tidligere har pleid å bruke. Og tørketrommelen fortsettes å brukes flittig som en nødvendig avslutning på vaska for mykere klær.

Anonymous poster hash: 744b5...7ab
Skrevet

Jeg sluttet å bruke tøymykner med parfyme da jeg var gravid første gangen. Bruker nå kun en fra helsekosten fordi jeg liker at det er litt lukt på tøyet. På jeans og treningstøy skal det ikke brukes tøymykner uansett, det ødelegger klærne.

Anonymous poster hash: 83f2a...fcb

Skrevet

En annen grunn er jo at syntetiske klær som f eks treningstøy stinker etter at man har brukt tøymykner. Og jeans, bher osv mister fasong og funksjon.

Økonomisk og bra:)

Anonymous poster hash: 102d0...6d9

Er det pga skyllemiddelet det lukter?

Jeg ødela nesten en hel vask pga noe syntetisk superundertøy en gang, og jeg vasket plaggene enkeltvis etterpå og skylte og hengte tøyet ute i dagevis for å få bort lukta igjen. Grusomt. Kastet synderen etterpå, for å slippe det der igjen, da jeg trodde det var plagget alene i våt tilstand som stinket sånn.

Anonymous poster hash: 744b5...7ab

Skrevet

Aldri brukt tøymykner...da jeg begynte å vaske klær selv gikk jeg på internatskole med en vaktmester som prenta inn i hodet på oss at tøymykner var vann tilsatt lukt bare for å ta pengene våre ;)

Anonymous poster hash: 4bcf3...332
Skrevet

Bruker kun tøymykner på vårt sengetøy for lukta sin del :) 

Bruker ikke på noe annet. Har ikke brukt det på i alle fall 6 år.

Skrevet

Billigere og bedre å bruke en liten skvalp eddik. ;-)

Alt skyllemiddel lukter uansett "høgg" i min nese, parfyme eller ikke parfyme. 

Det eneste som får med seg en liten teskje skyllemiddel, er ulltøy, som får en ørliten skvett Milo skyllemiddel. 

Anonymous poster hash: 49cf1...4a2
Skrevet

Jeg slutter ALDRI med tøymykner! Elsker den rene, gode lukten klærene får!

Anonymous poster hash: a0840...7fa

Skrevet

Gikk over til neutral sitt skyllemiddel da sønnen min fikk utslett av andre typer. Det er 10 år siden så dette er vel ikke akkurat en nyhet

Anonymous poster hash: a46f5...19b

Skrevet

Bruker verken tøymykner eller vaskemiddel. Har en vaskeball som jeg betalte 300 for som varer for 10 000 vask. Ganske greit for lommeboka det! ;-)

Skrevet

Bruker verken tøymykner eller vaskemiddel. Har en vaskeball som jeg betalte 300 for som varer for 10 000 vask. Ganske greit for lommeboka det! ;-)

Det høres interresant ut, hva er det for en vaskeball?

Skrevet

Hva trenger man egentlig tøymykner til., eller edik for den del? Klær skal da helst ikke lukte noe når de er nyvasket.

Anonymous poster hash: a2622...c5c

Skrevet

Jeg slutter ALDRI med tøymykner! Elsker den rene, gode lukten klærene får!Anonymous poster hash: a0840...7fa

Det lukter jo egentlig ikke rent. Det lukter kjemikalier.

Anonymous poster hash: a2622...c5c

Skrevet

Vi som ikke har tørketrommel, hvordan får vi myke klær uten å bruke tøymykner ? :) vil ikke kle på ungen stive klær, men hun har tendenser til eksem, så må prøve å kutte ut.

De reagerer ikke på vaskemiddel om de reagerer på tøymykner? Begge neutral.

Skrevet

Vi som ikke har tørketrommel, hvordan får vi myke klær uten å bruke tøymykner ? :) vil ikke kle på ungen stive klær, men hun har tendenser til eksem, så må prøve å kutte ut.

Jeg reagerer på neutral tøymykner, ikke på vaskemiddel.

Skrevet

Brukar parfymefritt på det som ikkje blir tromla, vi toler det foreløpig.

Skrevet

Jeg reagerer på neutral tøymykner, ikke på vaskemiddel.

Takk! Skal prøve uten en stund for å se om det blir bedring.

Gjest thricane
Skrevet

Jeg ble overrasket over at både nøytral og anglamark bruker omdiskuterte stoffer. Kutter det helt ut nå.

Skrevet

Har aldri brukt det og har aldri opplevd at det lukter godt. Den beste lukten man får i klær er lukten av utetørk:)

Skrevet

Det høres interresant ut, hva er det for en vaskeball?

http://sunnbutikk.no/Sunn-Hverdag/A-ko-Vaskeball-Vask-dine-klA-r-uten-vaskemiddel/prod_11.html

Er ikke denne jeg har kjøpt, men er samme ball bortsett fra at denne "bare" har 1000 vask :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...